LINDT - MIKULÁŠ: Tak chutná pravý čokoládový Mikuláš
Dnes je 24. listopadu 2017, svátek má Emílie, zítra Kateřina.
  • Již zítra v pátek 24. listopadu startuje v kině velká prodejní výstava povedených výrobků klientů Dětského střediska Březejc. NovinyVM jako mediální patrner akce vás srdečně zve v 15 hodin do předsálí kinosálu.Více foto v sekci Bleskovky.
  • Hru Manželský čtyřúhelník v hlavních rolích s Michaelou Badinkovou, Martinem Krausem, Danielem Rousem, Danou Homolovou přivezla do Meziříčí ve středu večer agentura Fanny.
  • Na mostě u pošty dnes po setmění začalo velké asfaltovávání silnice.
  • U Kauflandu dnes byla možsnot nahlédnout do závodního speciálu, který se zanedlouho vydá na Dakarskou rallye.
  • Zastupitelé dnes schválili smlouvu s arch. M. Cikánem na opravu náměstí. Většina zastupitelů za TPM ovšem klíčovém hlasování chyběla.

Reakce na vysvětlení odstoupení starosty Radovana Necida ve Velkomeziříčsku

ZPRÁVY - VELMEZOVKY - 13. 10. 2017

Vážení spoluobčané, Jsem nucen reagovat na skutečnost jakou je v radničním zpravodaji VELKOMEZIŘÍČSKO veřejnosti prezentováno odstoupení starosty Radovana Necida v článku, jehož je on sám autorem.


Důvodem mojí reakce je uvést na pravou míru tvrzení, týkající se KDU-ČSL, jejich členů a zastupitelů, kteří v posledních volbách za tuto politickou stranu kandidovali.

 

1. KDU-ČSL přivedlo poprvé od roku 1989 komunisty do „koalice našeho města“, čehož se ing. Radovan Necid jako člen pravicové strany nemůže účastnit.

 

Nevím, co přesně myslí bývalý starosta „koalicí našeho města“. Pokud je to vedení města tak, bohužel, za celých 7 let svého starostování nepochopil princip zastupitelské demokracie v komunální politice. Na nejvyšším stupni samosprávy města či obce nestojí starosta ale zastupitelstvo, zvolené občany, které si ze svého středu volí starostu, místostarostu a členy městské nebo obecní rady. V zastupitelstvu města, tedy jeho nejvyšším správním orgánu, měli komunisté po roce 1989 zastoupení vždy. Pikantní na celé věci je, že i tak pravicový politik, za jakého se Radovan Necid pokládá, už v jedné radě společně s komunistou seděl. Konkrétně rok před komunálními volbami v roce 2010. Tvrzení, že „kolegové z KDU-ČSL „ přivedli komunisty do vedení města, je tedy ukázkovou demagogií nebo chcete-li, lží.

 

2. Druhým důvodem rezignace ing. Radovana Necida na funkci starosty je fakt, že tzv. „Třináctka“ převzala vedení města již před rokem.

 

Osobně si myslím, že k tomu došlo daleko dříve. Příčinou byl požadavek naprosté loajality při hlasování na jednání zastupitelstva města a to i tehdy, pokud s navrženým usnesením daný člen koalice nesouhlasil. Pokud si uvědomíme kdo tzv. „Třináctku“ reprezentuje, dospějeme zcela jednoznačně k závěru, že tímto prohlášení ing. Radovan Necid otevřeně přiznává, že mu odmítl poslušnost jeho vlastní tým, který si skutečně sám vybral. Nebo minimálně jeho nezanedbatelná část. Chápu, že skutečnost, kdy se starostovi rozpadla pod rukama jeho vlastní koalice, se veřejnosti těžko vysvětluje. Soudný člověk by si v první řadě položil otázku: „Kde jsem udělal chybu?“ To ale nedokáže každý. Jednodušší je nalézt a označit viníky. Takže jsou to lidovci, kteří se spolčili s komunisty. A navíc se tím zabijí dvě mouchy jednou ranou. Vyřešíme problém a ještě je poškodíme před volbami do poslanecké sněmovny!

 

3. A konečně třetím důvodem, který odstoupivší starosta uvádí, je postup Třináctky ohledně architektonické soutěže, doslovně „nerespektování názoru poroty Architektonické soutěže“.

 

Ani slovo o tom, že starosta svou tvrdošíjnou obhajobou a prosazováním návrhu arch. Mikuláška, popřel nejen smysl soutěže jako takové, ale opakovaně sám sebe a to dokonce v přímém přenosu. Stačí si pustit záznam příslušného jednání zastupitelstva města kde osobně tvrdí zastupitelům, že bez ohledu na pořadí stanovené odbornou porotou, vyberou zastupitelé takový projekt, který bude, dle jejich zvážení, pro naše město tím nejvhodnějším. Důvody, které starostu později vedly ke změně názoru o 180 stupňů jsou jedním velkým a bohužel, nezodpovězeným otazníkem. Že by i za tím stáli lidovci?

