Dnes je 18. května 2012, svátek má Nataša
  • Mnoho lidí využilo možnost prohlédnout si v pátek 18. května zdarma expozice meziříčíského muzea. Také novou výstavu papírových platidel. Akce se konala u příležitosti Dne muzeí.
  • Slavnostní vernisáží v místní knihovně odstarovala výstava prací žáků ZŠ Oslavická s názvem PERLIČKY.
  • Na II. ZŠ a nedalekém dopravním hřišti ve čtvrtek proběhlo okresní kolo Dopravní soutěže mladých cyklistů. V obou kategoriích zvítězilo družstvo z ZŠ Osová Bítýška.
  • Na Hotelové škole Světlá dnes probíhá 35. Gastroden.
  • Ve středu 16.května můžete podpořit boj proti rakovině zakoupením žlutého květu měsíčku lékařského.

Přítel, jehož je potřeba zabít

OSTATNÍ - OD VÁS - 27. 3. 2011

Martin Klement, Mostiště.
Martin Klement, Mostiště.

Válka je naprostým selháním demokracie. Doufal jsem tedy, že diplomaté celého světa takové selhání nedopustí a udělají tím čáru přes rozpočet zbrojařským firmám-obchodníkům se smrtí.


Začátkem března publikoval moskevský deník Izvestija interview se stálým představitelem Ruska u NATO Dmitrijem Rogozinem. Ten doufal, že přítomnost dvou amerických letadlových lodí v Suezkém průplavu nenaznačuje začátek další „bleskové“ války. Že nepřichází vývoj událostí podle iráckého scénáře, kde došlo k napadení cizího státu pod vymyšleným důvodem. S jeho slovy-„snad plánují maximálně vyhlásit nad Libyí zónu, uzavřenou pro letadla a vrtulníky Kaddáfího,“ nesouhlasil v té době Václav Klaus, podle kterého se zřízení bezletové zóny nad Libyí rovná vyhlášení války. Ve čtvrtek 18. března však schválila Rada bezpečnosti OSN deseti hlasy z patnácti nasazení vojenského letectva proti Libyi, včetně vytvoření bezletové zóny nad touto zemí.

 

Co vedlo Anglii, Francii a Itálii k tak rozhodnému kroku? Vždyť ještě před rokem se s Kaddáfím objímali při každém setkání, dodávali mu zbraně, dojednávali výstavbu atomové elektrárny a slavili s ním 40 let v jeho funkci. Francouzký prezident Nicolas Sarkozy si dokonce nechal platit od Kaddáfího volební kampaň. A to si jistě Libye pamatuje na to, že pod italskou koloniální nadvládou zemřela podle odhadů téměř třetina populace. Již dvacátého března, když bylo při leteckých útocích „proti libyjské protiletecké obraně“ zabito nejméně 70 lidí a dalších 150 zraněno, postavila se proti útokům italská veřejnost. Ta je přesvědčena že se jim o důvodech války lže, a že jde především o boj o ropu.

 

Je nanejvýš zajímavé, že Libye se hned po prohlášení RB OSN nechala slyšet, že se jako „členská země“ OSN nemůže protivit rezoluci Rady bezpečnosti a s okamžitou platností vyhlašuje ukončení všech bojových akcí a je připravena vést dialog. Její ministr zahraničních věcí dokonce-po výtkách intervencionistů, že Kaddáfího síly nerespektují příměří-, vyzval OSN, aby vyslala na místo pozorovatele, kteří by situaci monitorovali a připravili jednání. Nic takového se nestalo!

 

Co vlastně víme o Libyi? Když v roce 1969 odstranil Kaddáfí, krále Idríse, zpřetrhal tím svazky Libye s Velkou Británií a USA a zahájil revoluci. VB a USA tím fakticky ztratily přístup k libyjské ropě, která díky Kaddáfímu od téhož roku začala patřit hlavně libyjskému lidu a ne anglosaskému zahraničnímu kapitálu. Tento „diktátor“ vždy zastával záměr sjednotit Afriku, zavést jednotnou měnu, vytvořit společnou armádu a prosadit svobodu a nezávislost celého kontinentu. Uvedl nejen ve své „Zelené knize“, ale i ve veřejných vystoupeních před Libyjci a vůdci z celého světa, že Libye patří ve skutečnosti černochům, kteří ji vlastnili dlouho před příchodem Arabů! V uniformách libyjské armády se nacházejí černoši z celé Afriky, vyjadřující tím určitý respekt a uznání vůči Libyi. Za posledních dvacet let přišly do Libye tisíce Afričanů a získali zde vzdělání a zaměstnání.  Milion černých utečenců a tisíce migrujících dělníků riskují, že se stanu obětí pomsty reakčních rasistických sil libyjských Arabů. Turecký stavař popisuje jeden z uskutečněných masakrů v posledních dnech ve společnosti, kde pracovalo 80 dělníků z Čadu. Povstalci je bezdůvodně povraždili. Nikoli tedy strach z Kaddáfího, ale strach z rasistických arabských povstalců je hlavním motivem pro masivní exodus dělníků a expertů z Libye.

 

Propaganda prý není všemocná, avšak mnohdy se jí daří odůvodnit takové akce, jako bombardování Jugoslávie, útoky na Irák, či Vietnam. I dnes se mluví o mrtvých při střetech Libyjských vládních jednotek a povstalci, masakry při demonstracích proti vládě v Jemenu, Tunisku, Bahrajnu, Jordánsku, Alžírsku a Egyptě se jen bagatelizují. Zkuste si třeba porovnat volební systém v „nepřátelském“ Íránu s volebním systémem „spřátelené“ Saudské Arábie. Nebo si připomeňte, že 11. Září 2001 v kokpitech vražedných letadel nad Washingtonem a New Yorkem neseděli Íránci, ale Saudové. Celé to pojmenovávání a dělení světa na demokratické (naše) a nedemokratické (cizí) je tak trochu na draka. Přesvědčovat národy s jiným vyznáním a tradicí o tom, že to naše je to jediné pravé, je přinejmenším sebestředné. Vymýšlet však stále nové důvody k napadání cizích států kvůli ropě a jinému přírodnímu bohatství je určitě pokrytecké! Nikdy nemohu souhlasit s vojenskou agresí z jakýchkoli (vymyšlených) důvodů, a stydím se za to, že žiji ve státě, který svým členstvím v útočném paktu NATO podporuje zabíjení nevinných civilistů po celém světě!


