30 druhů RUMŮ!
Dnes je 18. července 2019, svátek má Drahomíra, zítra Čeněk.
  • Ještě stále není městská policie přestěhována a již je rozbité sklo u pravých vstupních dveří.
  • Je léto, náměstí plné turistů... prostě nejlepší čas na natírání laviček, aby se nedalo kam sednout, povzdechla si jedna starší paní.
  • V úterý v noci přesně o půl dvanácté nízko nad jižním obzorem šlo porozovat maximální fázi částečného zatmění Měsíce.
  • Začátek dálničního mostu Vysočina na straně u Rakůvek kompletně rozebrali.
  • Tu pravou nezapomenutelnou kolonu na D1 najdete u Velkého Meziříčí.

Bioplynce chybí jímka?

OSTATNÍ - OD VÁS - 14. 10. 2014 - komentářů 0

Snímky pořízeny asi 1 den po události.
Snímky pořízeny asi 1 den po události.
foto: archiv autorky
Snímky pořízeny asi 1 den po události.
Snímky pořízeny asi 1 den po události.
Snímky pořízeny asi 1 den po události.
Snímky pořízeny asi 1 den po události.

V neděli došlo u bioplynky k většímu odtoku smrduté tekutiny a zbytků biomasy, která nebyla nijak zachycována a volně stékala směrem dolů k Balinskému údolí-viz přiložené obrázky.


Nemají být tyto znečišťující produkty zachycován jímkou? Lze je vypouštět do volné přírody? Okolí bioplynky je nyní rozbahněné, zasmrádlé, nedá se tudy projít.

Fakt mě zajímá, jestli bude i takto vypadat běžný provoz naší prosazované bioplynové stanice.


Autor: M.Benešová

Publikoval: -kas-

Čtěte také

22. 11. 2018 - Procházka jedovým sadem

Dneska mám svátek. Tento týden už potřetí. Jo, je to tak . ... poštěstilo se mi totiž vést svoje tři ratolesti do školy. A to se mi tak často neštěstí, protože běžně...

10. 6. 2019 - Cesta kolem řeky Oslavy je u chat zavezena asfaltovým odpadem

Pokud plánujete cestu pěšky či na kole do Nesměřského údolí po levé straně řeky Oslavy, nedělejte to.

30. 11. 2018 - Hledám lidi, kteří se cítí být poškozeni nebo podvedeni při sjedávání půjček

Hledám lidi, kteří se cítí být poškozeni nebo podvedeni při sjednávání půjček s osobou, která vystupuje jako pan Zezula.

14. 5. 2019 - Tak jsme se opět zviditelnili…

Tak jsme se opět zviditelnili a to rovnou v televizních zprávách. Naši novou „hadí“ silnici nám musí závidět celá republika. Proč se vlastně ona klikatice na Třebíčské objevila?


Komentáře ke článku

Počet komentářů 20.

[1] Vložil: Martin, 14.10.2014, 13:13:41
Ahoj,
ne že bych se zastával investora, ale na fotkách je vidět, že vakují kukuřici, a to, že se kolem vaků udělá bláto a to se společně s malým množstvím kukuřice splaví je zcela běžné ve všech zemědělských provozech v naší republice. Možná na to nejsou lidé z měst zvyklí, ale u nás na vesnicích je to denodenní kolorit. Nehledě na období vyvážení hnoje či kejdy, to je ještě mnohem horší jak napolích,tak na silnici.
Hlavně si všichni uvědomte, že se jedná o čistě přírodní materiál. Víte co by se stalo, kdyby praskla jedinná vana ve Wieglu, zásobníky na kyselinu či dalších firmách, které pracují s chemikáliemi?
Pokud bych chodil s fotoaparátem v těchto dnech kolem Velkého Meziříčí, tak by obor životního prostředí měl práce na měsíce...
Přeji všem obcím více takových fotografů.



