NÁPOJE HOMOLA: Přijďte na točenou zmrlinu LINDT! Už točíme ;-)
Dnes je 23. června 2017, svátek má Zdeňka, zítra Jan.
  • Na mostě u pošty se již dnes objevilo vyznačení plynovodu.
  • Kostelem zněla nekonečná vibráta pětičleného mužského sboru Ensemble Organum v rámci hudebního festivalu Concentus Moraviae.
  • Náměstí ožilo nevídanou podívanou. Tři velké slony cirkusu Humberto krmilo velké množství přítomných dětí.
  • Ulice Třebíčská od křižovatky s Jižní má nové úsporné LED osvětlení. Jak svítí se můžete podívat v našem videu v sekci Bleskovky.
  • Jak to vypadá na mostě u pošty, ví asi každý. Ale jak vypadá most ze spodu, už málo kdo. Využili jsme tropického dne a vypravili se pod něj.

Revitalizace našeho náměstí

ZPRÁVY - VELMEZOVKY - 7. 6. 2017

Bořivoj Pejchal.
Bořivoj Pejchal.

Poslední dobou se množí různé polemiky a názory na architekturu a urbanismus našeho města. Nedá mně to a chci také reagovat.


Loni jsem se zúčastnil všech přednášek a besed o architektuře a úpravě náměstí ve Velkém Meziříčí s architekty Vladimírem Sitou, Ladislavem Kubou, Tomášem Jiránkem, Davidem Vávrou, Petrem Veličkou a Davidem Mikuláškem.

 

Přesto, že se jedná o špičkové architekty a jednalo se o naše náměstí, zájem občanů a zastupitelů byl, kromě vystoupení Davida Vávry, téměř nulový. O to víc mě zaráží současné negativní názory na kvalitní vítězný návrh. Zajímalo by mě, co dělá taková Komise regenerace městské památkové zóny? To jejím členům nevadí nenávratně zničené město zabetonováním břehů Balinky a Oslavy?

 

V Českém Krumlově si odhlasovali, že si raději nechají jednou za sto roků trochu zaplavit část města, než aby si ho sami zničili! Náš přední ekolog a expert na povodně a protipovodňová opatření pan Otakar Štěrba toto řešení považuje za nejhorší řešení ze všech možných! To nikomu nevadí zničená ulice Novosady vlomením a vestavbou dalšího domu o objemu a hmotě, která tam nepatří?

 

Náměstí nikdy nebylo a nemá být parkovištěm. Náměstí je veřejný prostor, časem se mění jeho vzhled, ale smysl se nemění! Tady mají probíhat estetické vztahy mezi lidmi. Současné parkoviště tuto funkci plnit nemůže, proto Velké Meziříčí žádné náměstí už nemá a tento prostor je mrtvý.

 

Vítězný návrh je dobrý, v Česku je vždy nejvíc povyku, když jde o něco mimořádně zdařilého. Tady přece nejde o to, kde bude blikat vánoční stromeček, jakou barvu bude mít zahrádka před hospodou či stánek s meruňkami, kterou ulicí a kterým směrem budou jezdit auta! Trošku si přihřeji vlastní polívčičku. Kdyby město nepovažovalo za vrchol kultury travesti show a pořádalo pravidelně kvalitní výtvarné výstavy se vším, co k nim patří, byli bychom kultivovanější a náměstí by už dávno žilo.


Autor: Bořivoj Pejchal

Publikoval: -red-

Čtěte také

15. 5. 2017 - Architektonická soutěž

Prostudoval jsem si vše dostupné od zadání architektonické soutěže, přes vítězný návrh až po veškeré veřejně přístupné stanoviska některých zástupců města.

2. 11. 2016 - František Bradáč rezignoval na post zastupitele města Velké Meziříčí

Na zasedání zastupitelstva města v úterý 1. listopadu rezignoval senátor a bývalý starosta města Ing. František Bradáč na post zastupitele.

