LINDT - MIKULÁŠ: Tak chutná pravý čokoládový Mikuláš
Dnes je 24. listopadu 2017, svátek má Emílie, zítra Kateřina.
  • Již zítra v pátek 24. listopadu startuje v kině velká prodejní výstava povedených výrobků klientů Dětského střediska Březejc. NovinyVM jako mediální patrner akce vás srdečně zve v 15 hodin do předsálí kinosálu.Více foto v sekci Bleskovky.
  • Hru Manželský čtyřúhelník v hlavních rolích s Michaelou Badinkovou, Martinem Krausem, Danielem Rousem, Danou Homolovou přivezla do Meziříčí ve středu večer agentura Fanny.
  • Na mostě u pošty dnes po setmění začalo velké asfaltovávání silnice.
  • U Kauflandu dnes byla možsnot nahlédnout do závodního speciálu, který se zanedlouho vydá na Dakarskou rallye.
  • Zastupitelé dnes schválili smlouvu s arch. M. Cikánem na opravu náměstí. Většina zastupitelů za TPM ovšem klíčovém hlasování chyběla.

Krajský soud rozhodl, referendum bude!

ZPRÁVY - VELMEZOVKY - 21. 9. 2017

foto: Iniciativa Za NaměstíVM

Na úřední desce Krajského soudu v Brně bylo vyvěšeno usnesení o vyhlášení místního referenda dle návrhu našeho přípravného výboru v termínu konání parlamentních voleb 20. a 21. října 2017.


Usnesení je ke stažení zde:  (20. 9. 2017, č.j. 67A 4/2017-93, dokument PDF)


Autor: zdroj: zanamestivm.cz

Publikoval: -kas-

Čtěte také

27. 9. 2017 - Starosta Radovan Necid rezignoval

Na dnešním zasedání zastupitelstva rezignoval na post starosty Radovan Necid.

14. 9. 2017 - Preventivní akce pro studenty zdarma - VELKÉ MEZIŘÍČÍ 5.10.2017

Vážené dámy, Vážení pánové, dovoluji si Vás pozvat na pořad Nehodou to začíná, který budeme realizovat ve Velkém Meziříčí dne 5.10.2017 od 8:00 a 10:00.

12. 7. 2017 - Od pondělí 17. července až do konce října bude uzavřena ulice Františky Stránecké

Další dlouhodobé omezení čeká na řidiče ve Velkém Meziříčí. Z důvodu stavby vodovodu a kanalizace to bude uzavírka na ul. Františky Stránecké ve Velkém Meziříčí.

17. 10. 2017 - Rekonstrukce státu pozvala do Meziříčí tři senátory

O občanském lobingu a iniciativě Rekonstrukce státu diskutovali v pondělí večer v Jupiter clubu senátoři Jan Veleba, František Bradáč a Miloš Vystrčil.



Komentáře ke článku

Počet komentářů 54.

[1] Vložil: Petr Vaverka , 21.9.2017, 10:09:05
Pro ty, kteří nebudou číst celý rozsudek, citát ze stany 6: " Zdejší soud tedy i při vědomí obecné zásady minimalizace ingerencí
správních soudů do správy věcí veřejných na úrovni komunální dospívá k závěru, že
podmínky pro vyhlášení referenda splněny jsou a nadto ani věcně není dán žádný
rozumný a ze strany odpůrce dobře hájitelný důvod, pro který by místní referendum
nemělo být vyhlášeno. Zdejší soud tedy shledal, že referendum o položené otázce
konat lze. "
[2] Vložil: Simon, 21.9.2017, 10:31:17
Pro ty, kteří nebudou číst rozsudek celý, citát ze strany 5 a 6: "Autoři „vítězného návrhu“, resp. nejvhodnějšího návrhu (§ 107 ZVZ), nemají přitom právní nárok na to, aby se jejich návrh realizoval. Rozhodnutí o tom, zda se úprava centra města podle „vítězného návrhu“ uskuteční či nikoli, je po ukončení soutěže o návrh na
odpůrci (zadavateli soutěže o návrh). Povinnost uzavřít navazující smlouvu o dílo pokračování 6 67A 4/2017
s autory „vítězného návrhu“ odpůrci neukládá ani ZVZ (ani § 23 odst. 6 ZVZ, jehož porušení se někteří zastupitelé dle vyjádření odpůrce obávají; toto ustanovení totiž
dává zadavateli pouze oprávnění jednacím řízením bez uveřejnění navázat na soutěž
o návrh), ani soutěžní podmínky ze dne 7.4.2016. Závazek autorů „vítězného návrhu“ (závazek spočívající v povinnosti návrh dopracovat do podoby projektové
dokumentace), k němuž se zavázali v čestném prohlášení tvořícím přílohu č. 4 soutěžních podmínek, totiž neznamená povinnost odpůrce (zadavatele) projektovou
dokumentaci nechat vyhotovit, nýbrž toliko povinnou připravenost autorů ji vyhotovit, pokud je k tomu odpůrce vyzve. Odpůrce se tedy může rozhodnout, zda vítězný (nejvhodnější) návrh „začne uskutečňovat“ (nechá jej přepracovat do formy projektové dokumentace a poté jej začne skutečně realizovat). Rozhodne-li se návrh
nerealizovat, neporuší tím ZVZ ani soutěžní podmínky. Neporuší tedy žádnou veřejnoprávní normu"
[3] Vložil: občan, 21.9.2017, 10:59:40
Pro ty kteří, respektují odborníky v architektuře a následně i v právu, nemají a nechtějí dál poslouchat nesmysly rozpadeného a nic nedělajícího zastupitelstva, které dělá městu ostudu.