[2] Vložil: 46, 14.10.2014, 13:22:08
Jen pro infromaci: nejednalo se o zrovna malé množství tekutiny a na fotkách zachycená cesta se stala opravdu neprůchozí aniž by onu čistě přírodní tekutiny člověk nenabral do bot.
[3] Vložil: Martin, 14.10.2014, 15:46:48
Dobrý den,
když já chodím kolem družstva při vyvážení hnoje a kejdy po polích, tak se také nejdná o malé množství tekutiny, které se často vidí na polích atd. a přesto kvůli tomu neposílám na web obce fotky fotografie s hnojem či kejdou s tím, že jsem si při proházce se psem ušpinil boty! Když se Vám něco nelíbí, tak se ozvěte lidem, kteří v provozu pracují a až pak posílejte poplašné zprávy po celémna web.
Celý článek zde napsaný a zveřejněný mi připomíná dříve popisovaný poplach z minulých dnů z Velkého Meziříčí, kdy v Oslavici vyváželi na pole na zaorání hnůj s kejdou a zbytky staré siláže. Vítr šel asi směrem na město a všichni ve městě "řvali", že je hrozné, jak ta bioplynka na kopci smrdí. Když mi to pak vyprávěl kolega, tak mi hned došlo, že i kdyby byla cítit siláž z bioplynky, tak by nebylo možné, aby ji cítili všichni v celém městě. Pak údajně všichni z radnice včetně hasičů jeli na bioplynku se přesvědčit jak stavba smrdí a to naprosto zbytečně. Holt bylo před volbami a to se musí všechno moc řešit. Na závěr mě dojmulo, že i místní rozhlas o tom informoval. To byla taky úplně poplašná zpráva, stejně jako tento článek, který dokumentuje pouze to, jak nějaký pejskař si ušpinil body od bláta, protože neprošel bez zamazaných bot po pozemku kde předtím byla jen tráva a nic víc.
Navíc ten titulek tohoto článku absolutně neodpovídá realitě, kdy zřejmě unikla šťáva z vakování siláže či výplachu vakovacího stroje a ne z vedle stojící bioplynky, která evidentně na fotografii nějakou nádrž má.
Takže po prostudování několika málo fotek se mi zdá jak nadpis, tak celé směřování článku za velmi účelné a trochu se stydím za autora článku a doufám, že to není novinář, protože pak snad začnu souhlasit s prezidentem naší země, že novináři se pasou za senzací.
Pokud je to článek "měšťáka", který se jednou ušpinil od bláta, tak je mi ho opravdu lidsky líto.
Nedávno jsem se setkal s podobným případem - lidé se z města nastěhovali do vesnice na pracely na západ od družstva. Co myslíte, že se stalo po nastěhování - stěžovali si na zápach z družstva! Prosím všechny, aby vzali rozum do hrsti a nepsali takové bludy, vždyť budete ostatním pro smích
A přeji zemědělcům na vesnicích a v okolí měst hodně odvahy pracovat v takovémto prostředí.
[4] Vložil: David, 14.10.2014, 20:45:37
Proč se pan starosta Necid nechlubil i tímto slavným výtvorem ? moc bych mu přál, aby mu to stálo vedle baráku :-) Snad si Necid namazal kapsu, když ujednávali zda-li se bioplynka stavět bude či ne.
[5] Vložil: Markéta, 14.10.2014, 20:56:59
Naprosto souhlasím s komentáři [1] a [3]! A hlavně proboha bioplynky se průběžně vyváží a opravdu nevím jak by to z ní šlo nějak vypustit do okolí. Hold se potom musí něco vypláchnout a už nevím co byste chtěli. Vypustí se to tam je to špatně, vypustí se to jinam je to zase špatně. Bože bože.
[6] Vložil: doktor, 14.10.2014, 22:06:31
Chcete říct, že je normální, že to teče do volného prostranství? Teď to byla voda s melasou z kukuřice a co to bude příště za sračky? Tak jak onehdy ty chlejstance pod tím vjezdem, to byl taky neškodný výplach?
Kdyby jste měl například zahradu a tohle vám tam teklo, tak budete v klidu? Tak to dost pochybuju, vy jeden "neměšťáku..
Tu bioplynku tu dost lidí nechtělo, petice nebyla brána v potaz, stavební povolení vydáno s chybami a světe div se, povolení od ERÚ vydáno 31.12.2013.
Takže krom smradu z bioplynky (a to dost často), Herr Martin, tu smrdí ještě dost jiných věcí! A ten článek odpovídá realitě až moc, docela se divím, že nebyl scenzurován.
Pravděpodobně jste zaměstnanec, takže je mi vás taky velmi líto, nejenom lidsky..
[7] Vložil: Tom, 15.10.2014, 00:57:20
Mám taky trochu obavu, že jde o falešný poplach. Samozřejmě pokud máte vážné podezření, podejte podnět i s fotkami odboru životního prostředí nebo jiným orgánům ochrany přírody. Kdyby nic, aspoň budou majitelé bioplynky obezřetní.
[8] Vložil: miroz, 15.10.2014, 07:38:25