Autor: Martin Klement, Mostiště

Publikoval: -kas-

Čtěte také

25. 10. 2011 - Restituce církevního majetku...

Zahraniční dluh je 1,5 bil. korun a dále roste. Dluhy domácností jsou 1 bil. korun. Kolem milionu lidí žije na hranici chudoby nebo v chudobě, téměř 700 tis. lidí je dlouhodobě bez...

22. 12. 2011 - O mrtvých jen dobře

S tímto heslem lze v podstatě souhlasit, ale to, co se děje po skonu bývalého prezidenta Havla je snad trošku moc….

13. 4. 2012 - „Kometa“ je naživu

Po rovných třiceti letech se českému hokeji nezrodila nová hvězda, ale dochází k zmrtvýchvstání hokejového oddílu nejprve Sokolovo, Rudá hvězda Brno, ZKL Brno, oddíl má od sedmdesátých let přezdívku

3. 5. 2012 - Jmenoval se Josef Hakl

Je to velmi dlouhá doba jak se student Velkomezeříčského Gymnnazia dostal do Norska.V době Protektorátu mělo jihlavské Gestapo pobočku také ve Velkém Meziříčí a uvízl jim tehdy v síti jistý Josef Hakl...

Komentáře ke článku

Počet komentářů 49.

[1] Vložil: Jirka, 28.3.2011, 08:13:01
Tak když se tak stydíte za tento stát, doufám že konečně emigrujete na Kubu
[2] Vložil: M.Klement, 28.3.2011, 16:54:15
Dobrá, malá oprava. Stydím se za čelní představitele státu ve kterém žiji. Vždyť této vládě již nevěří přes šedesát procent občanů... Jinak na Kubu bych se opravdu rád podíval.
[3] Vložil: rejpal, 28.3.2011, 19:52:16
JO ropa,to je oč tu běží.Jak je to dlouho,co u nás Kaddáfí sbíral metály,co by nejlepší přítel.
[4] Vložil: jedna, 29.3.2011, 11:09:20
To víte, když vláda dělá opatření, abychom po rozhazování Dluhoslava Sobotky nezkrachovali, nebude se to lidem líbit. Naštěstí komunisti vymírají a ve volbách opět vyhraje pravice Naše vláda rozhodně není dokonalá, ale pořád lepší než nějaká levicová. Nevolím lidi, volím směr. A zajímalo by mě, kde by chtěli komunisté vzít peníze na rozsáhlý sociální stát, který navíc pouze bourá tradiční rodinné vztahy a atomizuje společnost víc, než kapitalistický individualismus.
[5] Vložil: Jirka, 29.3.2011, 19:51:02
Pro : jedna
SOUHLAS
[6] Vložil: gam, 29.3.2011, 20:12:19
jak moc je důležitý lidský život?
[7] Vložil: gam, 29.3.2011, 21:11:39
jedna + Jirka - sledujete vůbec růst státního dluhu? Země prosperuje a jde nahoru na úkor dluhu, nebo naopak se schodky snižují na trochu normální úroveň, s tím, že nás to trochu bolí? Já vidím, že se šetří kde se dá na některých lidech, ale jinde utíkají stamilióny až miliardy. Dluh spíš roste víc a víc, už ani prodeje státního majetku a rozpouštění rezerv na to nestačí...

Nebudu hájit oranžové či rudé, protože se mi jejich politika nelíbí, ale nechápu, jak někdo může hájit pravici, když se chová úplně stejně, jen s tím rozdílem, že čím víc se zdražuje a rozhazují zbytky rezerv a rozprodávají zbytky státního majetku, tak dluh je spíš větší než menší. Kdyby se nebránili některým krokům, ten dluh mohl být mnohonásobně nižší a nemusel by se prodávat majetek, který už do budoucna nic nevydělá, když nebude náš...
[8] Vložil: gam, 29.3.2011, 21:11:40
2005 2006 2007 2008 2009 2010
691,2 802,5 892,3 999,8 1 178,2 1 344,1
111,3 89,8 107,5 178,4 165,9

nevím proč, ale přijde mi, že dluh rosté víc než před pár lety, dříve se vymlouvalo na komunisty, teď se bude pár let vymlouvat na krizi.

