Dnes je 18. října 2019, svátek má Lukáš, zítra Michaela.
  • Ulice Pod Strání je již osazena značkou ZÁKAZ VJEZDU.
  • Omezení pod viaduktem skončilo. Přechod je hotov.
  • Svah před katovnou se mění.
  • Divadlo Járy Cimrmana zavítalo ve středu večer do Velkého Meziříčí. S velkým úspěchem uvedlo hru Záskok.
  • Přechod pro chodce pod viaduktem je již označen.

Komu prospějí sankce?

OSTATNÍ - OD VÁS - 11. 8. 2014 - komentářů 0

Martin Klement.
Martin Klement.
foto: Jiří Michlíček

Sankce, které na Rusko uvalili USA a EU, se ve světle nových událostí vracejí jako bumerang a Česká republika se jako člen EU a spoluiniciátor těchto sankcí stává obětí tohoto bumerangového jevu.


Když ve středu (6.srpna) podepsal prezident Vladimír Putin dekret o zákazu či omezení dovozu zemědělské produkce ze zemí, které přijaly proti Rusku sankce kvůli ukrajinské krizi, muselo v některých státech EU vypuknout zděšení. Třeba v takovém Polsku, které i přes své protiruské postoje tam doposud prodávalo až 70 procent své produkce. Pravda, čeští pěstitelé toho do Ruska mnoho nevyváželi, ale to neznamená, že se jich tato skutečnost nedotkne. Kam se asi bude cpát nově vzniklá nadvýroba? Lze očekávat, že náš trh zahltí levná Polská zelenina, po které sáhnou převážně obchodní řetězce, které jsou vlastněny zahraničními majiteli a ti na naše zemědělce ohledy brát nemusí.

 

Obětí sankcí se však stává i náš region. První brněnská strojírna ve Velké Bíteši musí počítat s propadem až o stovky milionů korun, když přijde od roku 2016 o vývoz motorů pro malé letouny a vrtulníky do Ruska. V loňském roce zvýšila firma díky dodávkám pro letecký průmysl tržby o více než 100 milionů korun na rekordní 1,2 miliardy a generální ředitel PBS Milan Macholán se obává ztráty až stovek milionů korun. Rusko je pro nás největší trh a je to důležitá část našeho výrobního programu. Řekl minulý týden serveru idnes.cz.

 

Kdo ví. Až čas ukáže, kdo bude z uvalených sankcí více nešťastný, a jsem zvědav, co se o nich budou jednou učit moji vnuci ve škole. Bude někdo vůbec ochotný uvěřit slovům nositele mírové ceny Baracka Obamy o tom, že sankce nejsou novou studenou válkou, ale „odpovědí na to, že Rusko odmítá respektovat právo Ukrajiny na svobodný výběr vlastní cesty?“ V tom případě již měli být podobné sankce uvaleny dávno. Na rozdíl od Ruska si však ten, kterého se to týká, vynucuje své představy o demokracii a svobodě se zbraní v ruce. Vlastní cestu Kuby se rozhodl odměnit již desetiletí dlouhým hospodářským embargem, a co peněz už vrazil do různých převratů po celé planetě… Chile, Libanon, Sýrie, Jugoslávie atd, atd…


Autor: Martin Klement

Publikoval: -kas-

Čtěte také

23. 4. 2019 - Ještě žiju

Je to již nějaký ten čas, kdy jsem se naposledy písemně vyjádřil k nějaké události, či komentoval problém. Na dotazy proč tomu tak je, jsem odpovídal – „Vždyť není nic nového ke...

10. 3. 2019 - Reakce občana na článek k protestům žáků středních škol

Přinášíme vám reakci občana Velkého Meziříčí na předešlý článek **2**Ekocentrum Chaloupky k protestům žáků středních škol....**2**

30. 6. 2019 - Srny zavítaly do Velkého Meziříčí

V sobotu ráno kolem 4:50 byly za garážemi na Čermákové ulici spatřen na vycházce srnčí pár (srna je vidět jen jako hnědý flíček za stromkem).

21. 5. 2019 - Členové apoštolské církve se tradičně zapojili do potravinové sbírky

V sobotu 18.5. proběhla po celé republice sbírka potravin pro potřebné, kterou pořádala Česká federace potravinových bank ve spolupráci s potravinovými řetězci.


Komentáře ke článku

Počet komentářů 47.