Docela souhlasím s Davidem, někdo se tam angažoval docela dost, ale nevím jestli to byl zrovna pan Necid. Každopádně tam proběhla kontrola, která nedopadla moc dobře, ale o tom se na "objektivním" zpravodajském webu novinyvm jaksi nic nedočtete. Pouze v jedné nejmenované zahraniční firmě jsem narazil na tyto informace na tabuli určené zaměstnancům.
[9] Vložil: jerry, 15.10.2014, 07:44:14
V pondělí jsem jel po státní od Měřína.Za sjezdem na Hrbov,v té špici,stála dvě auta.Pánové měli plány na kapotě a řešili.Že by další bioplynka,Pokud vím,toto místo bylo další v pořadí.Už jsem to psal na jiném místě.Bylo to smazáno,ostatně jako všechny příspěvky.Musím konstatovat,že byly pravdivé.Na čí zadání zde pracuje admin?Až začnou konat orgány činné,ty taky bude mazat?Nebo je demokracie jen pro vyvolené,a ostatní mohou sledovat a mlčet?Doktor to napsal jasně a srozumitelně.
[10] Vložil: miroz, 15.10.2014, 08:15:06
Obecně vnímám problém bioplynek jako dost zásadní pro krajinu a zemědělskou produkci. Jednou jsem se o tom bavil s jedním obyvatelem Kamenice, tam mají bioplynku už několik let. Říkal, cituji : "Tady je problém od zemědělců koupit i brambory. Všichni se rozhodli pěstovat biomasu pro plynovou stanici. Katastr Kamenice má přitom zhruba 1000 hektarů a spotřeba jejich bioplynky je asi na 800 hektarech." Potom nezbývá než vozit "superkvalitní" potraviny made in EU, nejspíš Polsko a Německo. Není tohle taky jeden z důvodů proč EU tak vehementně prosazuje tyto typy projektů? A když vidím v půlce října lány skoro suchý kukuřice, tak si říkám, že tohle už silážovat asi nepůjde. Ale pro bioplynku dobrý, ne?
[11] Vložil: MArtin, 15.10.2014, 09:07:42
To Herr doktor:
1)Zaměstnanec bioplynky nejsem.
2) Nevím co to bylo onehdy u vjezdu, protože žádné fotografie jsem neviděl a nevím, zda je to někde zdokumentováno.
3)Vy máte zahradu pod bioplynkou? Tak jestli Vám něco nateklo do zahrady, tak nám pošlete fotky, jinak tu melete nesmysly a zaštiťujete se slovy kdyby, kdyby... Pak bych považoval Váš komentář za pomluvu.
4)Můžu Vám poslat fotky z vyvážení kejdy a hnoje z družstva kolem mého domu, kde kejda či hnůj byli na mém pozemku - a opravdu, ušpinil jsem si boty! A hlásil jsem to včetně dalších sousedů někam? Ne, to je přece nesmysl. Maximálně nějaký slušný soused zašel do družstva aby pak někdo tu cestu trochu očistil. Slušné, korektní jednání jak od souseda, tak od předsedy družstva.
5)Zajímalo by mě, kde bydlíte, když tvrdíte, že Vám smrdí bioplynka dost často - vždyť na západ (převládající větry) od bioplynky nejsou obytné domy, poze výrobní areály. Tak schválně, jak často ji cítíte? Kecy, kecy, je mi líto kam jsou někteří diskutující schopni zajít.
Jen zášť a pomluvy. A tak je to s naší společností všude stejné.
Rád bych slyšel řádné argumenty od všech diskutujících a ne jen dohady, doměnky a pomluvy apod.
A hlavně, diskuze je o tom, zda bioplynce chybí jímka jak se píše v titulku a snad ne o umazaných botách a smyšlenkách o tom, že něco "dost často" smrdí, aniž by diskutující uvedl, jak často to cítí, kde bylí apod.
A souhlasím s diskutujícím Tomem - pokud máte podmět, tak ho podejte dále na odpovědné instituce. Stejně tak jerry může zajít na stavební úřad a zeptat se, co se děje u Hrbova. Přístup k informacím máme přece všichni stejný, jen někteří jsou líní někam jít a raději si vylévají pocity či špiní ostatní na webových fórech pod anonymním nickem.
[12] Vložil: ww, 15.10.2014, 11:01:37
k11/ Martine, chladnou hlavu, o těch umazaných botách tady nejvíce píšete vy.
[13] Vložil: doktor, 15.10.2014, 14:28:05
Co vy víte o tom, co bylo podniknuto a nebo kam chodím ,koho se ptám a kde čerpám informace. Zatím tady spekulujete a urážite jen vy, Herr Martin...
Moje komentáře si považujte za co chcete. A taky mi připadáte malinko schizoidní, že nejdřív někoho doslova urazíte, že někde něco vyfotil a pak argumentujete tím, že chcete událost podložit fotografickou dokumentací.
Ztráta času pro mě, argumentovat vám čímkoliv, vy to prostě vědět nechcete, vraťte se do svého domku vedle družstva, vyzujte si boty od kejdy a buďte v klidu, vás se to přece netýká.
Kecy, kecy, je mi líto kam jsou někteří diskutující schopni zajít..
[14] Vložil: Matcheta, 15.10.2014, 15:51:36
Klucí si u přelejvání sra.ek dali kávu a problém k diskuzi je na světě . Nicméně byl to smrad jak pes a dobrý jméno se už tak dost proklínaný bioplince rozhodně neudělá (což mě samozřejmě těší, protože ji totálně nesnáším ).

