MILWAUKEE: Nová prodejna ve Velkém Meziříčí!
Dnes je 23. září 2023, svátek má Berta, zítra Jaromír.
  • Na náměstí se stala dopravní nehoda 2 osobních vozidel.
  • Prostranství u městské synagogy je stále vylepšováno.
  • Studenti a žáci místních škol v pátek dopoledne ve velkém sále Jupiter clubu viděli úspěšné představení místních ochotníků ŠNB Zkrocení zlé ženy. Repríza pro veřejnost bude zítra v sobotu 23.9. ve 20 hodin taktéž v Jupiter clubu.
  • Čekárna vlakové zastávky na Družstevní ulici byla "vyzdobena".
  • Díry na Družstevní ulici úspěšně zalepeny. Celá rozpraskaná silnice i chodníky by si zasloužily větší rekonstrukci.
  • V neděli odpoledne se uskuteční dračí létání s Dózou na Fajtově kopci.

Dopis Velkému Meziříčí

- - 26. 6. 2017 - komentářů  0
Ilustrační foto.
Ilustrační foto.
foto: -kaš-

Vážený pane starosto, vážení zastupitelé,


Nezávislá část odborné poroty jednokolové projektové architektonicko-urbanistické soutěže o návrh Náměstí a přilehlé ulice ve Velkém Meziříčí si je vědoma své role a zodpovědnosti ve vztahu k výběru realizovatelného návrhu.  Vyjadřujeme znepokojení ze současné diskuse, která proběhla na minulých dvou jednáních zastupitelstva a je veřejně známa a diskutována nejen v rámci Vašeho města. Dobře a kvalitně připravenou a vedenou veřejnou architektonickou soutěž poškozuje a znevěrohodňuje pro nás nepochopitelný spor, který je veden pro veřejnost nesrozumitelně. Naopak vyjadřujeme a potvrzujeme svůj odborný názor na výsledek soutěže a pořadí oceněných. Je zpochybňována odborná role a schopnost nezávislé části poroty rozlišovat mezi realizovatelností a nerealizovatelností předložených soutěžních návrhů. Vítěz v návrhu představil nejkvalitnější vizi pro město Velké Meziříčí, zvolenou jako nejvhodnější k pokračování v dialogu v rámci projektové přípravy. Vítězný návrh je nejenom realizovatelný, ale nadto představuje citlivý přístup z hlediska kulturní a historické autenticity velkomeziříčského náměstí a přilehlých ulic. Vhodně zachovává stávající stromový háj v srdci náměstí a předkládá názor na jeho kontinuitu. Dopravní systém je zcela jistě realizovatelný, po odborném dialogu schopný dalšího vývoje. Návrh je ekonomicky přiměřený.


 
To vše je již vyjádřeno v hodnotící zprávě. Nesouhlasíme s tím, aby se vítěz soutěže, či kterýkoliv z dalších oceněných, stal obětí zpochybňování, které vážné téma architektury a kultury veřejného vystavěného prostoru zlehčuje zbytečným a nesrozumitelným informačním balastem a v důsledku tak jde proti veřejnému zájmu nejvyšší kvality v rámci předložených návrhů.
 


V Praze, Trutnově, Brně, Olomouci a Velkém Meziříčí dne 22.6.2017


 
Členové nezávislé poroty:  
 
akad. arch. David Vávra, předseda poroty

Ing. et Ing. Tomáš Jiránek

akad. arch. Ladislav Kuba

Ing. Vladimír Sitta

Ing. Petr Smítal

Ing. arch. Eva Uchytilová


Autor: podepsaní architekti

Publikoval: -kas-

Čtěte také

19. 9. 2023 - Daň z nemovitých věcí zůstává na koeficientu 1,0

Daň z nemovitých věcí zůstává na koeficientu 1,0
Zastupitelstvo města Velké Meziříčí vydalo obecně závaznou vyhlášku, kterou stanoví koeficient pro výpočet daně z nemovitých věcí.

