Dnes je 18. května 2012, svátek má Nataša
  • Mnoho lidí využilo možnost prohlédnout si v pátek 18. května zdarma expozice meziříčíského muzea. Také novou výstavu papírových platidel. Akce se konala u příležitosti Dne muzeí.
  • Slavnostní vernisáží v místní knihovně odstarovala výstava prací žáků ZŠ Oslavická s názvem PERLIČKY.
  • Na II. ZŠ a nedalekém dopravním hřišti ve čtvrtek proběhlo okresní kolo Dopravní soutěže mladých cyklistů. V obou kategoriích zvítězilo družstvo z ZŠ Osová Bítýška.
  • Na Hotelové škole Světlá dnes probíhá 35. Gastroden.
  • Ve středu 16.května můžete podpořit boj proti rakovině zakoupením žlutého květu měsíčku lékařského.

Výsledky voleb do zastupitelstva 2010

ZPRÁVY - VELMEZOVKY - 16. 10. 2010

Již známe výsledky voleb do zastupitelstva obce Velké Meziříčí. Nejvíce hlasů obdržela Občanská demokratická strana 21,99%, druhá skončila těsně Česká strana sociálně demokratická s 21,79% a třetí těsně v závěsu KDU-ČSL a nezávislí kandidáti 20,48%.


Volby do zastupitelstev obcí 15.10. - 16.10.2010

Výsledky voleb -Zastupitelstvo města

Kraj: Vysočina - Okres: Žďár nad Sázavou - Obec: Velké Meziříčí

Počet
volených
členů
zastupitelstva
Počet
volebních
obvodů
Okrsky Voliči
v seznamu
Vydané
obálky
Volební
účast v %
Odevzdané
obálky
Platné
hlasy
celkem zpr. v %
23 1 11 11 100,00 9 546 4 486 46,99 4 480

93 448

Kandidátní listina Hlasy Počet
kandidátů
Přepočtený
základ
dle počtu
kandidátů
Přepočtené %
platných hlasů
Počet
mandátů
 
číslo název abs. v %
1 Volba pro město 11 298 12,09 23 93 448,00 12,09 3  
2 TOP 09 6 844 7,32 23 93 448,00 7,32 1  
3 KDU-ČSL a nezávislí kandidáti 19 139 20,48 23 93 448,00 20,48 5  
4 Česká str.sociálně demokrat. 20 364 21,79 23 93 448,00 21,79 5  
5 Komunistická str.Čech a Moravy 8 321 8,90 23 93 448,00 8,90 2  
6 Občanská demokratická strana 20 550 21,99 23 93 448,00 21,99 5  
7 NEZÁVISLÍ 6 932 7,42 23 93 448,00 7,41 2  

GRAF - výsledky voleb do zastupitelstva

Zvolení členové zastupitelstva

Kandidátní listina Kandidát Navrhující
strana
Politická
příslušnost
Hlasy Pořadí
zvolení
Mandát
číslo název poř.
číslo
příjmení, jméno, tituly věk abs. v %
1 Volba pro město 3 Kaše Jiří MUDr. 52 VPM BEZPP 1 029 9,10 1 *
1 Volba pro město 8 Záviška Vincenc Ing. 45 VPM BEZPP 945 8,36 2 *
1 Volba pro město 7 Hubl Jindřich 47 VPM BEZPP 671 5,93 3 *
2 TOP 09 1 Vokoun Miloš RNDr. 51 TOP 09 TOP 09 558 8,15 1 *
3 KDU-ČSL a nezávislí kandidáti 1 Bradáč František Ing. 54 KDU-ČSL KDU-ČSL 1 366 7,13 1 *
3 KDU-ČSL a nezávislí kandidáti 3 Ráček Vít Ing. 38 NK BEZPP 1 025 5,35 2 *
3 KDU-ČSL a nezávislí kandidáti 6 Kratochvíl Stanislav 50 NK BEZPP 1 019 5,32 3 *
3 KDU-ČSL a nezávislí kandidáti 4 Ripperová Marie PhDr. 50 NK BEZPP 999 5,21 4 *
3 KDU-ČSL a nezávislí kandidáti 7 Kamanová Pavla Mgr. 37 NK BEZPP 949 4,95 5 *
4 Česká str.sociálně demokrat. 7 Veleba Jan Ing. 63 ČSSD BEZPP 1 271 6,24 1 *
4 Česká str.sociálně demokrat. 2 Komínek Josef 51 ČSSD ČSSD 1 224 6,01 2 *
4 Česká str.sociálně demokrat. 15 Vrána Petr RNDr. 44 ČSSD BEZPP 1 065 5,22 3 *
4 Česká str.sociálně demokrat. 4 Jágrik Miroslav 38 ČSSD ČSSD 1 062 5,21 4 *
4 Česká str.sociálně demokrat. 9 Blažek Pavel Mgr. 34 ČSSD ČSSD 1 059 5,20 5 *
5 Komunistická str.Čech a Moravy 2 Lancman Karel JUDr. 60 KSČM BEZPP 584 7,01 1 *
5 Komunistická str.Čech a Moravy 1 Klement Martin 39 KSČM KSČM 472 5,67 2 *
6 Občanská demokratická strana 1 Necid Radovan Ing. 43 ODS ODS 1 235 6,00 1 *
6 Občanská demokratická strana 7 Juda Petr MUDr. 51 ODS ODS 1 122 5,45 2 *
6 Občanská demokratická strana 2 Michlíček Jiří 56 ODS ODS 1 095 5,32 3 *
6 Občanská demokratická strana 3 Lavický Vilém Ing. 69 ODS ODS 1 042 5,07 4 *
6 Občanská demokratická strana 12 Hort Jiří Mgr. 32 ODS ODS 1 027 4,99 5 *
7 NEZÁVISLÍ 2 Bíbrová Ivana Mgr. 38 NEZ BEZPP 636 9,17 1 *
7 NEZÁVISLÍ 1 Šulc Ivo MVDr. 50 NEZ BEZPP 545 7,86 2 *