MMch pokud ve Wieglu umí (jakože asi jo) manipulovat s kyselinou tak, že nepřijde ani kapka nazmar, možná by se tam hoši z bioplynky měli vydat na poučnou exkurzi
[15] Vložil: bp, 15.10.2014, 16:14:40
ale prosim vas, ja myslim ze martinovi je to taky jedno, ale tohle je opravdu sireni poplasnych zprav mezi lidi kteri o tom nic nevi a hlavne s tim nikdo tady nic nemuze ani udelat, pokud jste svedky opravdu neceho spatnyho tak musite jit na odbor zivotni prostredi atd.. a ne tady spekulovat, osobne jsem se tam byl dnes podivat a dneska to teda nesmrdelo a pod vakama je bahno ale nic vic, a kdyz se to tak vezme tak po zahrade bych taky nenechal nikoho ciziho chodit, tak kdyz by si majitel pozemkuu kolem oplotil tak nemate chodit vubec kam na prochazku, takhle muzete aspon v bahne
[16] Vložil: Matcheta, 15.10.2014, 16:24:41
to je taky fakt, bp, člověk by měl bejt vděčnej i za ty hovna na botách

Navrhuji náš diskusní kroužek přesunout do osobní roviny při společné procházce malebnou krajinou kolem místní vonné stanice BIOPLÍNKY, libě nabírajíce plnými doušky tekutého materiálu do vlastních bot. Co vy na to?
[17] Vložil: Martina, 15.10.2014, 19:19:12
Vážení, kdo si tady stěžuje, že se vozí zemědělské komodity do bioplynek? Co mají zemědělci dělat jiného, když si lidé jako vy chodí kupovat polské brambory a zeleninu do místních supermarketů pod cenou? Kdo z Vás si koupí místní plodiny či maso od našich zemědělců za cenu 3x takovou, než nabízejí řetězce ?????
[18] Vložil: miroz, 16.10.2014, 07:35:16
k 17/ Snažím se nakupovat od místních, ale vždycky to nejde. Nicméně brambory na zimu, případně maso od sedláka co znám. Ale co s tím zbytkem. Zelináři na náměstí rovnou přiznají, že berou zeleninu z velkoskladu; ale kde to nakoupí ten velkosklad? Problém je v tom, že si Polsko vyjednalo spoustu dotací a vyjímek na kde co (ostatní státy je už vesměs měly) a náš pan Telička a spol. jezdili do Bruselu na výlety. Zahraniční řetězce jdou hlavně po ceně a tak kupují tam kde je lacino. A když koupím uzeniny z Kostelce nebo od Slámy z Bíteše, tak pochybuji, že je tam nějaké maso od našich zemědělců. Pak je to začarovaný kruh. Zemědělci nemají komu dodávat tak produkují plodiny "ekonomicky výnosné". Řepku, kukuřici atd. Co se nesemele na olej, prodá se do bioplynky. Nicméně bych neřekl, že poslední léta zemědělci prodělávají. Zelená nafta jim prošla, dotace mají taky. Jenže jim jaksi ujel vlak už na začátku, hlavně zásluhou našich tehdejších zástupců v EU. Spíš by se měl omezit vliv a podíl na trhu u obchodních řetězců. Třeba v Holandsku hypermarkety typu Tesco nebo Globus vůbec nemají. P.S. nejsem nijak zaujatý zrovna proti těmto dvěma řetězcům, jen mě zrovna napadly.
[19] Vložil: Ender, 31.10.2014, 10:46:19
Pro p. Martina - víte, že pod bioplynkou teče Balinka? A co se stane, až silážní šťávy dorazí až k ní? Kdysi jsem zažil otrávenou řeku za dob socialismu. Tenkrát to způsobil prasečák až z Měřína.
[20] Vložil: Martin, 19.2.2015, 17:25:22
Pro p. Endera - vím, že dole teče řeka, ale že by řeku ohrozilo trochu bláta na polní cestě, to pochybuji. Navíc kukuřice, hnůj a kejda jsou přírodní produkty )žádné pesticidy z dob socialismu) a jediné co by mohli ohrozit jsou ryby a další živočichové, ale to z bioplynky muselo utíkat hodně kubíků za minutu či hodinu ne kubík či dva.
Byl jsem nedávno svědkem vyvážení jímek z nejmenovaného družstva, kdy traktorista jel po silnici III. třídy a vypouštěl veškerý objem fekálu do strany (asi šetřil naftu, po silnici to lépe jede) - prakticky vše do strouhy u silnice. Kam ta strouha vedla - do rybníku cca 50 m od ní. Jak dlouho asi traktorista šetřil naftu nevím, ale vím určitě, že si na něj nikdo nestěžoval a to tento případ byl horší než fotky pejskařů z města, kteří se jednou neprošli po suché cestě a museli si doma "opucovat" boty.
Diskuse uzavřena.