[1] Vložil: Ender, 11.8.2014, 12:32:19
No, soudruhu, ono se to hlavně dotkne obyčejných Rusů. Rusko ze zem. produkce dováží hlavně maso, mléčné výrobky, ovoce a zeleninu. Maso mohou dovézt po moři třeba z Jižní Ameriky, to ostatní mohou smysluplně dotáhnout právě jen z EU. Samozřejmě - Kreml bude zásobován letecky, tam si na jogurtech i Goudě dál pochutnají
[2] Vložil: Nováček, 11.8.2014, 16:01:09
Hodnocení mezinárodní situace skutečně na vysoké úrovni. Je zřejmé, že autor má bohaté zkušenosti z mezinárodní politiky i obchodu. Pokud ale tyto osobní zkušenosti a znalosti nemá, tak smíchal informace z Haló novin s lahví rumu a zde máme výsledek.
[3] Vložil: Medvěd, 11.8.2014, 18:03:13
Ty voe, to je borec ten pan Martin
[4] Vložil: Novotný, 11.8.2014, 21:48:18
Ano, je to borec. Také se divím, že taková bedna, jako pan Martin píše na těchto regionálních stránkách. Jistě si ho zde považují. Nevíte někdo, ve kterém celostátním webu nebo tisku bychom našli jeho hluboké a duchaplné úvahy ???
[5] Vložil: M.Klement, 11.8.2014, 21:49:01
Koukám, že je tady velké množtví "skutečných odborníků". Rusko má jako spotřebitel zemědělských komodit obrovský potenciál, řekl třeba Paludo Sereni (Vládní tajemník pro zemědělskou politiku Brazílie.) Ta se těší na to, že kromě cukru, pomerančového džusu, nebo banánů, zdvihne svůj vývoz hovězího, kuřecího i vepřového masa. Ruský prezident Vladimír Putin navíc například v pátek telefonicky kontaktoval spojence v Bělorusku a Kazachstánu, aby s nimi dojednal zvýšený dovoz jako náhradu za výpadky ze západních zemí. Navíc patří mezi nové exportéry Turecko, země Latinské Ameriky, státy BRISC a samozřejmě i postsovětské republiky. Jo,jo. Obyčejní Rusové se z těch pochybných sankcí asi zblázní... . Ty vole, to je ale blbec ten medvěd...
[6] Vložil: občanka, 12.8.2014, 08:49:01
Já myslím, že trhy, které se tímto uvolní, rychle zaplní dovozem potravin jiné země. A EU už si možná po tom roce ani neškrtne. Bohužel. Dnes je bída o trhy, někomu toto opatření hodně příjde vhod a pomůže mu.Někomu - např. tomu Polsku - silně uškodí.
[7] Vložil: nový, 12.8.2014, 08:49:15
Až do přečtení komentáře 5 jsem se obával že hnusná EU a ještě hnusnější Amerika rozpoutají v Rusku takový hladomor., jako soudruh Stalin na Ukrajině ve 30.létech. A teď jsem se uklidnil.Potraviny se nakoupí jinde! A pomůže i Bělorusko a Kazachstán!!!! Dnes mohu konečně v klidu spát.
[8] Vložil: Hlinišťák, 12.8.2014, 08:49:21
Souhlas s 1 az 4. A poznámka k příspěvku - levná polská zelenina, s malým p.
[9] Vložil: Horák, 12.8.2014, 10:52:36
P. Klement napsal to, co je známé z jiných médií, ale přidal i informace z našeho okresu a to z V. Bíteše. Nevím , co některým na tom vadí? Zkuste vy, co jej kritizujete, napsat nějaký delší článek, aby to mělo asoňp trochu logiky.
[10] Vložil: Nowicky R., 12.8.2014, 11:18:30
K 9. Pan Klement propásl ideální příležitost nenapsat nic. A logika v jeho pojetí je námětem spíše pro psychiatra se specializací na grafomanii.
[11] Vložil: chřestýš, 12.8.2014, 22:19:02
Koukám, že Nováček bere vše z vlastní perspektivy, Novotný se domnívá, že pravičácké noviny otisknou levicové názory (to je ale trubka...), Hnilišťák se dokáže vyjádřit pouze k jedné pravopisné chybě a Nowicky R (?) dokonce popsal vlastní diagnózu. Děkuji občance a Horákovi, kteří nepíší ideologicky, přesto k věci. Jinak se domnívám, že tady píší lidé, léčící si nějaké mindráky, žel i s iq tykve.
[12] Vložil: kája, 13.8.2014, 07:37:40
Dobře se zakazuje vývoz, hlavně z cizích zemích. Co se týče nás, někdejší potravinová soběstačnost je dávno historií. Kolik máme dnes cukrovarů, osázených polí s bramborami, zeleninou? Na orných polích si spekulanti vysadili sluneční elektrárny nebo řepku na bionaftu. Pokud si Ender myslí, že se to dotkne obyčejných Rusů je na omylu. Dodávky nahradí spřátelené země Ruska, nebo naposledy Egypt. Platby již nebudou bohužel v USD. Nevím, kde byli nejen vyjmenovaní v 11, když bylo humanitární bombardování Jugoslávie?
[13] Vložil: Nowicky R., 13.8.2014, 08:52:13
kájo, je Ti potom sice hovno, ale po bombardování Srbska jsem dostal písemné poděkování od srbského ministra pro péči rodinu pana Miroslava Nedělkoviče.... Chceš se na něj podívat ??????
[14] Vložil: L.N., 13.8.2014, 11:28:32
Za léta co se občas vyjádřím v těchto novinách vím že jsou demokratické a od předsedy KSČM nemůžeme chtít aby se stal hned pravičákem s některými jeho názory nesouhlasím nicméně tentokrát v té otázce výroby ve Velké Bíteši a dodávek do Ruské federace je to přesně tak!Pracují tam moji příbuzní tak to vím a hlavně Martin se neschovává za pseudonymi a jde s kůží na trh navíc každý má tu možnost v těchto novinách jako on se vyjádřit.
[15] Vložil: rejpal, 13.8.2014, 14:48:21
Tak to tu vypadá,že ze všech problémů nás vyvede pouze EU a ODS.11,12,14,ví o čem je řeč,jen bezmozci jsou schopni vstřebat zprávy typu,že Kobylka má někde dítě.Pro 13.To jsem ani netušil,co tu máme za kapacity.V každém případě vměšování naší republiky v cizích zemích odneseme všichni,i ti,co s tím nesouhlasí.
[16] Vložil: kája, 13.8.2014, 18:54:46
K 13: Vůbec se na tebe za hřejivá slova nezlobím. Dnes by jsi v obálce ze Srbska mohl tak dostat něco mosazného. Po sankcích frčí ukrajinská píseň La-La-La-La-La. Zajímavé.
[17] Vložil: L.N., 13.8.2014, 22:19:21
Ještě k Srbsku asi 15náckrát jsem telefonoval na velvyslanectví SFRJ že ne všichni souhlasíme s bombardováním Jugoslávie ovšem NATO ovlivněno paní ministrní USA za svobodna Korbelovou rozhodlo se k vojenskému zásahu tedy stalo se muselo zemřít kvůli Miloševičovi tolik nevinných civilistů ve vlaku z Prištiny do Beogradu?Po útoku tzv.neviditelných letadel USA vypadávaly z vlaku hořící mrtvoly civilistů tak to ne za tohle nestál konec Jugoslávie to ať si myslí kdo chce co chce!
[18] Vložil: L.N., 13.8.2014, 22:19:48
Vzkaz číslu 13 co ti brání to ukázat v těchto novinách?Podle mých informací ten Nedělkovič neexistuje v Srbsku ho nikdo nezná nedělej z nás blbce osobo zn ,,Nowicky" a nebo nás tak zkoušíš co vydržíme "A že bychom byli zase blbci"?Myslíš že jsme všici podlehli současným novinám já mám předky v Srbsku jsem na ně hrdý!