Celkem zobrazeno kandidátů:  23

volební účast





Autor: -redakce-

Publikoval: -mk-

Čtěte také

4. 2. 2012 - Václav Neckář společně se skupinou Bacily vystoupil v Meziříčí + VIDEO!

Legenda české hudební scény Václav Neckář vystoupil v rámci koncertního turné po republice i ve Velkém Meziříčí.

19. 11. 2011 - Informace z radnice – 18.listopadu

Přinášíme vám informace z tiskové konference konané v pátek 18. listopadu na velkomeziříčské radnici.

12. 12. 2011 - Nový orientační systém města

Kdo by si v poslední době nevšiml nových barevných cedulek orientačního značení ulic, sportovišť a kulturních a turistických cílů.

22. 11. 2011 - Meziříčská záchranka má nový přístroj pro kompresi hrudníku LUCAS 2

V pondělí 21.listopadu předvedli lékaři ze záchranného sboru na služebně nový přístroj zástupcům města Velkého Meziříčí a zástupcům starostů obcí mikroregionu Velkomeziříčsko-Bítešsko.

Komentáře ke článku

Počet komentářů 36.

[1] Vložil: Občan, 17.10.2010, 11:59:24
A je to tady! Minulé volby ODS promudrovala, tak se nic nezmění. Lidovci a socani to spolu upečou. Smrádek ale teplíčko! Člověk, který do toho šel s otevřeným hledím, není pro "našince" ten pravý. Jak to,že nejpoctivější a nejčestnější lídr socanů vypadl? Pán Bůh pomáhej!
[2] Vložil: kifi, 17.10.2010, 13:23:36
nevypadl, protože pan prezident za práva krav se vzdá funkce a "ten nejčestnější" tam nakonec bude.
ku**a to je bordel!
[3] Vložil: piti, 17.10.2010, 14:04:14
no to je formace...
[4] Vložil: Kimy, 17.10.2010, 20:04:37
Tak ono vlastně o nic nejde. Volební sliby pominou a lidem dnes v ČR v podstatě stačí, že ti nahoře nebudou krást a podvádět...
[5] Vložil: občan 2, 17.10.2010, 20:04:39
Jak to,že má pan Bradáč tolik hlasů, no protože má na radnici tolik průšvihů a nepořádku. Lidi co děláte za zmatky, proč ho volíte?
[6] Vložil: Informovaný Medřičák, 18.10.2010, 08:35:11
Občanovi pod číslem 1: Pokud jsem něco zaslechl o předběžných jednáních, tak pravděpodobně nebudete mít pravdu. Obsazení radnice funkcionáři i Rady města se rýsuje podle výsledků voleb. A kdo vypadl i kdo byl zvolen o tom rozhodli Jejich Veličenstvo voliči a vůle občanů, vůle voličů, by měla být maximálně respektována. A zdá se, že tomu tak bude.
Kifovi pod číslem 2: Myslím si, že se mýlíte hned dvakrát. Nazývat prezidenta Agrární komory prezidentem za práva krav může jenom vůl, přesněji korunovanej vůl. Prezident Agrární komory je vzdělaný člověk, absolvent dvou vysokých škol a zemědělství rozumí jako málo kdo tomto státě. A je obhájcem zejména českého zemědělství a celého českého zemědělsko-potravinářského komplexu. Já a ani zřejmě Vy byste tak fundovaně například do televize hovořit nedokázali. Pochybuji, že se vzdá mandátu ve prospěch jiného kandidáta. Jsem přesvědčen o tom, že je natolik inteligentní, že si uvědomuje, že vzdání se mandátu by znamenalo zklamat důvěru všech těch 1271 občanů města, kteří mu dali hlas.
[7] Vložil: poslanec, 18.10.2010, 08:35:29
Ty vaše příspěvky tady jsou ke zblití Takoví, jak jste vy, by měli kandidovat a dostat se do zastupitelstva, aby taky aspoň TROCHU poznali starosti a práci kolem obce !! Jen ten, kdo nikdy nic pro obec nedělal, může tak blbě psát !! Pracuji na malé obci - dobrovolně - tak vím, o čem mluvím.
[8] Vložil: záškodník, 18.10.2010, 10:39:33
Už se to točí, už se to roztáčí...Po kolotoči voleb nastává kolotoč kompromisů a končí to kolotočem obyčejných dnů. Kdysi jsme hodili do rybníka komunisty a nad hladinu se vynořili úplně jiní straníci. Ta jejich očista proběhla však jenom zevně. Vnitřní síla a přesvědčení zůstala neporušena. Nečekejte zázraky, to potrvá ještě nejméně jednu generaci. Těch pár mladších co nechodili do Pionýra a SSM to asi nezachrání i když jim fandím.
[9] Vložil: Volič, 18.10.2010, 10:39:41
Tak starosta bude na 99% pan Klement!
[10] Vložil: Občan-volič, 18.10.2010, 11:40:49
Jsem fakt zvědavej jak se na radnici rozdělí všechny křesla a koryta. Lídr místní ČSSD sice nedostal potřebný počet hlasů (proč asi?), ale i tak se některý z jeho straníků vzdá mandátu aby mu uvolni místo u žlebu. Jak by to taky vypadalo, kdyby v zastupitelstvu bylo 5 členů strany a jejich "vůdce" ne?! Nechápu na co ty volby vůbec jsou, stejně se na volené pozice dostanou ti co chtějí a ne ti, které volíme!!!!!
[11] Vložil: Medřičák, 18.10.2010, 12:57:01
Pro Občana-voliče, k příspěvku č.10: 1) Kdybych s Vámi mluvil, tak bych se s Vámi klidně vsadil o "litr", že se žádný z "jeho straníků" mandátu nevzdá. Vždyť kdyby tak někdo z oněch pěti učinil, tak by plivnul do tváře všem lidem, kteří tomu dotyčnému dali hlas a před městem by se načisto znemožnil. A těch 5 zvolených zastupitelů za ČSSD náhodou dobře znám a jsem přesvědčen, že nikdo z nich tak neučiní.