17. 11. 2016 - Hasiči z Velkého Meziříčí zvítězili v ADHR

15.10.2016 bylo ukončeno hlasování Ankety dobrovolných hasičů roku. Celá ČR byla rozdělena do pěti oblastí, a z každé odborná porota vybrala 5 finalistů. Naše jednotka postoupila v regionu jih Moravy a Vysočina...

21. 11. 2016 - Na dálnici i ve městě se tvoří dlouhé kolony

Dlouhodobá oprava úseku dálnice D1 z Měřína do Velkého Meziříčí (Exit 141 západ) skončila. Dopravní komplikace však nekončí, právě naopak.



Komentáře ke článku

Počet komentářů 33.

[1] Vložil: jz, 7.6.2017, 11:26:15
Zabetonované břehy mi také vadí, ale naprosto nejhorší je synagoga z nápisem "Centrum levného nákupu".
S takovou ignorací k minulosti a místu, kam se chodili modlit lidé co zahynuli v koncentrákách se nikde jinde nevidí. Město by mělo diskutovat z Židovskou obcí Brno o nějakém důstojnějším využití objektu. Dělá to městu obrovskou ostudu. Byl u mě známý z Anglie a byl z toho naprosto šokován.
[2] Vložil: Honza, 7.6.2017, 12:21:30
Já zase nechápu kolik povyku udělá to, že zastupitelé si chtějí vysvětlit některá úskalí daného projektu předtím, než se k čemukoliv zavážou... Nebo chcete podepsat smlouvy za 4,5 milionu a pak se teprve zabývat tím, jak to bude a co když to náhodou někdo z dalších soutěžících nenapadne? Víte, kolik stála studie od p.Kokeše? Město se zavázalo k jednání s vítězem soutěže, ne k podepisování smluv... Jak je možné, že je najednou takový zájem ze strany architektů, kteří se soutěží nemají nic společného? Proč se sami nepřihlásili? Kde berou tu drzost říkat zastupitelům, že mají držet ústa a zvedat ruce na něco čemu sami nerozumí? Když něčemu nerozumí, tak si to přece nechám vysvětlit... Je třeba si také udělat obrázek, kdo z celé věci dělá politiku... O co tu jde, že vadí zdržení o 14 dní/měsíc, aby se tedy vše prodiskutovalo?
Prosím o odpověď.
[3] Vložil: Tom, 7.6.2017, 13:54:20
Který architekt by se účastnil nějaké soutěže o návrh revitalizace města, pokud by jejím výstupem nebylo, že se pak vítězný návrh uskuteční? Nepředpokládám, že by ztráceli čas tím, že si vyzkouší navrhovat náměstí a pak budou chtít uložit plány do šuplíku.

Město mělo rok na to, aby si podrobnosti vyjasnilo už během soutěže. A on najednou někdo - světe div se - vyhrál, tak se pár zastupitelů splašilo a začalo se stavět na zadní. To návrhy doteď neviděli a ty nadhozené otázky a argumenty nevyřkli? Myslím, že bohulibou myšlenku - zkulturnit náměstí - teď akorát překryje ostuda ve formě blokování vítězného projektu (i když se honem hledají argumenty, proč to nejde realizovat).