 

Netroufám si předjímat, jak bude starostování ing. Radovana Necida hodnoceno v budoucnu. Jedno mu však opravdu upřít nelze. Za pouhých 6 – 7 let působení v úřadu se mu podařilo rozdělit město na dvě nesmiřitelné poloviny a vytvořit si opozici napříč politickými stranami. Tomu, že i za to mohou lidovci, by snad nevěřili ani žáci 3. B, které tímto nechci v žádném případě urazit. Kouzlem nechtěného se tímto navíc potvrdil výrok předchozího starosty a našeho nynějšího senátora, pana Františka Bradáče: “komunální politika není ani tak o politických stranách jako o konkrétních lidech.“

 

K Necidovu návodu jak hlasovat v referendu už zbývá dodat pouze následující - hlasovat ANO v referendu je nejen souhlas s odborným názorem architekta Vávry a jeho kolegů, jak pravil Necid ale je to především ANO jeho politice popírající principy zastupitelské demokracie, svobodného vyjadřování a uplatňování autoritářského : “kdo nejde s námi, ten jde proti nám!“ v praxi.


Autor: Pavel Pešek, předseda MO KDU ČSL Velké Meziříčí

Publikoval: -kas-

Čtěte také

19. 5. 2017 - ZŠ Lhotky: Žijeme veřejnou dopravou

Gratulujeme žákyni naší školy ve Lhotkách Kateřině Mikiškové ke skvělému umístění v soutěži Kraje Vysočina Žijeme veřejnou dopravou.

21. 10. 2017 - VÝSLEDEK REFERENDA za obnovu Náměstí

První referendum Velkého Meziříčí má své výsledky.

3. 5. 2017 - Spolek Klíč pro život svým záměrem šokoval občany Kochánova

Rozpor je v otázce budoucích nájemníků. Aktéři záměru nepřipouštějí ohrožení vesnice, domorodci projevují nejistotu a nedůvěru.

16. 11. 2017 - Hotelová škola a SOŠŘ VM zve na den otevřených dveří 7. prosince 2017

Den otevřených dveří je tradičně spojen s adventem a vánoční tematikou.



Komentáře ke článku

Počet komentářů 69.