2) Povšimněte si též laskavě, že z těch 5 zastupitelů za ČSSD jsou členy ČSSD pouze tři, 2 jsou nestraníci levicového smýšlení.
3) Chce to z Vaší strany méně nenávisti vůči levicovým stranám, méně podezíravosti a více tolerance k lidem s jinými názory. Vždyť kdybychom museli uvažovat všichni stejně pravicově - nebyla by to totalita ?
[12] Vložil: Medřičák, 18.10.2010, 13:29:01
Ještě k příspěvku č.10: 1) Lídr ČSSD skončil šestý. proč nebyl mezi pěti zvolenými? Inu proto, že víc voličů mělo důvěru k těm pěti zvoleným - je to prostě velice jednoduché, není to zas nic tak strašného a neobvyklého. Vždyť voliči ODS na Olomoucku při letošních jarních volbách nedali důvěru místopředsedovi ODS "íčkovi" Ivanu Langerovi. A tam šlo určitě o větší peníze!
2) Ono být obyčejným zastupitelem ve Velkém Meziříčí není až zas tak výnosné "koryto". Pokud vím, tak je to buď zadarmo nebo za nějakou symbolickou stovku.
[13] Vložil: rétorik VM, 18.10.2010, 14:03:56
Já si myslím, že na výsledku je vše jasné. Informovaný Medřičák je doopravdy informovaný. "Nový pan starosta", ačkoliv před volbami proklamoval, jak se po volbách spojí ortodoxní KDU s levicovou ČSSD, trošku zapomněl, co už v září na svých oficiálních stránkách psal a již v sobotu večer bylo vše upečeno. Čeká nás velká koalice ODS & ČSSD + nezávislí. Je trošku škoda, že výše zmíněný text o zavrženíhodnosti spolupráce s levičáky ze svých stránek již stáhl. Přeji hodně štěstí do další politické kariéry, hlevně v kraji a pak do parlamentu.
[14] Vložil: Svědomí , 18.10.2010, 14:31:26
Vícméně je vše již hodně dlouho dopředu "upečeno". Nechte se překvapit, myslím, že jako občané se máme na co doopravdy "těšit". Bude hodně dotací, salámů i nezávislých postojů či příspěvků.
[15] Vložil: Občan VM, 18.10.2010, 16:17:49
Nevím kde všichni beretu tu nenávist k bývalému zastupitelstvu? Co Vám tady tak vadilo, co Vám schází? ( Prosím jen neříkejte že krytej bazén ) Myslím že za poslední 4 roky se ve VM hodně zlepšilo.... a město se nezadlužilo...
[16] Vložil: Pábitel, 18.10.2010, 18:56:28
Nezbývá mě než pogratulovat panu nebo spíše soudruhu Martinu Klementovi,ono proklamované ,,když tě vyhodí dveřmi vlez zpátky oknem" se mu tentokráte vyplatilo a jak vidím do zastupitelstva jako poslední se dostal!Tak hodně odvahy v boji za práva dělníků a rolníků Martine na Radnici místo na stránkách internetových VM novin.
[17] Vložil: Medřičák, 18.10.2010, 18:57:04
Rétorikovi VM: Jsem toho názoru, že v takových městech (či spíš městečcích) jako je Velké Meziříčí bychom si neměli hrát podle vzoru celostátní politiky na nějaké koalice a opozice, ale měli bychom respektovat vůli voličů. A vítěz voleb ODS měl jen o 0,2 % hlasů více než druhá ČSSD. Navíc ve většině palčivých otázek města, jako je třeba stav komunikací, možnosti parkování, vybavení základních a mateřských škol, nakládání s odpady atd., atd., atd žádná pravicovost a levicovost neexistuje. Všem zastupitelům, městským úředníkům i občanům města by mělo jít o jediné: aby se zde lidem dobře žilo. A nějaké politické hašteření a umělé vytváření nevraživisti až nenávisti mezi lidmi je zbytečné a nemělo by se konat.
[18] Vložil: kaja marik, 18.10.2010, 18:57:51
Ono je vlastně jedno,jestli tam sedí Petr nebo Pavel.Hlavně,ať už zastupitelstvo udělá něco s nezamněstnanosti.Jsme ve středu republiky a přímo u dálnice a 10% bez práce je natento region hodně.Nedávno se měla údajně stavět v průmyslové zoně fabrika na kompresory.Ale páni radní se báli,že bude velká přezamněstnanost a že by páni podnikatelé museli z důvodu větší konkurence sáhnout na platy směrem vzhůru.Tak to prostě hodili Bňákum.Ti se jenom smějí.
[19] Vložil: kifi, 18.10.2010, 22:14:35
Informovaný Medřičák: pokud nebojuje za krávy tak za koho? dotace na mléku jsou přeci o kravách a smyslu jejich bytí ne?
jinak se omlouvám za nevedomost a moji špatnou informovanost o naslednych krocich.
Preji tedy panu Velebovi hodne zdaru v zastupitelstvu a v prosazovani volebniho programu MO CSSD.
[20] Vložil: poslanec, 19.10.2010, 08:36:54
Myslím, že jsem dobře informován a tak vůbec nic nevím o tom, že by se měla v průmyslové zóně stavět nějaká továrna na kompresory! Co je to za blbost! Zóna už je naprosto plná a není kde tu továrnu postavit....
A ještě k výsledkům voleb - je naprosto smutné, že starosta města, který dostal od lidí nejvíce hlasů, asi proto, že práci po celá léta dělal fakt dobře a fér, je doslova vyplivnut ze svého místa! Neuvěřitelná PODLOST dvou vedoucích stran, až se tomu naprosto nechce věřit !!!!!!!!!!!! Ale - ruku na srdce - jestli bude mít ODS "svého starostu", tak ten teprve pozná, co to jsou obrovské starosti, musí se obrnit trpělivostí a taky musí mít důvěru k lidem kolem.... ne každý starosta na meziříčské radnici dokázal tolik let "vést" město, spoustu věcí prosadit, vybudovat a město NEZADLUŽIT. To tedy KLOBOUK DOLŮ, pane starosto. Pokud Vás na radnici už jako starostu nepotkáme, věříme - určitě všichni Vaši voliči se mnou - že se neztratíte a svoji férovost ukážete i jinde, všechno nejlepší !!!