[19] Vložil: Vlasta., 16.8.2014, 08:30:21
Martin je zastupitel ale nebere 30000Kč měsíčně jako pan starosta a Pepik Komínek prosím já nezávidím naopak výsledky tady jsou a možná má pravdu ten co píše že pan Bradáč chce nahradit paní Zvěřinovou tedy špatně Zvěřinová není žádná kráva zná nás a velmi si ji vážím!!!
[20] Vložil: Tom, 16.8.2014, 08:30:39
Á, tady to zase žije příspěvky různé kvality. Tak asi jenom k článku.
Samozřejmě, že sankce neprospějí nikomu. Žijeme v globalizovaném světě prakticky od doby Kryštofa Kolubma, takže je jasné, že to uškodí každému. Ale nedokážu si představit, že bychom obchodovali s někým, kdo ukradl území cizího státu (Krym), že bychom ho zásobovali levnějším jídlem, zbraněmi a vojenskou technikou. Ve světle aktuálních událostí bychom si pod sebou řezali větev - nebo alespoň větev pod Ukrajinou.
Máme celkem kliku, že v některých potravinových oblastech nejsme soběstační. Kdyby ano, tohle narušení trhu by nám nadělalo daleko větší přebytky než nám hrozí teď.
Je to sice smutné, že budou mít podnikatelé obchodující s Ruskem finanční ztrátu, ale v tuhle chvíli nejde moc o peníze. Jde o to, kam Putina pustíme. Vojenská intervence zbytku Evropy je asi nereálná, sankce jsou zatím jediné rozumné řešení.
Čekal jsem leccos. Pomateného Kim Čong Una útočícího na Jižní Koreu, blahobyt v Africe nebo i udobření Izraelců a Palestinců. V životě by mě ale nenapadlo, že se dožiju v Evropě podobných situací, které se odehrály v minulém století. A že Rusko použije staré ohrané způsoby, kterak se nakvartýrovat do obýváku sousedů.
[21] Vložil: L.N., 16.8.2014, 08:32:07
Paní Allbrihtová nevím zda to píšu dobře má štěstí ve 21 století by mněla problém sice přežila po rodičích ovšem nyní je otázka jiná nefandím v Gaze HAMASU ovšem není možné bombardovat školy kde jsou děti,ženy to není to židovské!Nezabíjejte děti a ženy to je špatné!Tentokrát ne vždyď je vidíte ne neposílejte raketu na školu víte co pošlete tam speciální jednotku /z druhé světové války jmenuje se HAGANA/ která mluví arabsky likviduje vrahy a darebáky uvidíte jak se to vyřeší.Za likvidací Židů ocel zub za zub za lidi zpět,vrazi musí být fyzicky likvidováni i po sedumdesáti letech.
[22] Vložil: doktor, 16.8.2014, 12:49:54
Pro Pána Boha, věnujte se hlavně regionální politice!!!!!!!!!!! To platí hlavně pro pana Klementa. Myslím, že tady je to zapotřebí jako soli a globální politické komentáře nechte mediím, ty už zase něco zalžou za Vás. Jste v zastupitelstvu pro VM, ne v Evropské komisi pro politické komentáře. Proč Vás nezajímají problémy ve V.Meziříčí?? Vždyť jen na cestě z Mostišť jich je celá řada!
to Tom: Myslím, že nemáte tak úplně pravdu, ale je to na jinou diskusi, tady určitě ne
to L.N.: Prosím Vás, co to kouříte? to musí být extra síla materiál..:) Nebo to mixujete s alkoholem?
[23] Vložil: rejpal, 17.8.2014, 21:00:18
Pro doktora.Je možná lepší,že se MK věnuje problémům všeobecně.Kdyby se věnoval pouze regionu,zase by tu někteří kvičeli,že je komunista,a že podrývá autoritu nejlepšímu vedení města v celé historii.Navíc,je před volbami,mohl by sbírat plusové body,což je pro některé nepřijatelné.Počkáme,co ODS,pardon,oni nekandidují,to nové uskupení,za nové Meziříčí vymyslí.Pokud tedy projdou.K té cestě z Mostišť.Tu zfušovanou silnici,s těmi utopenými kanály,to opravdu MK nemohl ovlivnit.Na to byli jiní machři.Jinak s tím lhaním v médiích,s vámi plně souhlasím.
[24] Vložil: Tom, 17.8.2014, 21:01:10
Pro doktora: Ani bych neřekl, článek se jasně týká sankcí, takže jestli se ta diskuse někam tady na serveru hodí, pak právě sem. Klidně povídejte, místa je tu dost. V čem nemám pravdu?
[25] Vložil: doktor, 18.8.2014, 08:30:00
to Tom:
Myslím, že ohledně anexe Krymského poloostrova nemáte tak zcela pravdu, ona ta historie není tak jednoduchá.
Je to těžké, já s tím osobně tak úplně nesouhlasím, ale prostě si vzali zpět to, co kdysi patřilo Krymským Tatarům a bylo cca 200 let součástí Ruska, než to v nějaké povznesené náladě daroval , sám Ukrajinec, N.S.Chruščov.. Podotýkám, že nesouhlasím s formou ale dokáži to pochopit v souvislosti se stavem věcí, které se v UA dějí teď. A na rozdíl od Vás, pane Tome, si nemyslím, že by celé toto zhroucení státu a téměř občanskou válku vyprovokovalo Rusko.
Asi tak, jako kdybychom si nárokovali po Polsku třeba Kladsko a nebo po Německu Srbskou Lužici....Zkuste zapátrat v historii, jak se doslova kupčilo a bojovalo o hranice a to zejména se "spřáteleným" Polskem, které nakonec vytrhli jak kytku z květináče a posunuli o 200 kilometrů směr západ..
Proto si dovolím tvrdit, že celá tato věc je dost komplikovaná a myslím si, že to prostě sem nepatří. A onu pravdu si musí hledat každý sám, jen určitě ne z veřejnoprávních médií a místních "jakobyskoronovinvm", ty bych rozhodně vyloučil. Nashledanou v nějakém z dalších příspěvků, toto téma pro mě končí.
[26] Vložil: Tom, 19.8.2014, 09:24:09
pro doktora: Sám jste to napsal, Krym byl Ukrajině darován. Tím pádem asi není co řešit. To je neoddiskutovatelný, čistý právní akt oproti všem těm okupacím, zabíráním území a protektorátům, které se v historii porůznu udály. Nikdo nemá právní nárok dostat jednou darovaný dar zpět. Podobně by mohlo chtít Rusko zpátky Aljašku, i když ji kdysi prodalo.
Navíc v našem případě - část obyvatel státu si nemůže vyvolat hlasování o části území. Když už, pak občané celého státu musí mít možnost se hlasování zúčastnit. Tohle proběhlo u nás a na Slovensku a nemáme si co vyčítat.
Zkrátka tahle situace v celém tom konfliktu je snad jako jediná jasná jako facka.
Ostatní vaše příklady taky neobstojí. Naše území vzniklo na základě nějakých smluv, vypadá tak jak vypadá, a pokud jsou tyto smlouvy platné, pak nemáme nárok cokoli nárokovat.
Zhroucení státu za vinu Rusku nikdo nedává. Proběhla tam nějaká revoluce, chaos tam byl alespoň nějaký čas tak jako tak. Ale ty vojenské bojůvky na východě podle mě mají ruský původ (ať už v jakékoli formě - zásobování, výcvik separatistů, posily...).

