NÁPOJE HOMOLA: Přijďte na točenou zmrlinu LINDT! Už točíme ;-)
Dnes je 22. června 2018, svátek má Pavla, zítra Zdeňka.
  • Od čtvrtečního rána nefungují semafory na světělné křižovatce u vjezdu na náměstí.
  • Skvělé české i francouzské šansony zněly ve středu večer velkým sálem JC na Rendez vous s Radkou Fišarovou.
  • Začalo betonování základů nového mostu.
  • Skvělá zpráva. Město získalo celou dotaci na rekonstrukci sportovního areálu na Školní ulici ve výši 19 milionů korun. Celkový rozpočet včetně právě stavěné tribuny je ve výši 35 mil. korun.
  • Na konci příštího týdne končí projekt opravy mostu u pošty. Zmizel i chybný název ulice Sokolská místo Sokolovská.

Vyprodanému kinu vyprávěli o nejtěžším Dakaru

ZPRÁVY - VELMEZOVKY - 10. 2. 2018 -





V pátek 9. února se v kinosále Jupiter clubu odehrála show s názvem Dali jsme ten nejtěžší Dakar aneb horor s dobrým koncem...


Vyprodaný sál kina si přišel na své. Tříhodinovou show, která odstartovala v 18 hodin provázel Ivo Kaštan, sám devítinásobný účastník Dakarské rallye, který po úvodním videosestřihu pozval oba účastníky pilota Tomáše Ouředníčka a navigátora Davida Křípala, aby jim symbolicky pověsil na krk dakarské medaile. Hned v úvodu se oba závodníci svěřili publiku s tím, že letošní závod patřil k těm nejtěžším a bude co vyprávět. "Těšte se na neuvěřitelné příběhy psané Dakarem, akční fotky a autentické záběry přímo z rallye...".

 

Už samotný přílet do peruánské Limy se nesl v duchu obav ze startu. Závodní speciál putující po lodi přes Panamu postihla nehoda. Nešťastnou náhodou vybuchla v autě baterie a začalo hořet. Naštěstí škoda nebyla tak veliká a baterie se vyměnila. Úsměvné bylo, že zprávy v českém tisku hned zaplavily titulky, že Ouředníčkovi shořelo auto a pojede s Toyotou, což samozřejmě nebyla pravda. Start si závodníci patřičně užili díky velkému počtu fanoušků a dobré atmosféře. První závod neboli prolog určuje pořadí na další den. Jel se v písečných dunách asi 30 km daleko. Bohužel i ten se nepovedl. Auto ztratilo výkon a zapadlo. Po čase se sice podařilo s velkým zpožděním rozjet, ale díky stresu zapomněli projet jeden waypoint za což obdržela posádka penalizace 2 hodiny, kterou po protestu pořadatelé zmírnili. Start první ostré etapy z 99. místa namotivoval pilota a v první etapě podařilo předejet 25 aut. Smůla opět zaúřadovala, když odešla zpátečka ve vysokých dunách, titěrnou hodinovou prací s hydraulickými zvedáky se podařilo nasměrovat přední stranu zapadlého auta v duně dolů a konečně se mohli rozjet. Jindy situaci zachránil i pomocný kamion Matiase, který našel posádku s číslem 340 a táhl za tmy na laně dunami asi 5 kilometrů. Během závodů zažili mnoho různých prostředí. Jedna z etap vedla po měkkém mořském pobřeží, kterou vzápětí střídala druhá ve 4 tis. metrech nad mořem. Střídání teplot prověřilo také vynalézavost navigátora Davida, když utíral pilotovi nedostupné zamlžené přední sklo rukavicí nasazenou na pet láhvi. Velkou pochvala za odvedenou práci patřila mechanikům, i proto že se například během Dakaru vyměnili tři odpravené spojky a neunavně po každé etapě na autě pracovali.

 

Zlom přišel v maratonské sedmé a osmé etapě, kdy auto zapadlo do blátivé díry a vypadalo to beznadějně, téměř na diskvalifikaci. Ostatní závodníci se již blížili k cíli. Takže posádka Tomáš Ouředníček a David Křípal byla bez pomoci sama. Nakonec, když už se oba pěšky vydali hledat pomoc, se v brzkých ranních hodinách jako zázrakem objevil kamion, který sbírá uvízlé motorky a posádce pomohl. Závodníci dorazili na poslední chvíli, nabrali pouze nový benzín a bez pauzy na odpočinek museli na další etapu. Dohromady tedy ujeli 940 km na jeden zátah, což odpovídá 44 hodin bez spánku. Tady se sáhli na úplné dno. Tomáš Ouředníček a David Křípal zakončili navzdory všem technickým problémům nejtěžší závod světa na skvělém 33. místě v celkovém hodnocení. Mnohdy si sáhli na dno, ale dodrželi své motto #nikdytonevzdam.

