LINDT - MIKULÁŠ: Tak chutná pravý čokoládový Mikuláš
Dnes je 24. listopadu 2017, svátek má Emílie, zítra Kateřina.
  • Již zítra v pátek 24. listopadu startuje v kině velká prodejní výstava povedených výrobků klientů Dětského střediska Březejc. NovinyVM jako mediální patrner akce vás srdečně zve v 15 hodin do předsálí kinosálu.Více foto v sekci Bleskovky.
  • Hru Manželský čtyřúhelník v hlavních rolích s Michaelou Badinkovou, Martinem Krausem, Danielem Rousem, Danou Homolovou přivezla do Meziříčí ve středu večer agentura Fanny.
  • Na mostě u pošty dnes po setmění začalo velké asfaltovávání silnice.
  • U Kauflandu dnes byla možsnot nahlédnout do závodního speciálu, který se zanedlouho vydá na Dakarskou rallye.
  • Zastupitelé dnes schválili smlouvu s arch. M. Cikánem na opravu náměstí. Většina zastupitelů za TPM ovšem klíčovém hlasování chyběla.

VÝSLEDEK REFERENDA za obnovu Náměstí

ZPRÁVY - VELMEZOVKY - 21. 10. 2017

První referendum Velkého Meziříčí má své výsledky.


Občané (3417 hlasujících) v referendu hlasovali pro variantu ANO - 2249 hlasů (64,5%) a pro variantu NE - 1128 hlasů, neplatných bylo 71 hlasů, zdrželo se 40 hlasů (neoznačili žádnou odpověď). Účast v referendu byla 37,3% což znamená, že referendum je platné (podmínka 35%).

 

 

Referendum však NENÍ pro zastupitele závazné. Pro variantu ANO hlasovalo 2249 občanů, což je 24% ze všech opravněných osob. Pro platnost je nutné dosáhnout hranice 25%.

 

Oficiální zápis zde:

zapis-mistni-komise-o-vysledku-hlasovani-v-mistnim-referendu.pdf

Publikoval: -kas-

Čtěte také

2. 10. 2017 - Již devátý dětský den s VÚ nabídl i ukázku zásahu dobrovolných hasičů

V krásnou slunnou neděli 1.října se na hřišti Výchovného ústavu na ulici Nad Sýpkami konal již 9. ročník tradičního dětského dne.

13. 6. 2017 - Chat se starostou

Odpovídat bude starosta Ing. Radovan Necid ve středu 14. června 2017 od 15:00 do 16:00 a bude se snažit zodpovědět všechny dotazy.

30. 3. 2017 - Kruh se uzavřel koncert Muzikanti dětěm doplní Dextreat a Vzhůru a níž

Ano, je to tak. Máme plný stav. Doplnili jsme program o 2 kapely a můžeme se začít věnovat veškeré propagaci a dolaďování Sobotního odpoledne, což letos připadá na 27. května.

24. 5. 2017 - Fotosoutěž: Letní barokní Vysočina hledá nejlepší fotografy regionu

Každý, kdo rád fotí, se může od středy 24. května zapojit do velké fotosoutěže Letní barokní Vysočina. Vyhlašuje ji příspěvková organizace Vysočina Tourism, která se těší na povedené fotografie barokních památek, přírody...



Komentáře ke článku

Počet komentářů 160.

[1] Vložil: bída, 21.10.2017, 18:00:24
To je den... :-(
[2] Vložil: SA, 21.10.2017, 18:01:48
Haha, celé snažení bylo k ničemu, přesně dle očekávání. dobře vám tak
[3] Vložil: Pro SA, 21.10.2017, 18:08:35
To není pravda, občané se vyjádřili jasně, nevyšlo to o jedno procento... Pokud i tohle budou zastupitelé ignorovat, jenom potvrdí, co jsou zač.
[4] Vložil: Pepan, 21.10.2017, 18:13:32
Referendum je uzavřeno. Tak teď prosím začněte jednat oficiálně s dalším v pořadí.
[5] Vložil: Pro Pepana, 21.10.2017, 18:36:58
Proboha, Pepane, 64,5 % bylo pro první návrh... K závaznosti nechybělo ani procento... Nezlobte se na mě, ale pokud by v tuto chvíli zastupitelstvo prosazovalo jiný než první návrh, bylo by to sprosté. To ať radši počkají po komunálních volbách, než aby o tom rozhodovala tahle nelegitimní partička...
[6] Vložil: Pepan, 21.10.2017, 18:49:06
76% obyvatel buď nepřišlo nebo volilo NE. A to pro vás také nic neznamená!!!!! I nepřijít k volbám je vyjádření že s prvním návrhem nesouhlasím.
[7] Vložil: Pepan, 21.10.2017, 18:49:07
76% obyvatel buď nepřišlo nebo volilo NE. A to pro vás také nic neznamená!!!!! I nepřijít k volbám je vyjádření že s prvním návrhem nesouhlasím.
[8] Vložil: X, 21.10.2017, 18:49:11
Takže platné a ANO, hurá! Jestli to nebudou respektovat, docela dost to o nich vypovídá. Chacha, kdo seje vítr, sklízí bouři.
[9] Vložil: pepa, 21.10.2017, 18:54:06
tak a nyní bych petenty nechal zaplatit veškeré náklady spojené s referendem
[10] Vložil: Další pro Pepana, 21.10.2017, 18:54:54
Ti, kteří nepřišli (nehlasovali), se pouze zdrželi hlasování (neznají dostatečně problematiku, nemají vyhraněný názor apod.). Tito lidé nemohou být označování jako ti, kteří byli pro "ne" (ale samozřejmě se nedají označovat ani jako ti, kdo byli pro "ano"). A pokud se ti na tom něco nezdá - vítej v demokracii :)
[11] Vložil: Pepam, 21.10.2017, 19:02:21
Referendum je ukončeno. Další kdyby jsou zbytečné. Už to konečně pochopte!!!. První návrh už skončil.
[12] Vložil: Pro Pepana, 21.10.2017, 19:03:19
Přesně tak, lidi, kteří k referendu nepřišli, nevyjádřili nesouhlas s vítězným návrhem, vyjádřili tím nezájem. 2249 hlasů, to je víc, než získal kdokoli z té naší slavné třináctky, měli by to respektovat.
[13] Vložil: True, 21.10.2017, 19:04:08
Co to tu melete! Jednou jsou tady zákony a zákon o referendu jasně říká. Aby bylo referendum závazné musí víc jak 25% všech voličů hlasovat pro ano. Což se nestalo. Respektujme zákony! Přesně jak říká Pepan, spousta lidí, kteří by volili ne k volbám nešlo a hráli to na to že nebude 35% účast. To se jen těsně nestalo.
[14] Vložil: Pro True, 21.10.2017, 19:07:31
Ach bože, další právník a expert na porozumění textu... :) To, že něco není závazné nic neznamená... Zastupitelstvo se tím nemusí řídit, nic nemění na tom, že výsledek je platný, jinými slovy: referendum má funkci určitého doporučení, kterým se zastupitelstvo nemusí řídit, ale jde o vyjádření vůle občanů.
[15] Vložil: Pro True, 21.10.2017, 19:11:37
A neargumentujte, proboha, zákony, protože jde o problematiku, které očividně rozumíte jako koza petrželi.
[16] Vložil: Jana, 21.10.2017, 19:13:03
nevolit v referendu z mé strany bylo právě proto, aby nebylo naplněno těch 25%, jinak by odpověď zněla NE
nepodsouvejte svoje výklady - 8)10)
a osobně vím, že takových bylo daleko víc
[17] Vložil: Pro Janu, 21.10.2017, 19:22:50
Jano, i kdybyste k referendu přišla, na těch 25 % by to nic nezměnilo - 25 % je podíl všech oprávněných voličů, kteří v referendu hlasovali ANO. Důvody, proč lidé nehlasovali, mohly být různé. To, že jste nepřišla, ale znamená pouze to, že jste vyjádřila nezájem (ať už je Váš názor jakýkoli). Já včera a dnes nepřišel volit do poslanecké sněmovny, ale podporuji ODS. Měl by můj hlas i tak být přičten ODS?
[18] Vložil: Jana, 21.10.2017, 19:33:56
omyl, není to nezájem, je to silné vyjádření proti naprosto zbytečnému referendu
[19] Vložil: Pro Janu, 21.10.2017, 19:37:08
Ne, nevyjadřujete tím vůbec nic. Kdybyste nepřišla k volbám do poslanecké sněmovny, znamenalo by to snad, že je to vyjádření silného nesouhlasu?
[20] Vložil: Hotovo, 21.10.2017, 19:41:57
Už se s tím smiřte, že referendum nedopadlo tak, jak byste si byli vy, referendisti, přáli....
[21] Vložil: Pro Janu, 21.10.2017, 19:44:57
Víte, Jano, ono je to vlastně úplně jedno, jestli tím něco vyjadřujete nebo ne. Rozhodně je pravděpodobnější, že mezi lidmi, kteří se referenda nezúčastnili, je to jedno procento, které by hlasovalo ANO, než že by mezi nimi byli jenom tací jako Vy. "Ano" hlasovalo 2249 občanů. To je mandát, který nemá žádný z těch třinácti zastupitelů. Pokud nechtějí první návrh, měli počkat, jak dopadnou komunální volby, protože to, co na radnici máme teď, není výsledkem voleb.
[22] Vložil: Strejda, 21.10.2017, 19:45:20
20 naprostej souhlas
[23] Vložil: Ondra, 21.10.2017, 19:47:44
> protože to, co na radnici máme teď, není výsledkem voleb.