[1] Vložil: veřící, 13.10.2017, 11:02:28
prosímtě ty radši zalez ty rádoby křestane na baterky
[2] Vložil: Lukáš , 13.10.2017, 12:09:55
Zase mele hov*na. Zalez do kavárny a nevyjadřuj se.
[3] Vložil: Franta, 13.10.2017, 12:15:02
Naprosto souhlasím
[4] Vložil: Tomáš Pelíšek, 13.10.2017, 12:15:14
Minimálně s posledním odstavcem nelze souhlasit - referendum vůbec není o panu Necidovi ani jeho politice (o tom mohou být příští komunální volby). V referendu se občané vyjádří, jestli chtějí respektovat vítězný návrh soutěže, který byl odmítnut se subjektivními, manipulativními a nepravdivými důvody.
[5] Vložil: rosta, 13.10.2017, 12:36:52
On se Tome totiž ten tunel Necid-Velička-Mikulášek těžko dokazuje, ale je zcela jasné že tam je.
[6] Vložil: nekřesťan, 13.10.2017, 12:50:31
Promluvil znalec poměrů. Pešku, jsi profláknutý, stejně jako tví kolegové, křesťané, ale lžou a to není v souladu s desaterem božích přikázání, ale oni se vyzpovídají a je zase čistý štít, že?
[7] Vložil: Jan Pánek, 13.10.2017, 13:24:50
Vážený pane Pelíšku. Vaše tvrzení je zase lživé. Odmítnutí vítězného návrhu mělo jasné důvody a byly zastupiteli řečeny. Že je nechcete slyšet je věc jiná. Vy uvádíte jeden jediný důvod proč realizovat podle jedničky a to, že nám to vybrala porota. To chcete říci, že ostatní návrhy jsou k ničemu jenom proto že je nevybrala porota? To snad nemyslíte vážně. Chcete říci, že ostatní návrhy nevypracovali architekti odborníci ve svých oborech?
[8] Vložil: Petra, 13.10.2017, 13:50:25
Pane Pešku, máte naprostou pravdu a je dobře, že jste ji zveřejnil. Komentáře 1, 2, 6 ignorujte. To psal ministr propagandy Martakidis. Je vidět, že jste se trefil do černého. Proto vás uráží a kope kolem sebe. Vydržte!
[9] Vložil: velmezan, 13.10.2017, 14:04:37
Kdyby radeji tento clanek nebyl napsan..me staci pustit zastupitelstvo a videt, jak p.Pesek naseptava p. Rosovi,aby vedel, co mluvit. Chovani krestanu v politice pro me neprijatelne. Vidi to vetsina obcanu.Asi jako Vas clanek. Kdybyste nekomentoval, mozna vam to zachova jakous takous dustojnost.Vice nemam co dodat. K referendu se chystam a hlasuji ANO, snad ani ne kvuli namesti ale prave Vam a podobnym. Toto jednani,psani osocujicich clanku,osobni utoky se mi prici.
[10] Vložil: Tomáš Pelíšek, 13.10.2017, 14:05:36
Vážený pane Pánku, řekněte mi, prosím, co je na mém tvrzení (zase??) lživé. Zastupitelé stále dokola opakují "nerealizovatelné dopravní řešení" napojení ulice Kostelní do silnice 602 u vítězného návrhu – to je stále opakované manipulativní tvrzení: Několikrát zaznělo, že soutěžní návrhy jsou jakési studie, které se budou dále dopracovávat. Autor návrhu měl již na prezentaci před zastupitelstvem potvrzenou možnost realizace alternativního řešení, což ale zastupitelé odmítli. Byl napadán za samotné připuštění úprav návrhu. Mimochodem, kde jsou tedy jejich reakce ke 2. návrhu, který jeho autor také upravuje? Je tam velmi podobný problém a stejné navržené řešení napojení těchto dvou komunikací! Jako "zcela nepřijatelné" je označováno jednosměrné zprůjezdnění ulice Kostelní – to je velice subjektivní argument. Touto ulicí může v budoucnu projíždět stejný počet automobilů jako dnes (záleží na povolení vjezdu a jeho zabezpečení), nicméně jednosměrně(!) - to je poloviční intenzita dopravy a jednoznačné zvýšení bezpečnosti před školou. Nepravdivé argumenty byly ty ohledně umístění stánků, pódia, vánočního stromu. Vážená paní Petro, urážíte ostatní podepsané přispívající tím, že označujete jako autora jejich komentářů někoho jiného. Pokud chcete moji zprávu přeposlat, nebo se potkat na osobní vyjasnění mého postoje, napište mi na tom.pelisek@gmail.com S úctou, Tomáš Pelíšek
[11] Vložil: Roman, 13.10.2017, 14:50:33
Já bych to Mikuláškovi nesvěřil už jen za to, jak si připravil prezentaci svého návrhu na zastupitelstvu. Naprosto amatérská příprava. Tohle kdybch předvedl u státnic, tak letím po první minutě. Hrůza hrůz !?!?
[12] Vložil: nekřesťan, 13.10.2017, 14:52:43
Petro, jste asi méně chytrá, když všechny nesouhlasné příspěvky podle vás píše Martakidis. Já jím nejsem a to zaplaťbuh. Jen je vidět jak jste vy, stoupenci demagogie, hloupí a nesnesete jiný názor, než je ten váš. Kde berete tu jistotu, že vy jste neomylní? A vaše pravda je tou pravdou nejpravdivější? Omyl, pravda je jen jedna a nedá se věčně všechno překrucovat, jak se vám hodí. Velmezan je asi podle vás také Martakidis, když s vámi nesouhlasí? Proberte se už konečně!
[13] Vložil: Jiří Bárta, 13.10.2017, 14:53:06
11 Romane máte naprostou pravdu!!
[14] Vložil: BB, 13.10.2017, 14:57:29
Velmezáci zvolí 2x strostu a ten jim za 7let nedokáže nic udělat ani prosadit :) a to nemluvím o náměstí které je stejně k ničemu. Doprava ta vám vázne chodníky zničený silnice taky děrovaný jak cedník dětská hřiště nebo hřiště pro kluky a holky nad 13 let .. prostě takové to maloměsto kde se řeší krávoviny a ne to podstatné... hihi
[15] Vložil: Kofoláč, 13.10.2017, 15:00:44
ó bóže uži Pešek...mě z toho..
[16] Vložil: ARCH, 13.10.2017, 15:46:08
Prezentace pana Cikána byla mnohem důvěryhodnější. Kdo viděl obě prezentace, tak bylo jasné, že pan Cikán ví o čem mluví a také své postupy vysvětlil. Pan Mikulášek a jeho "tým" působil jak studentíci při zkoušce.
[17] Vložil: pro Tomáše Pelíška, 13.10.2017, 17:04:31