28. 7. 2023 - Využívanost zastávek MHD ve Velkém Meziříčí, vede ta na Novosadech

Využívanost zastávek MHD ve Velkém Meziříčí, vede ta na Novosadech
Město si nechalo v listopadu loňského roku vypracovat statistiku počtu cestujících na zastávkách ve Velkém Meziříčí

23. 3. 2023 - Město plánuje konzervovat kamenný most v Rakůvkách

Město plánuje konzervovat kamenný most v Rakůvkách
Město Velké Meziříčí se připravuje na záchranu kulturní památky kamenného mostu z Rakůvek do Mostišť.

13. 4. 2023 - Škola na Oslavické připravuje modernizaci odborných učeben

Škola na Oslavické připravuje modernizaci odborných učeben
Žlutá základní škola na Oslavické ulici má nové šatny a knihovnu, chystá modernizaci učeben a očekává nápor dětí u zápisu. Tak školu radě města představila ředitelka Eva Bednářová.


Komentáře ke článku

Počet komentářů 61.

[1] Vložil: Evička, 26.6.2017, 10:42:35
Kdyby Radovan ctil pravidla soutěže které sám chtěl nebyl by takovej povyk. Ale vždy musí být po jeho...
[2] Vložil: blabla, 26.6.2017, 10:56:45
komedie, haha hihi hoho, aneb vítejte v kosourkově :-)
[3] Vložil: ObObyč, 26.6.2017, 11:17:10
Evičko, Radovan ctí pravidla soutěže tím, že chce jednat s vítězem soutěže. Ale konstruktivní jednání bylo 12 apoštoly smeteno za stolu pod záminkou nějakých zástupných problémů, které by byly vyřešeny jednoduchou úpravou detailů opravdu nejlepšího návrhu vzešlého ze soutěže. Potvrzuje se staré české přísloví "Kdo chce hledá způsoby, kdo nechce hledá důvody".
[4] Vložil: Evička, 26.6.2017, 11:50:15
S prvním se uz přece jednalo a nedohodli se. Teď se bude jednat se druhým. Potom třeba i se třetím. Podle vás jsou to zástupné problémy, podle 12-13 zastupitelů zásadní. Nechme tedy zastupitele ať teď jednají se druhým jak jim ukládá soutěž.
[5] Vložil: Jindřiška, 26.6.2017, 13:18:13
Opět všem pro smích! Děkuji všem Kašům, Vránům, Blažkům, Kamanovým atd. - výborná práce! Doufám, že v příštích volbách nedostanete ani hlas!
[6] Vložil: Tom, 26.6.2017, 13:49:45
Kdyby ti zastupitelé přiznali, že se jim návrh nelíbí nebo otevřeně popsali opravdové důvody, proč ho odmítnout, dalo by se to nějak pochopit. Pokud by prokázali, že vítězný návrh nesplňuje zadání a porota ho vybrala neoprávněně, nikdo by nemohl říct ani popel.