A jakpakto? Oni se tam dostali nejakou vyssi moci?

Nezapominejte na to, ze radni jsou vsichni demokraticky zvoleni, narozdil od "komise odborniku", ktera nikym volena nebyla.
[24] Vložil: Pro Hotovo, 21.10.2017, 19:47:52
64,5 % pro ANO, výsledek je platný, není závazný. Teď je to jen o morálce zastupitelů. :-)
[25] Vložil: Strejda, 21.10.2017, 19:48:57
Pro 21 oni zastupitele byli taky zvoleni. At uz je to nejaka trinacka, nebo opozice nebo koalice. Oni ten mandat maji protoze tu mame zastupitelskou demokracii. Vejkej obdiv k referendistum, ale hosi a divky nedopadlo to!
[26] Vložil: Strejda, 21.10.2017, 19:50:04
24 moralka v politice..chaaaas
[27] Vložil: Pro Ondru, 21.10.2017, 19:56:23
Ondro, to, co na radnici máme teď, je výsledkem puče. Nezlob se, ale ta situace, co na zastupitelstvu nastala, zasloužila volby. Tohle bylo jen uzurpování moci. Kdyby lidi chtěli, aby vládli ti, co vládnou teď, nejspíš by jim ve volbách před třemi roky dali nejvíc hlasů, nemyslíš? To, co na radnici máme teď, je sice legální, ale rozhodně to není legitimní.
[28] Vložil: Pro Ondru, 21.10.2017, 19:58:11
Nemůžeš si přece myslet, že radní 700 hlasy má stejnej mandát jako radní s 2000 hlasy. Formálně ano, ale morálně rozhodně ne. (Pro strejdu: já vím, morálku v politice nehledám a je mi jasný, co se na zastupitelstvu stane, ale to nemění nic na tom, že to teď prostě o morálce je.)
[29] Vložil: Jana, 21.10.2017, 20:02:17
pro 21) pro stromy nevidí les
udělejte si průzkum na kolika radnicích, krajích je vítěz voleb v opozici, je to otázka volby poslanců
a končím zbytečnou diskuzi
[30] Vložil: pravda, 21.10.2017, 20:02:33
Většině občanů VM bylo referendum lhostejné(dokazuje volební účast). Tudíž 2249 občanů, mezi nimi hlavně organizátoři, bude muset respektovat rozhodnutí zastupitelů.
[31] Vložil: Simon, 21.10.2017, 20:02:43
Pro (21), (24), (27): Jděte se už vycpat. A nejlépe k šípku
[32] Vložil: Marta, 21.10.2017, 20:05:25
Referendisté, děkujeme, že jste Velké Meziříčí připravili o 300 000 Kč. Je to jako ve sportu, když jeden tým vyhraje 25:24 tak i když jde o jeden bod, tak prostě jeden je vítěz a druhej je poražený. Tak to přijměte. AU soutěž není ukončena a stále je naděje, že i ten první návrh se může realizovat. Ale těch 300 000 Kč se opravdu dalo využít jinak
[33] Vložil: True, 21.10.2017, 20:08:57
Lidi zbytečné referendum buď vůbec nezajímalo, nebo by šli volit ne ale raději zůstali doma. Je to na zastupitelstvu. A buďte rádi že těch 300 tis. za referendum nemusíte platit ze svého.
[34] Vložil: x, 21.10.2017, 20:20:08
nezůstali doma, k volbám šli
[35] Vložil: sekretářka, 21.10.2017, 20:20:20
A že teď začínáte o morálce a nemluvili jste o ni při předposledním Velkomeziříčsku? A že o morálce nemluvíte u zvacích dopisů pro ty, kteří podepsali (a mnozí za podivných okolností) žádost o referendum? Mám pokračovat dál? Souhlasím s Martou, 300 000 šlo využít lepším způsobem. Třeba pro děti na Březejci.
[36] Vložil: Tom, 21.10.2017, 20:21:23
Já myslím, že výsledek je jasný. Hlasující v referendu vybrali možnost ANO, k tomu by mělo městské zastupitelstvo přihlédnout, i když není pro ně výsledek závazný.
[37] Vložil: Strejda, 21.10.2017, 20:28:33
36 matematika ti nic nerika? Referendiste, proste se smirte s tim, ze vysledek nedopadl podle toho jak jste chteli a ocekavali. Trista tycek v...
[38] Vložil: Ondra, 21.10.2017, 20:32:38
27 ) Necid si svym chovanim proti sobe postval vsechny zastupitele, vcetne tech, kteri kandidovali s nim. Necid nemel vetsinu a nebyl schopnej uz nic prosadit, to ze odstoupil byla jedina moznost, ktera mu jeste zbyvala.
[39] Vložil: SHolmes, 21.10.2017, 20:33:52
Zase dezinformace - jasně jsem mluvil s lidmi, kteří k referendu nešli, protože žádné úpravy náměstí NECHTĚJÍ. Proč k němu asi šla jen polovina voličů, kteří byli v druhé místnosti u voleb. To je reálný fakt, který říká, že celé referendum bylo zcela na nic a že se jednalo jen o vyhozené peníze. Problém je jen ten, že jedna část zastupitelstva (konkrétně Necid a jeho banda) to dezintepretovat tak, že to lidé chtějí (a v důsledku toho se na tom zase napakují, protože o to tu jde až na prvním místě), zatímco druhá, že to lidé nechtějí. A ta bude mít samozřejmě pravdu.
[40] Vložil: Krtek, 21.10.2017, 20:37:52
Referendum dopadlo jak to co cem se hlasovalo . Vysledky nejednoznačné , různě interpetovatelné a různě zpočítatelné . A odkaz na morálku je jen o úhlu pohledu.
Tak teď co s tím
[41] Vložil: SHolmes, 21.10.2017, 20:40:26
ad 40: Co teď s tím je jasné. Město vyhodilo zbytečně 300 000 Kč a zastupitelé se budou dál hádat, protože každá strana si to bude vykládat po svém. A v konečném důsledku stejně rozhodne zastupitelstvo. Takže jen šaškárna, která nevyřešila vůbec nic a jen přilila olej do ohně.
[42] Vložil: Petra, 21.10.2017, 20:44:29
Referendisti, uznejte už konečně, že jste prohráli, dejte pokoj a nechte zastupitele v klidu pracovat. Vyhodili jste zbytečně 300 tisíc! Štvali jste lidi proti 13 zastupitelům. Tohle město si zaslouží, aby se na tady zase začalo pracovat a ne pořád jen hádky a žabomyší války. Už toho nechte!!!
[43] Vložil: SHolmes, 21.10.2017, 20:59:23
ad. 42. Obávám se, že neuznají a situace se bude dál hrotit. Co si myslí většina občanů, je vůbec nezajímá.
[44] Vložil: Blekota, 21.10.2017, 21:00:57
Pro 28 a pro Janu
- TPM má v nynější radě zastoupeni
- a ten zastupitel s 2000 hlasy? Co jsou platné, když se neumí demokraticky domluvit s ostatními? Zastupitelů je voleno u nás 23! Tak potom jde do rady ten, na kterém se zastupitelé shodnou a je jedno, že se 700 hlasy! Důlezitá je schopnost s ostatními hledat názorovou shodu
[45] Vložil: to sekretarka, 21.10.2017, 21:02:05
to 35: mne ten zvaci dopis prisel a rozhodne me neurazil,prisel jen tem,co podepsali,je na tom neco spatneho.Dilenost z radnice prisla vsem,i kdyz jsem o ni opravdu nestal...referendum a reci,ze vyhozeny prachy,co mohly jit detem atd.to uz je krize...nechcete ty referendisty rovnou zavrit.ach jo
[46] Vložil: to sekretarka, 21.10.2017, 21:02:45
Silenost z radnice
[47] Vložil: Tome Stanku, 21.10.2017, 21:04:30
Tom alias veterinar Tom Stanek. Velky podporovatel ODS a TPM.
[48] Vložil: pes, 21.10.2017, 21:06:56
„Proč pes vrtí svým ocasem? Protože pes je chytřejší než ocas. Kdyby byl ocas chytřejší, vrtěl by ocas psem.“ Nevyhrál nikdo, všichni jsme se stali součástí této hry, tak už to pochopte.
[49] Vložil: Hana, 21.10.2017, 21:16:45
Byla jsem volit a stejně jako paní Jana nešla k referendu. Proč tam chodit, když bych stejně volila ne. Ono mě totiž vnucování referenda odradilo, přirovnala bych to k přísloví" čím víc se hovno rozmazává, tím víc smrdí".
[50] Vložil: Terka, 21.10.2017, 21:18:48
Necid jako první vymyslel referendum, aby prosadil 1. návrh a nevěřím, že neměl špatné postranní úmysly. Zato těch 13 rozhodně žádné postranní úmysly nemá. Proto jsem ráda, že vyhrálo dobro
[51] Vložil: Tonda, 21.10.2017, 22:26:24
Naprosto ztracený čas a vyhozené peníze. Pojďme něco konstruktivně dělat, peníze radši věnujme na charitu a začněme zase žít. Tohle nemá cenu.
[52] Vložil: twok, 21.10.2017, 22:47:21
Radniční změny nejsou prioritně kvůli nějakému náměstí, ale protože si exstarosta dělal ze svého úřadu tak trochu holubník. Jednání s kýmsi o něčem, jen tak, jakoby o nic nešlo, neinformování zastupitelstva, špatná komunikace rada - zastupitelé. Jak napsaly tyto noviny, už na přelomu roku uvažoval pan Necid s panem Michlíčkem o rezignaci poté, co zastupitelé omezili radním finance. Domnívám se, že poslední kapka byla v úvodníku, podepsaném bývalými radními ve Velkomeziříčsku. Že se do této situace zamíchalo náměstí, je jenom shoda náhod.
Bitvu o referendum provázela poněkud nevybíravá intenzivní "dělostřelecká příprava". Kdyby zastupitelé používali stejné zbraně, těžko by to referendisté strávili, když napadli kvůli údajné neserióznosti mimořádné vydání radničního zpravodaje.
A teď, po výsledcích referenda, které by mělo být vrcholem demokracie, se výsledky snaží přinejmenším relatizovat. Takže, vážení podporovatelé návrhu pana Mikuláška, i kdyby vám scházela jenom desetina procenta, tak byste to měli uznat, a ne hledat podivná vysvětlení a důvody, proč že je to špatně. Nebo najednou o demokracii nejde? O městem vynaložených prostředcích raději nepřemýšlejme....
[53] Vložil: Jan, 21.10.2017, 23:24:52
Tohle město bohužel nevzkvétá. Rozbité chodníky, propadené kanály, náměstí 40 let beze změny, zastávka u Floumů vypadá jako z hororu. Nejsou tady žádné oddychové zóny, lavičky, hřiště pro teenagery. Zeleń je skomírající. A úplně nejhorší je doprava. A právě vyletělo komínem 300 tisíc! Už začněte pracovat a přestaňte se hádat!
[54] Vložil: TPM, 21.10.2017, 23:29:28
Opravdu zajímavou strategii zaujala iniciativa "Za Náměstí VM". Potřebovali 25% a ty nedostali a přesto tvrdí "Zvítězili jsme!". Pokud někdo nedokáže přiznat porážku, nezaslouží si zvítězit.
[55] Vložil: Tom, 22.10.2017, 00:02:28
Ale ono to ve skutečnosti vítězství je. Většina dala hlas volbě ANO. To, že referendum není závazné neznamená, že nemá žádnou váhu. Jen se spousta lidí nechtěla vyjádřit. Což neznamená, že by na otázku odpověděli NE. Jen jim je osud náměstí ukradený.