Referendum představuje významný demokratický kontrolní mechanismus uplatňovaný občany obce vůči jejich orgánům. Říká se tomu také referendum „vyvolané zdola“. Bohužel u nás se tak referendum pouze tváří. Je vyvolané a podporované autoritativně shora, a o spontánním vzniku občanské iniciativy nemůže být ani řeč. Vy sám si sáhněte do svědomí, jak spontánně jste se stal jejím aktivním členem. Protože u nás má referendum hořkou pachuť toho, že slouží jako nástroj k legitimizaci mocenských zájmů, nevěřím Vám.
[18] Vložil: křesťan, 13.10.2017, 17:46:41
Kdo viděl obě prezentace tak také názorně viděl, koho zastupitelstvo zkouší, aby ho mělo za co odstřelit, zatímco k panu architektu Cikánovi se chovali, jak kdyby přišel jejich Guru. Smutné že se hodnotí tyto dva návrhy optikou předsudků falešných úsudků pomluv a konspiračních teorií místo toho, aby zastupitelé se zeptali proč je vítěz vítězem a druhý druhým. I samotné porotce nechají bez skrupulí vystavovat lžím a pomluvám, které sami roznášejí. Porota, která poctivě dva dny porotovala a za svým rozhodnutím si stojí. A co se týká referenda pro někoho nepochopitelné, ale jde od lidí, kteří narozdíl od některých papoušků mají svobodný názor a odvahu se veřejně k němu přihlásit, jestli si někdo uzurpuje moc a v podstatě kašle na veškeré vysvětlení včetně rozhodnutí soudu. Na aroganci vůči 1888 občanů, kteří jsou podepsáni pod návrhem k vypsání referenda se chovají jak k nesvéprávným. Neslouží občanům, ale svým představám, osobním problémům a město mají stejně jako architektonickou soutěž za rukojmí ke svým nevhodným experimentům.
[19] Vložil: Benda, 13.10.2017, 17:47:13
Já se přiznám, návrh č.1 se mi prostě líbí nejvíc, proto podporuji i referendum, nikdo mne nenutil ani nepřesvědčoval.
Ale čekám, kdy se konečně omluví ti zastupitelé, kteří nám zpočátku podsouvali, že referendum je v tomto případě nezákonné. Potom, kdy bylo vydáno usnesení soudu, mlčeli.
A také se mi nelíbí-jak naznačuje i p.Pelíšek-
nerovný přístup zastupitelů při posuzování návrhů.
A ještě dotaz pro p.Peška- jak hodnotíte vzkaz p.Blažka, aby občané v referendu volili NE a jeho zdůvodnění?
[20] Vložil: Eva, 13.10.2017, 18:09:16
On ten plátek ještě vychází? Já ho neměla ve schránce minimálně půl roku....
[21] Vložil: nekřesťan, 13.10.2017, 20:05:29
Benda to napsal skvěle
Evo, vy se obraťte na doručovatelku, proč Velkomeziříčsko nemáte již půl roku.
A Jiří Bárta, no jestli je to ten, co dělal údržbáře v Kablovce, tak to je o ničem.
[22] Vložil: pepa, 13.10.2017, 20:43:22
Pro 21.
Jestli Jiří Bárta dělal, nebo nedělal v kablovce tak to nevím, ale je FRAJER,že se umí podepsat plným jménem nikoho se nebojí, píše články pod které se také podepíše ne jako vy co tady pomlouváte a bojíte se vystoupit z anonimity.
[23] Vložil: Vladimír., 13.10.2017, 20:49:42
Přátelé žďáráci si z nás dělají srandu tam se nic takového neděje nechme to po volbách pokud vyhraje ANO československého estébáka budeme moudřejší!
[24] Vložil: a, 13.10.2017, 20:52:43
pepo máš pravdu nekřestan tady někoho pomlouvá a sám se neumí podepsat
[25] Vložil: křesťanovi, 13.10.2017, 22:59:57
Po shlédnutí obou presentací musím souhlasit s Romanem. A o jaké aroganci vůči občanům mluvíte? Myslíte agresivitu s jakou byly podpisy sbírány? Na Fajtfestu, kdy podepsali i ti nemístní, aby měli pokoj a mohli se bavit, kdy podepsali ti,kterým se řeklo, že jde o předláždění náměstí? Počet hlasů sesbíraných iniciativou je od počátku zavádějící a ne vždy vyjadřuje zosobnění vnitřního přesvědčení respondentů, ale vychází z informací nebo spíš dezinformací, které v době podpisu tito lidé měli. A proč je vítěz vítězem by mě skutečně taky zajímalo? Porotce nikdo nepomlouval, děláte to pouze vy sám a svým chování podněcujete nevraživost a nenávist mezi lidmi. A to si říkáte křesťan.
[26] Vložil: Tomáš Pelíšek, 13.10.2017, 23:06:06
[17]: Kontakt na sebe jsem zde již jednou uvedl - pokud se chcete potkat a vyslechnout si moje svědomí, máte možnost. Já si naopak rád vyslechnu váš názor. Hezký víkend, TP.
[27] Vložil: Jiří Bárta, 14.10.2017, 00:07:16
(21) Zřejmě máte špatný zdroj informací. Údržbáře jsem nedělal a ani nemohu. Je smutné že se neumíte podepsat vlastním jménem a snažíte se jen ostatní očernit bohužel v Česku je to snad národní sport. Aneb jak pravil Vlasta Burian: „Česko je nejkrásnější zemí na světě. Jen je škoda, že zde žijí Češi.“ Stále doufám v to že se pletl, ovšem chování mnoha lidí naznačuje že měl pravdu.
[28] Vložil: l.n., 14.10.2017, 00:14:31
Radovan mě jednou říkaL BUDU MÍT VĚTŠÍ VĚCI K DISPOZICI NEŽ VY SI MYSLÍTE!ln
[29] Vložil: twok, 14.10.2017, 00:14:44
Křesťanovi [25], naprostý souhlas (vlastní zkušenost).
Jestli zastupitelé měli v souvislosi s referendem nějaké pochybnosti, tak se prostě zachovali odpovídajícím způsobem. Nekonkrétní žvásty (lze věřit jenom tomu, že byli vypakováni od Kauflandu) bývalých radních v úvodníku místního periodika, byly zřejmě poslední kapkou, která způsobila jejich odvolání. Předcházející výhrady se týkaly sóloakcí pana starosty a a podivné komunikace rada - zastupitelstvo. A vymlouvat se na komunisty? Trapné. Nerad používám kdyby, ale co by se stalo, kdyby se nezměnil režim? Měli bychom pana Necida, nebo soudruha Necida, vlastícího rudou knížku?
A referendum? To ať si každý srovná v hlavě. Osobně říkám, ať jde k čertu. Demokracii a svobodné vyjadřování si představuji jinak.
[30] Vložil: Vladimír, 14.10.2017, 02:24:00