Lidé pořád zapomínají, kolik se po příchodu pravice rozpustilo rezerv. Proč si vlastně myslíte, že se vedá DPH, není to náhodou proto, i když se mluvilo o tom, že žádné daně se zvedat nebudou, aby vláda udržela růst dluhu v ne tak hrozivých číslech?
[9] Vložil: Vladimír, 30.3.2011, 12:57:46
Francie operuje ve středomoří lidi ani neví kde je Česká republika v roce 2011 naprosto skandální tedy Německo nyní pacifistické vlítne na francouze a oni se budou divit co že se stalo?Kunderu na vás a z pravdou!Blbci!
[10] Vložil: Richard, 30.3.2011, 12:58:10
Jedna: "...rozsáhlý sociální stát, který navíc pouze bourá tradiční rodinné vztahy a atomizuje společnost víc, než kapitalistický individualismus." Tak to snad nemyslíte vážně, k smíchu. A to jsem taky pravicový volič, akorát si pod pojmem pravicová politika asi představuju jiný směr než tady s Jirkou hájíte.
[11] Vložil: M.Klement, 30.3.2011, 19:41:04
Velectěná jedna. Musím vás zklamat, jelikož komunisté nevymírají. To, že ti, jenž pouze byli „u komunistů“ odešli do jiných stran, vám může dát mylné zdání, že komunistů ubývá. Pravice nám však svým chováním a destrukcí státu pomáhá vychovávat mladé nástupce, kterých není vůbec málo. Když mluvíte o NAŠÍ vládě, máte zřejmě na mysli VAŠI vládu, ne? Ta opravdu, ale opravdu není ani zdaleka dokonalá. To je jen dokonalý příklad nekompetentnosti a hlouposti! Sociální stát že bourá tradiční rodinné vztahy? To jsou mi novinky. Čímpak to dělá? Podívám-li se do statistik, pak sociální výhody pro mladé rodiny s dětmi podstatně zvyšovaly porodnost. Rozvodů je taky mnohem více v novodobém kapitalismu. Rozpadá se čím dál tím víc manželství díky tomu, že jeden z rodiny přijde o práci. Navíc se za posledních dvacet let totálně rozpadly sousedské vztahy, kde jsou ta příjemná posezení se sousedy u opečeného (kvalitního)ČESKÉHO buřtu a levného (také kvalitního) ČESKÉHO piva? Kdo tady ničí kulturu (kdo si může koupit dnes každou středu knihu a zajít si jednou měsíčně do divadla?) a mezilidské vztahy? Ten, kdo rozděluje společnost na movité a tedy kvalitní a kdejakej póvl bez práce, nebo s minimální mzdou!
[12] Vložil: jedna, 31.3.2011, 00:02:38
Sociální stát atomizuje společnost například pomocí důchodového systému. Přispíváme všem, nejen svým rodičům, kteří nás vychovali. A právě to způsobuje nízkou míru porodnosti. Kdyby se každý postaral o své rodiče a odplatil jim tak jejich péči, jistě by měli všichni alespoň 3 děti, které by vychovali tak, aby byli ve stáří zabezpečeni. Pro bezdětné by samozřejmě bylo nutné státní pomoci (abyste, pane Klemente, nebrečel nad asociálností pravice). Co se týče rozvodů a posezení se sousedy, to je věc každého člověka. Nebo máte i na tohle marxistické směrnice sociálního inženýrství? Chcete lidem nařizovat, co mají dělat? Lidé jsou svobodní, to že se vám zdá, že se málo stýkají s ostatními, může být sice pravda, ale ani já, ani Vy s tím nic nenaděláme. A mimochodem, rozdělovat lidi podle majetku je nemorální, pokud to někdo dělá, svědčí to jen o jeho ubohosti (sklony k takovému uvažování snad nehrozí ani Vám, ani mě). Naopak hodnotit podle aktivity a pracovitosti je nezbytné... A ten kvalitní buřt si koupit můžete určitě i dnes, znám několik vynikajících druhů... stejně jako pěnivého moku. Dobrou chuť
[13] Vložil: Richard, 31.3.2011, 08:35:13
Jedna: Nějak se do toho motáte. Napsala jste že sociální stát bourá ty vztahy víc než individualistický kapitalismus. To si podle mně odporuje, hlavně to slovo individualistický. Podle vás jdeme správným směrem, takže proč je demografický vývoj jaký je, porodnost klesla a na místo v domově důchodců jsou fronty? Dříve, myslím i dávno před komunismem, žili lidé společně, vícegeeračně, měli kupu dětí, pomáhali si a svobodu neměli, spíše nějakou vrchnost s robotou nad sebou. Nějak mám z vašich příspěvků pocit mlácení prázdné slámy, i k jiným tématům., žádné konkrétní věcné argumenty, jenom pořád dokola...svoboda...Nikdo tady svobodu nikomu brát nechce.
[14] Vložil: Denis, 31.3.2011, 08:35:16
Pro jednu, zajímalo by mně kde berete pořád ten pojem sociální stát, to jsme jako my? Procento soc.výdajů vzhledem k HDP máme cca 12%, průměr EU je cca 19%, např.Dánsko má 22%. Měla byste méně podléhat propagandě, tentokráte ale pravicové. Řeči té naší pravice o tom jak se všechno projedlo ve světle jiných čísel:
"Podle studie Bc. Lenky Gregorové a JUDr. Václava Šmejkala PhD z centra ekonomických studií VŠEM Praha, se v Evropské unii vydává na veřejné zakázky v průměru 9,2% HDP, ale v České republice a na Slovensku až více než 15%.
Jeden z možných způsobů, jak to vysvětlit je, že šesti procentní rozdíl připadá v České republice a na Slovensku na předražení a korupci. Hrubý domácí produkt v České republice přitom v roce 2010 dosáhl výše 3.667,6 miliard korun a 6% z této částky představuje 220 miliard korun. Zvýšení daně z přidané hodnoty určené na důchodovou reformu by přitom do státní pokladny přineslo 70-75 miliard korun. Kdyby ztráty ze státního rozpočtu způsobené předražením a korupcí dosahovaly 220 miliard korun, zbylo by po odečtení výdajů na důchodovou reformu ještě 135 miliard na sociální výdaje a veřejné zakázky, které by pomáhaly k překonání hospodářské recese.
Podle zprávy Transparency International z roku 2009 se přitom v České republice „objem prostředků alokovaných prostřednictvím institutu veřejných zakázek pohyboval v posledních pěti letech kolem 17,5 % HDP“. Pro rok 2009 to potvrzuje i ministerstvo pro místní rozvoj.
Vzniká tak otázka, jestli korupce mohla v roce 2010 odebrat ze státního rozpočtu až 641 miliard korun. Abychom si mohli udělat představu o skutečném rozsahu korupce v České republice, bylo by třeba vypracovat srovnávací studii o objemech provedených prací a nakoupených hodnot ve veřejných zakázkách v České republice a ve Švédsku nebo Norsku, kde je korupce na nejnižší úrovni na světě. Tak bychom snad zjistili, proč procento výdajů na veřejné zakázky v České republice, v poměru k HDP, dosahuje skoro dvojnásobku evropského průměru."

A pan Kalousek nám ještě bude posílat složenky.