Osobně bych u místního referenda odstranil podmínku 25 %, aby i ti, kteří s ním nesouhlasí, byli alespoň trochu donuceni jít volit. Jaký má smysl jít k volbám a na referendum se vykašlat?
Hromadu hlasů tady dostala SPD, která se holedbá, jak by zaváděla přímé referendum. Když vidíte výsledek toho místního, k čemu vám bude to celostátní, když je spousta lidí líná jít volit?

Můžeme tady plakat nad 300 000 za referendum, ale referendisté na ně holt měli nárok. Naprosto legální a legitimní.
A mimochodem k tomu nemuselo dojít, stačilo, aby 13 zastupitelů už předtím nevyhodilo do luftu minimálně 150 000, kterými ti samí zastupitelé odměnili vítězný návrh pana Mikuláška. Paradox? A to nepočítám další náklady na AU soutěž.
[56] Vložil: Občan, 22.10.2017, 00:17:02
V místním referendu je zcela běžné, že většina hlasujících odpoví ANO. A to mnohem výraznější většina než teď u nás. To není žádná výhra :D Referendum je o tom podpořit nebo nepodpořit navrženou otázku - nejít tam je fakticky stejné jako dát NE. Naopak je zajímavé, že u nás ve městě se tolika lidem se ten první návrh tak nelíbí, že i na tak sugestivní otázku odpověděli přímo NE. Zkrátka první návrh podpořilo pouze 24 % lidí a je pokrytecké toto prezentovat jako nějaké vítězství referendistů - naopak!
[57] Vložil: Kristalovej koulos, 22.10.2017, 00:22:56
vetsina lidi tam nesla,protoze vubec nevedela o co tam jde,ty jouzo. hlavne,ze mas ve vsem hned jasno.
[58] Vložil: Obcan, 22.10.2017, 00:25:36
Co to tady plácáte z těch co se chtěli svobodně vyjádřit tak cca 65% podporuje vítězný návrh tak co to tady překrucujete,vůle občanů je celkem jednoznačná
[59] Vložil: Tome Stanku, 22.10.2017, 00:33:19
Pro 55: Tome Stanku ty ses neuveritelny demagog. Ses za to placen nebo to delas pro vlastni poteseni?
[60] Vložil: Pro Toma, 22.10.2017, 00:46:12
Tome, to nemá smysl, tohle jsou lidi, co mají IQ menší než velikost bot... :-) Výsledek referenda: ANO 64,5 %... Reakce? Referendisté, prohráli jste!!! Ach bože, třeba nad tím Rosou, Blažkem a ostatníma kašparama onanujte, je to příjemnější, než rozhodnout vlastní hlavou... Kolik z vás ty návrhy vidělo? To by mě zajímalo...
[61] Vložil: Občan, 22.10.2017, 00:52:23
Pro 58: 60 % všech občanů města šlo k parlamentním volbám a přesto nehlasovali v referendu, protože ten návrh nechtěli podpořit! A je to přesně naopak, než říkáte - kdo nevěděl, o co jde, tak hlasoval ANO, protože ta otázka k tomu vyloženě vybízí, zvlášť pro toho, kdo neví o co jde...
[62] Vložil: Klára , 22.10.2017, 00:58:02
pro 58: ano, vůle občanů je jednoznačná, 76 % z nich návrh č. 1 nepodpořilo
[63] Vložil: občanka, 22.10.2017, 01:01:55
Vynucování referenda opravdu odradilo hodně lidí. Byla to dost agresivní kampaň. Výsledek je těsný a nezávazný. Zákony platí pro všechny.
[64] Vložil: Občane, 22.10.2017, 01:02:31
1) Vyvozujete závěry, které nemáte jak potvrdit, je to pouze Vaše domněnka. Moje domněnka je zase to, že většině těch, kteří nehlasovali, to je prostě jedno.