[21] Vložil: Rétorik, 19.10.2010, 11:02:44
Také si Vážím toho, že město pod současným vedením procházelo naprosto suverénně bez různých skandálů a defraudací. Rada fungovala naprosto předpisově. Seděli v ní zástupci většiny stran ve městě včetně "budoucího nového starosty pro Změnu", proto naprosto nechápu po jakých změnách se v jejich táboře pořád volá. Na příští rok jsou řipraveny velké akce včetně již vyřízených dotací a úvěrů, jako výstavba ČOV a protipovodňových opatření na Balince a Oslavě atd., tak jsem zvědav, kdo si první přivlastní podíl na této práci předchozího vedení a bude vše prezentovat jako splnění svých volebních slibů. Dále mě může jen pobavit nabídka ODS na povolební spolupráci všem stranám. Myslím, že je to trapná snaha veřejnosti ukázat, že chtějí s někým o něčem diskutovat. Jak jsem se dozvěděl z informovaných zdrojů, tato diskuze byla v neděli striktně uzavřena (ODS+ČSSD+2 nezávislí). Pokud se týká nové firmy na kompresory, tak je 100% jisté, že to nebylo v průmyslové zóně ve Velkém Meziříčí. Kája Mařík má pravděpodobně špatné zdroje. Zóna je již od roku 2006 plně obsazená a ve VM toho času není téměř nikde solidní místo připravené pro investiční akce či pobídky ze strany města. Doufám, že toto noví pánové na radnici budou řešit jako prioritu č. 1 než shánět 2 roky dotace na nový bazén nebo skluzavku na koupaliště. Je smutné, že o tom jsem se ve volebním programu žádné ze stran nedočetl.
[22] Vložil: poslanec, 19.10.2010, 12:48:41
Naprosto souhlasím s příspěvkem Rétorika a mám za to, že by si Ing. Bradáč zasloužil solidnější a přímější jednání od všech ostatních ! Jak má potom vypadat ta "vysoká" politika, když tady "dole" je taková nezdravá rivalita a podlost ?? Ještě pořád doufám, že zdravý rozum zvítězí, ty "jakési dohody" padnou a starosta zůstane tam, kde je a kam na sto procent patří !!! Ten bazén je blbost, to ví každý, i ten, kdo to nesmyslně slibuje a sám dobře ví, že je to naprosto nereálný příslib !!! To je házení perel sviním.... nemyslíte ??
[23] Vložil: kaja marik, 19.10.2010, 23:48:59
Teď už je prům.zona plná,ale před šesti lety nebyla.Aspoň nelžete.Jednalo se o kompresory do aut.Ale těch projektů bylo víc,jak jsem se doslechl od Vaších kolegů poslanců.Ta fabrika měla mít kolem 600 zaměstnanců.Ovšem byla tady Draka a Kablo,tehdy ještě jak takž funkční a to se některým Vaším radním nelíbilo.Nechci se k tomu vracet,ale jen mimochodem.Je zde momentálně spousty volných prostor,ať je to v bývalé Kablovce nebo Drace.Město sice není vlastníkem prostor těchto firem,ale možnost upozornit firmy,které by měli zde zájem podnikat, by měla být každého radního povinnost.Ještě by mě zajímalo,jak dopadl projekt v bývalém podniku Svit?Myslím,že se mluvilo o tom,že by tam měl stát supermarket Lídl nebo Tesco?
Děkuji.
[24] Vložil: Pábitel, 20.10.2010, 00:13:16
ODS Ve Velkém Meziříčí nás uvrhne do situace kdy babička nemůže být doma a pokud se nejedná o ně tak na vše kašlou!!!Je jim to jedno nejlépe zemřete! Abychom nemohli vám platit ty prachy!Také proto nenávidím stranu ODS!!!"
[25] Vložil: Vinetou, 20.10.2010, 00:16:53
Spojení Bradáč- Komínek-nejlepší za posledních dvacet let!Při vzpomínce na Štipáka mě je špatně!
[26] Vložil: rétorik, 20.10.2010, 14:24:51
pro Kája Mařík... průmyslová zóna je plná už 4 roky. Logicky před 6 lety plná nebyla a pokud si dobře pamatuji, bylo tam tak 50% firem dnešního stavu. Takže tu nikdo nelže !!! Nemám žádného kolegu poslance, takže nevím, co přesně ví a neví. Nicméně Vaše vyjádření k tomu, že ve VM je spousty prostor k podnikání může být pravda, ale ne pro ty, kteří chtějí stavět na zelené louce. Tito investoři se rozhodně nepohrnou do nájmu v NKT nebo do Draka. Absolutní nesmyl. Nebudu zde dělat přednášku o podnikatelských rizicích, ale tato úvaha je zcela zcestná. Navíc nikomu, kdo vlastní soukromý majetek nemůžete nařizovat, aby ho pronajal ostatním. Další věc je ta, že bohužel těch nových firem,které chtějí podnikat ve VM či jeho okolí je jako šafránu. Ekonomická situace za poslední 2 roky firmy tolik vysála, že další investice trvdě zvažují a než se do něčeho většího pustí, bude to minimálně 2 roky trvat. To mi věřte ! Takže nějaké umělé vytváření pracovních míst či představy o tom, že by mohlo být lépe jsou jen snem těch co neznají souvislosti a nepůmeže tomu ani lidovec,socialista či "starosta pro změnu". Nejdřív se musí vytvořit v ekonomice předpoklady a pak může někdo něco určovat či se pro věc udělao maximum nebo ne. VM přeji novou průmyslovou zónu, ale to by se musel někdo ze soukromníků nabídnout, že prodá svoje pozemky, které jsou nyní pod cenou, aby ji pak město v případě potřeby mohlo vybudovat. Podle toho, co jsem zaslechl bude nyní po volbách spíše dříve bazén se skluzavkou. Na to prý dotace seženou ! Sliby se přeci musí plnit, že ?!