[15] Vložil: Tomáš Bílek, 31.3.2011, 09:06:28
naprostý souhlas s "jedna",
jinak jen okrajově k (11): pane Klemente, Vy občas vypustíte takovou pecku, že se opravdu nestačím divit, viz: "navíc se za posledních dvacet let totálně rozpadli sousedské vztahy", nebo dříve jak jste psal, že před rokem 89 k nám přijížděli západní země obdivovat naši ekonomiku, a mnoho podobných takovýchto "mouder", že neustále přemýšlím nad tím, jak to myslíte. Napadají mě pouze dvě varianty:
1)Jste vtipálek a tyto Vaše povedené větičky píšete proto, aby jste zjistil, kolik lidí to nemá v hlavě v pořádku a bude s Vámi souhlasit. Těmto se na té Vaší červné pohovce pěkně pod vousy smějete, až se za břicho popadáte. V tom případě máte můj obdiv.
2)Myslíte vše co napíšete vážně, v tom případě můj obdiv nemáte.
Tak bych prosil pane, jak to tedy máte??
[16] Vložil: jedna, 31.3.2011, 10:50:20
Richardovi: Směr je nastaven dobře, akorát je málo konzervativní. Důchodový systém dnešního typu je založen na přispívání všem, je neosobní. Ve chvíli, kdy děti neplatí penzi pouze svých rodičů, nejsou lidé motivováni mít více dětí a dobře je vychovat. Naopak, čím více je sociální systém neosobní, tím více lidí má pocit, že má na peníze z něj nárok, že jim patří. Přitom jim nedochází, že to jsou peníze někoho, že je někdo vydělal a oni je dostávají jako dočasnou pomoc v nouzi. Bohužel takový systém není v dnešní době uskutečnitelný - jsme příliš zvyklí nemít odpovědnost a využívat nadměrně sociální stát. Cesty jsou dvě: buď přijdeme sami na to, že sociální stát je utopie, nebo za nás vše vyřeší ekonomika sama státním bankrotem... Abych to zkrátila: nesouhlasím se současnou verzí navrhované důchodové reformy, myslím, že sama vím nejlíp, co mám se svými penězi dělat. Žádný politik to neví lépe, žádný stát nedokáže s mými penězi hospodařit lépe než já. Stačí věřit lidem, že to zvládnou sami, a ne pořád někoho vodit za ručičku.
[17] Vložil: Denis, 31.3.2011, 13:16:25
Pro jednu: A co takhle komentář k mému příspěvku a k číslům. Jak nadměrně využíváme sociální stát, když patříme v Evropě spíše k podprůměru v soc.výdajích? Spíše tenhle stát nadměrně využívá (zneužívá) nás. Kdo koho vodí furt za ručičku? Zase my tenhle stát, když ze svých kapes zaplatíme všechny průsery vlády.
Rovnítko moje děti = moje penze je velmi laciné. Vychováte děti jak nejlépe můžete, ale pokud jste sama rodič, tak víte že všechno neovlivníte, dáte dobrý základ ale zbytek je na dítěti. Co když "selže", a jaksi vám nebude schopno váš "vklad" vrátit? Průb.důch.systém je bohužel zatím to nejlepší co bylo vymyšleno. Jen je třeba dobře hospodařit a nevykrádat veřejné finance.
[18] Vložil: jedna, 31.3.2011, 15:29:11
Pro Denise: Srovnáváte nás se západní Evropou, kde je sociální stát mnohem více rozvinutý než u nás a vzhlížíte k jeho rozsáhlosti jako ke vzoru. Jeho výsledkem jsou pouze dluhy a morální rozvrat. Cestou je ale naopak omezení přerozdělování. A tam, kde se omezí přerozdělování, není jaksi z čeho krást, to jsou základní ekonomické teze. Když necháte lidem jejich peníze, nemohou být rozkradeny ve státním sektoru. A k údajně lacinému rovnítku děti = penze. Právě starost o zabezpečení ve stáří, kdybychom byli závislí na svých dětech a ne na státu, vede ke zvýšené porodnosti, neboť je lépe mít 3-4 děti, které se o vás společnými silami postarají, než 1 dítě, které se vám zrovna nepovedlo... Což mimochodem upevňuje mezigenerační solidaritu, vychovává děti k úctě ke starším (což jako problém dnešní doby správně několikrát zmiňoval i pan Klement) a navíc tento systém učí lidi být zodpovědnými za výchovu svých dětí a za plánování svých financí v dlouhodobém horizontu. Při absenci takového přemýšlení se člověk bohužel odkazuje pouze na sociální stát a ten za něho přebírá odpovědnost - to je to vodění za ručičku. Asi se neshodneme na koncepci státu - zatímco zastáváte silný stát a přerozdělování, myslím, že právě přílišné přerozdělování je jednou z chyb levice. Je ale dobře, že se shodneme na nutnosti odstranění korupce, která sžírá náš stát jako mor.
[19] Vložil: Richard, 31.3.2011, 15:29:16
Jedna: Co si tedy představujete jako dostatečně konzervativní? 2/3 zaměstanců V ČR nedosáhnou ani na průměrnou mzdu, 50% dotázaných v nedávném průzkumu, tuším na seznamu.cz, uvedlo že s příjmem velmi obtížně vyjde. Ty bude určitě motivovat najednou mít víc dětí, kteří jim pak budou vydělávat za 20 let údajně na důchod. Nezlobte se, ale přijdete mi jako totálně zmasírovaná propagandou vládnoucích stran. Soc.výdaje je až to nejmenší. Mluvíte tady o státním bankrotu zřejmě zase pod vlivem zneužitého Řecka. Řecko nepoložily soc.výdaje, ale špatné hospodaření státu, konkrétně mnoho projektů bez důkladnější dlouhodobé ekonomické rozvahy, následně financovány půjčkami ze zahraničí.Do roku 1999 narostl dluh Řecka na sumu 170 biliónů EUR. Je to hodně vysoké – ale ještě akceptovatelné číslo. Většina peněz byla navíc použita na obnovu země, na vojenské účely apod. Dnes celkový dluh Řecka vůči nejrůznějším finančním institucím činí téměř 320 biliónů EUR. Tento extrémně vysoký dluh narostl po skončení Olympiády v létě 2004. V letech 2003 a 2004 se do her investovalo příliš překotně – čas tlačil, tak se velké sumy utrácely bez jasně stanovených pravidel.Vícero zahraničních firem, například jako německý Siemens, prodalo technické zařízení za vyšší ceny než obvykle, pravda ovšem za vydatné podpory některých řeckých politiků.
Bohužel korupční rozhazování pokračovalo i po skončení Olympijských her. Nebyla jasně specifikovaná pravidla při zadávání veřejných zakázek a i v případě, že pravidla byla daná, převážně se nedodržovala.
Další z příčin současné situace je extrémně přebujelý státní aparát, který zaměstnával tisíce schopných, ale také neschopných státních úředníků. Neexistovala cesta jak se těch neschopných zbavit, nebo je alespoň potrestat za chyby, kterých se dopouštěli. A byly to chyby za miliardy. V tomhle všem jsme Řecku podobni, takže prosím už žádné nesmysly o soc.státu a jak nás táhne ke dnu. Můžete být odpovědná jak chcete, můžete si myslet že víte nejlépe co se svými penězi, ale pokud budete pořád doplácet na chyby st.aparátu v miliardách Kć, nebude vám to nic platné a půjdeme ke dnu všichni.
[20] Vložil: ObObyč, 31.3.2011, 15:29:20
V příspěvku [16] mne zaujala věta „Ve chvíli, kdy děti neplatí penzi pouze svých rodičů, nejsou lidé motivováni mít více dětí a dobře je vychovat.“