Facebook Twitter g+ Youtube
SLUŽBY PRO DOMÁCNOST
Nejnovější Nejdiskutovanější Nejčtenější

NovinyVM.cz - nezávislé internetové noviny pro Velké Meziříčí, mikroregion Velkomeziříčsko a kraj Vysočina.
Publikování nebo další šíření obsahu serveru NovinyVM.cz je bez písemného souhlasu ZAKÁZÁNO.
Pokud chcete informace o inzerci nebo napsat redakci - pište na email redakce@novinyvm.cz.
Příspěvky v sekci "Od Vás" nevyjadřují názor redakce, jejich obsah není redigován.
Redakce upřednostňuje rychlost zveřejnění a aktuálnost před gramaticky a slohově bezchybnými články.


Vytvořil Zdeněk Málek - Tvorba webových stránek | SEO by: Optimalizace pro vyhledávače

×

Váš prohlížeč blokuje reklamu

Vážený uživateli, jelikož jste naším pravidelným návštěvníkem, zvažte prosím vypnutí AdBlocku na této doméně.
Příjmy z reklamy nám umožňují nabízet čtenářům obsah zdarma.

V horním panelu prohlížeče klikněte na ikonku ruky na červeném pozadí a zvolte
“Nespouštět na stránkách na této doméně”. Děkujeme!

ROTANA: Hledáme nové posily do týmu
TOPlist