SOUD VYDAL USNESENÍ ŽE REFERENDUM BUDE
[4] Vložil: SOUDCE, 21.9.2017, 11:07:07
BUDE nebo NEBUDE? Byly využity všechny právní kroky na odvolání se proti rozsudku? Na konci rozhodnutí čtu "Proti tomuto rozhodnutí lze podat kasační stížnost ve lhůtě dvou týdnů ode dne jeho doručení. Kasační stížnost se podává ve dvou (více) vyhotoveních u Nejvyššího správního soudu, se sídlem Moravské náměstí 6, Brno. O kasační stížnosti rozhoduje Nejvyšší správní soud."
[5] Vložil: Simon, 21.9.2017, 11:39:57
Pro (3) Zastupitelstvo koná, jedná s panem Cikánem. Jakou ostudu konkrétně zastupitelé městu dělají? Je snad ostuda, že dodržují zákony, předpisy, soutěžní podmínky? Žijeme v právním státě, nebo je to tady už Banánistán?
[6] Vložil: 6, 21.9.2017, 11:44:10
Ne tady je Necidovo.
[7] Vložil: SHolmes, 21.9.2017, 12:34:01
Jo, referendum bude. Ale O ČEM? Pokud to bude jen rozhodování mezi 1. a 2. místem, tak je to na dvě věci. Pokud by tam ještě byla možnost - neupravovat náměstí VŮBEC, tak by to smysl mělo. Vždyť se od revoluce předělávalo už 2x!!!! Jenže zas nějaká spřátelená firma potřebuje výdělek.
[8] Vložil: Obcan, 21.9.2017, 13:05:36
Pokud se zastupitelé boji zeptat občanů a zakazují referendum občanům v případě že už dokonce soud jednoznacne rekne ze referendum je v poradku tak jsou to zastupiditele alespoň někteří co to asi chtějí hnát až k nejvyššímu soudu naší galaxie tak si asi vykládají svůj správný postup podle zákona a pravidel řádně ukončené soutěže a na to teď kouká celá republika
[9] Vložil: 9, 21.9.2017, 13:23:34
Však jen ať se celá republika dívá jak se TPM naučili podpořit si své kšeftíky pomocí referenda. Pokud sis četl rozsudek, tak referendum je vyhlášeno, nikdo nikomu nic nezakazuje, kasační stížnost nemá odkladný účinek
[10] Vložil: 10, 21.9.2017, 16:19:23
Jestli chcete roznášet tady další pomluvy a konspirační teorie o kšeftících a podobně tak má nejvyšší čas aby zastupitelstvo, které právo a zákony nevykládá, respektovalo usnesení soudu, nebo budete pomlouvat krom starosty, poroty, instituce architektonické soutěže i rozhodnutí soudu??????
[11] Vložil: Simon, 21.9.2017, 16:47:50
Pro (10) Máte pravdu, že zastupitelstvo zákony a právo nevykládá. Ono je ani netvoří. Pověstná třináctka právo, zákony, dohody a smlouvy JEN DODRŽUJE
[12] Vložil: Eva, 21.9.2017, 16:51:52
Pověstná třináctka tady příští rok už nezasedne vzhledem k velkému ohlasu referenda. Jen tak dále
[13] Vložil: Matouš, 21.9.2017, 17:01:56
Víte vůbec někdo, jak bude znít referendová otázka ?
[14] Vložil: Pro simona, 21.9.2017, 17:15:38
Přesně podle toho jak si je sama pro sebe blbě vyloží
[15] Vložil: Eva, 21.9.2017, 18:18:54
„Souhlasíte s tím, aby město Velké Meziříčí udělalo veškeré možné kroky k zahájení projektové přípravy obnovy Náměstí a přilehlých ulic ve Velkém Meziříčí dle vítězného návrhu jednokolové projektové architektonicko-urbanistické soutěže vyhlášené dne 7. 4. 2016 městem Velké Meziříčí?“
[16] Vložil: Krtek, 21.9.2017, 19:00:38
Takze budeme hlasovat o tom kdo to bude delat .