Osobně zastupitele, kterým se návrh nelíbí/mají k němu dotazy neznám, ale zaráží mě právě to, že nemají trochu citu pro situaci a raději s vítězem nejednají v klidu a citlivěji (když už tedy výtky nepředložili během soutěže). Takhle nějak tancuje slon v porcelánu.
[4] Vložil: vlasta, 7.6.2017, 14:17:26
Pane Pejchale, naprosto s vámi souhlasím. Oněch 13 zastupitelů asi tenkrát spalo, když se vybíral vítězný návrh. Jak jinak si vysvětlit, že tenkrát se jim líbil a dnes se jim nelíbí? Mezi těmi 13 jmény je jedno jméno člověka, kterého si nesmírně vážím, ale hrozně mě zaráží, že je proti. Jak píšete, náměstí nikdy nemá být parkovištěm, ale centrem města, kde se lidi potkávají, kde se něco děje a ne že se míjejí v autech při parkování či odjíždění. Že jsou proti z KDU-ČSL, to mě nepřekvapuje, ti jsou zpátečníci, ale ostatní...?
[5] Vložil: Honza, 7.6.2017, 14:52:06
Pro Toma:
Proč se teda dělal do šuplíku Kokeš?
Jak jsem uvedl, město se zavázalo s vítězem jednat, za mně je toto počátek jednání. Formulace dopisu zastupitelů se mi nelíbí, ale je třeba nebýt vztahovačný.
Jak víte, že v průbehu tyto dotazy nebyly vzneseny a odbyty větou, že se bude rešit až se vybere vítěz?
Co odpovědi na další moje otázky?
[6] Vložil: Jirka, 7.6.2017, 15:17:51
Celé to začalo špatným zadáním soutěže. V pravidlech mělo být striktní zachování vzrostlých lip. Všimněte si, že první tři v pořadí vzrostlé lípy zachovali. Kdo je nezachoval, neměl šanci na úspěch. A najednou z 15 návrhů zbylo pár, a jak se říká „Mezi slepými jednooký králem.“, takže se volilo z pár návrhů to nejmenší zlo. A dopravu nemá řešit architekt, ale odborník na dopravu. Bohužel když se neví, co bude za náměstím za řekou, tak je těžké předvídat směr dopravy atd. Jak už bylo řečeno několikrát, AU soutěž ano, ale měla se začít řešit, až se vyjasní širší vztahy v okolí a tím pádem i doprava.
[7] Vložil: Novinář, 7.6.2017, 16:02:01
Hlavním problémem je, že starosta a vedení města nekomunikují s ostatními zastupiteli. Ti už dali několikrát najevo, že s tím mají problém a že ze sebe nechtějí nechat dělat hlupáky. A mediální kampaň, kterou vede starosta prostřednictvím radničních novin a sociálních sítí, je nechutná a hodně agresivní. Místo pokory a tolerance přinesl na radnici aroganci a nesnášenlivost. To je špatná cesta k domluvě.
[8] Vložil: olaf, 7.6.2017, 19:50:04
Rozhodně souhlasím s "novinářem" a Honzou. Dokonce i vím, že se někteří zastupitelé snažili některé věci s lidmi z komise, kteří zastupovali město (starosta a místostarosta) řešit. Proč to tedy u té AS tihle dva nepohlídali, když věděli, že takováhle studie je v mnohých bodech neproveditelná. Nechápu, jak mohl tenhle návrh vůbec vyhrát.
[9] Vložil: Patrik, 7.6.2017, 21:37:17
Bez vyřešené dopravy a parkování u náměstí(ODS slibovala před volbami dokonce parkovací dům !) nemá cenu předělávat náměstí.Nová dlažba a pódium nikoho nevytrhne. Náš hlavní problém je pouze doprava.
[10] Vložil: Jarka, 7.6.2017, 21:48:28
Pane Pejchale, vy byste si přál, aby náměstí bylo místem setkávaní. Ale ono je: při kulturních akcích, o pouti, při trzích, ráno tam nakupuje mnoho důchodců... Pak musíte pochopit, že ve 21. století žijí lidi rychleji. Pracující nemají čas se procházet a dojít až na náměstí. Prostě jezdí auty a nechodí do města pěšky jako před 50 lety. Tak to prostě je a nedá se s tím nic dělat. A naše náměstí nikdy nebylo pěší zónou. Jezdili přes něj dlouho i autobusy. Tak nemůžete chtít náměstí bez aut. Pak by začalo být mrtvé.
[11] Vložil: Korump, 7.6.2017, 22:17:38
Nevím, jestli je vyjádřené stanovisko p. Pejchala součástí starostovy mediální kampaně, ale čekám, že teď ještě napíše něco třeba p. Ostrý - jakože je třeba, aby na náměstí nebylo parkoviště, protože fotbalisti budou potřebovat dostatek prostoru, aby mezi nimi mohly probíhat ty estetické vztahy 😂 bohužel, už se starosta nedočká zastání v podobě názoru pana hraběte Františka
[12] Vložil: vlasta, 7.6.2017, 22:35:43
Můj ta Tondo kolenatej, on nerozhodoval jen Necid a Komínek, lidi, vzpamatujte se. Byla to komise a tam nebyli jen ti dva.
[13] Vložil: Vlastik, 8.6.2017, 00:48:13
Ti dva ale asi "zapomněli" tlumočit názory a starosti zastupitelů...