Pro rejpala: Nevzpomínám si, že by tady kdo kvičel o podrývání autority města. My demokraté - na rozdíl od komunistů - chápeme, že není potřeba budovat si ve vedení města nějakou autoritu a modlu. Potřebujeme tam schopného člověka, který zařídí věci veřejné ve veřejném zájmu. A to pan Necid podle mě dělá (nebo prokažte opak).
Osobně si taky myslím, že pan Klement by měl nabídnout spíš něco z regionálních problémů, než věčně řešit nějaké paranoidní představy o zlém a prohnilém západním světě. Jestli opět kandiduje do zastupitelstva, jako voliče by mě zajímaly spíš jeho vize a schopnosti ve vedení města než jeho - bez urážky - amatérské geopolitické analýzy.
[27] Vložil: N.L., 19.8.2014, 09:24:22
Chcete lidovce no to nenní dobré komunistu není dobré koho tedy,Vendulu Příhodovou špatně znáte někoho lepšího napište bude zvolen!Lepší člověk než gauneři.L.N.
[28] Vložil: Vzkaz panu Velebovi., 19.8.2014, 09:24:43
Ten pan Medřičák Jan Veleba myslím na kterých židlí sedí tedy pane bývalý tzv.Zemanovče i nyní neprosím my vás prezidentem Republiky volit nebudem víte co zůstaňnte na židli a nemyslete si že jste mistr světa.
[29] Vložil: občanka, 19.8.2014, 22:37:12
Tome - mýlíte se. Obecně vzato může dárce požadovat navrácení daru, nově odvolat dar.
Mýlíte se i v referendu. Např.nyní Skotsko bude pořádat referendum o nezávislosti. Pouze Skotsko, ne celé Spojené království.Samozřejmě tomu předcházela řada jednání a britšítí premiéři uznali právo skotského lidu na nezávislost. Taktéž Kosovo bylo vyhlášeno jednostranně.I když tomu žádný souhlas nepředcházel
[30] Vložil: Tom, 22.8.2014, 09:54:48
Obcanko, mate pravdu jen castecne. Ustanoveni noveho obcanskeho zakoniku tykajici se odvolani daru zacina od § 2068 a tyka se jen pripadu, kdy darce upadne do nouze nebo kdy "ublizil obdarovaný dárci úmyslně nebo z hrubé nedbalosti tak, že zjevně porušil dobré mravy." Ani jeden stav nenastal v pripade Krymu a co vic, cesky obcansky zakonik neurcuje mezinarodni pravo.
Co se tyka vami uvadeneho referenda ve Skotsku, pokud by od roku 2012 neprobehlo nekolik jednani na urovni celeho statu, Skotove by tuhle sanci vubec nedostali. Tohle tedy neni analogie ke Krymske situaci. Navic tady jedna o pravu na sebeurceni skupina lidi, ktere muzeme oznacit za skotsky narod. V pripade Krymu je puvodni obyvatelstvo (krymsti tatari) naopak proti pripojeni k Rusku a velke mnozstvi jich ani hlasovat neslo. Nezavislost si vyhlasili obyvatele ruskeho puvodu na ukor puvodnich tataru, takze tady neobstoji ani myslenka, ze si nejaky narod žádá vlastni stat.
Kosovo vam tezko okomentuji, tam neznam blizsi podrobnosti, nikdy jsem se o ne cilene nezajimal. Pouze vim o rozsudku soudu v Haagu, ktery v jeho odtrzeni od Srbska vzhledem k mezinarodnimu pravu nevidi zadny problem.
[31] Vložil: doktor, 24.8.2014, 10:23:02
Jen pro doplnění: Kosovo a Metohije , součást "prastátu" Srbů pod jménem Raška.. Já tam tedy osobně, na rozdíl od moudrých hlav z Haagu, problém vidím.. Naštěstí "humanitární" bombardování "zlých a hegemonických" Srbů , posvěcené OSN vše "vyřešilo".
Jste velice dobře informován, pane Tome, nicméně si dovolím subjektivně poznamenat, že Vaše "právnické a paragrafové" vidění problémů má k realitě někdy dost daleko.
[32] Vložil: Tom, 24.8.2014, 12:57:11
Doktore, vsak ja uvadim, ze prave ceske paragrafy obcanskeho zakoniku neurcuji mezinarodni pravo. A dalsimi odstavci popisuji situaci spis z pohledu logiky a dostupnych informaci nez z pohledu paragrafu, protoze takove pravnicke vzdelani rozhodne nemam.
Myslim si, ze oblibene "humanitarni bombardovani" bych sem vubec netahal. To nema s Ukrajinou nic spolecneho a pouziva se to spis jen jako urazka byvaleho prezidenta Havla.
[33] Vložil: doktor, 24.8.2014, 22:17:51
www.novysmer.cz/inde…