Představím-li si situaci, že tento stát okradl moje rodiče o peníze, které dlouhá léta odváděli na sociálním pojištění a já se o ně musím postarat tak jak tomu bylo za Rakouska-Uherska.
V tom případě stojím před volbou: Postarat se o rodiče nebo zabezpečit sebe pořízením kupy dětí, které mne pak uživí? Zde pak už nehledám motivaci, ale zvažuji možnosti. Obojí je, při současných životních nákladech a úrovni dosahovaných platů, pro 99% ze skupiny lidí v rozmezí 30 - 40 let nemožné.
Demotivační politika státu vzhledem k rodičům - snižování porodného, příspěvek jen na první dítě, zvýšení DPH na základní potřeby - taky nepřispívá k nějaké populační explozi.
Takže průběžný penzijní systém, doplněný o individuální penzijní spoření, je v současné době to nejlepší co lze zde uplatnit. Jistá míra sociální solidarity je naprosto nutná, ať to někomu líbí či nelíbí.
[21] Vložil: jedna, 31.3.2011, 20:21:46
Pro Richarda: Co navrhujete udělat se skutečností, že 2/3 lidí berou podprůměrnou mzdu? Jinak nemluvím o Řecku, ale obecně o tendenci sociálního státu se zadlužovat. A ten řecký dluh jste trochu přetáhl, v bilionech to určitě není, ale v miliardách eur (pravděpodobně jste čerpal z anglického originálu). Pro ObObyč: máte pravdu, že zvyšování DPH není dobrou cestou, zase je to o tom mém ponechání peněz lidem, ať s nimi naloží podle svého uvážení. Porodné je nekoncepční, 13 tisíc nikoho dlouhodobě nevytrhne, spíš bych radši viděla vysoké slevy na dani, což se projeví každý měsíc, co vy na to? A ano, jistá míra solidarity nutná je, ale nikoli tak vysoká, aby podtrhovala nohy flexibilitě a růstu ekonomiky.
[22] Vložil: Richard, 1.4.2011, 08:25:56
Jedna: Nenavrhuju nic, ale ve světle těhle údajů jsou reformy naší odpovědné vlády jaksi k ničemu, nebo tak max. zase pro blaho úzké skupiny lidí, ne celé země a její ekonomiky. Já rozhodně nechci silný stát a a už vůbec ne takové přerozdělování, akorát si nemyslím že je to problém levice, vidíte, že u nás i pravice. Soc.stát nejsme a asi ani nebudeme, spíše stát neschopných politiků a úředníků (možná i záměrně). S těmi slevami na dani máte taky pravdu.
[23] Vložil: Denis, 1.4.2011, 08:26:08
Jedna:Píšete o západní Evropě, že je tam rozsáhlejší soc.stát (myslíte než u nás??), a že ten nese jen dluhy a rozvrat. Které země konkrétně myslíte? Samotné přerozdělování není problém, ale podle toho jak se provádí. Když kouknete na kauzy Drobil, Vondra, nevidím ani u pravice nějakou enormní vychovanost, slušnost a snahu někam se posunout, jinde by šli politici hned z postu za "menší" průser. U levice je to pro vás přerozdělovaní, ale naše pravice dělá to stejné, jen to skryje např. za reformu. V konečném důsledku zase vytáhne více peněz z kapes fyzických osob - penz.reforma, zvýšení DPH, a zase bude prostor pro rozkrádání. Osobně si nedělám iluzi, nějak bylo, nějak bude, člověk se musí především sám o sobe postarat ale protiví se mi zisk na dětech, postižených, nemocných a důchodcích, čehož jsme a budeme bohužel svědky.
[24] Vložil: ObObyč, 1.4.2011, 10:18:06
Jedna, Vy žijete v Utopistánu, proberte se do reality! To je samé „ … o mém ponechání peněz… “ a „ … radši viděla…“. Tyhle naivní představy musíte realizovat jinde, ne v našem Absurdistánu.
Ještě jsem u nás neviděl vládu, která by nechtěla „podojit“ lidi, ať už formou daní /konkrétně nyní DPH/, různých příplatků poplatků a nadstandardů. A halasně propagované slevy na daních? Ty ani nepokryjí zvýšené náklady vzniklé uplatněním změn z předchozí věty. Trochu mě to připomíná jeden vousatý vtip:
„ Zvýšení ceny základních potravin jsme, milí spoluobčané, vykompenzovali snížení ceny elektrických lokomotiv.“
A nakonec: Pokud stát bude nakládat se svým majetkem s péčí řádného hospodáře, zamezí korupci a předražování státních zakázek, pak rozumná míra solidarity, tj.dotace do penzijního systému, nemůže „podtrhnout nohy flexibilitě a růstu ekonomiky“. Ono není dobré věřit všemu co nám naši státovládci napovídají.
[25] Vložil: jedna, 1.4.2011, 11:18:03
No, myslím, že s Richardem a Denisem jsme našli alespoň v něčem společnou řeč, ale s Vámi, ObObyč, to vypadá zle. Přečtěte si ještě jednou, co jsem napsala v příspěvku 21. Že není dobré věřit všemu, co nám státovládci napovídají, je zřejmé, ale pěkně popořadě: napsala jsem, že nesouhlasím se zvýšením dph a vy plácáte něco o lokomotivách; napsala jsem, že chci výrazné slevy na děti a najednou jsou slevy k ničemu (vláda chce zvýšit dph, ne já, rozlišujte tuto skutečnost, prosím, takže slevy ala jedna by k něčemu asi byly); psala jsem, že by měl Vondra odstoupit a bylo mi odměnou, že jsem zmasírovaná propagandou. Na druhou stranu, s některými úkony vlády souhlasím. To už se tak stává, že s částí názorů souhlasíme a s částí ne, lišíme se jen mírou souhlasu. A poslední věc: Vy nemáte žádná přání? Žádné sny? Nepoužíváte podmiňovací způsob? A co to porodné? Na to jste mi neodpověděl. Nebo umíte jenom nadávat? Narozdíl od Denise, Richarda a většiny ostatních normálně diskutujících?
[26] Vložil: kozénka, 2.4.2011, 08:41:24
25.Z vašich příspěvků musí mít čtenáři pěkný chaos.Taky jste psala o platu 23500Kč,kdo ho má,ten plat tady ve městě?Na druhou stranu jsem rád,že i pravicově myslící mají oči otevřené,a nevěří slepě zmanipulovaným zdělovacím prostředkům.
[27] Vložil: jedna, 2.4.2011, 13:07:45
pro 26: lidí, kteří mají nadprůměrnou mzdu, znám opravdu hodně, a to i v našem městě... přece ta třetina lidí někde musí být
[28] Vložil: kozénka, 2.4.2011, 21:33:42
27.Stále melete dokola.Já ty nadstandarty taky znám,ale bavím se o obyčejných lidech,co pracují rukama.To je tak těžké pochopit?Mě osobně ty rychlokvašky nezajímají,protože většina zbohatla ne zrovna košer.A ty vy tady stále vychvalujete,ostatně jako každý pravičák,zmasírovaný MF dnes,a TV Nova.Zatím jste tady jen tři,takže se nebudu čílit,je to nejen marné,ale i zbytečné.
[29] Vložil: jedna, 3.4.2011, 09:39:47
Nemusite se rozcilovat,take mluvim o pracujicich.Studovali a maji nadprumer,to je v poradku.Kdo z ostatnich jak nabyl majetku,nvm,vy ano? A jestli Vas to uklidni,kanal Nova nesleduji a MF nectu.
[30] Vložil: občanka, 3.4.2011, 09:41:10
Mladí mít více děti nebudou, jelikož budou splácet půjčky za vzdělání, hypotéky na bydlení. A tady ve VM a okolí zrovna velké platy nejsou, takže když zůstane žena na mateřské, z jednoho platu se toho moc nepoplatí. A to by ještě podle "jedné" měli platit penzi svým rodičům . Z čeho?