[14] Vložil: Pablb, 8.6.2017, 09:08:41
V podstatě to je opět soubouj klanů, je jedno jaký návrh by vyhrál. Kdyby bylo 19.století, tak snad by podoba náměstí byla plánována i na stolet. Dnes je naprosto jiný sociální čas (biologický je skoro stejný) a též to odporuje "kapitalismu". Již dnes je min. 10let zpoždění, náměstí je v "havarijním stavu" již tou výběrčí budkou a to nemluvím o povrchu komunikací, chodníků.....a léta běží, jak kdyby délka života člověka bylo 200let. Jakákoliv připomínka občana by pomohla ke zlepšení situace i bez "monstrózních" projektů! Dnes je pro mnohé vlastně práce(činnost) to vysedávání a hadrkování v rámci boje. Bohužel pro občana (společnost) nic nepřinášející a tak to jde rok za rokem...
[15] Vložil: rodák, 8.6.2017, 09:18:39
Vítězný návrh si v 95% přijde jako náměstí ve velké Bíteši.
A to se mi ani trochu nelíbí. Doufám, že naše náměstí nebude jedna velká šedá kostka.
[16] Vložil: olaf, 8.6.2017, 10:47:41
Každopádně komu není lhostejný osud náměstí, pojďme příští týden na zastupitelstvo!!
[17] Vložil: Lukáš, 8.6.2017, 12:02:08
Pro vlastu: Tak ať Necid a Komínek řeknou, pro co hlasovali a proč. Ať svůj názor a hlas obhájí. Od toho jsou placení. A já jsem od nich zatím nic neslyšel.
[18] Vložil: Tom, 8.6.2017, 12:09:24
Pro Honzu: No to by mě zajímalo taky. Nechat si zadat projekt, zaplatit ho a uložit k ledu je úplně stejný nesmysl jako se až po skončení soutěže začít zajímat o její průběh.
Nikdo z podepsaných zastupitelů se neohradil s tím, že vznášel námitky nebo poznámky k projektům. Jediný krok, který vůči veřejnosti udělali, je ten otevřený dopis. V takovém případě je to úplně stejná laxnost, jaká se projevila u nespokojenců s bioplynkou. Většina lidí se o projekt nezajímala až do chvíle, kdy už se měla začít prakticky stavět. A v případě náměstí se po rok trvající soutěži, která skončí výběrem vítěze, ozvou zastupitelé s tím, že výsledný návrh neřeší některé otázky. Tak jak se projevila ta jejich kontrolní funkce v zastupitelstvu? Argument, že se někdo nechá odbýt tím, že se vše vyřeší až na konci soutěže, neberu. Ta samotná soutěž slouží k tomu, aby během ní byly všechny sporné body zodpovězeny. K čemu by jinak byla? V čem by ty projekty soutěžily? V triatlonu?
[19] Vložil: AUAU, 8.6.2017, 13:29:17
Zastupitelé odsouhlasili zadání a na samotnou soutěž měla dohlídnout dvojice ze zastupitelstva + sekretář soutěže a měli ostatní informovat, poradit se atd. což se pravděpodobně nedělo.
[20] Vložil: Tom, 8.6.2017, 17:41:36
To znamená, že po celou dobu se o soutěž zastupitelé nezajímali a pak během pár dní rychle naformulovali argumenty, proč vítězný návrh nevzít? Zajímá mě ta posloupnost a způsob myšlení zastupitelů. Soutěž skončila, teprve pak se k nim dostaly všechny podklady, ze kterých vyčetli, že je nerealizovatelný? Nebo je realizovatelný jen za určitých úprav?
Podle vývoje kauzy to na mě zatím působí tak, že nejprve se narychlo našlo pár argumentů - jakože kde bude stromeček, jak se bude parkovat, že je to odvážný projekt - a až později se zjišťovalo u policie, jestli vážně napojit silnice nepůjde.
[21] Vložil: True, 9.6.2017, 13:19:00
Tome, Tome to je pořad dokola a úplně k ničemu. Vždyť ty návrhy do vyhlášení měla v rukou pouze komise soutěže, zastupitelé tedy nic vědět nemohli. Nebo myslíš, že za nimi chodil někdo a ptal se: Je tady takový a takový navrh, asi to vyhraje, co na to říkáte? Ale ono to fungovalo ještě naopak! Když si totiž někdo z toho mála, co o tom věděli odvážil ozvat byl hrubě okřiknut, ať se do toho neplete, že to mu nerozumí a že na to mame od odborníky. Tak to v zastupitelstvu funguje, když si někdo myslí, že on jediný je Ten pravý!
[22] Vložil: Mot, 9.6.2017, 20:23:37
Vy jste nějak interesován v problematice bioplynové stanice, milý Tome? Že tak jako hážete termíny "laxnost" a pod. A máte přehled o tom, kdo komu a v jakých termínech odpovídal? Arogance Starosty a zejmena starosty při jednání s petenty je vám taky známa? Vy byste mohl s okamžitou platností dělat mluvčího radnice a nebo poradce, neb všechno víte. Vy byste mohl se starostou mohl založit nějaké oportunistické hnutí.. Nemám slov, kolikrát si myslím, že jste sám starosta, který hájí sám sebe.