 

Aby diváci viděli, co všechno se při Dakaru může stát, kolize, požáry, kotrmelce aut v dunách, byl promítnut sestřih těchto událostí z pohledu jiných závodníků. Následovaly je i vtipná videa ze závodu. Po přestávce předávali pořadatelé odměny soutěžícím rádia Beat. Rádio Beat v době Dakaru pořádalo každý den telefonickou soutěž s otázkami o věcné ceny. Byly to adventure menu, autokosmetika, dospělácké dupačky od skipy.cz, nářadí XT Line, hodinky Prim v Dakar edici a hlavní cenou bylo svezení ve Fordu Ranger společně s Tomášem Ouředníčekem. Tuto cenu si osobně přišel vyzvednout výherce Miloš Kodým. Další část programu patřila diváckým otázkám z publika. Diváky zajímalo například, jestli se mohou závodníci v autě během závodu prohodit, tedy jestli může David řídit a Tomáš navigovat. "Ano posádka je rovnocenná, navigátor musí mít platný řidičský průkaz (smích). Někdy jsem byl tak unavený, že David řídil a já jsem odpočíval," odpověděl Tomáš Ouředníček. Diváky dále zajímalo dodržování euronorem emisí. "Průměrná spotřeba je při rychlostní zkoušce je 80 litrů na 100 km, takže je logické, že speciál nesplňuje Euro normy." Co když je v nádrži málo benzínu a cíl daleko, zajímalo dalšího diváka. "My jsme vždy měli velkou rezervu. Dokonce jsme vypomáhali motorkářům". Jak velký by musel být rozpočet, aby se dalo uvažovat o prvních místech v cíli Dakaru? Odpověď: Ne vždy velký rozpočet znamená úspěch. Třeba Peugeot má rozpočet 200 mil euro na jeden Dakar a spoustu aut trať ani nedokončí. V týmu South Racing startovalo 6 aut a všechna dojela do cíle. Letošní Dakar byl v počtech neúspěchů rekordní. Dojelo pouze 40% aut, to znamená ze 103 jen 43. Závěr povídání o Dakaru zakončil půlhodinový film s průřezem celým letošním Dakarem Peru, Bolívie, Argentina. Následovala autogramiáda, pohoštění, a pro partnery koncert meziříčské skupiny Four covers.

 


Autor: připravila redakce NovinyVM.cz

Publikoval: -kas-

Fotogalerie

-mg-0575.jpg  -mg-0578.jpg  -mg-0580.jpg  -mg-0579.jpg  -mg-0585.jpg  -mg-0596.jpg  -mg-0604.jpg  -mg-0804.jpg  -mg-0806.jpg  -mg-0812.jpg  -mg-9587.jpg  -mg-9591.jpg  -mg-9595.jpg  -mg-0817.jpg  

Čtěte také

19. 2. 2018 - Dětský karneval na hasičce s piráty

V neděli 18. února bylo v sále hasičské zbrojnice veselo. Konal se tradiční dětský karneval s Dózou.

14. 1. 2018 - Na plese města zpíval Petr Kolář

V sobotu 13. ledna odstartovala letošní plesová sezóna již tradičně plesem města Velké Meziříčí v Jupiter clubu.

30. 10. 2017 - VODAFONE posílí signál na kopci u Oslavice

Mobilní operátor VODAFONE v těchto dnech dokončuje stavbu BTS na obchvatu mezi Velkým Meziříčím a obcí Oslavice. Mělo by dojít k zesílení signálu a také ke zkvalitnění a zrychlení připojení k mobilnímu...

10. 5. 2018 - Muzikanti dětem 2018 mají co nabídnout

S blížící se poslední květnou sobotou začíná finišovat i příprava organizace charitativního koncertu Muzikanti dětem.


Komentáře ke článku

Vážení diskutující, chceme vám umožnit svobodnou diskuzi, ale vyhrazujeme si právo neukládat či mazat příspěvky urážlivé, vulgární, xenofobní, odkazy na jiné internetové stránky či takové příspěvky, které odporují obecné lidské slušnosti.

Facebook Twitter g+ Youtube
JELÍNKOVA VILA přijme POMOCNOU SÍLU DO KUCHYNĚ
Nejnovější Nejdiskutovanější Nejčtenější

NovinyVM.cz - nezávislé internetové noviny pro Velké Meziříčí, mikroregion Velkomeziříčsko a kraj Vysočina.
Publikování nebo další šíření obsahu serveru NovinyVM.cz je bez písemného souhlasu ZAKÁZÁNO.
Pokud chcete informace o inzerci nebo napsat redakci - pište na email redakce@novinyvm.cz.
Příspěvky v sekci "Od Vás" nevyjadřují názor redakce, jejich obsah není redigován.
Redakce upřednostňuje rychlost zveřejnění a aktuálnost před gramaticky a slohově bezchybnými články.


Vytvořil Zdeněk Málek - Tvorba webových stránek | SEO by: Optimalizace pro vyhledávače

×

Váš prohlížeč blokuje reklamu

Vážený uživateli, jelikož jste naším pravidelným návštěvníkem, zvažte prosím vypnutí AdBlocku na této doméně.
Příjmy z reklamy nám umožňují nabízet čtenářům obsah zdarma.

V horním panelu prohlížeče klikněte na ikonku ruky na červeném pozadí a zvolte
“Nespouštět na stránkách na této doméně”. Děkujeme!

Truck show Šeborov 2018
TOPlist