Pane Pešku strana KDU-ČSL se spojí skýmkoliv aby byla u moci přijde Pinochet vy u toho budete totálně politicky nedůvěryhodná vy máte ty vaše ovečky ty vás volí naštěstí pro tento stát to nestačí!L.
[31] Vložil: Martin Klement, 14.10.2017, 05:55:48
Tady je opět vidět, že pokud někdo napíše ve slušnosti svůj názor, je po jeho zveřejnění kamenován lůzou, která nemaje argumentů, napadá autora. Smutné...
[32] Vložil: Honza, 14.10.2017, 08:37:51
Klemente, ty by jsi jako Komunista měl držet hubu a vůbec se do diskuse nevyjadřovat. Vy jste za názory popravovali.
[33] Vložil: pepa, 14.10.2017, 09:16:42
Honzo uklidnise klement byl komunista a stále je komunista a nestydí se zato jak ostatní necid byl bouze svazák předskokan komoušů kdyby revoluce přišla trošku déle tak tam byl aji ten váš necid!!!!tak se uklidni.
[34] Vložil: občanka, 14.10.2017, 09:19:53
Honzo, vám asi nedochází, jak moc jste svým příspěvkem dal Klementovi za pravdu....
[35] Vložil: Sedmilhar_obecny, 14.10.2017, 10:50:21
Tak prvne Necid odstoupil sam,pak mel nutkani vysvetlit na lodicce,ze ho vlastne vyhodila strana a nakonec vypotil historku o komunistovi,obrazek at si udela kazdy sam.
[36] Vložil: Tonda, 14.10.2017, 12:03:19
Komunisté, náměstí, referendum, nebo co vlastně? Prostě zdrhnul.
www.novinyvm.cz/1160…
[37] Vložil: Honza, 14.10.2017, 12:18:36
Za svým názorem na pana Klementa si stojím, nedokáže mě nic vytočit víc když slyším komunistů kádrovat ostatní o svobodě v diskuzi. Nehledě k tomu, že on je ten, kdo tu ostatní diskutující nazývá lůzou.
[38] Vložil: pepa, 14.10.2017, 12:49:18
HONZO TY SES OPRAVDU MAGOR
[39] Vložil: nekřesťan, 14.10.2017, 12:50:15
pro 22 a 24, chlapci jste kouzelní, tady mne nabádáte, abych psal pod svým jménem, ale sami se bojíte to udělat také. Proč? Nějakej Pepa + a, co to je za lidi, ty neznám. Jo a že někdo napíše Jiří Bárta neznamená, že je Jiří Bárta. Stačí, když napíšu, že se jmenuji Josef Dvořák? Budete mi věřit? Asi ano. Jenže já se tak nejmenuji, tak o co jde. Tady na těchto diskusích, kde se někdo zastane pana Necida, tak je Martakidis a je jedno, že to není pravda, tak o co vám tady jde?
[40] Vložil: Honza, 14.10.2017, 13:20:51
A ty máš zase Pepo zapnutý capslock, tak kdo je horší?
[41] Vložil: Martin, 14.10.2017, 16:10:19
No, už aby byly volby, tam se to rozhodne. A někomu z toho veselo nebude. Referendum může napovědět.
[42] Vložil: přespolní, 14.10.2017, 19:20:55
Vážení občané VM. Atmosféra ve vašem městě je plná politikaření, zloby, nenávisti a pochybných osobních zájmů. Já žiji na venkově, kde obecní zastupitelé jsou "sousedi" bez politické příslušnosti a jiných osobních ambicí, kteří zajedno pracují ve prospěch obce. Jsem rád, že žiji na venkově. Vaši situaci vám nezávidím a doufám, že vám příští volby pomohou vše vyřešit.
[43] Vložil: Svědomi, 14.10.2017, 20:57:40
Necid v závěru uvádí:
" Mám k vám ještě osobní prosbu. Přijďte, prosím, 20 a 21. října k prvnímu referendu v našem městě. Máte jedinečnou možnost přímo se podílet na správě veřejných věcí. Mimo jiné máte ve svých rukou také důležitý vzkaz: Pokud budete v referendu hlasovat pro variantu ANO, hlasujete tím mimo jiné i pro odborný názor architekta Davida Vávry a jeho kolegů z odborné poroty a vyjádříte tím i podporu mně osobně i kolegům z bývalé městské rady."
Takže, hodíte-li tam ano, jen MIMO JINÉ hlasujete o náměstí, ale hlavně tím vyjádříte podporu JEMU a jeho kolegům z odvolané rady 😀!!!
Nezvládne tyto priority obrátit ani v článku pro občany, tak silně to má v hlavě! Ještě někdo soudný pochybuje, o čem má být toto referendum? Vzponeňte, kdo první přišel s nápadem referenda, ale chyběl mu hlas Salašové, která si odběhla zacvičit. Až potom se nechalo možností hlasovat v referendu zblbnout pár mladých lidí. No, a teď vidíte (vlastně čtete) černé na bílém vysvětlení od samotného p. Necida o co jde v referendu mimo jiné, a o co tedy jde hlavně!
[44] Vložil: jana, 14.10.2017, 21:40:26
43) pěkně a výstižně shrnuto o co zde jde, o občany určitě ne
[45] Vložil: RF, 14.10.2017, 21:47:44
43 - Pekne napsany. Lidi,k referendu vubec nechodte!
[46] Vložil: nekřesťan, 14.10.2017, 22:00:49
Lidi k referendu běžte a ukažte, co chcete, je to na vás nikoli na křiklounech, kteří tady stále mlží a lžou.
[47] Vložil: občanka, 14.10.2017, 22:21:49
ad 42 - máte pravdu. Tady si pár lidí hraje na velikou politiku.
[48] Vložil: Svědomí, 14.10.2017, 23:14:10
Nekřesťane, kdo tady podle tebe mlži a lže?
[49] Vložil: ales, 15.10.2017, 00:26:34
Zde je to také dobře shrnuto. www.novinyvm.cz/1302…
[50] Vložil: Benda, 15.10.2017, 08:30:22
Pro 43
Jak už bylo uvedeno v mém předchozím příspěvku, vítám referendum (a se mnou několik mých známých) proto, že se nám návrh č.1 líbí a že máme pocit, že ho zastupitelé neprávem "zařízli". Nikomu tím politickou podporu nevyjadřujeme, na to, abychom se nechali nějak zmanipulovat jsme už dost staří i zkušení.
Pan Necid v článku vyjádřil svůj názor, resp. přání a p.Blažek z druhé strany barikády ve svém článku zase svůj názor a své přání.Jeden říká, volte ANO, druhý si přeje abychom zaškrtli NE. Jaký je tedy rozdíl mezi oběma skupinami zastupitelů ? Obě sdělují, že jejich zájem je našim zájmem.
Podle mne by zastupitelé v referendu vůbec neměli ovlivňovat voliče. Měli by být vděční, že se dozví, co občané opravdu chtějí a nepodsouvat jim své názory- ale to přání z říše snů.