Jinak s p.Pejchalem souhlasím, stejně jako s 1, JZ, to jsou největší prohry města na dlouho dopředu, ta zeď je v podstatě neodstranitelná. Takže by se dalo říct, že vedení města tu už jeden pomník má, další prasárnu buduje Babák na paloukách atd..
[23] Vložil: Mot, 9.6.2017, 20:38:38
Starosty a místostarosty , tam patřilo. Pardon.
[24] Vložil: Tom, 10.6.2017, 10:41:17
True, True, od ceho jsou opozicni zastupitele? Proc se neptaji v prubehu souteze? To, ze se nechaji okriknout, neni muj problem. Jsou dospeli lidi.
Mimochodem kdo nastavoval podminky souteze? Ze by zastupitelstvo? At tedy rekne: navrh neodpovida zadani, soutez se rusi. Ale tohle je co za reseni? "Pane architekte, vas navrh se sice neda udelat, ale muzeme se o nem tydny bavit."
A nebo odpovida zadani a zastupitele si jen az ted vymysleli dalsi podminky. V kazdem pripade je to po rocni soutezi ostuda.

Ano, kauzu bioplynky jsem bedlive sledoval a dost se podiva teto. S krizkem po funuse se zveda odpor.
Uvedomte si, jak dlouho se u nas planuji verejne prospesne stavby. A mimo jine k tomu prispiva i prave to, kdyz nektere strany nechaji vec dojit az ke konci lhuty a teprve pak protestuji.
[25] Vložil: True , 11.6.2017, 00:26:00
Snažíš se tady obhájit neobhajitelné. V komisi soutěže žádní opoziční zastupitelé neseděli, takže se jaksi vyjádřit nemohli. To mohli veřejně až po vyhlášení výsledku soutěže. Což taky učinili. Nevím co ma tom pořád nechápeš.. Příště si prosím zjisti fakta něž tady budeš psát takový nesmysly.
[26] Vložil: Tom, 11.6.2017, 11:41:44
Kazdy - nejen opozicni zastupitel - ma pravo podle informacniho zakona dostat od statnich instituci i obci informace. I zastupitel se v prubehu souteze muze informovat. Navic do komise mel moznost zastupce nominovat. Kdo rozhodoval o obsazeni komise? Cele zastupitelstvo. Takze jestli je se soutezi problem, pak lezi na bedrech celeho zastupitelstva.
Jedine, co po skonceni souteze nekteri zastupitele udelali, je, ze chteli zastavit dalsi kroky ze strany starosty. Nerekli: vysledek je proti pravidlum, komise znevyhodnila ostatni navrhy, soutez rusime. Je to takove reseni Chytre Horakyne. Co si o cele soutezi tedy mame myslet?
Pripominam znova - soutez trvala rok, to se opravdu nestihlo zjistit, jestli je vitezny navrh proveditelny?
[27] Vložil: True, 11.6.2017, 15:51:07
Jenom teorie. Jak mohli zastupitelé tušit, že bude vybrán tak špatný návrh? Podle mě byly návrhy do vyhlášení tajné a pouze v rukou poroty. To by si architekti mohli zjisti co navrhuje konkurence.
Soutěž je problém a leží na bedrech poroty, která jediná rozhodovala a která ačkoliv věděla, že napojení na kruhový objezd nelze realizovat, vybrala daný návrh vítězný a přehlédla i to, že vůbec nesplnil podmínky.
Je myslím úplně zbytečné řešit kdo, co a kdy měl udělat. Čekal bych, že nám jako obhájce soutěže a jejích výsledků předložíš několik důvodů proč opravu náměstí realizovat podle vítězného návrhu. Důvodů proč to nedělat bylo už řečeno víc než dost.