Tento odkaz, má společného s Ukrajinou víc než dost....
[34] Vložil: Tom, 25.8.2014, 07:52:23
Ta stranka je samozrejme desiva. Nicmene souvislost se soucasnou Ukrajinou nema. Je to desiva minulost, aniz bych nejak podrobne hodnotil pravdivost a historickou presnost toho clanku.
K webu samotnemu - vsimnete si, jak se honosi titulem "nezavisly informacni portal" a pak se podivejte treba do sekce Odkazy. Temer vsechny odkazy se tykaji komunistu, komunistickych sdruzeni a tech nekolika malo komunistickych zemi. Clanky vsechny do jednoho budto haní cokoli jineho nez komunismus nebo prave komunismus a socialismus propaguji.
Dale, na webu neni zadna reklama a ma vlastni domenu prvniho radu. Ta - spolu se spravou webu a ulozistem dat stoji penize. Jestlize neni na webu reklama, web musi byt financovan jinak.
Na zaver jeste obvykly pohled do tiráže, ktery prozradil, ze web snad neprovozuje vubec nikdo. Nevim, jestli ma cenu se zabyvat webem, ktery budto skryte provozuje politicka strana (navic komunisticka) nebo ho neprovozuje nikdo. V tomhle pripade to ale vypada, ze jde skutecne jen o moderni interaktivni reklamni letak KSČM.
[35] Vložil: doktor, 25.8.2014, 10:15:38
Ano, i to je možné, že jde jen o skrytou reklamu kohokoliv, nicméně uvedené a vyfocené skutky se staly, chtěl jsem jen poukázat na to, čeho se dopustily jednotky pod záštitou jména Stěpana Bandery, člověka, který je dnes adorován částí Ukrajiny a podobnost s tím, co se děje dnes je víc než náhodná. Jestli se tím bude a nebo nebude někdo zabývat, je to věc vlastního uvážení, Tome. Ale myslím si, že by to přinejmenším mohlo bráno v potaz. Samozřejmě tím nechci tvrdit, že "druhá" strana, protivník, je v právu. To si sám při svém vzdělání a informacích netroufám.
Ono platí víc než kdy jindy, že každá pravda se dá podat (a nebo prodat) tak, jak je výhodné pro tu či onu stranu..
Ale to už se sám dostávám tam, kde jsem být nechtěl a sám jsem vlastně vytkl p.Klementovi.
[36] Vložil: rejpal, 25.8.2014, 12:58:22
Doktore.Pro Toma je jakýkoliv jiný názor,jak červený hadr na býka.Vaše předposlední věta hovoří jasně.Jenže to on asi nemůže vstřebat.Jeho poslední věta v příspěvku 32,tak to mě pobavilo.Jakápak urážka.Nechal bombardovat?Nechal.Je jen otázka času,kdy tam nastoupí naši gerojové,pod praporem hvězd a pruhů.
[37] Vložil: V.N., 25.8.2014, 20:38:57
Dneska po přečtení všech těchto příspěvků si dovolím veřejný dotaz nejenom k Martinovi Klementovi a zní:I bezbraní Habešové se bránili pane presidente a proč ne my?V době kdy nás napadl Adolf Hitler slova Klementa Gottwalda?Možná to řekl ale co se dělo dál?
[38] Vložil: Tom, 26.8.2014, 13:07:15
Pane doktore, ani vy ani ja predpokladam nejsme takovi odbornici na Stepana Banderu, pripadne na uvedeny masakr, takze pokud vime, ze nejaky web je znacne pochybny, meli bychom s informacemi na nem uverejnenem podle toho zachazet. To znamena byt i vuci temto informacim patricne ostraziti. Bez ohledu na to, jak emotivne jsou napsany texty a vybrany fotografie. Samozrejme ze prevratu na Ukrajine vyuzily ruzne pochybne skupiny, aby si taky trochu zavalcily a prihraly svou polivcicku. Pevne verim, ze se tam nedostanou k moci. Rozhodne ale nelze rict, by byla soucasna situace nejak podobna s dobou S. Bandery. Zatim se ani neobjevily informace, ze by nekde dochazelo k vyvrazdovani obyvatelstva, takze s ciny banderovcu se soucasna situace na Ukrajine neda srovnat. Nebo vite o jedinem srovnatelnem prikladu civilniho masakru?
Kdybychom takhle relativizovali veskerou pravdu, nebyli bychom si jisti nikdy nicim. Osobne si obrazek delam hlavne z faktu, ktere se prokazatelne staly. Dnes rano treba koluje informace, ze Ukrajina zadrzela ruske vysadkare na svem uzemi. Ti se priznali, ze jsou z Ruska, Rusove priznali, ze jsou to jejich vysadkari. Ukrajina tvrdi, ze plnili na jejim uzemi specialni ukoly, Rusove tvrdi, ze tam zabloudili pri strezeni hranice. Osobne si rikam, pokud by mou jedinou povinnosti bylo strezit hranici, asi bych nebyl clovekem na svem miste, kdybych nevedel, kudy hranice probiha. Navic nemeli vojenske insignie na uniformach. To jsou zjistena fakta, ktere nerozporuje ani protistrana, proto jim mam duvod zcela verit. Tim padem se priklanim na stranu Ukrajiny. Je to jeden z dalsich kaminku mozaiky, ktera proste ukazuje na aktivni ucast Ruska v nepokojich na Ukrajine. Nikoli ruskych dobrovolniku, ale statniho aparatu.