Ale jestli rozporují odborné hledisko, které posuzovala právě odborná komise, aniž by rozporovali samotný výsledek soutěže, je to přinejmenším podivné. Tak buď ten vítězný návrh nesplňuje zadání, pak neměl zvítězit a tím pádem se má soutěž zrušit, nebo ho splňuje a pak neobstojí argumenty, že je nerealizovatelný. Těžko může nastat něco mezi tím.
Takhle je to skutečně ostuda, ale ostuda zastupitelstva.
[7] Vložil: roman, 26.6.2017, 14:09:11
Ale vždyť ten návrh se nedá zrealizovat, napojit se na kruháč u Obuvi nejde a řešení dopravy u Kotvičky a školy hrůza hrůz! A parkování jen pro rezidenty, k smíchu! Lidi potřebují na náměstí kvůli úřadům, doktorům apod.
Odbornost poroty nikdo neposuzuje. Ale nikdo z architektů tady přece nežije. Takže pak to bylo hlavně Necidovi a Komínkovi. Takže je to tím pádem jejich odpovědnost
[8] Vložil: Bílek, 26.6.2017, 14:18:48
Odbornici krajináři hodnotí dopravu. Opravdu kvalitní práce.
[9] Vložil: Tom, 26.6.2017, 19:13:31
7: Takže projekt nesplnil zadání? Nebo nejde udělat jen jedna dílčí podružnost, která se dá vyřešit jinak?
Neslyším, že by zastupitelé zpochybňovali rozhodnutí poroty.
[10] Vložil: Libor, 26.6.2017, 20:55:35
porotci by měli především apelovat na dodržení postupu definovaného v soutěžním zadání, tzn. pokud se město nedohodne s prvním (což se v momentě, kdy zastupitelé odmítli uzavřít s prvním smlouvu, stalo), tak oslovit druhého v pořadí..
[11] Vložil: ťutin, 26.6.2017, 21:58:43
Vážím si názorů všech podepsaných architektů, ale... možná není problém v A-U soutěži, ale někde jinde. Propojení STAROSTA - VELIČKA - MARTAKIDIS - a další je velmi podezřelé... Pokud by starosta nechal jednat zastupitelstvo s 1. 2. 3. a poté vyhlásil referendum, tak by asi nikdo neměl nic proti, ale tento postoj starosty je velmi zarážející. Jako by měl něco slíbeno... Buď vítěz a nebo raději nic..........
[12] Vložil: asi tak nějak, 26.6.2017, 22:09:49
Stvořil Martakidis, rozeslal Necid, podepsali architekti
[13] Vložil: ferm, 26.6.2017, 22:53:07
hlavně že se chvástali že bude Vávra v porotě
[14] Vložil: Tom, 26.6.2017, 23:11:02
10: Porotci už rozhodli. A jestli se zastupitelstvu rozhodnutí nezdá a vítěz nesplnil zadání, měli by soutěž zrušit. Jinak se vyplatily peníze vítězům neúčelně.
Dohoda s prvním se nekonala, vítěz přišel na kobereček na "další kolo soutěže", i když už oficiálně zvítězil. Takže nejde o žádné jednání.