To co bude dělat je jenom vize a může se změnit čistě teoreticky na přenou podobu druheno , třetiho , nebo uplně nového návhu.
[17] Vložil: vnější pozorovatel, 21.9.2017, 19:48:04
Otázka je natolik alibistická, že stejně nebude pro město znamenat žádný závazek.. I kdyby referendum v dané otázce bylo platné a odpověď zněla "ano", tak v situaci, kdy skupina okolo starosty nemá v zastupitelstvu většinu, je stejně nadmíru nepravděpodobné, že by se zastupitelstvo vrátilo k prvnímu.. Resp. kdo bude následně posuzovat, jestli město udělalo veškeré možné kroky? Bude další referendum? A následně další, dokud Mikulášek nenasbírá dostatek zkušeností a alespoň jednu vlastní realizaci, aby dokázal přesvědčit zastupitele, že takovou zakázku zvládne? Pan Bílek v otázce referenda sehrává roli "užitečného idiota", kdy by se referendem měla napravit starostova fatální politická chyba, kdy bez předchozí diskuze postavil zastupitele před hotovou věc, a to podepsání smlouvy s Mikuláškem.. Nemůžete se divit zastupitelům, že si v takové situaci chtějí alespoň od dotyčného poslechnout, co s náměstím zamýšlí, a už vůbec se jim nemůžete divit, že když je svým vystupováním a obhajobou nepřesvědčí, tak že s ním nechtějí uzavřít smlouvu a jednají podle soutěžních podmínek dál..
[18] Vložil: občan, 22.9.2017, 07:32:02
Zastupitelům díky svým bojůvkám na vsi je vlastně ukradený náměstí a pro svou pravdu jsou ochotni obětovat i svou důstojnost referendum je vlastně o tom zda vítězný návrh občané respektují jako nejlepší pro naše město, když o tom nezávisle rozhodla v soutěži odborná porota a taky o tom, zda úporná snaha dělat s druhým v pořadí nemá za sebou nějakou divnou pachuť spojenectví nespojitelného . Takže zaplať Pán Bůh za referendum
[19] Vložil: Ibis, 22.9.2017, 07:48:59
Skoda,ze ten kluk na fotce nema pionyrsky satek,to by byla komedie uplna.
[20] Vložil: Simon, 22.9.2017, 07:49:16
Zastupitelům rekonstrukce Náměstí ukradená není, jednají s panem Cikánem. Jsou všichni občané města seznámení dopodrobna se všemi třemi oceněnými návrhy? Pachuť má spíše snaha prosadit řešení pana Mikuláška a to za každou cenu, i za cenu ostudy a soudních tahanic.
[21] Vložil: simonovy, 22.9.2017, 08:05:41
prosadit vítězný návrh vybraný odbornou porotou je naprosto v souladu se smyslem architektonické soutěže to že křižácká výprava chce druhé horší a dražší řešení pro město je naprosto v souladu s demagogií opoziční koalice. Jednají s cikánem aby vůbec měli alibi. Soutěž od začátku torpédovali viz záznamy zastupitelstva z roku 2016 a v době kdy odmítali vítězný návrh, který ani pořádně neznali, věděli o druhém ještě méně. Sami to přiznali na zastupitelstvu.Kdo nevěří ať si pustí záznamy zastupitelstav
[22] Vložil: Simon, 22.9.2017, 08:54:14
Pro (21) Vy už znáte cenovou nabídku pana Cikána? Jestli ano, řekněte ji nám všem a nedělejte tajnosti
[23] Vložil: Simonovy, 22.9.2017, 10:43:28
Ne to dražší znamená ve vztahu k návrhu,který predlazduje vše novou nepůvodní dlažbou kolínské ruly jak bylo uvedeno na zastupitelstvu
[24] Vložil: jednadvacet, 22.9.2017, 16:53:12
[21] Lepší řešení je to více propracované. To které řeší a splňuje upřesňující podmínky zadání. Nesplnění podmínek totiž nebylo důvodem k vyloučení návrhu. Splnění nebo nesplnění těchto podmínek pravděpodobně nebylo porotou ani nijak hodnoceno a posuzováno. Proto máme na prvním místě jakýsi studentský projekt, který několik podmínek nesplňuje a na druhém místě návrh od renomované architektonické kanceláře, který se zadanými podmínkami vypořádal a snad až na pěšího propojení Svitu všechny řeší.
[25] Vložil: Simon, 22.9.2017, 18:30:32
Pro (21) a (23) Dovolil bych si dát odkaz na článek ve Velkomeziříčsku