Rejpale, jak muzete videt vyse, jsem schopny si o jakemkoli jinem nazoru podiskutovat s vecnymi argumenty. Zato u vas vidim jen urazky a ty mi za komentar ani nestoji, je to ztrata casu. Argumentaci tady venuji pomerne velky prostor, vy si vystacite s nekolika urazkami a dvema smajliky na ctyrech radcich.
[39] Vložil: rejpal, 27.8.2014, 09:03:35
Tome.Nechci psát slohové práce.Jestli ale po tom toužíte,nemám problém.Jak jsem již kdysi psal,lehce ironizuji dění jak v tomto absurdistánu,tak v regionu.Opisovat něco z médií,která stejně píší na objednávku,to opravdu nemusím.Když napíšu zkušenost ze života,doloženou fakty,tak jsem bezmozky označen za komunistu,což oni doložit nemůžou.To je nekonečný kolotoč.Když mám potřebu se něco dozvědět o Ukrajině,zeptám se přímo jich,je jich ve městě dost.Všichni se shodnem na tom,že média lžou.Tak naco tady otevírat diskuse,když je to mlácení prázdné slámy.Smajlíci jen dokazují tu ironii.Jestli jste to nepochopil.
[40] Vložil: Tom, 27.8.2014, 12:30:31
Rejpale, na tom, ze media lzou, se neshodneme. Neni v lidskych silach si zajet do kazde zeme na svete a udelat si obrazek o tamni situaci. Od toho je tu pestra paleta medii a zpravodajskych agentur, od kterych dostanete bohatou nabidku informaci a muzete si vybrat.
Zkusenost jedineho cloveka nemuze udelat celkovy obrazek o cemkoli. Ani kdyz se zeptate Ukrajince na nazor, neznamena to, ze jeho nazor je vsevedouci a vseobjimajici. Vzdyt my jsme tady dva Cesi a rozhodne podle nazoru jednoho z nas si cizinec nemuze udelat obrazek o Cesku.
Me osobne by zajimaly vase hodnotne argumenty. Ovsem tohohle jak rikate ironizovani jsou plne diskuse jinde, to nikoho nezajima. Klidne dokladejte fakty, ale zatim jsem tady zadna fakta od protistrany nevidel.
[41] Vložil: rejpal, 27.8.2014, 19:53:13
Ukrajinu rozhodně řešit nemíním.Zvláště po dnešních zprávách v rozhlase,kdy si tam chtějí zopakovat rok 68 jako u nás.Kdy už se chystají spojenci soustředit vojska.To už jsem psal v příspěvku 36 v poslední větě,aniž bych tušil,že to chystají.Rok 68 jsem zažil,další, děkuji,nechci.O těch médiích.Udělejte si někdy čas,a sledujte zprávy na různých programech.O novinách nemá ani cenu psát.To je kapitola sama pro sebe.Přesně podle hesla,koho chleba jíš,toho píseň zpívej.
[42] Vložil: doktor, 27.8.2014, 21:57:25
Tome, vy jste neviděl fakta...??? To nemyslíte vážně, že? Tak to asi bude tím, že je prostě vidět nechcete. Nevím , co je zrovna pro vás důvěryhodný a přesvědčivý fakt, ale ani to už snad vědět nechci. Hrozně mi připomínáte svými argumenty a rétorikou jednoho z bývalých kolegů z jistého zájmového útvaru... tam taky nepomohlo nic, protože ta JEHO pravda, byla vždy pravdivější:)