A mimochodem, s myšlenkou referenda přišel první p. Lavický, pokud si dobře pamatuji.
[51] Vložil: Pro 50, 15.10.2017, 23:48:23
Referendum chtěl celou dobu Necid, to že to zahrál na pana Lavického je jen součást jeho intrik. Kdyby chtěl Lavický referendum tak ho přece podpořil. A máš pravdu referendum by se nemělo ovlivňovat. Proč to tedy pan Necid a nezávislá iniciativa tak násilně dělá.
[52] Vložil: Tom, 16.10.2017, 09:18:00
Pane Pešku, mýlíte se. Hned v reakci na první výrok. Zastupitelstvo se nedá úplně považovat za vedení města, když nad ním je rada a starosta. Obě instituce jsou vybrané zastupitelstvem podobně jako premiér a vláda poslaneckou sněmovnou (resp. sněmovna ani jedno nevybírá, ale vyslovuje jim důvěru nebo nedůvěru). O sněmovně také neříkáme, že je to vedení státu, i když musí drtivou většinu vládních návrhů posvětit.
[53] Vložil: Jiří Bárta, 16.10.2017, 13:58:43
52 Mýlíte se: Zastupitelstvo Nejvyšší orgán samosprávy města – 23 zastupitelů zvolených občany města v komunálních volbách.
Schází se zpravidla 8-12x ročně.
Zasedání jsou veřejná, svolává a řídí je starosta.
Podklady k jednání i zápis z něj jsou veřejně přístupné s vyloučením osobních údajů.
[54] Vložil: obcan vm, 16.10.2017, 19:33:10
Iniciativa nasilne ovlivnuje referendum? Tak si prectete letak,co dnes,podotykam z penez radnice a tedy i nas, prisel dnes lidem do schranek..ledaze to platil pan Rapusak. Nezlobte se,ale s timto tedy nesouhlasim. Bohuzel je mi to houby platny...
[55] Vložil: občan občanovi vm, 16.10.2017, 19:53:19
Pokud se referendum platí z peněz "radnice", potom je jedině v pořádku, že o referendu radnice občany taky informuje.
[56] Vložil: obcan vm, 16.10.2017, 20:05:13
Dik za vysvetleni,ale informovat znamena pro me neco jineho nez podsouvat. A doplnit nazor p.Rapusaka. Ja uz se od toho distancuji,mam svuj nazor a volit si budu dle sveho svedomi.Ale tohleto se mi prici. Treba to nekdo vidi stejne.Nashledanou.
[57] Vložil: Tom, 16.10.2017, 20:27:39
53: Ne ne, mýlíte se vy. Nejvyšším představitelem města je starosta. A teď si můžeme hrát se slovíčky, co je to vlastně vedení města, když není zákonem definováno.
Rada města je výkonný orgán a to, že je někým volen, neznamená, že nemá samostatnou působnost (kterou samozřejmě má). To, že ji zastupitelé omezili na nějakých ?50 000,- Kč? na tom nic nemění stejně tak, jako to nemění nic na tom, že starosta je samostatným orgánem města taky.
Navíc, je-li zřízena rada města, může vydávat nařízení, která zase nemůže vydávat zastupitelstvo města.