[28] Vložil: True, 11.6.2017, 16:07:22
Dovol mi prosím taky představit jednu teorii: Jednou takhle starosta přemýšlí, co udělat s naším Náměstím, které je potřeba opravit. Jeden skoro dokončený návrh mu leží v šuplíku, ale z jeho realizace nekouká žádný prospěch. Až dostane výbornou myšlenku, že by se mohl odměnit svému kamarádu Petru Veličkovi (č. 10 na jeho kandidátce). Zastupitelé jsou přece lidé hloupí a zvedají ruku, jak jim starosta káže, ale to že by byl vybrán pan Velička se svým návrhem by bylo i pro ně moc. A tak ho alespoň jmenuje sekretářem soutěže. Sekretář soutěže inkasuje přeci taky pěkné peníze, možná víc než by někdo za opsané a zfušované zadání chtěl dát a navíc má přeci kamaráda Davida Mikuláška, který by soutěž mohl vyhrát, že ano. A světe div se. Pan Mikulášek i přesto, že jeho návrh je pěkný paskvil, soutěž vyhrává. Otázka je jen jak si tito 3 rozdělí 4,5 milionu za projekt atd. tedy o prozatím nepodepsanou smlouvu, o které se jedná a jednat bude. To už ale nechám an vaší fantazii.
[29] Vložil: Jejda, 11.6.2017, 23:08:43
Myslím, že jsi tu poodkryl pozadí celé soutěže. K tomu je třeba dodat, že pan Velička a Mikukášek se velmi dobře znají, protože oba pracují v orgánech Komory architektů. A kamarádi si přeci musejí pomáhat.
[30] Vložil: kamarád, 12.6.2017, 12:13:27
Bohužel celou AU soutěž provázejí problémy. Už od začátku byly pochyby, jestli je vhodná doba. Zadání opsané. Dodělávání vítězného návrhu na slavností vyhlášení atd. atd. AU soutěž není špatný nápad, ale je potřeba k ní přistoupit profesionálně. Bohužel ve Velkém Meziříčí se to udělalo tak nějak "kamarádsky".
[31] Vložil: Doudleba, 12.6.2017, 15:01:47
Když se koukám do toho Protokolu o hodnocení, tak v něm vidím i jména některých z těch třinácti zastupitelů-vyzyvatelů. Sice jsou tam uvedení jen jako "náhradníci", kteří nehlasovali, ale rozhodně u toho byli a dobře věděli, kam celá ta taškařice směřuje, tak proč nevytáhli s bubnem už tenkrát ?
[32] Vložil: Taky kamarad, 12.6.2017, 22:24:44
Jak víš, že se proti tomu neozvali? Tys u těch jednání byl? Asi ale byli nakonec umlčeni a přehlasováni, asi proto že hlasovat vůbec nemohli A pokud sis pustil záznam minulého zastupitelstva zjistíl bys, že někteří co tam psaní jsou se celého toho divadla odmítli zůčastnit. Popravdě, nedivím se jim.
[33] Vložil: svec, 15.6.2017, 07:59:39
Když tak člověk sleduje celý ten cirkus kolem, diskuze, videa, tak nějak mi přijde, že by bylo lepší fakt to jen rozkopat, pospravovat sítě a nově vydláždit, jinak nic neměnit, nic lepšího se tady prostě nedá vymyslet. Spíš řešit ten Svit, pokud se zlepší parkování v centru může to tu být zase o něčem jiném. Vítězný návrh v podstatě nic nového kromě dlažby na náměstí nepřináší, co jako "nové" přináší, je zase neprůchodné či rovnou nerealizovatelné. Zbytečná ztráta času a peněz tohle.
* Komentář: 
* Jméno:
  Email: 
   