[27] Vložil: skoromedřičák, 21.10.2010, 08:20:32
Fabrika na kompresory pro 600 lidí, kterou "někteří místní radní nechtěli" - to je taková velkomeziříčská urban legend.
[28] Vložil: naštěstí nemezičák, 24.10.2010, 14:33:25
Well, ještě že jsem se z meziřití odstěhoval, když to vidim, je mi na blití. U komunálních voleb (trošku mám asociaci s komunálním odpadem viz. jeden z kandidátů, gymnaziální kantůrek) jsem samozřejmě nebyl s vědomím, že už mi to je naštěstí u zadku. Tak to v meziřití s těma "rádoby politikama" nějak přežijte. Hodně zdaru a pevné nervy.
P.S.: Už vidím, jak se zde strhne diskuze na tím, že když už tam nebydlím, tak co se do toho navážím, no, těch zku_vených 24 let jsem byl obyvatelem, obrázek jsem si udělal, i na některé lidi, se kterými jsem přišel nedobrovolně do styku osobně po dostatečně dlouhou dobu.
[29] Vložil: Oponent, 25.10.2010, 08:13:22
Tomu z 28: 1) Nejprve trochu poučení: oficiálně jde o volby do zastupitelstva města, označování jako volby komunální je spíš v novinářské hantýrce. 2) Každý ze zastupitelů má nějaké povolání a vyjadřovat se o vysokoškolsky vzdělaném a žáky uznávaném učiiteli gymnázia pejorativně jako o "kantůrkovi" je výrazem velké nafoukanosti. Čímpak se asi živíte Vy? 3) Nějak si rozporujete: o svém 24-letém pobytu ve V.M. hovoříte hodně nepěkně a na druhou stranu zde přejete lidem hodně zdaru a pevné nervy. 4) Pochybuji o tom, že by se honem nad Vaším žlučovitým příspěvkem strhla nějaká veliká diskuze, myslím si, že těch pár mých slov úplně stačí. 5) Pozor přemoudřelý vašnosto jak potvrzuje letitá zkušenost, ukrytá v přísloví, tak PÝCHA PŘEDCHÁZÍ PÁD!
[30] Vložil: naštěstí nemeziříčák, 25.10.2010, 17:40:36
1) OK, díky za upřesnění výrazu.
2) Učitel, ať už na škole základní, střední či vysoké by měl být apriori apolitický, pro případ že by chtěl (byť nevědomky) své politické názory předkládat svěřeným žákům. Jinak u označení kantůrek, měl jsem možná napsat kantor, bylo by to korektní a uhlazené jak dnešní společnost žádá, ale nebudu ho nazývat (tak jak je na gymnáziích vyžadováno) profesorem, tento titul dotyčný nemá.
A na osobní otázky týkající se mého zaměstnání nebudu odpovídat na veřejné diskuzi.
3) V meziříčí mám ještě pořád několik známých, proto to přání.
4) Hmm, nečekal jsem ani Váš příspěvek. Popravdě, když už jsem něco čekal, tak něco hodně pejorativního.
5) Chvíli jsem uvažoval, zda mám na poslední bod také reagovat, ono je to něco jako věta: "Vy jste zlý člověk.", na kterou nelze reagovat jinka než pasivitou. Slovo "vašnosta" jsem už dlouho neslyšel, hojně se používalo na přelomu 19. a 20. století, zajímavé že z původního významu slova dnes zbyl pouze ten pejorativní kontext.
[31] Vložil: Oponent, 26.10.2010, 08:26:58
Ad 30), k bodu 2: Souhlasím s Vámi, že učitel by měl být při své práci ve vyučovací hodině či na přednášce apolitický a také tomu tak většinou je. (I když lituji zejména starší učitele dějepisu, ti v tom musí mít totální zmatek: Kdyby před rokem 1990 říkal některý z nich o událostech v ČSR v roce 1948, že to byl únorový puč, tak by jej ze školství vyhodili a kdyby v současnosti někdo z nich hovořil o vítězství pracujícího lidu, tak by ho vyrazili taky). -- Apolitičnost ve škole však nemusí znamenat neangažovanost ve veřejném životě. Navíc práce v zastupitelstvu města není až tak vysoce politická, tedy nejde zde vysloveně o nějakou levicovost či pravicovost. Veřejně se angažující učitel je spíš příkladem pro své žáky a není jistě náhodou, že do zastupitelstva Velkého Meziříčí bylo několik učitelů zvoleno, ať již za strany levicové, pravicové či středové. ... A několik vysokoškolských učitelů zvládá současně jak funkci poslance Parlamentu, tak i práci ve škole. Je to například doc. RNDr. Anna Putnová, Ph.D.,MBA, děkanka podnikatelské fakulty VUT v Brně zvolená za TOP, fyzik z MU Brno, prof. RNDR. Ivan Ohlídal DrSc. za ČSSD, přednosta kliniky a ústavu MU prof. MUDr. Rom Kostřica CSc. z MU Brno za TOP. Řada poslanců, senátorů či starostů se dříve angažovala jako učitelé při zaměstnání, nyní se politice věnují profesionálně, například: PhDr. Waltr Bartoš(ODS), RNDr. Miloš Vystrčil(ODS), Mgr. Jaromír Brychta(ODS) atd. Takže stručně: I učitelé se mohou a myslím si dokonce že mají, veřejně angažovat.