Mějte se dobře a doufejme, že to dobře dopadne. A nejenom na Ukrajině!
[43] Vložil: Tom, 29.8.2014, 08:21:47
Doktore, uvedte, v kterem vasem prispevku je nejaky fakt, ktery se tady tyka tematu clanku, ktery komentujeme.

Rejpale, ale o Ukrajine tenhle clanek preci je. V tom pripade nechapu, ze jste se do diskuse vkladal.
Osobne doufam, ze se na Ukrajine rok 68 konat nebude. Situace je tam cim dal horsi a sankce jsou porad asi nejrozumnejsi nevojenske reseni. I tak na Ukrajine umiraji lide, ale treba donuti Putina zaradit zpatecku. Bohuzel spojenci zadna vojska zatim nesoustredi. Opet je ve svete takova situace, ze se USA musi soustredit na problemy jinde (Irak) jako v roce 68, takze zasah v Evrope asi nehrozi. Putin evidentne vyuziva situace. A Evropa - ac plne integrovana, opet bez vlastni armady zcela bezzuba.
[44] Vložil: rejpal, 31.8.2014, 11:21:37
V roce 68 cvičení Varšavské smlouvy,a pak dočasné umístění vojsk na našem území.V roce 2014,cvičení vojsk NATO?????.Podobnost čistě náhodná?Ale ona nám to média vysvětlí.
[45] Vložil: ww, 31.8.2014, 19:08:10
www.ac24.cz/zpravy-z…
......toto je zajímavý článek.
[46] Vložil: Tom, 31.8.2014, 22:18:52
44: Ani ne, NATO žádné cizí území nikdy neokupovalo, nezabralo ho pro USA a rozhodně na něm nezůstalo. Spíš obsazený Krym je připomínkou 68. roku.