www.velkomeziricsko.…
Kdyby "náhodou" odkaz nefungoval, pak je zde plné znění:
Architekt Jiránek varoval před nejnižší cenou při rekonstrukci centra
Zveřejněno 12. 4. 2016 11:20
Krajinářský architekt Tomáš Jiránek přispěl svým názorem do debaty o architektonické soutěži na rekonstrukci centra města. Podle něj si náměstí ve Velkém Meziříčí si zaslouží něco jiného než jenom kritérium nejnižší ceny.
Tomáš Jiránek, poslední z členů odborné poroty architektonicko-urbanistické soutěže na rekonstrukci Náměstí a přilehlých ulic, se minulý týden představil Velkomeziříčským. Jako jediný je také architektem krajinářským, takže vyvažuje složení poroty. Ukázal svoje revitalizace či rehabilitace například Tyršových sadů v Pardubicích, Střeleckého ostrova v Praze, Centrálního lázeňského parku v Poděbradech či Zámeckého parku ve Ctěnicích.
V diskuzi o soutěži na velkomeziříčské náměstí připomněl, že nejtěžší a nejhůře zvladatelnou bude při rekonstrukci doprava. „Nečekejte, že téma dopravy by se dalo vyřešit ideálně. Faktem totiž je, že počet aut neustále prudce stoupá,“ zdůraznil. A nezapomněl připomenout další, z jeho pohledu podstatnou, věc: „Důležité pro Velké Meziříčí je nenechat se zejména v dialogu s veřejností vměstnat do velmi laciného zboží, do kritéria nejnižší ceny,“ řekl.
Vzhledem k dotazům veřejnosti připomněl, že rolí poroty není nápady dávat, ale posuzovat. Na otázku kontextu nového řešení s historickou památkovou zónou odpověděl: „Lidé ve Velkém Meziříčí se s novým řešením musejí ztotožnit, cítit, že jsou stále doma, to je ten kontext.“
A jaké je podle něj velkomeziříčské náměstí? „Má překrásný, dlouhý půdorys. Je to typický prostor pro veřejnou architektonickou soutěž,“ řekl Jiránek a uzavřel: „Doufám, že v září se tady v hojném počtu opět sejdeme při veřejné prezentaci už konkrétních návrhů řešení.“
Martina Strnadová
[26] Vložil: simonovy, 23.9.2017, 13:45:55
Díky za odkaz ovšem nevím co by tento článek měl dokazovat o tom, že by porota změnila názor na své nezávislé rozhodnutí a to ani po zastupitelském výstupu se všemi jednáními toho divadla co předvedli, naopak si každý může ověřit, že názor poroty je stálý oproti neustálému vývoji názoru některých zastupitelů, kteří rozhodnutí poroty nerespektují a snaží se je zpochybnit zanamestivm.cz/?p=99…
[27] Vložil: Simon, 23.9.2017, 09:37:09
Pro (21), (23) a (26) Myslel jsem, že se bavíme o financích. Cenu projektu pana Cikána nevíme, ale je (podle Vás) nejdražší . Cenu rekonstrukce zhruba víme, ale pan Jiránek nás varuje před nejlevnějším řešením . Která dlažba se použije je na diskuzi s památkáři . Neustále odvádíte pozornost od věcné diskuze Je to záměr, nebo "náhoda"?
[28] Vložil: Zdar, 23.9.2017, 10:25:40
VM resi namesti pritom maji katastrofalni dopravu :))
uz jste jak ve Zdare tam je to same :) resi se namesti jak prilakat lidi pritom se neda zdarem ani projet to same je ale i ve VM. Proc napriklad neni dalnice ve VM zdarma (stejne jak v brne) ? ten jeden usek ? to mi pride dulezitejsi.
[29] Vložil: Simon, 23.9.2017, 11:02:34
Dálnice kolem VM je zdarma a to po dobu opravy mostu u pošty. Až bude most opravený, dopravní situace se zlepší. V této diskuzi ale řešíme Náměstí ve VM, AUS a referendum ve VM. Žďár řešme, prosím, v jiné diskuzi.
[30] Vložil: Simonovy, 23.9.2017, 11:30:28
Nabídky architektů jsou teď úplně jedno věcná diskuze je Simone vysvětlení zastupitelstva proč nerespektuje výběr odborníků ti už několikrát řekli že první návrh je nejlepší a v podstatě je ukradený jestli je to od Franty či Pepy prostě pro město je nejlepší a co se týče památkářů tak ti byli zastoupení v porotě a ejhle i oni jednohlasně souhlasili ve verdiktu poroty jediný kdo není věcný v diskusi jsou zastupitelé