Občané si mimochodem taky volí poslaneckou sněmovnu a v životě byste o nich neřekl, že jsou vedením státu, protože to je nesmysl.
[58] Vložil: Tonda, 16.10.2017, 22:13:49
57: Jiří Bárta se nemýlí.
Zákon č. 128/2000 Sb., § 5
(1) ... Město je samostatně spravováno zastupitelstvem města; dalšími orgány města jsou rada města, starosta, městský úřad a zvláštní orgány města. ...
[59] Vložil: občane, 16.10.2017, 22:23:27
56 Leták jen objektivně informuje. Že Vám to přijde jako podsouvání je jenom Váš problém. Pokud chcete na Náměstí pěší zónu s lipovým pralesem a místo chodci velmi hojně užívané kostelní ulice vjezd na náměstí volte si v referendu klidně ano.
[60] Vložil: občanům, 17.10.2017, 00:06:12
Leták za peníze všech občanů lže jak když to nechala slavná třináctka natisknout a manipulativní je až hrůza, jen na zadní straně je podsouváno, že kdo nepůjde k referendu, nebo zaškrtne ne tak respektuje zastupitelstvo pravidla architektonické soutěže a zákon o zadávání veřejných zakázek. Takže po pořádku respektuje max. 13 zastupitelů, kteří si melou pořád svou i přes rozhodnutí soudu. Minimálně to, že referendum nevyhlásili sami, je porušení zákona o referendu (co je pro ně hlas nějakejch dvatisíce občanů) Podle pravidel architektonické soutěže je jeden vítěz a toto doporučení odborné poroty ignorují. A co se týče zadávání veřejných zakázek tak tam opět nedodržují tento zákon, přestože si sami pro sebe stejně jak v případě referenda vyložili že mají pravdu, protože jsou zastupitelé. Co se týče objektivity mimořádného zpravodaje tak tam je nula, už jen pro to, že není dán prostor protistraně.
[61] Vložil: Tvl, 17.10.2017, 08:17:43
60- jak správně píšete ..."toto DOPORUČENÍ odborné poroty"...
[62] Vložil: Tom, 17.10.2017, 08:55:13
58: Nikde není napsáno, že je zastupitelstvo nejvyšším orgánem, tudíž je to volný pojem, který pasuje na radu a starostu analogicky k vládě a premiérovi.
[63] Vložil: obcan vm, 17.10.2017, 09:16:44
Děkuji za příspěvěk -60- je dobrý vědět, že to tak člověk nevnímá pouze sám. Ten papír je manipulativní až hrůza.
[64] Vložil: 64, 17.10.2017, 09:23:09
Stejně jako poslední číslo Velkomeziříčska.
[65] Vložil: Iveta, 17.10.2017, 14:53:10
Mně osobně nejvíc zaujal návrh č. 3
[66] Vložil: občanům, 18.10.2017, 00:08:36
Pro toho kdo zná zákon o zadávání veřejných zakázek, je toto doporučení, po vypořádání případných námitek a řádném ukončení soutěže o návrh, v případě dalšího postupu závazné :-)
nejde tedy o to koho co zaujme
https://www.facebook.com/ZaN…
[67] Vložil: Tonda, 18.10.2017, 09:21:12
66: tak Iveta si dovolila sdělit svůj názor a hned se tady opět manipulativně vnucuje jednostranný pohled na věc. Pořád nechápu proč není možné o celé věci diskutovat. A mimochodem, říkat o radničním materiálu, že je manipulativní, se mi zdá poněkud zkreslené. V čem, konkrétně? V čem jsou návrhy 2 a 3 horší? To už snad nemůžeme používat vlastní hlavu a poslouchat, jestli chceme náměstí, tak to máme podepsat?
.