2) Výsledek je výsledek. 64,5 % ANO. To je to, co se počítá, nic víc z toho prostě vyčíst nemůžete. Jaký důvod podle Vás měli lidé, kteří dnes nešli volit do poslanecké sněmovny? Chtěli, aby volby nebyly platné? Měli bychom tedy jejich nevyužité hlasy připočítat některé ze stran? :-)
[65] Vložil: Občanko, 22.10.2017, 01:03:14
Občanko, vysvětlete mi, prosím, jaké zákony máte na mysli.
[66] Vložil: občanka, 22.10.2017, 01:13:43
ad 65 - přečtěte si zápis volební komise o platnosti a závaznosti místního referenda. Dle pravidel je platné, ale ANO vyjádřené pouhými 24% z celkového počtu oprávněných osob je nezávazné. Tak to prostě je.
[67] Vložil: občanko, 22.10.2017, 01:17:04
Ano, a jakou zákonnou povinnost z té nezávaznosti vyvozujete?
[68] Vložil: Občan, 22.10.2017, 01:18:22
Pro 64: Nelze srovnávat neúčast u parlamentních voleb s neúčastí u referenda,kde se hlasuje pro prosazeni jedineho navrhu... VŠICHNI, kdo chtějí návrh podpořit,tak jdou hlasovat ano! A referendisté měli navíc obrovskou výhodu,že se to konalo současně s parlamentními volbami,kde je nejvyšší účast,jinak by neměli šanci sehnat ani těch 35% hlasujících...
[69] Vložil: občanka, 22.10.2017, 01:29:01
ad 67 - jen plácáte. Z toho, že referendum je nezávazné plyne pouze to, že je nezávazné. Ćili zastupitelstvo k němu může, ale nemusí přihlédnout.
Z celkového počtu 9 373 opravněných osob se pro variantu ANO vyslovilo 2 249 lidí. To jsou fakta.
[70] Vložil: občanka, 22.10.2017, 01:32:47
ad 68 - ano. A vzhledem k tomu, že volební účast občanů našeho města byla 62,99%, tak o referendum projevilo zájem dost málo lidí. Přesto dost na to, aby bylo platné.I když "o fous".
[71] Vložil: Had, 22.10.2017, 07:46:11
VelMez je k smichu :D jak si teda vysledky vyhodnotite? Chteji lide navrh cislo 1, cislo 2 nebo nechteji predelavat namesti vubec? Nikdo nevi nic(nesmysly typu - nehlasuji = chci navrh cislo 2, nebo zadne predelani namesti). Na rozhodnuti architektu se sere a nastupuje politika, komedie. Referendum reklo jednu vec jasne - vetsina hlasujicih je pro navrh cislo 1, ale neni jich dost z celkoveho poctu opravnenych volicu. Zbytku je vzhled namesti u prdele, ale obcas si tady hodi komentar takze se na to vyserte a nechte to, jak to je a usetrite miliony a mozna se vam nebudou smat aspon v Horni Dolni. Zajistete parkovani v okoli namesti a hotovo. Predelani namesti nechte na nezavisle komisi odborniku - wait, to uz vlastne stalo
[72] Vložil: nezaujatý, 22.10.2017, 08:01:01
Pokud mají zastupitelé trochu slušnosti , nechají rozhodování o podobě náměstí na novém zastupitelstvu, aby se to tady zklidnilo. Jak napsal Had, jsme pro smích celé naší republice
[73] Vložil: Pro nezaujatého, 22.10.2017, 08:33:25
To je zcela zbytečná obava! Celé republice je to úplně jedno 😄 A když to naphodou nějaký reportér (asi na něčí narcistní popud) přijede natočit, udělá z VELKÉHO Valašské...
[74] Vložil: Horák, 22.10.2017, 08:43:56
O čem to vlastně tady diskutujete? Chtělo se , nebo chtěli jsme referendum, tak se přes soud udělalo referendum. To proběhlo, doufám, podle zákona. No a výsledek je takový, jaký je. Tak se řiďme tím, co je v zákoně? Přece někdo nemůže říct, že výsledek voleb do PS je špatný? A že kdyby přišli všichni voliči k volbám, tak by vyhrála, řekněme třeba strana Zelených, Že ti co k volbám nepřišli by jim dali hlas. Vždyť je to pitomost. Nebo tomu, kdo hlasoval v referendu "ano" nejsou ty podmínky referenda jasné? Jestli má být 25% a je 24%, tak tam jedno procento chybí. Snad si toho někdo, všiml.
[75] Vložil: Kenda, 22.10.2017, 09:28:33
Mnoho povyku pro nic!!! Vše je při starém.
To se dalo předpokládat.
[76] Vložil: Jirka, 22.10.2017, 09:38:21
Je to jako u voleb do PS. Pokud jsou nějaké podmínky, tak pak čísla hovoří jasně. Když strana obdrží 4,99% tak prostě nikdo z té strany si v PS nesedne a je to prohra. Je to prohra i pro referendisty a o to horší, že je platné, ale zastupitelé se jim řídit nemusí, což také beztak udělají, protože oni chtěli těch 300 000 Kč co se vyhodilo oknem dát na lepší věci. Jediné co se zjistilo je, že necelá 1/4 voličů chce náměstí dle prvního návrhu a více jak 3/4 chtějí něco jiného.
[77] Vložil: Klára, 22.10.2017, 09:56:59
Před referendem probíhala demagogická agresivní kampaň iniciativy Za Náměstí VM, která bohužel teď pokračuje, protože prezentují svoji prohru jako výhru! 2249 ano z 9 373 po tom nátlaku co na lidi předvedli opravdu není mnoho... A kdo byl na prezentaci všech 3 návrhů a má jenom trošku objektivity,tak musí uznat,že proti panu architektu Cikánovi a jeho návrhu vypadali ostatní dva jako školáčci.
[78] Vložil: Pavel, 22.10.2017, 10:27:24
35% je hranice aby zastupitelé uznali, že referendum a jeho výsledek je platný a mohou se jím řídit, protože je to jasný názor většiny v tomto případě ANO. 25% je tam hranice, aby zastupitelé vůbec nepřemýšleli a udělali co chtějí obyvatelé dle výsledku, bez možnosti svého výkladu.
V našem městě je referendum platné i jeho výsledek je přesvědčivý pro respektování výsledku architektonické soutěže.
Jestli si chce někdo vykládat tak, že se něco nepovedlo a těšit se z toho, že bude něco dál špinit a pomlouvat tak ignoruje 37,3 procenta občanů (voličů), kteří jasně a svobodně projevili názor. A jestli si to zastupitelé v rámci svého mandátu neuvědomí a budou to dál mocensky ignorovat, tak je to jen zpráva pro občany jak si kdo vysvětluje demokracii.Takže je jedno jestli 24 nebo 25 podobný řeči by mohli být kdyby byl poměr ANO NE půl napůl a to se nestalo.

ANO 64,5% NE 32,4% referendum je platné s tímto výsledkem.