[31] Vložil: vnější pozorovatel, 23.9.2017, 12:48:28
Pro (30): Zatupitelstvo respektuje výběr odborníků a postupuje zcela podle pravidel soutěže, které si sešmudlil předpokládám především Velička. V pořadí dle soutěže se zahájilo JŘBÚ s prvním, připravila se smlouva, jenže smlouvu musí schválit zastupiteltvo.. Pokud by byl starosta a další radní vůči městu zodpovědní, projednali by pokorně schválení takového projektu předem se všemi zastupiteli s cílem najít shodu, resp. najít shodu co největší.. Starosta jim to ale předhodil bez jakékoliv diskuze s naivní představou, že mu to posvětí. Když s někým jednáte nedůstojně, jedno jestli zámerně nebo jenom z důvodu nedostatečného vychování, tak se nedivte, že se urazí. Za druhé, jak je uvedeno i v usnesení soudu, skutečnost, že porota v soutěži vybere tři oceněné, nezakládá jakékoliv právo pro kohokoliv z těchto tří na uzavření smlouvy. Město soutěží získává především benefit, že následně může použít JŘBÚ a jednat s oceněnými dle pravidel soutěže. Daná pravidla byla navíc oproti převažující praxi nestandartní v tom, že většinou jsou do JŘBÚ vyzváni všichni tři najednou, tzn. jsou stanovena objektivní hodnotící kritéria pro vyhodnocení nabídek.. To zde nebylo, tudíž se město např. zbavilo možnosti ovlivnit ve svůj prospěch termíny zpracování nebo cenu projektových prací, když už tu byly zmínky o ceně projektu.. Náhoda? Neznalost? Nebo záměr? Všechno otázky především pro pana Veličku.. Za třetí: Porota městu pouze doporučuje, porota nemůže nahrazovat zastupitelskou demokracii a rozhodovat! Stejně tak je značně neetické, pokud porota, stejně jako sekretář Velička, jakkoliv zasahuje do procesů po soutěži, které se již odehrávají v rovině politické, a je to tak správně. Jak se s procesem po soutěži popasují jednotliví ocenění účastníci soutěže závisí především na jejich schopnostech a zkušenostech. Je např. značně neprofesionální a překračující kompetence, pokud porotci "drží za ručičku" oceněného při prezentaci zastupitelstvu a argumentačně ho podporují.. Další znedůvěryhodňění soutěže je těsné spojení Veličky se starostou prostřednictvím TPM, ale o tom je asi zbytečné mluvit..
[32] Vložil: občan, 23.9.2017, 13:02:45
vnější pozorovatel hahaha
[33] Vložil: to 31, 23.9.2017, 13:08:54
jojo zastupitelstvo ctí soutěž a tak to dotáhlo až k rozhodnutí soudu
[34] Vložil: fuuuuuuuuuj, 23.9.2017, 14:11:59
Velička sepsal pravidla soutěže. Zastupitelé je schválili a postupují dle odsouhlasených pravidel. Ale je to Velička, kdo porušil svá vlastní pravidla a vyvěšením billboardu na svém domě ve VM se snaží ovlivnit okolní lid. Aktivisté, proberte se, hrajete Necidovu hru
[35] Vložil: Lolek, 23.9.2017, 21:41:01
„Nezávislý“ sekretář soutěže otevřeně podporuje „nezávislou“ iniciativu, vyvěšením transparentu na svém domě. To je ale Kocourkov. Lidi proberte se!
[36] Vložil: Brabcová, 23.9.2017, 22:06:27
Jestli odpovídáte nebo něco píšete Simonovi, pište tam, prosím vás, -i- ;
a ne jak nějací debilové -y-
[37] Vložil: Simon, 24.9.2017, 07:17:00
Pro (30), pro (33) a pro (občan): Shrňme si to:
1) Podle rozhodnutí soudu Zastupitelstvo neporušilo žádný zákon, podmínky soutěže ani jiné zákonné normy. Koná v jejich souladu.
2) Argumenty k finanční otázce Vám došly, proto se budeme zabývat něčím jiným, odvedeme pozornost k jinému "problému". Opět se ptám: Je to záměr nebo "náhoda"?
3) Celý "problém referenda" k soudu Zastupitelstvo nedohnalo. Žalobu k soudu podala Občanská iniciativa Za náměstí VM.
4) Mimochodem, je zajímavý vývoj otázky do referenda. Porovnejte si znění z června a pak ze září.
5) Pro (36) - děkuji
[38] Vložil: Patrik, 24.9.2017, 13:10:48
Pro (37)