[68] Vložil: Pro 66, 18.10.2017, 22:37:52
Pro 66 Jsi-li soudce nebo aspoň právník pak ti budeme věřit. Jinak věřím soudu: Autoři „vítězného návrhu“, resp. nejvhodnějšího návrhu (§ 107 ZVZ), nemají přitom právní nárok na to, aby se jejich návrh realizoval. Rozhodnutí o tom, zda se úprava centra města podle „vítězného návrhu“ uskuteční či nikoli, je po ukončení soutěže o návrh na odpůrci (zadavateli soutěže o návrh). Povinnost uzavřít navazující smlouvu o dílo s autory „vítězného návrhu“ odpůrci neukládá ani ZVZ (ani § 23 odst. 6 ZVZ, jehož porušení se někteří zastupitelé dle vyjádření odpůrce obávají.
[69] Vložil: občanům, 20.10.2017, 20:03:31
Diskuse uzavřena.
Facebook Twitter g+ Youtube
BUILDINGcentrum-HSV: PŘIJMEME ZAMĚSTNANCE
Nejnovější Nejdiskutovanější Nejčtenější

NovinyVM.cz - nezávislé internetové noviny pro Velké Meziříčí, mikroregion Velkomeziříčsko a kraj Vysočina.
Publikování nebo další šíření obsahu serveru NovinyVM.cz je bez písemného souhlasu ZAKÁZÁNO.
Pokud chcete informace o inzerci nebo napsat redakci - pište na email redakce@novinyvm.cz.
Příspěvky v sekci "Od Vás" nevyjadřují názor redakce, jejich obsah není redigován.
Redakce upřednostňuje rychlost zveřejnění a aktuálnost před gramaticky a slohově bezchybnými články.


Vytvořil Zdeněk Málek - Tvorba webových stránek | SEO by: Optimalizace pro vyhledávače

×

Váš prohlížeč blokuje reklamu

Vážený uživateli, jelikož jste naším pravidelným návštěvníkem, zvažte prosím vypnutí AdBlocku na této doméně.
Příjmy z reklamy nám umožňují nabízet čtenářům obsah zdarma.

V horním panelu prohlížeče klikněte na ikonku ruky na červeném pozadí a zvolte
“Nespouštět na stránkách na této doméně”. Děkujeme!

NÁPOJE MĚŘÍN: Nakupte vánoční dárky u nás
TOPlist