Podle mého názoru lepší než vymýšlení nějaké kostrbaté reformy důchodového systému (mimochodem - výhodná je prý pouze pro lidi s příjmeme nad 36 000), tvorbě nových fondů a úředníků v nich (kde máte jistotu, že soukromé fondy Vám něco vyplatí?)dát ty miliardy ze zvýšeného DPH mladým rodinám, aby mohli mít v klidu děti. Zainteresovat zaměstnavatele (třeba nějakou slevou na dani), aby zaměstnávali maminky na zkrácený úvazek, dostupné MŠ. Na to bych použila peníze. Ne na vymýšlení pitomin, které jsou opět jen pro někoho. Vždyť dnes už penzijní fondy existují kdo chce, spoří si v nich.
Jedna - máte děti?
[31] Vložil: M.Klement, 3.4.2011, 19:51:30
Domnívám se, že budou-li mít všechny rodiny tři či čtyři děti, pak nás v blízké době čeká totální vybydlení planety. Populace se dnes odhaduje na devět miliard lidí, což je opět o dvě miliardy více. Budeme-li neustále vyhledávat nefunkční důchodové systémy, které sice tvrdí, že na jednoho důchodce musí být alespoň dva pracující, ale nepočítají se skutečnostmi jako je obrovská nezaměstnanost a ubývající plochy pro zemědělství, pak to s lidstvem asi nedopadne nejlépe. Podle FAO (Organizace spojených národů pro výživu a zemědělství), pokud chce globální zemědělská produkce uživit a uspokojit i nynější miliardu hladovějících, bude muset v příštích čtyřech desetiletí vzrůst celkově o zhruba 70 procent! Analýza britského The Economist ukazuje, že dnešní produkce obilovin by v polovině století sice stačila k nasycení světa, ale jen pokud by vlády zrušily veškerou podporu biopaliv. Přitom obrovské rezervy jsou v Africe, kde jsou díky špatným technologiím výnosy obilovin jen jednu až dvě tuny na hektar, zatím co v Evropě to činí až deset tun na hektar. Při sklizních tam dochází k ohromným ztrátám 30 až 50 procent! (Což je stejná ztráta jako podíl vyhazovaného jídla na Západě!) Kdyby vyspělé státy místo bombardování Libye pomohly Africe s pěstováním obilovin, nemuseli by tam lidé umírat hlady. Vždyť jedna raketa Tomahawk stojí 1,5 mil. dolarů a nasazení stíhaček F-15 a F-16 stojí 10 000 USD na hodinu. Jenže tady nejde o nějaké lidi, tady jde o ropu. Jen aby ta ropa, která pomohla k rozvoji naší civilizace, nebyla i důvodem jejího zániku…
[32] Vložil: jedna, 5.4.2011, 20:04:58
to 30: ano, mám
to 31: biopaliva jsou hnus, to je jasné; jestli se zbaví diktátora, bude jen dobře, jak bychom byli rádi za zásah v roce 68, abychom se dostali z bratrského objetí... nebo to tenkrát dopadlo dobře?
[33] Vložil: Tom, 7.4.2011, 22:35:23
Pane Klemente,
jestliže se Vám tak hnusí zabíjení nevinných civilistů, pak nechápu, proč obhajujete Kaddáfího režim. Občané vystoupili proti Kaddáfímu, on je začne masakrovat. A vy - místo abyste v duchu svého lidumilství podpořil jednání OSN (resp. relativně energický zásah Francie, která jako první zareagovala) - zásah kritizujete. Je podle Vás lepší masakry v Libyi, které přenášely kamery téměř živě, přehlížet?
V tomto konkrétním případě nejde o vymyšlené nebo pochybné záminky, pro které spojenci zaútočili. Srovnání s Afghánistánem či Irákem tady poněkud kulhá. V Libyi jde o jednoznačný (i když z mého pohledu pomalý) zásah vůči porušiteli mezinárodního práva, k jehož dodržování se sám Kaddáfí vstupem do OSN zavázal. Primárně tady vůbec nešlo o žádné importování demokracie, pokud se chystáte užít tento argument.
Viděl jste některý z Kaddáfího projevů? V "jeho" zemi se "mydlí" jeho žoldáci s jeho poddanými a on tvrdí, že ho lid miluje. A bez uzardění přesvědčuje svět idylickými záběry z kvetoucího Tripolisu o tom, že Libye je letošním žhavým kandidátem na letní dovolenou.
A nebo - vyhlásí příměří a přitom bez ostychu nechá svoje jednotky dál útočit na civilisty. Zdá se Vám, že kdyby se OSN, NATO a jednotlivé státy konfliktu neúčastnily, bylo by to vůči občanům Libye fér? Já bych řekl, že pak by si kde kdo mohl s OSN vytírat zadek podobně, jako jsme již zažili na vlastní kůži během 2. světové války my.
[34] Vložil: jedna, 8.4.2011, 10:07:28
Mily Tome, ted se urcite dozvite, ze jste zmanipulovany prorezimni tv, o Lybii nevite zhola nic, protoze jste necetl Zelenou knihu prave od tamniho lidumila a radeji vrazdite s OSN, nez abyste zil svobodne a v miru se vsemi pokrokovymi lidmi na celem svete;) Valka je spatna, ale nekdy je preventivni zasah lepsi pro zabraneni vetsimu zlu. A hlavni prevence se zanedbala v roce1917... Dostat pul sveta do nestesti na desitky let jde snadno, ale naprava uz nejde tak snadno.
[35] Vložil: kozénka, 9.4.2011, 10:28:40
A co naši milí pravicoví obhájci,ještě nemáte dost?Myslím tím toho,co se v poslední době děje.Ono lidé,kterým je 20 a trošku víc,když vlezou do politiky,co mohou dokázat,nic.Kdyby neměli přizvukovače,jako jsou někteří na těchto stránkách,tak neumí nic.Tito snad nejsou zatíženi minulostí,je to mládež nová,Havlova,výsledky vidíme.Jasný důkaz,že v minulosti nebyli všichni blbci,jak je zde od některých fanatiků,kteří neví,komu se zavděčit zvykem.Brusel nám jako nesvéprávným diktuje,a stádo ovcí ohne hlavu,a poslouchá.To máme budoucnost.
[36] Vložil: občan, 10.4.2011, 10:57:08
Dost často jezdím do Prahy.Tam už dostali konečně rozum,a mají dost průserů současné totality.Už to není taková bašta pravice,jak dřív.Mluvím s různými lidmi.Od státních úředníků,až po obyčejné lidi.Znám jejich názory,a rozhodně tomu,co se nyní děje nefandí.Než to ale dojde k nám,bude to ještě chvilku trvat,než burani z venkova pochopí.To bude potom divení a obratů v názorech.Jsem zvědav,co pak vymyslí jedna,cha,Jirka a spol.Ještě vám nestačí zprávy a různá prohlášení ve zdělovacích prostředcích?Ještě jim fandíte?Musíte mít v hlavinkách pěkný chaos.
[37] Vložil: cha, 10.4.2011, 17:55:07
Otázka pro „občana„ mohl by jste mi prosím v rámci objektivity vyjmenovat "úspěchy" socialismu? Mrtvé a vězněné můžete vynechat
[38] Vložil: občan, 10.4.2011, 21:34:57
37.Až konečně po dvou létech přehlížení odpovíte na otázku o své stranické minulosti,můžem diskutovat.Zatím jsme se vaší odpovědi nedočkali.Vaše mrtvé,mandarinky,banány,jsou jen slabý odvar mrtvých nyní.Dnešní diskuzní pořady,jak na Primě,tak OVM,snad hovořily jasně,nebo jste opravdu tak naivní,či natvrdlý???
[39] Vložil: kozénka, 10.4.2011, 21:35:14