Simone,

podle usnesení soudu mají občané ústavně zaručené politické právo vyjádřit se formou místního referenda k otázkám týkajících se rozvoje své obce, pod který navržená otázka nepochybně spadá. Dále soud vyvrátil veškeré argumenty, kterými zastupitelé hájili své rozhodnutí hlasovat proti referendu (zdržet se hlasování). Z výše uvedeného plyne, že neuspořádáním referenda by došlo k omezení občanů na ústavou zaručeném právu. Čili zastupitelstvo by porušilo ústavu (zákon), kdyby soud nevstoupil do jeho pozice a jeho pochybení nenapravil. Dále tedy netvrďte, že zastupitelstvo neporušilo žádný zákon atp.

Hlavní motivací pro uspořádání referenda ale nebyla domněnka, že zastupitelstvo porušuje zákony, nýbrž pocit významné části obyvatel města, že "vítězný návrh" (nejvhodnější), je skutečně ten nejvhodnější, a podle něj by se tedy rekonstrukce náměstí měla realizovat. Proto stejně nechápu, proč bychom teď měli diskutovat o tom, jestli zastupitelstvo porušilo zákon.

Soud navíc vyvrátil veškeré spekulace zastupitelů o tom, že ukončením jednání s druhým oceněným a znovuzapočetím jednání s prvním oceněným by došlo k porušení zákonů, podmínek soutěže nebo něco podobného.

Proto nechápu Váš odpor k referendu. Měl byste být rád, že díky několika odhodlaným občanům našeho města, budete mít výjimečnou příležitost se na politickém dění v našem městě podílet přímo, nejen zprostředkovaně přes zastupitele. Nikdo vás přece nenutí, abyste hlasoval pro vítězný (nejvhodnější) návrh.

Co se týká diskuze o finanční otázce, nezapojoval jsem se do ní ani předtím, proto se nedivte, že neodpovím na Vaši otázku. Nicméně se ale domnívám, že finanční stránka je v tomto případě až druhořadá. Náměstí je důležitým prvkem podílejícím se na spokojenosti občanů a zároveň na reprezentaci města, proto podle mě hlavním úkolem je, aby splnilo veškeré účely, nikoli aby bylo levné.

Celý "problém referenda" k soudu - jak tvrdíte - "dohnala" Občanská iniciativa Za náměstí VM. Ta tím ale bránila ústavou zaručené právo občanů, což samozřejmě není nic proti ničemu. Každý přece má právo na soudní ochranu.

Vývoj "otázky do referenda" jsem nikdy nestudoval a ani nevidím důvod, proč bych měl. V současné podobě je podle mě (a hlavně podle soudu) naprosto vyhovující.

Doufám, že Vás tato vyčerpávající odpověď uspokojí a dále už nebudete mít potřebu proti referendu bojovat. Bojujte proti vítěznému návrhu, přesvědčujte spoluobčany, aby hlasovali proti vítěznému návrhu, ale nebojujte proti referendu. To je stejné jako kdybyste si chtěl vzít volební právo...

Zdravím Vás a přeji příjemný zbytek víkendu.
[39] Vložil: Simon, 24.9.2017, 16:25:01
Pro (38)
Milý Patriku,
pročítal jsem si svoje příspěvky a nenašel jsem v nich ani zmínku o tom, že bych byl proti referendu. Naopak. Ale přece jen bych měl raději možnost výběru z více, než jen jedné možnosti.
Zastupitelstvo proti referendu nebylo, jen si nebylo jisté, zda se tím neporuší zákon či podmínky AUS. Soud řekl, že je vše v pořádku, takže nevidím důvod, aby referendum neproběhl.
Občanská iniciativa problém k soudu nedohnala (jak tvrdíte), ta jen podala žalobu.
Vývoj otázky k referendu je velmi zajímavý, škoda, že se na předchozí dvě otázky nechcete podívat.
Mimochodem - z celého příběhu se nám vytrácí nebo vytratily osoby úzce spjaté s AUS, Občanskou iniciativou nebo tiskovými zprávami. Konkrétně pan P. V., pan J. M., pan P.M., pan R. N. Proč asi?
[40] Vložil: Radek, 24.9.2017, 16:50:39
(38) Překrucujete, manipulujete a agitujete
[41] Vložil: Renata, 24.9.2017, 17:56:01
Otázka do referenda červen 2017:

Souhlasíte s tím, aby město Velké Meziříčí uzavřelo smlouvu o dílo na zpracování projektové dokumentace pro rekonstrukci Náměstí a přilehlých ulic ve Velkém Meziříčí s Ing. arch. Davidem Mikuláškem, který se umístil na prvním místě v rámci jednokolové projektové architektonicko - urbanistické soutěže o návrh Náměstí a přilehlých ulic ve Velkém Meziříčí?