Poznámka: Příspěvky vyjadřují názory uživatelů, nejsou nijak upravovány a redakce za ně nenese odpovědnost. Urážlivé, vulgární, reklamní nebo jinak nevhodné příspěvky mohou být smazány.
V krajním případě může redakce diskuzi ke článku uzavřít. WWW adresy zadávejte ve tvaru www.stranka.cz
Pokud najdete na NovinyVM.cz pravopisnou nebo věcnou chybu, napište nám na email info@novinyvm.cz.

Znovu načíst stránku

 
Facebook Twitter g+ Youtube
Kam vyrazit... DNES ZÍTRA
Nelze se připojit k databázi.
HKP METAL hledá zaměstnance
Nejnovější Nejdiskutovanější Nejčtenější

NovinyVM.cz - nezávislé internetové noviny pro Velké Meziříčí, mikroregion Velkomeziříčsko a kraj Vysočina.
Publikování nebo další šíření obsahu serveru NovinyVM.cz je bez písemného souhlasu ZAKÁZÁNO.
Pokud chcete informace o inzerci nebo napsat redakci - pište na email redakce@novinyvm.cz.
Příspěvky v sekci "Od Vás" nevyjadřují názor redakce, jejich obsah není redigován.
Redakce upřednostňuje rychlost zveřejnění a aktuálnost před gramaticky a slohově bezchybnými články.


Vytvořil Zdeněk Málek - Tvorba webových stránek | SEO by: Optimalizace pro vyhledávače

×

Váš prohlížeč blokuje reklamu

Vážený uživateli, jelikož jste naším pravidelným návštěvníkem, zvažte prosím vypnutí AdBlocku na této doméně.
Příjmy z reklamy nám umožňují nabízet čtenářům obsah zdarma.

V horním panelu prohlížeče klikněte na ikonku ruky na červeném pozadí a zvolte
“Nespouštět na stránkách na této doméně”. Děkujeme!

Lisovna plastů, spol. s r.o. hledá zaměstnance
TOPlist