Cha asi žije v mimo.Stačí se podívat jen ve městě a okolí.Když pominem zemědělství,Kolik lidí zaměstnávalo Kablo,Svit,OZS,Kras,Gala,Motorpal a další,kde jsou dnes?Za to taky mohou komanči?A úspěch taky bude,když konečně odpovíte na otázku konkrétně na vaši minulost,protože vaše argumenty jsou jen kolovrátek točící se dokola.Mandarinky,banány,hajzlpapír,to už nikoho,mimo vás nezajímá.Dnes zajímá lidi,kde seženou práci,a jak se vyhnout exekuci,což mimochodem v našem dětství byla kapitola v dějepisu,a ne současnost.
[40] Vložil: Tom, 12.4.2011, 07:16:05
Pro Jedna: Neříkal bych tomu preventivní zásah, tady už jde o zásah jako odpověď na konkrétní událost - porušení příměří, které zdánlivě vyhlásil sám Kaddáfí. Samozřejmě, můžeme se dlouhé hodiny dohadovat o tom, jestli OSN či jiné mocnosti utváří spiklenecké plány či nikoli. V každém případě ale úvahy o konspiračních teoriích by měly být podrobeny stejně přísné kritice, jakou snáší i oficiální důvody války v Libyi.
Plácání o socialismu, komunismu, kapitalismu a dalších -ismech v této diskusi není na místě. I proto se zdržuji hlasování, jestli čůrá výš komunista nebo kapitalista. Snad jen dotaz pro občana - v čem Vám současná společnost připadá totalitní? Třeba v tom, že nemůžete projevit svůj názor prostřednictvím voleb nebo takovéto diskuse?
[41] Vložil: občan, 12.4.2011, 19:41:16
40.Z vašich příspěvků soudím,že máte reálný pohled na svět,proto odpovím.Vám nepřipadá současná vláda totalitní?Pokud vím,vyhráli socani.I když jsem je nevolil,nemohu schvalovat,jak byli odstaveni,v tom je ta totalita.Za komančů se volily také tři strany,protože byly v Národní Frontě,vyšlo to na stejno.Jen není pravda to,jak tady píší někteří bezmozci,že museli volit jen komanče.Svůj názor jsem říkal vždy veřejně,zavřený jsem nebyl.Doufám,že i vám se nelíbí to,co se v současnosti děje.Všude jinde už by byli mimo,jen tady je to demokratické a čisté,že?
[42] Vložil: Tom, 14.4.2011, 08:22:14
Pro občana: Máte pravdu, že ČSSD vyhrála volby. Ovšem pokud nemá dostatek hlasů na "ovládnutí" poslanecké sněmovny a svého času neměla ani v senátu, nemůžete se divit, že nesestavovala nakonec vládu. Vláda dosavadní koalice byla ustavena v souladu se zákonem, který v minulosti tvořili demokratickým způsobem volení zástupci občanů. Zástupci, kteří mohli utvořit politickou stranu dle vlastního uvážení na rozdíl od doby před rokem 89, kdy - jak jste sám uvedl - bylo možné volit pouze několik určených stran. Strany národní fronty, přičemž jiné strany zakládat nebylo možné. Vedoucí úloha KSČ byla navíc zakotvena v Ústavě. Tomu říkám totalitní politický systém já a věřím, že nejsem sám.
Současný systém není dokonalý, ale rozhodně se nedá označit jako totalitní, dokonce ani eufemisticky - autoritativní (obzvláště, když autoritou zde není mnohdy ani prezident, natož nějaká vláda). Důkazem budiž několik menších politických stran, které se prodraly do vysoké politiky a často tvořily a tvoří jazýčky na pomyslných vahách.
Jiným důkazem mohou být kraje či zmíněný senát - obě instituce nyní výrazně oranžové. Stále tedy nevidím, v čem spatřujete totalitu.
[43] Vložil: občan, 15.4.2011, 20:24:35
A to,co se děje v současnosti není náznak totality?Být u moci za každou cenu,po tom všem?Všude jinde by s nimi zametli,jen ONI mají patent na rozum.Blondýna ještě nedostudovala,a už dělá dusno.Tomu věříte,to snad ne?
[44] Vložil: Tom, 18.4.2011, 07:57:50
Dokud vládě ten domeček z karet stojí, u moci je legálně. V tuhle chvíli někomu z jedné či druhé strany současných politických kauz je těžké věřit. Nicméně dokud PS nevyjádří vládě nedůvěru, cirkus jede dál. Legálně, žádná totalita v dohledu.
Je mi líto, že není demokracie dokonalá, ale zatím nikdo nic lepšího nevymyslel.
[45] Vložil: občan, 19.4.2011, 22:25:25
Ale vymyslel.Dr.Sládek,naházet je do Vltavy.Jen je velká škoda,že to nedotáhl do konce.
[46] Vložil: Tom, 20.4.2011, 23:22:54
Dr. Sládek je s odpuštěním magor, kterého předčí jen málokdo (napadá mě třeba Vandas). Je to asi stejná pitomost jako spojení "úřednická vláda = vláda odborníků".
[47] Vložil: pozorovatel, 21.4.2011, 08:32:56
46.Opět jeden papoušek,co nic neví,a jen opakuje propagandu zaprodaných médií.Na kolika jeho mítincích jste byl?Kdyby alespoň na jednom,a pozorně poslouchal,tak pokud máte rozum,by jste musel přijít na to,že mluvil,na rozdíl od dnešních mocných pravdu,a nekradl pera.Jejich strana byla z parlamentu vyloženě vyštvána propagandou médií.Když tato budou každý den masírovat mozky proti současné vládě,či některé straně,taky to dokážou,a papoušci opět tady budou hlásat moudra.
[48] Vložil: J.V., 25.4.2011, 20:10:41
Vážení, dobrý den.
Ačkoli jsem na tuto diskusi narazil zcela náhodou a za úplně jiným účelem, po přečtení příspěvku o válce v Libyi jsem nucen zaragovat. V zásadě nelze říci, že bych souhlasil se vším co k této problematice uvedl pan Kliment, ale reakce pana Toma se mi jeví poněkud naivní. Zatím žádná válka v dějinách nebyla vedena z "ušlechtilých důvodů." Kupříkladu v době, kdy probíhala válka v Íráku, informovala nevládní organizace International Rescue Committee o občanské válce v Kongu, ve které do té doby zemřelo na 3 miliony lidí. Kupříkladu při jednom z masakrů zde zabili za 3 hodiny 1000 lidí. Mimochodem válčí se zde doposud a svět to jaksi nezajímá. Vlastně částečně ano, neboť se nedávno rozjela akce za záchranu jednoho poddruhu nosorožce, což je zajisté chválihodné, ale možná, že konflikt, díky kterému tento nosorožec byl téměř vyhuben by si zasloužil více pozornosti.Ale zpět k Libyii. Zde se jedná o další válku o zdroje. Evropa potřebuje, aby tento konflikt byl co nejdříve ukončen a ropa sem k nám zase začala proudit. Lybie rozhodně není zanedbatelným producentem, stejně jako nebyl Írák. Podporovat diktátora, kterého si lid nepřeje by spělo k dalšímu zhoršení situace, takže ohánět se rezolucemi OSN je určitě lepší řešení. Intervence Francie je jistě záslužná, ale možná, že jejich vláda neměla v minulých letech prodávat "panu diktátorovi" spousty válečného materiálu a rozhodně by se nedal nazvat zastaralým. ...Odedávna se říkalo, že válka se musí živit sama. Dnes už nelze vyloženě nepřátelské území vydrancovat, někde prostě jen není co ... ale na příkladě Konga můžete vidět, že kde se počáteční "investice" nemůže vrátit, tam naše západní mocnosti investovat nebudou.
[49] Vložil: Honza, 18.5.2011, 08:38:10
k 31. A tos vzal kde těch 9 miliard lidí?
* Komentář: 
* Jméno:
  Email: 
   