Po připomínkách zastupitelů se "vůbec nezměnila"

Otázka do referenda září 2017:

Souhlasíte s tím, aby město Velké Meziříčí udělalo veškeré možné kroky k zahájení projektové přípravy obnovy Náměstí a přilehlých ulic ve Velkém Meziříčí dle vítězného návrhu jednokolové projektové architektonicko-urbanistické soutěže vyhlášené dne 7. 4. 2016 městem Velké Meziříčí?

Srovnání nechám na čtenářích
[42] Vložil: Patrik, 24.9.2017, 18:46:43
Pro (39)

Domnívám se, že Vámi navrhovaným způsobem referendum uspořádat nelze, jelikož otázka musí být formulována tak, aby na ni bylo možné jednoznačně odpovědět ano/ne. Proto jsem spokojený se stávající formulací otázky. Hlasuje se sice jenom o vítězném návrhu, ale svým způsobem jde o rozhodování mezi prvním a druhým návrhem.

Zastupitelstvo samozřejmě proti referendu bylo. Všichni zastupitelé věděli, že když se zdrží hlasování, výsledek bude stejný, jako kdyby hlasovali proti. A že prý nevěděli, jestli neporuší zákon? Pokud té pohádce věříte, tak jste šíleně naivní. Bránilo jim snad něco v tom, aby si nechali vypracovat posudek? Většina zastupitelů proti referendu bojovala už od samotného začátku sběru podpisů, což potvrzují i jejich vyjádření. Z mého pohledu se zdrželi hlasování, aby zabránili referendu a zároveň si zachovali tvář, nevypadali jako ti, kteří lidem možnost referenda berou.

Co se týká (ne)dohnání k soudu, jenom slovíčkaříte. Podstatné je, že podání žaloby není nic proti ničemu.

Neuváděl jsem žádné konkrétní osoby, proto "se nám vytrácí" i pánové P. V., J. M.,P. M. a R. N. Co konkrétního Vám v "příběhu" chybí?
[43] Vložil: Patrik, 24.9.2017, 18:47:52
Pro (40)