[32] Vložil: naštěstí nemeziříčák, 26.10.2010, 21:12:08
I) K prvé části: Určitě ano, dějepis je v tomto docela nevyzpytatelný a spíše jsem pozoroval snahu události po II.WW nepřednášet v rámci SŠ vůbec (kdyby náhodou něco). V dnešní době, která hrdě hlásá svobodu slova jsou proti běžnému kantorovi použity i situace, kdy pouze uvádí příklad znaků a různých hesel jak zakázaných (nacismus), tak společensky nepřijmaných (komunismus) režimů (pouze odposlechnuto, vlastní zkušenost nemám, takže konkrétnější příklady uvádět nebudu).
II) K angažovanosti: Tady už záleží na vkusu každého, tento názor, jak je patrné z mého předchozího příspěvku, nesdílím. Jediná situace, která mě napadá jako přínosná z činnosti učitele v zastupitelstvu se týká ještě hodně vzdálené budoucnosti. Tedy, začínají se ozývat hlasy pro profesionalizaci městský rad, kde každý ze zastupitelů má primárně na starosti jeden obor činnosti, změny, plány a návrhy poté obhajuje před pro daný obor laickou radou a musí případnou změnu (návrh. atd.) obhájit, případné nesrovnalosti a průsery pak padají jen a pouze na jeho hřbet a zároveň je hned vidět, kdo za co může. V této situaci si dovedu představit učitele, který má na starosti v rámci obce resort vzdělávání...
III) Příklad pro žáky:
No, dokud bude politická scéna vnímána tak jak je vnímána dosud (neb převládající názor:"jojo, panečku, sebereme lidem další peníze (vykostíme jejich plat na max.)a přerozdělíme tak že nikdo nebude mít nic krom nás" - jo, týká se to politiky celostátní, ale takto je ze strany lidu většinou hodnocen (onálepkován) každý, kdo se za jakoukoli stranu kamkoli, byť do městského zastupitelstva, kde to je o něčem naprosto diametrálně odlišném, dostane), nebude se asi jednat o nejlepší příklad pro výchovu dospívajících jedinců...něco jiného je to na vysoké škole, (ze kteréhož prostředí jste předložil většinu příkladů)tam se předpokládá že student je již vybaven vlastním názorem.