Poznámka: Nevhodné a vulgární příspěvky budou mazány!
WWW adresy zadávejte ve tvaru www.stranka.cz
Příspěvky vyjadřují názory uživatelů a nejsou nijak redigovány.

Znovu načíst stránku

 
Bleskovky Sportovky Foto info
Nejnovější Nejdiskutovanější Nejčtenější
NovinyVM.cz jsou na FACEBOOKu

Hlavní partner www.NovinyVM.cz
AKROPOL - hlavní partner portálu
Obchodní agentura Velké Meziříčí

Odkazy na facebooku

NovinyVM.cz - nezávislé internetové noviny pro Velké Meziříčí, mikroregion Velkomeziříčsko a kraj Vysočina.
Publikování nebo další šíření obsahu serveru NovinyVM.cz je bez písemného souhlasu ZAKÁZÁNO.
Pokud chcete informace o inzerci nebo napsat redakci - pište na email redakce@novinyvm.cz.
Příspěvky v sekci "Od Vás" nevyjadřují názor redakce, jejich obsah není upravován.

Vytvořil Zdeněk Málek - Tvorba webových stránek | SEO by: Optimalizace pro vyhledávače

Sledujte hokej online nebo tipy na fotbalové výsledky.
Kvalitní letní pneu, elektrony a alu kola