Jaké konkrétní překrucování a jakou manipulaci máte, Radku, na mysli?
[44] Vložil: Velmezak, 24.9.2017, 19:04:45
Referendum je k nicemu kdyz neni vyresena doprava ve VM je to jako varit gulas kdyz nemam maso papriku a cibuli ale mam vodu a koreni a brambor :) tak udelam aspon to namesti ale pak to bude o to méne chutnat. Nejprve se resi zakladni veci pro zivot pak se resi to co nikoho nepálí a je vecine obcanu jedno :)
[45] Vložil: Velmezak, 24.9.2017, 19:05:51
proto sem pro ti jakemukoli zvelebovani namesit jsou to vyhozene penize dokud nebude ostatni
[46] Vložil: Tom, 24.9.2017, 21:57:59
Jestliže zastupitelstvo nejedná podle pravidel architektonické soutěže, je dobře, že se k jejímu výsledku budou moci vyjádřit i místní obyvatelé. Sněmovní volby mívají tradičně nejvyšší účast, takže předpokládám, že i referendum bude mít vypovídací hodnotu.
[47] Vložil: občan, 25.9.2017, 07:37:48
Pro čtenáře kteří budou studovat rozdíl otázky od Renaty (41) malé doplnění, otázka zastupitelstva k referendu v červnu položená v době kdy ještě probíhalo jednání s vítězem než ho zařízli jak podsvinče, otázka referenda vyhlášeného soudem v září poté co zastupitelstvo tvrdě odmítalo zapojení veřejnosti
[48] Vložil: občanovi, 25.9.2017, 18:29:45
Prosím Vás, můžete mně vysvětlit v čem je návrh pana Mikuláška tak průlomový, že stojí za to, rozhádat celé město?
[49] Vložil: Libor, 25.9.2017, 21:15:17
Pro (48): Možná pan Velička by mohl, obhajobu prvního, i přes svou roli v soutěži, má dokonale natrénovanou.. Nebo právě proto??
[50] Vložil: Tomovi, 25.9.2017, 21:30:52
Naopak Tome. Podle pravidel soutěže jedná zastupitelstvo. Podle pravidel soutěže naopak nejedná pan Velička a proti pokračování jednání podle pravidel soutěže se staví také iniciativa Za Náměstí.
[51] Vložil: twok, 26.9.2017, 11:27:54
Iniciativa mladých (viz úvodník radních ve Velkomeziříčsku) je chválihodná. Není jim prý lhostejný osud náměstí. Úvodník v onom periodiku také popisuje nekalé praktiky rebelujících zastupitelů. Přímo hnus. Tedy podle těch radních. Zato skupina mladých, organizujících referendum, pořádá zábavné akce na pozemcích býv. Svitu. Fajn. Proč se ale snaží tak vehementně prosadit návrh pana Mikuláška? Proč se třeba nezeptají občanů, zda chtějí mít průjezdnou ulici Kostelní? Proč se nezeptají zda má město koupit budovu Luteránského gymnázia? Jestli si na takovéto a podobné investice má město půjčit? Spousta jiných otázek by se našlo. Takhle to vypadá jako kdyby na prosazení Mikuláškova návrhu měl někdo osobní zájem. Docela by mě zajímalo, jaká je finanční náročnost akce Za náměstí vm. To, že část zastupitelů chce mít jasno, mi přijde docela namístě. A že je to politický boj? Možná. Ale podle stranické příslušnosti opozičníků, pochybuji. Ještě nakonec. Při sledování záznamu z minulého jednání zastupitelstva mě zaujalo fňukání místostarosty Komínka a radního Michlíčka o tom, jak je z hlediska podnikání nutné parkovat na náměstí. A také vysvětlování pana Bílka, jak a jak dlouho vysvětloval lidem problematiku náměstí. Kéž by to mohla být pravda.
[52] Vložil: True, 26.9.2017, 12:00:44
[51] Milý Twoku, souhlasím s tebou, že v úvodníku popisované praktiky jsou hnusné. Vtip je v tom, že nikdo z oněch 13 zastupitelů nic takového nedělal a nedělá. Tyto praktiky používá Petros Martakidis, který kope za druhou stranu. Sám je také velmi pravděpodobně autorem onoho úvodníku, ve kterém vlastně popisuje praktiky svoje! Rozhodně ne oněch 13. Takovéto šíření lží v městských novinách, už začíná být na soudní žalobu.
[53] Vložil: Milan, 26.9.2017, 12:28:46
Dosadit do novin kamaráda, přítele, člena ODS a nově tiskového mluvčího pana starosty a tvrdit, že jsou to nezávislé noviny je docela zcestné. Pokud Ovčáček Petros zůstane u mediálního korejtka až do voleb, tak chudáci všichni kdo nejsou z TPM, to si nepřečteme nic jiného než jeho manipulativní a útočné články a jak on je nezávislý. Rada dohlíží na JC a v radě je většina z TPM, takže dokud nezasáhne zastupitelstvo bude Petros dehonestovat dobré jméno bývalého Velkomeziříčska. Redakční rada ani ředitel JC nikdy nic s touto situací neudělají.
[54] Vložil: twok, 26.9.2017, 20:51:26
True, máte pravdu (nomen omen). Na hromadu toho hnoje měli radní přihodit také nějaké jméno. Třeba kdo komu co zakazoval, kdo někoho vyháněl od Kauflandu a pod.. Jestli mají neúplné informace od mladých z výboru referendistů, potom bych tu mládež docela chápal. Mladická nezkušenost, že paní Kácalová, pane Štěpánku, pane Pejchale. Ale jestli v tomhle svinstvu mají prsty jenom oni radní, tak to klesají docela hluboko.
Diskuse uzavřena.
Facebook Twitter g+ Youtube
BUILDINGcentrum-HSV: PŘIJMEME ZAMĚSTNANCE
Nejnovější Nejdiskutovanější Nejčtenější

NovinyVM.cz - nezávislé internetové noviny pro Velké Meziříčí, mikroregion Velkomeziříčsko a kraj Vysočina.
Publikování nebo další šíření obsahu serveru NovinyVM.cz je bez písemného souhlasu ZAKÁZÁNO.
Pokud chcete informace o inzerci nebo napsat redakci - pište na email redakce@novinyvm.cz.
Příspěvky v sekci "Od Vás" nevyjadřují názor redakce, jejich obsah není redigován.
Redakce upřednostňuje rychlost zveřejnění a aktuálnost před gramaticky a slohově bezchybnými články.


Vytvořil Zdeněk Málek - Tvorba webových stránek | SEO by: Optimalizace pro vyhledávače

×

Váš prohlížeč blokuje reklamu

Vážený uživateli, jelikož jste naším pravidelným návštěvníkem, zvažte prosím vypnutí AdBlocku na této doméně.
Příjmy z reklamy nám umožňují nabízet čtenářům obsah zdarma.

V horním panelu prohlížeče klikněte na ikonku ruky na červeném pozadí a zvolte
“Nespouštět na stránkách na této doméně”. Děkujeme!

MUSIC DATA - Darujte (si) pořádný dárek
TOPlist