Občané budou jistě zvědaví, jak s tímto vzkazem naši radní a zastupitelé naloží.
[79] Vložil: občanka, 22.10.2017, 10:34:16
Pavel, jste mimo. Hranice 25 procent daná pro závaznost je jasná stejně jako hranice 5% u voleb, které proběhly současně.
Takže záleží na zastupitelstvu, jak se rozhodne. Pravidla by měli ctít všichni, i když se to nehodí. To vaše - 24 nebo 25 je jedno - je mimo mísu.
[80] Vložil: demagog, 22.10.2017, 10:38:10
Nelze si nevšimnout, jakým způsobem vznikají různé kauzy typicky před volbami, před tím, než je potřeba zvednout popularitu jedné strany na úkor druhé a sem tam „odstřelit“ nějakého politika. Už jen proto, že ten jeden je zrovna u moci a hrozí mu třeba nějaké obvinění a ten druhý to ví. Takže se narychlo vytvoří kauza, které se chytnou média, do hry se zatáhne veřejnost, a toho rebela, který ví, si vychutnají. Lid najednou dostane svoji oběť, co na tom, že je zástupná hlavně, že se může nadávat, spílat, dehonestovat. Média mají přece jasno, vždyť náměstím ve VM žije celá republika? Dokonce se o nás zajímá i Česká televize a refendisti, chtějí jenom demokracii, nic víc. Bohužel i oni se stali obětí manipulace, provedené tak dokonale, že si toho ani nevšimli, protože si myslí, že na všechno přišli sami.
[81] Vložil: Pepan, 22.10.2017, 10:43:29
Je zřejmé že někteří lidé nemohu unést porážku a stále si melou tu svou. Doufám že zastupitelé nemají tak dutou hlavu jak někteří zde diskutující a budou dál jednat s autorem druhého návrhu. Jen je škoda těch 300 tisíc
[82] Vložil: Tom, 22.10.2017, 10:50:52
Ti, co k referendu nepřišli, nevyjádřili podporu odpovědi NE. Vyjádřili tím, že je nezajímá, co se děje u nich ve městě.
[83] Vložil: Klára, 22.10.2017, 10:56:08
Pro Pavla: Opět demagogie. Výsledek referenda má pouze informativní charakter a Vaše překrucování tohoto faktu s tím nic nezmůže
[84] Vložil: Občan, 22.10.2017, 11:09:25
Tom: nevykládejte pořád,že ti,co nešli k referendu se nezajímají o město! Hodně lidí přesvědčil pan architekt Cikán pro návrh č. 2 svou prezentací. To je větší odborník než celá na vaše stále omílaná odborná porota dohromady...
[85] Vložil: občanka, 22.10.2017, 11:34:01
Tome, důležité je, kolik lidí řeklo ANO. Ti další, jestli ho neřekli proto, že nesouhlasí s prvním návrhem, či proto, že jsou vším znechuceni, je jedno. Prostě ANO, které je pro výsledek referenda rozhodující, neřekli.
[86] Vložil: Veterinar, 22.10.2017, 11:34:09
Tom je veterinar Tomas Stanek. Je podporovatel Necida, ODS, TPM a internetovy troll. Takze je jasne proc porad obhahuje Mikulaska a referendum.
[87] Vložil: rejpal, 22.10.2017, 12:32:14
Na Občasníku psali,že výsledek referenda byl znám dřív,než byl oficiální čas oznámení.Opět se ti praví ukázali jako manipulátoři.Dufek,Strnadová i kid by měli vysvětlit,jak je to možné.S jakou blbostí nás omámí?Budou kopat kolem sebe.Nějak to přežijem,tedy ten rok do místních voleb.
[88] Vložil: Pepan, 22.10.2017, 13:08:52
Blbci nevysvětlíš,že je blbec tak jako referendistům že referendum skončilo jejich neúspěchem. TEČKA......
[89] Vložil: referendum ANO, 22.10.2017, 13:15:56
Jak tady můžete tvrdit, že referendisti prohráli, když referendum je platné a výsledek ANO, zvlášť po tom jak tady někdo "nově" informuje občany stylem mimořádný zpravodaj doufám, že za to ještě někdo ponese odpovědnost, že na to vynaložila radnice veřejné peníze měli si raději udělat v srpnu právní rozbor proč referendum vyhlásit a nehnat to do absurdity vyhlášení referenda soudem. To opětovné pohrdání občany a jejich vůlí je obludné
[90] Vložil: Strejda, 22.10.2017, 13:42:37
Referendiste neprohrali, ale nedokazi se smirit s tim, ze nevyhrali. Interpretace vysledku jejich slovy je zcestna. I ti zastupitele maji mandat volicu!
[91] Vložil: Klára, 22.10.2017, 13:49:08
Je zcela nepochybné,že referendisté prohráli,tak už to prostě uznejte a přestaňte spamovat facebook vašema trapnýma urážlivýma videama a dejte nám všem pokoj! Pokud by vaši slavnou iniciativu skutečně zajímal názor občanů tohoto města,tak jste mohli zorganizovat např.anketu o všech 3 návrzích (jak se to v těchto situacích ve městech běžně dělá),samozřejmě po osobní prezentaci autorů a prosazovat návrh,který z toho vyjde nejlíp.
[92] Vložil: 92, 22.10.2017, 15:19:28
Tome,ty jses fakt blbec.
[93] Vložil: Nataša, 22.10.2017, 17:25:42
Referendiste prohráli a neumí si to přiznat. Zajímalo by mě, kdo platil všechnu tu propagaci Za náměstí VM?
[94] Vložil: jen tak, 22.10.2017, 18:10:15
[95] Vložil: Radek, 22.10.2017, 20:44:52
Co doposud nikde nezaznělo! Legitimní postup zastupitelů by byl, kdyby si objednali několik návrhů na rekonstrukci náměstí s tím, že si "SAMI" vyberou podle svého uvážení ten nejlepší. Jelikož odsouhlasili, že takové rozhodnutí raději nechají na odbornících, tak zvolili a odhlasovali cestu soutěže. První vyhozené peníze (150 tis. odměna vítězného návrhu) má proto na svědomí oněch 13 zastupitelů a další (300 tis. za referendum) tím pádem také, protože je svým jednáním vyvolali. Takže pánové a dámy, už jste nás stáli 450 tis. Jestli chcete dělat pořádek ve městě, tak začněte třeba před ordinací na Moráňské.
[96] Vložil: Josef, 22.10.2017, 21:13:02
95-Petrosi prvne se musi zacit u tebe v Netine, pak to vzit do kopce za narcisem a skoncit na namesti u fotografa. Vy ste nas staly miliony korun!
[97] Vložil: osoba, 22.10.2017, 21:15:18
Petro (42), těch 13 zastupitelů jsou opravdu chudáčci k politování, že proti nim byl poštván lid. Tak ze zoufalství za peníze radnice vydali ten bulvární plátek, aby všem málo myslícím lidem vysvětlili, jak se mají v referendu zachovat. Zaplaťpámbu, že jsou v našem městě i lidé myslící.
[98] Vložil: Radek, 22.10.2017, 21:16:31
[99] Vložil: osoba, 22.10.2017, 21:21:57
Terko (50), čtu opravdu dobře, že výsledek referenda (tedy že zastupitelé výsledek nemusí respektovat) je vítězstvím dobra? Viděla jste aspoň jedno jednání zastupitelstva, ideálně to, ve kterém předkládal svůj návrh p. Mikulášek, kdy se k němu Vaše opěvovaná třináctka chovala arogantně a s despektem? Dobro já si představuju jinak. A mělo by jít ruku v ruce se spravedlností. A ta není na straně opozičních zastupitelů.
[100] Vložil: osoba, 22.10.2017, 21:26:38
Že Kláru (62)uráží videa? Tak to na nich asi něco bude.. ;-) Iniciativa že měla demagogickou agresivní kampaň? Nechtěla by Klára zase umlčet lidi a třeba obehnat hranice státu ostnatým drátem?
[101] Vložil: osoba, 22.10.2017, 21:30:13
Natašo (93), nedělejte si starosti s tím, kdo platil propagaci k referendu. Vaše peníze to nebyly, byly to peníze členů iniciativy. Zato i z Vašich peněz byl zaplacen bulvární plátek proti referendu. Doufám, že Vás to potěšilo.
[102] Vložil: Radek, 22.10.2017, 21:34:09
Josefe, ty jsi inteligent.
[103] Vložil: Potěšeno, 22.10.2017, 21:53:20
Osobo, z našich peněz se financuje "radniční bulvární plátek", ten samý, co byl dosud poplatný býválé garnituře v čele s plakánkem (a stále jí nejspíš odevzdaný ještě je, podle toho, jak informoval o výsledcích referenda).
Vadí ti, že jednou vydali něco, co kidis necenzuroval?!
[104] Vložil: SHolmes, 22.10.2017, 22:11:17
ad 101 - jistě naše peníze to zatím nebyly, ale jen do té doby, dokud by se ten návrh neprosadil a nezaplatilo se to přes kamarádíčky i s úroky v něm. Protože od začátku tady nejde o nic jiného než jeden velký TUNEL. Ale naše peníze v každém případě už byla ty, co se úplně zbytečně vyhodily za referendum. Ale pořád to bude ještě o hodně méně, že by nás na x let zadlužilo úplně zbytečné předělávání náměstí a s tím spojený další TUNEL.
[105] Vložil: VM, 22.10.2017, 22:43:54
Pro 99-101: už jsem si říkal, kdy se Petros zapoji do diskuze... Za to je přece Necidem z našich peněz placený :-!
[106] Vložil: SKoumes, 22.10.2017, 22:54:50
Pro SHolmes.Výborně napsané, to vystihuje vše.
[107] Vložil: to VM, to SHolmes , 23.10.2017, 00:25:06
Žádný Petros nejsem, ale druhá strana to přece ví líp, kdo jsem, ne? A takhle je to se vším, co píšete. Už jsem si těch lží přečetla dost.
Jestli je to tunel a vy to víte, je vaší povinností podat trestní oznámení. Udělejte to, prosím.
[108] Vložil: Pro 107, 23.10.2017, 00:47:13
Hihi, petros
[109] Vložil: Lenka, 23.10.2017, 07:51:14
v referendu se vyjádřilo pouze 24% pro první návrh, berme to jako že 76% je proti - ano mělo by se jednat o dalších návrzích. Já znám dost lidí, kteří s prvním návrhem nesouhlasí a tak se referenda prostě nezúčastnili, protože to vyjde nastejno. Pro spoustu lidí jsou to jen vyhozené peníze, za zbytečné referendum,které by se mohli použít jinde, ale budiž Referendum bylo a lidé se vyjádřili ti kteří chtěli řekli ANO, ti kteří nechtěli dali NE, a ti kteří se nezúčastnili to nechávají na městské radě.
[110] Vložil: Tom, 23.10.2017, 09:10:39
Vyhozené peníze jsou to především za architektonickou soutěž. Velké Meziříčí mohlo mít to nejlepší. Za tenhle návrh se stavělo uskupení Za náměstí VM a bohužel se kvůli tomu muselo obracet i na soud. I proto, že AU stála nějaké peníze, které navíc ještě město muselo vydat na referendum, protože zastupitelstvo předvedlo nepochopitelné veletoče. Jeden rok soutěž schválí, neodporují proti jejímu výsledku a až po roce si vzpomenou, že by chtěli vybírat jiného adepta.

Znovu dodávám, že pro odmítnutí prvního v pořadí a pro ignorování výsledku soutěže zastupitelé nepředložili žádný platný a relevantní argument, což je právě to, co mi na jejich jednání vadí nejvíc. Od toho se pak odvíjely všechny následné události.

Plácání v komentu 92 a 86 ignoruji.