[33] Vložil: Oponent, 27.10.2010, 08:32:02
Peo 32: Jen k bodu II: a) S angažovaností učitele ve veřejném životě nesouhlasíte - takže si dovolím dotaz: Z kterých povolání souhlasíte a z ktrerých nesouhlasíte s angažovaností lidí ve veřejném životě? Můj názor v tomto směru je ten, že vůbec na povolání nezáleží - rozhodující je dle mého soudu intelekt, schopnost vnímat potřeby obyvatel města a morální kredit. b) V dalším máte dle mého soudu nejasno: Odbory a jejich vedoucí jsou profesionální úředníci již dávno, zastupitelé a z nich zvolená rada jsou orgány samosprávy.
[34] Vložil: naštěstí nemeziříčák, 27.10.2010, 18:56:09
a) nebudu zde vypisovat seznam konkrétních povolání, to by bylo na dlouho, uvedu pouze kritéria:
- činnost ve veřejné samosprávě by ani trošku neměla ovlivnit vykonávané povolání (což v případě kantora zaručit na 100% nelze)
- nemělo by být většinově ovlivněno rozhodování v samosprávě vykonávaným povoláním (napadá mě samostatně výdělečný činnost, působení ve vrcholovém vedení podniků a firem, které mají vztah k městu (např. pobočným závodem), popř. jejich vlastnictví - nejde tu o závist, ale o možný střet zájmů kdy bude podnikatel sedící v radě prakticky lobbovat za sebe sama)
b) Ano, odbory a úředníky, kteří jsou profesonály ve svém oboru tu máme, jenže ti pouze usměrní rozhodnutí nejvyšších prvků samosprávy do zákonných mezí, nic víc ani dělat nemůžou. Jejich vlastní návrhy nelze v žádném případě považovat za strategické, jde (nebo by mělo jít) pouze o návrhy a úpravy, které se týkají právě onoho usměrnění do mezí zákona. Za scifi považuji právě to, že zastupitelé města se budou i na takto vysokých postech již nějak specializovat.
[35] Vložil: Oponent, 28.10.2010, 14:29:49
K 35: Nechci vést nekonečnou polemiku, ale nechápu, jak může činnost v městském zastupitelstvu nějak nepřiznivě ovlivnit práci učitele třeba při výuce angličtiny nebo matematiky. A jestliže třeba v třídnické hodině učitel seznámí žáky s problematikou města, v kterém žijí, pak to může být jenom pozitivní. Znovu opakuji: naprostá většina věcí v 12-tisícovém městečku není ani pravicová ani levicová a nejde tedy o žádnou agitaci pro některou levicovou či pravicovou stranu. A když učitel, třeba v městském zastupitelstvu či dokonce v radě města, ventiluje problémy školství či problémy mládeže (například využití volného času žáky a studenty), pak to opět může být pro všechny zainteresované strany jen pozitivní.
[36] Vložil: naštěstí nemeziříčák, 28.10.2010, 15:12:16
Tady se opravdu ničeho nedobereme, nepřesvědčil jste mne, ani já vás. Nelepší tedy bude když si každý necháme názor svůj.
* Komentář: 
* Jméno:
  Email: 
   