45: Spíš by mě zajímalo, proč někdo dělal rozhovor s nějakým neznámým Čechokanaďanem, který je navíc profesí přírodovědec. To ho mohli udělat třeba se mnou a mělo by to stejnou váhu. :-) Jen taková ukázka z rozhvoru: "Pokud jde o Rusko, zdá se, že dělá kapitalismus úspěšněji než USA a další země. Jejich státní dluh je sedmadvacetkrát menší, než mají Spojené státy. V roce 2012 bylo na světovém žebříčku mezi Norskem a Rakouskem."
- státní dluh že je měřítkem toho, jestli je kapitalismus v zemi úspěšnější než jinde? Státní dluh neurčuje kvalitu kapitalismu. Jeho kvalitu určuje to, do jaké míry jsou v dané zemi funkční tržní mechanismy (což jde samozřejmě ruku v ruce s fungujícím právním státem, který ale v Rusku evidentně není).
- o jaký žebříček z roku 2012 jde, kdo a podle jakých kritérií ho sestavoval?
Ten rozhovor přináší víc otázek než odpovědí.

Mimochodem opět si stačí prohlédnout titulní stránku - třeba speciál o 11. září, kde se web ac24.cz chytá nesmyslných konspiračních teorií o tom, "jak to tehdy doopravdy bylo." Pokud se takový web snaží tvářit jako profesionální a seriózní periodikum a chytá se takových bláznivých spekulací, jak moc profesionálně asi přistupuje k ostatním informacím.
Dnes je zkrátka módní nevěřit fungujícím zavedeným seriózním médiím a vrhat se do náruče amatérským "žurnalistům", neznámým pochybným webům a no name odborníkům na statiku mrakodrapů jen proto, že "jdou proti proudu."
[47] Vložil: rejpal, 5.9.2014, 13:35:56
Tome,jak pokračuje Ukrajina?Začínám mít v tom chaos.Už i naši občané tam padají.Prezident se taky do toho nějak zamotal,chtělo by to nějakou osvětu.
Diskuse uzavřena.

Facebook Twitter g+ Youtube
EZH, a.s. - hledáme zaměstnance
Nejnovější Nejdiskutovanější Nejčtenější

NovinyVM.cz - nezávislé internetové noviny pro Velké Meziříčí, mikroregion Velkomeziříčsko a kraj Vysočina.
Publikování nebo další šíření obsahu serveru NovinyVM.cz je bez písemného souhlasu ZAKÁZÁNO.
Pokud chcete informace o inzerci nebo napsat redakci - pište na email redakce@novinyvm.cz.
Příspěvky v sekci "Od Vás" nevyjadřují názor redakce, jejich obsah není redigován.
Redakce upřednostňuje rychlost zveřejnění a aktuálnost před gramaticky a slohově bezchybnými články.


Vytvořil Zdeněk Málek - Tvorba webových stránek | SEO by: Optimalizace pro vyhledávače

×

Váš prohlížeč blokuje reklamu

Vážený uživateli, jelikož jste naším pravidelným návštěvníkem, zvažte prosím vypnutí AdBlocku na této doméně.
Příjmy z reklamy nám umožňují nabízet čtenářům obsah zdarma.

V horním panelu prohlížeče klikněte na ikonku ruky na červeném pozadí a zvolte
“Nespouštět na stránkách na této doméně”. Děkujeme!

Lisovna plastů, spol. s r.o. hledá zaměstnance
TOPlist