Výsledek je vítězstvím referendistů i přesto, že se podle něj nemusí zastupitelé řídit.
[111] Vložil: x, 23.10.2017, 09:32:48
Ano je to vítězství tak jako když se probojujete na OH, sice žádnou medaili nezískáte, ale pro vás i toto byl vrchol. I sama AU už byla blbost, že se v zastupitelstvu prosadila je věc jiná, všichni nebyli pro. Někdo si zde hrál na Hujera, přece když o nás rozhodnou osobnosti, to už něco znamená.
[112] Vložil: 112, 23.10.2017, 09:42:51
110: Předložili a přestože se všude snažíš tvrdit, že byly vyvráceny, tak nebyly. Pokud měla být kvalita návrhu posuzována podle práce se stromy uprostřed náměstí, tak to mělo být jinak definováno v podmínkách. Nechápu, jak může iniciativa tvrdit, že zastupitelé lžou ohledně pěší zóny na náměstí, když je to jak v autorské zprávě, tak to potvrdil Mikulášek na prezentaci, to, že se tam mají pustit i další auta kromě rezidentů a obsluhy náměstí tam vnáší až porota při hodnocení. Parkovací místa máš kde, je jich tam cca 60, zbytek může být definován terčíky, ale zase až po zapracování doporučení poroty ohledně pěší zóny na náměstí a to je následované zapracováním oddělení silnice stylem a druhem zádlažby a liniovým prvkem, takže žádné značení průjezdu terčíky a jednotná plocha náměstí. Značení parkovacích míst terčíky - byl ses někdy někde podívat, co zůstane po tom terčíku když se předělá nebo upadne? Ať už šroub, zbytky malty/lepidla nebo prostě jenom díra. Jak to bude vypadat? Flexibilita náměstí, to znamená, že může být co chce kde chce? Takže definování ploch pro kulturní akce nevyřešil, protože ani tohle se v průvodní zprávě nedočteme. Pěší propojení přes soukromé pozemky pod radnicí - teďka to ví, v době soutěže asi ne, podívej se jak to označil tým paní Kadrmanové. Podívám-li se na video, tak Mikulášek ani netuší, že se dá procházet přes Svit. Podoba pódia a jeho mobiliáře - nevyřešeno, podoba zahrádek, tedy jak bude vypadat stolek a židle - nevyřešeno, podoba stánků - nevyřešeno, nebo si doopravdy myslíš, že bude vypadat jako bílá krabice s bílým sluněčníkem? Pokud chci vidět umístění vánočního stromu, tak tam dám májku? Jo tady se zastupitelé spletli. Jednohlasnost rozhodnuí vyplývá ze stylu hlasování, jaký byl zvolen, tedy že k hlasování se přistupuje až po zodpovězení všech otázek. Jediný veletoč předvedl pan starosta.
[113] Vložil: 113, 23.10.2017, 10:04:07
Za všecko může Jájin Necidos první a jeho pohunci Veličkos a Martakidos. Od uplnýho začátku stojí za podáváním dezinformací o AU jak zastupitelům, tak veřejnosti. Je to prostě TUNEL, TUNEL, TUNEL
[114] Vložil: 114, 23.10.2017, 10:13:10
Pro 112: naprostý souhlas! Jen tak mimochodem, autorem toho "vítězného návrhu" není zcela jistě pan architekt Mikulášek, ale ti jeho dva studenti, on jim jenom poskytl záštitu, aby je někdo bral vážně a teď tady tu tragédii za ně chudák musí obhajovat.
[115] Vložil: SHolmes, 23.10.2017, 10:14:59
No, Petrosi, pokud nejsi Petros, tak jsi na 100% Irini. A jako tisková mluvčí máš se žvaněním velké zkušenosti.
[116] Vložil: ObObyč, 23.10.2017, 10:16:24
To, že z 3417 platných hlasů odevzdaných v referendu 2249 se vyslovilo pro ANO a 1128 pro NE je jasným signálem co si lidé, kteří se v problému orientují, přejí.
U zbytku z oprávněných voličů (62,7%) nelze automaticky vyslovit NE, protože mohli mít spoustu jiných důvodů proč k referendu nešli, např.nerozumím problému, je mi to jedno atd.
Takže teď se teprve projeví charakter nové rady a jí ovládaného zastupitelstva. Zváží přání téměř čtvrtiny občanů města nebo budou prosazovat dál svůj, čistě politický, názor?
[117] Vložil: SHolmes, 23.10.2017, 10:22:01
ad 116 totální blbost a překrucování reality.
[118] Vložil: ObObyč, 23.10.2017, 10:46:59
ad 117 Totální nepochopení prosté matematiky a statistiky + totální absence logického myšlení a selského rozumu.
[119] Vložil: 119, 23.10.2017, 10:58:48
Pro ObObyč: od vás totální nepochopení a ignorace zákona. Nebyly naplněny zákonné podmínky pro závaznost referenda, to, že je formálně platné je naprosto k ničemu. Stejně tak si těch 1128 lidí, kteří hlasovali pro ne může udělat třeba petici o návrhu č. 2, která bude mít úplně stejný informativní charakter. Takže už prosím přestaňte překrucovat výsledky referenda, když tomu nerozumíte
[120] Vložil: SHolmes, 23.10.2017, 11:21:18
ad 118 - tím přesně popisuješ sebe. Každý, s nímž jsem mluvil a nešel tam, tak z jediného důvodu - PROTOŽE ŽÁDNÉ ÚPRAVY NÁMĚSTÍ NECHCE!!!!!!!!!!
[121] Vložil: Tom, 23.10.2017, 11:57:57
120: Ale vy přesně mluvíte v duchu toho, co napsal ObObyč v 116. Jenže někteří pomatenci si myslí, že když většina oprávněných voličů vůbec nevolila, že to automaticky znamená, že první návrh nechtějí. Přitom na referendum jen hodili bobana - ať už toho nebo onoho důvodu.

Ukázkový případ, jak by dopadlo rozhodování o bioplynce, kdyby náhodou někoho napadlo o ní konat referendum. Většině by to bylo srdečně jedno a až po volbě by plakali tak, jak se to stalo naposled.
[122] Vložil: ObObyč, 23.10.2017, 11:58:52
ad 119 - v mém příspěvku není jediná polemika o závaznosti či nezávaznosti výsledků referenda nebo ignorace zákona. Pouze úvaha nad jeho výsledky a způsobem jak s ním bude naloženo. Takže spíš totální nepochopení mého příspěvku z Vaší strany.
ad 120 - Tady se mluví o referendu a ne o tom, že cituji "Každý, s nímž jsem mluvil a nešel tam, tak z jediného důvodu - PROTOŽE ŽÁDNÉ ÚPRAVY NÁMĚSTÍ NECHCE!!!!!!!!!!". Protože tímto výrokem ten "každý" odmítá návrh č.1, č.2, č.3 a vlastně jakýkoliv další, ale neodpovídá na otázku referenda. Postava podle níž jste zvolil nick, resp.její duchovní otec A.C.Doyle, by zaplakala nad logikou a způsobem Vašeho myšlení.
S pozdravem a heslem "Komu není shůry dáno v apatyce nekoupí" ObObyč.
[123] Vložil: ?, 23.10.2017, 12:02:22
120 Pokud je to pravda a 62% občanů nešlo k referendu, protože úpravy náměstí nechce tak je skandální, že už dávno nebylo referendum s otázkou jestli se má povrch náměstí rekonstruovat a jestli má město vůbec vypisovat nějakou soutěž. Proč bývalý starosta protlačil soutěž, když to občané nechtějí.
[124] Vložil: Tom, 23.10.2017, 12:09:15
Teď se zeptám jako neználek, ale: v jaké situaci nastane chvíle, kdy počet oprávněných voličů k volbám ve sněmovně je dejme tomu 836 v okrsku 1 a ve stejném okrsku je pro referendum oprávněných voličů 845 podle výpisu komise?

Tady je přehled okrsků do sněmovny- https://volby.cz/pls/ps2017/ps33?xjazyk=CZ&xkraj=10&xobec=597007

A tady jsou čísla za místní referendum za jednotlivé okrsky - www.velkomeziricsko.… - .doc soubor Výsledky referenda. Rozdíly jsou ve všech okrscích.

Mohly by NovinyVM tyhle rozdíly v číslech ověřit?
[125] Vložil: sekretářka, 23.10.2017, 13:17:42
No především bys to měl vědět ty, když jsi podepsal protokol o výsledcích referenda. Nebo o co jde nyní?
[126] Vložil: sekretářka, 23.10.2017, 13:20:25
Pravděpodobně jde o dohlášené osoby (zahraniční dělníky apod.), kteří se zaregistrovali podle návodu bývalého starosty. Jeho návod byl uveřejněný na internetu.
[127] Vložil: Tom, 23.10.2017, 14:52:30
"V praxi se jedná o občany Evropské unie, od 1.11.2015 o všechny cizince, kteří zde pobývají minimálně pět let a získají Trvalý pobyt na území České republiky."

Odpovím si sám, i když sekretářka šla alespoň částečně správnou cestou.
[128] Vložil: sekretář-Velička, 23.10.2017, 15:07:17
He, kolik asi je v našem městě zahraničních dělníků, kteří makají přes víkend? To je fakt dost vtipný důvod navýšení počtu voličů v jediném okrsku o 9 🤣
[129] Vložil: prespolni, 23.10.2017, 15:26:31
hah takze jste za návrhy a referendu vyhodily 2 mega a město je stale stejne hnusne rozpadle chodniky propadlé kanály a doprava je horsi nez nekde na ukrajine
[130] Vložil: Krejsková, 23.10.2017, 16:07:57
Dobrý den!
Byla jsem upozorněna na Vaši diskuzi ohledně rozdílného počtu voličů v seznamech pro volby do PS a pro místní referendum.
Pro volby do PS byly vydány voličské průkazy, někteří občané byli nahlášeni ve zvláštních seznamech v nemocnici, sanatoriu, ve věznici ve výkonu trestu atd. U těchto voličů došlo k vyškrtnutí se seznamu voličů, protože byli zapsáni jinde. Naopak okrskové komise dopisovaly voliče, kteří se k nám dostavili s voličským průkazem. Tak je to dle zákona o volbách do Parlamentu ČR.
Pro seznamy oprávněných osob pro místní referendum toto vyškrtnutí neplatilo, občané VM nemohli v referendu hlasovat nikde jinde.
Žádný cizinec ze států Evropské unie nepožádal, aby byl dopsán do dodatku stálého seznamu voličů, takže ani nikdo takový v místním referendu nehlasoval.
Tolik na vysvětlenou. Eva Krejsková, MěÚ Velké Meziříčí
[131] Vložil: Tomovi, 23.10.2017, 17:29:56
Pane Tome a pane Veličko, jde Vám o vzhled náměstí nebo kšeft?
[132] Vložil: Petr Velička, 23.10.2017, 18:23:14
Pro komentář 128.
Prosím k rozeštvávání lidí tady nepoužívejte moje jméno.
Co se týče otázky 131. Od chvíle kdy jsem začal připravovat soutěž (únor 2015) my šlo jedině o nejlepší možné pro náměstí a město. Je mi líto, že vynaložená energie v pozitivní a naprosto čistou věc byla ušpiněna podobným stylem pomluv, které se zde šíří, včetně informace, že jde o Tunel či někoho kšeft. Dát městu nový systém, něco co by nebylo možné zneužít bylo prioritou. Bohužel v tomto jsem se mýlil. Jsou zde nejspíše jiné zkušenosti,kterých jsem naštěstí ušetřen, takže někteří vše posuzují touto optikou a jsou schopni bez uzardění křivě obvinit kohokoliv.
Jsem rád, že tolik lidí v referendu nepodlehlo manipulační masáži, že je nejlepší držet pusu a krok. Cca 3500 lidí na desetitisícové město je hodně.
Omlouvám se, že nebudu opět reagovat na další napadení v rámci zdejší diskuse, která přijdou. Odkazuji na tiskovou konferenci, kterou těsně před referendem uspořádala iniciativa zanáměstíVM.
www.novinyvm.cz/1304…