Poznámka: Nevhodné a vulgární příspěvky budou mazány!
WWW adresy zadávejte ve tvaru www.stranka.cz
Příspěvky vyjadřují názory uživatelů a nejsou nijak redigovány.

Znovu načíst stránku

 
Bleskovky Sportovky Foto info
Nejnovější Nejdiskutovanější Nejčtenější
NovinyVM.cz jsou na FACEBOOKu

Hlavní partner www.NovinyVM.cz
AKROPOL - hlavní partner portálu
Obchodní agentura Velké Meziříčí

Odkazy na facebooku

NovinyVM.cz - nezávislé internetové noviny pro Velké Meziříčí, mikroregion Velkomeziříčsko a kraj Vysočina.
Publikování nebo další šíření obsahu serveru NovinyVM.cz je bez písemného souhlasu ZAKÁZÁNO.
Pokud chcete informace o inzerci nebo napsat redakci - pište na email redakce@novinyvm.cz.
Příspěvky v sekci "Od Vás" nevyjadřují názor redakce, jejich obsah není upravován.

Vytvořil Zdeněk Málek - Tvorba webových stránek | SEO by: Optimalizace pro vyhledávače

Sledujte hokej online nebo tipy na fotbalové výsledky.
Kvalitní letní pneu, elektrony a alu kola