S pozdravem a přáním klidných dní Petr Velička
[133] Vložil: Saly, 23.10.2017, 19:10:32
Velickovo jmeno se pouziva zcela spravne protoze kvuli jeho hamiznosti a egu rozestval mesto. Privandrovalec kterej zije v Oslavici si myslel jak je mazanej a nakonec nema nic. Kseft za x mega mu utekl pod rukama hahahaha
[134] Vložil: pro 132, 23.10.2017, 19:34:35
Víte, tento Váš tzv. nový systém zasáhl a zasáhne do života poměrně dost lidí. Myslíte si, že takové láry fáry vrátí klid a mír do této krajiny?
[135] Vložil: Terka, 23.10.2017, 20:12:11
Pro 132 - Pane Velička, proč jste tedy jako sekretář nezůstal nestranný? Proč jste začal prosazovat 1. návrh? Proč jste netrval na dodržení podmínek soutěže, které zazněly z úst starosty: "Zastupitelé vyberou"?
[136] Vložil: Smutný, 23.10.2017, 20:25:24
Takže REFERENDUM není demokratický nástroj? Od ted BUDEME SEDĚT DOMA A TÍM NĚCO VYJADŘOVAT. Smutné, zbabělé, ALIBISTICKÉ a hloupé ...
[137] Vložil: SHolmes, 23.10.2017, 20:48:43
Blbý je tak akorát názor 136. Referendum by o něčem vypovídalo je tehdy, pokud by se ho zúčastnilo minimálně 60% lidí, kterých se to týká. V této situaci ale dochází k tomu, že tu nějakých 20% obyvatel chce DIKTOVAT své představy dalším skoro 80%. A přitom těch 80% vůbec NEMĚLO NA VÝBĚR, protože možnost S NÁMĚSTÍM NIC NEDĚLAT (a ušetřit tak několik stovek milionů a nezadlužit město na desetiletí dopředu) tam VŮBEC NEBYLA!!! Ježe to, Petrosi, prostě nemůžeš pochopit!!!
[138] Vložil: twok, 23.10.2017, 21:29:42
Proč jsem nehlasoval v referendu?
Sběratelky podpisů mi nebyly schopny vysvětlit o co jde. Abych mohl zaujmout jednoznačné stanovisko k návrhu pana Mikuláška, na to se necítím být kvalifikován. K jednotlivým bodům mám toto:
– zachovává lipový háj v centru a počítá s jeho postupnou obnovou.
**Stromy tam mají i ostatní.
– efektivně rozprostírá dopravu z náměstí do přilehlých ulic. **Nejsem ochoten akceptovat průjezd ulicí Kostelní, i Radnická by si zasloužila být obytnou zónou, lépe pěší zónou.
– obsahuje parkovací místa dle zadání soutěže (a více než druhý návrh v pořadí).
**Náměstí bez aut, můj (neuskutečnitelný) sen.
– naplňuje požadavky občanů vzešlé z ankety před soutěží. **Anketa mi jaksi unikla. Moje chyba.
– a především je o 10 mil. Kč levnější než druhý návrh v pořadí.
**Že by levnější bylo nejlepší? Kuřecí separát je také levnější než maso.
Je třeba ocenit nasazení přípravného výboru a jejich dobrovolných spolupracovníků. Jejich kampaň však považuji za příliš agresivní, zejména ve vztahu k té části zastupitelstva, která si dovolila nesouhlasit s preferovaným návrhem. Nevím jak kdo, ale já nemohu považovat mimořádný zpravodaj za něco špatného a nechápu proč jsou kvůli tomu napadáni a znevažováni zastupitelé a rada. Zastupitelé jsou řádně zvoleni a jednají, podle mého, většinou svědomitě.
Referendum se uskutečnilo, nějak dopadlo, někdo není schopen výsledek demokraticky přijmout. A to se referendisté demokracií neustále ohánějí.
Jsem jeden z mnoha, který k referendu nešel. Neměl jsem důvod...
[139] Vložil: osoba, 23.10.2017, 22:26:52
Ten zpravodaj byl s prominutím pro blbé. Jako bulvární noviny - copak to nevidíte? Nenutí vás myslet, jen vám předloží, co chce, abyste si mysleli. Málo textu, velká písmena- učebnicový příklad. Ale hlavně ty lži. Nebo opravdu věříte, že vítězný návrh je jen špatný a druhý jen dobrý?
Tolik zášti, jako je tady, jsem už dlouho nikde neviděla. Už si dejte pokoj, pusťte si 4 dohody s Duškem, třeba vás taky nabije pozitivní energií. Buďte šťastní, bude vám líp..
[140] Vložil: občanka, 23.10.2017, 22:50:33
Já jsem ani zpravodaj, ani plátek od referendistů nečetla. Petici pro referendum jsem nepodepsala proto, že mi, stejně jak píše twok, nebyla sběratelka schopná nic k tomu říct. Jen chtěla podpis. Věřte mi osobo, že ve zpravodaji to nebylo. Prostě ti, co chtěli vyjádřit své ANO, to udělali, ostatní ne. To je demokracie. Samozřejmě jednudušší by bylo, kdyby byl výsledek jednoznačnější, ale situace je taková, jaká je.
[141] Vložil: twok, 23.10.2017, 23:21:06
Prokristapána, osobo, berte to, jak to je. Nějak to dopadlo a pokud se někdo ohání demokracií, měl by to uznat. Jak jsem výše uvedl, necítím se kvalifikován k posouzení návrhů. Až se oklepete z prožitého šoku, dejte si na hromadu materiály referenďáků a radnice, zkuste je porovnat. Třeba přijdete na to, jak nás referenďácké tiskoviny a videa nutí přemýšlet.
Pokud někteří zastupitelé měli pochybnosti, bylo v pořádku, že se ozvali.
Parkoviště, zvané Náměstí, bychom měli nechat uležet. Včetně smetiště před školou. Ušetřené prachy by šly vložit do něčeho smysluplnějšího. Třeba na instalaci sítě na zachycování skokanů z mostu Vysočina, nebo na výtvarné řešení okružní křižovatky na Karlově.
A mimochodem. Kdyby zastánci výstavby krytého bazénu u nás ve městě zorganizovali referendum, potom by rozhodnutí ano / ne, bylo srozumitelné i pro mě, občana nemyslícího. Referenda bych se zúčastil.
A místo 4 dohod s Duškem dopiji pivo a jdu spát.
[142] Vložil: to twok, 24.10.2017, 00:19:53
Twok to v této diskusi vyjadřuje naprosto správně. Já jsem v referendu hlasoval jednoznačně pro variantu NE. Původně totiž mělo vítězný projekt vybírat pouze zastupitelstvo našeho města ze 3 vítězných návrhů, doporučených architektonickou komisí, bez jakéhokoliv rozhodovacího vlivu veřejnosti. Myslím, že i člověk s průměrným intelektem musí zásadně nabýt dojmu, že jestliže exstarosta Necid začne tvrdošíjně kopat kolem sebe všemi prostředky, i cestou veřejného referenda v případě, že nebyla zastupiteli zvolena jeho favorizovaná varianta, že zřejmě nebude něco v pořádku. Je nutné si uvědomit, že kdyby byl prioritně schválen "Necidovský" návrh č. 1, žádné referendum by se nekonalo! Ale jak již zde bylo mnohokrát zmíněno, všechno je důsledkem "samovlády" bývalé rady města, které zde žila a konala autonomně, bez ohledu na zastupitelstvo a na občany. Není tedy divu, že se v problematice tak špatně orientujeme a že k pochopení situace dochází až nyní. Dle mého názoru, pokud by rada města usilovala o skutečný názor občanů na vybrané arch. projekty, zapojila by veřejnost do hlasování formou výběru jedné právě z těchto tří variant, nikoliv ultimativně jedné - "Necidovské", což znamenala varianta "ano". No, myslím, že představitelé bývalé rady města se chovali na našem krásném maloměstě (to myslím v tom nejlepším slova smyslu, protože naše město opravdu krásné je) bohužel ryze maloměstsky (to myslím zase upřímně), prospěchářsky a s jistým despektem vůči prostým občanům. Budu tedy doufat, že byla ukončena vláda jednoho krále a jeho věrných rytířů a nová rada se začne skutečně zajímat o opravdové problémy v našem městě, mám na mysli především bezpečnost dopravy apod. Trochu mě děsil dopravní záměr pánů architektů výjezdu vozidel z náměstí a z prostor parkoviště zamýšleného Lídlu i kolem druhé stěny základní školy "u kostela"; myslel jsem, že v moderní době je cílem architektů dopravní provoz před školami, kam chodí zejména nejmladší "špuntíci" co nejvíce omezovat v rámci jejich bezpečnosti, ale zřejmě se mýlím. Třeba se s novým vedením města dočkám i vysvětlení, proč na křižovatce na "Zelený kout" musím dávat ze směru od Čecháků přednost, nota bene i v době, kdy tudy vede neoficiální objížďková trasa. Že by tu bydleli natolik vlivní lidé?
Závěrem přání pro nás všechny - nekažme si zbytečně život v našem malebném maloměstečku, vždyť je tu krásně !
[143] Vložil: rejpal, 24.10.2017, 06:50:20
Vážení diskutující.Pořád se řeší finální vzhled náměstí,za určitou sumu.Každý praktik ví,že když se něco podobného začne dělat,je nutné zkontrolovat vše,co je pod zemí,aby se v případě poruchy,nemuselo zase kopat.Ví to inženýři a doktoři,hlavy studované?Konkrétně pod náměstím,je toho dost.Například si nevzpomínám,že by byla někdy vytažena nádrž po benzínce,co bývala proti Lvu.To by mohl vědět pan Ing.Dvořák,který na náměstí bydlel,a je místní patriot.Toto,kdyby se začalo dělat,tak si myslím,že by na to rozpočet města nestačil,i kdyby to dělaly spřátelené firmy radnice.Finální vzhled náměstí,to už je jen detail.A i ten pěkně zvedl dost občanů města.
[144] Vložil: to 142, 24.10.2017, 07:34:07
souhlasím, že zastupitelstvo mělo rozhodnout. Začít rekonstrukci s autorem vítězného návrhu ten byl jeden.A neřešit si svoje problémy v zastupitelstvu za každou cenu. Zabránilo by se spoustě spekulací, které tady teď kolují. Prosazovat vítěze je normální. Opozice nejprve nechtěla soutěž, pak vítěze (protože se chtěla vrátit k projektu z roku 2008) a když to nevyšlo tak chtěla druhého prý dle pravidel soutěže a toho nazvala pro jistotu taky vítězem.
A v rámci nové samovlády si vydala mimořádný zpravodaj kde lže a poškozuje architektonickou soutěž znovu a ještě referendum, aby občané byli pořádně zmatení a radši nešli. a pro koho není dost 2249 lidí oproti 1128 v tomto městě tomu nebude dost nikdy žádnej názor, který by respektoval a je jedno jestli odborný či "jen vůle občanů".
[145] Vložil: 146, 24.10.2017, 09:06:11
To: přestaňte už plácat tyhle nesmysly! A co těch více než 7000, kteří návrh nepodpořili, jejich názor je pro vás méněcenný? A proč vlastně nemáte na celou věc vlastní názor? Víte vůbec, jak ten první návrh vypadá a že v podstatě nic neřeší? Zastupitelstvo si těžko řeší "svoje problémy", jak to nazýváte tím, že vybere kvalitnější návrh od renomovaného architekta :-D
[146] Vložil: 147, 24.10.2017, 09:17:01
to 145: Babiš nevyhrál volby, protože cca 40% nepřišlo k volbám. Občané si přejí, aby republiku vedlo zastupitelstvo Velkého Meziříčí
[147] Vložil: 147, 24.10.2017, 09:19:03
144 V čem ten zpravodaj lže?
[148] Vložil: 148, 24.10.2017, 10:39:15
146: Jak proboha můžete srovnávat neúčast u parlamentních voleb s neúčastní u referenda? Sama iniciativa před referendem prohlašovala, že kdo tam nepůjde, tak tím podpoří zastupitele :-D
[149] Vložil: Tom, 24.10.2017, 10:55:18
Neúčast u obého je ignorance. Místo rozhodování se občané na volby i referendum vykašlali. Nicméně je to celkem obvyklé.
[150] Vložil: 150, 24.10.2017, 12:48:00
Zpravodaj narozdíl od iniciativy ukázal lidem, jak návrhy vypadají, aby měli možnost udělat si vlastní názor. Každý, kdo nepředkládá jen jednostranné a iniciativou překroucené informace je totiž špatný!
[151] Vložil: 151, 24.10.2017, 14:13:45
pro 150 a podobné
www.velkemezirici.cz… /> až to všechno projdete, tak se třeba omluvíte za to nařčení iniciativy a pochopíte jaký účel měl "zpravodaj"
Vernisáž výstavy všech návrhů proběhla v listopadu loňského roku a pro všechny občany bylo dost času přijít do Jednotného klubu pracujících podívat se na výsledky.
[152] Vložil: 152, 24.10.2017, 14:28:16
Materiály jsem si prošel a stále mi v návrhu pana Mikuláška chybí parkovací místa, možnost dopravní obsluhy pro návštěvníky, řešení podia a jeho mobiliáře, podoba zahrádek, pěší propojení s náměstím(ne přes soukromé pozemky), slavnostní osvětlení a vymezení ploch pro kulturní akce.
[153] Vložil: ?, 24.10.2017, 18:31:17
Co vlastně ten mikuláškův návrh teda řeší?
[154] Vložil: pro 152, 24.10.2017, 20:14:17
Tak si ještě prohlédněte záznam z prezentace v kino sále, abyste pochopil, že to tam je a neříkejte, že řeší jen dláždění to už tady někdo mlel dokola od července včetně místního bulváru
[155] Vložil: Jiří Dvořák, 24.10.2017, 20:27:16
Tak zhruba 60% obyvatel je úplně u řiti, co si s náměstím uděláte.
Platit 10 Kč za okružní jízdu bez možnosti zaparkovat ?
[156] Vložil: SHolmes, 24.10.2017, 21:53:39
ad. rejpal - jak je to s náměstím nevím, ale vzpomínám si, že na Hornoměstské to kdysi odstraňovali. Tak je pravděpodobné, že z náměstí to zmizelo také. Ovšem co tam může být jiného by opravdu stálo za zjištění.
[157] Vložil: to 150, 25.10.2017, 00:07:46
Na základě informací v tomto "zpravodaji" si přece rozumný člověk nemůže udělat žádný názor!! Copak těch pár vět může obsáhnout to, co předkládají jednotlivé návrhy? To byl jen plivanec do tváře všech myslících lidí v tomto městě. Stále se nevzdávám naděje, že takových je v tomto městě víc..
[158] Vložil: 158, 25.10.2017, 07:59:38
153: Pracuje se stromy uprostřed náměstí a snaží se zpřístupnit koryto řeky. To ale bylo opraveno z dotací EU, takže pravděpodobně nelze zrealizovat. Rozmělnění dopravy v přilehlých ulicích těžko posoudit, pokud umožním průjezd Kostelní komukoliv, tak doprava v tomto místě může naopak narůst.

154: Ještě jednou si projděte návrh na stránkách města a jeho hodnocení porotou a zjistíte, že to tam není.
[159] Vložil: přespolní, 25.10.2017, 19:00:30
Tak kdo mi k...a řekne, kdo to bude. Losna nebo Mažňák ?
[160] Vložil: rejpal, 26.10.2017, 06:10:48
156.To jsme na tom stejně.O Hornoměstské vím,ale náměstí ne.
Diskuse uzavřena.
Facebook Twitter g+ Youtube
BUILDINGcentrum-HSV: PŘIJMEME ZAMĚSTNANCE
Nejnovější Nejdiskutovanější Nejčtenější

NovinyVM.cz - nezávislé internetové noviny pro Velké Meziříčí, mikroregion Velkomeziříčsko a kraj Vysočina.
Publikování nebo další šíření obsahu serveru NovinyVM.cz je bez písemného souhlasu ZAKÁZÁNO.
Pokud chcete informace o inzerci nebo napsat redakci - pište na email redakce@novinyvm.cz.
Příspěvky v sekci "Od Vás" nevyjadřují názor redakce, jejich obsah není redigován.
Redakce upřednostňuje rychlost zveřejnění a aktuálnost před gramaticky a slohově bezchybnými články.


Vytvořil Zdeněk Málek - Tvorba webových stránek | SEO by: Optimalizace pro vyhledávače

×

Váš prohlížeč blokuje reklamu

Vážený uživateli, jelikož jste naším pravidelným návštěvníkem, zvažte prosím vypnutí AdBlocku na této doméně.
Příjmy z reklamy nám umožňují nabízet čtenářům obsah zdarma.

V horním panelu prohlížeče klikněte na ikonku ruky na červeném pozadí a zvolte
“Nespouštět na stránkách na této doméně”. Děkujeme!

Lisovna plastů, spol. s r.o. hledá zaměstnance
TOPlist