11: Pokud to, co píšete je pravda, pak musí být problém logicky i v soutěži. Jinak by nezvítězil ten návrh, který zvítězil. Těžko by se pod výsledek podepsal třeba pan Vávra a na nějakém Velkém Meziříčí si pokazil reputaci.
Ale zastupitelé soutěž jako takovou nenapadli. Tak jak může nějaký návrh zvítězit, přitom podle zastupitelů být nerealizovatelný ale soutěž samotná být bez poskvrnky? Řekněte architektům, že v tom a tom udělali při posuzování chybu a soutěž rušíte, peníze za ceny se vrátí a tak dále. Ale tohle je malinko pokrytecké.


Počítám, že teď dáme návrhy do šuplíku a další soutěž se bude konat tak za 10-15 let. Je čas a architekti na tu ostudu třeba zapomenou.
[15] Vložil: Jirka H., 26.6.2017, 23:43:14
Už bylo podáno na starostu trestní oznámení pro korupci ohledně A-U soutěže?? Ne?? To není možný, tolik obvinění, důkazů, předsudků a nikde nic... Nebo že by těch 12 zastupitelů mělo slíbeno od toho druhého v A-U soutěži?? A kdo má slíbeno od třetího v A-U soutěži?? Začínám se v tom fakt ztrácet... Jo, když si nemůžu koupit kozu, tak ať hlavně sousedovi chcípne ta jeho... Hnus toto...
[16] Vložil: materidouska, 27.6.2017, 06:35:36
Propojení STAROSTA - VELIČKA - MIKULASEK - MARTAKIDIS - a další je velmi podezřelé... a bohužel je to čisté podle zákonů a můžeme jenom zatínat vzteky pěsti! Pánové se v tom naučili chodit přesně podle zákonů. Nechtěl bych vidět co se děje ve větších městech....Zastupitelé už se na to nemůžou dívat tak to aspoň zvrací a brzdí....
[17] Vložil: Podivín, 27.6.2017, 06:48:06
No ono se těžko něco dokazuje a podává se trestní oznámení, když velký JÁ lidi zastrašuje apod.
[18] Vložil: Honza, 27.6.2017, 08:05:14
14: Architektonická soutěž a samotná realizace jsou dvě oddělené akce.. Porotci rozhodli, zdálo se jim jako nejvhodnější rešení pana arch. Mikuláška, soutěž byla ukončena. To, že se pozval pan Mikulášek bylo součástí jednaní před realizací, nikoliv soutěže. To, že se nerealizuje vítězný návrh přece podle pana starosty i místostarosty není problém.
15: Nechápu smysl Vašeho příspěvku.
[19] Vložil: Jenda, 27.6.2017, 08:34:24
Přijde mi, že vedení Velkého Meziříčí ani sekretář soutěže netuší, co se to tu vlastně děje. Co tedy bylo to minulé pozvání vítěze na zastupitelstvo? Bylo to jednání s vítězem nebo nebylo. Pokud nebylo, proč starosta ihned zbrkle vytáhl referendum? Kozina ani Velička neví, co vlastně architektům předali za podklady? No Kocourkov hadr! Nedivím se, že většina zastupitelů je proti realizaci
[20] Vložil: Tom, 27.6.2017, 10:08:17
18: nejsou to dve oddelene akce. Jsou to faze projektu, bez jedne by nebyla druha. Zastupitelstvo si stanovilo soutez jako podminku druhe faze - stavby.
Pozvani pana Mikulaska nebylo jednanim, zastupitele to pochopili jako dalsi zkousku a chteli vysledek souteze revidovat. Proc ale? Bud probehla podle reguli a nebo ne a pak se musi zrusit. Nic mezi tim. Nerekli: nam se ten vysledek nelibi. Zacali se vrtat v odborne strance, kvuli ktere si presne povolali odbornou komisi. Takze vyhozene penize, priste se se soutezi asi neobtezujte a rozhodnete si sami.

16: jestli muzete neco dokazat, sem s tim. Jinak placate.
[21] Vložil: Honza, 27.6.2017, 10:46:12
Chtěli vysvětlení několika sporných bodů přímo od autora návrhu, nepřesvědčil je, nechtějí pokračovat v realizaci podle prvního návrhu -> zveme druhého. Takhle to je podle pravidel, takhle to bylo prezentováno starostou a místostarostou. Přínosem soutěže mělo být, že nepůjdeme za jedním architektem, ale dostaneme několi návrhů, mezi kterými si budeme moci vybrat. Pořád nechápu tu bezmeznou obhajobu prvního návrhu. Opět starostou před soutěží tolik proklamovaná soutěž v Poděbradech - nikdo nenutí zastupitele podepsat smlouvu s vítězem a věta starosty Poděbrad "zastupitelstvo rozhodne" je všeříkající. Proč je to u nás jinak?
[22] Vložil: Raky, 27.6.2017, 10:57:14
co se zpochybňuje? výsledky soutěže nebo rozhodnutí zastupitelů? říkáte že je druhé místo nebo dokonce třetí místo lepší jak první? když neprošlo zastupitelstvem první místo tak neprojde ani druhý ani třetí a cela soutěž nás připravila akorát o prachy a čas a pobavila veřejnost, nic kloudného z toho nevzešlo...
[23] Vložil: Honza, 27.6.2017, 12:08:58
Proč myslíš? Ve své podstatě můžou vybrat kohokoliv, kdo se účastnil té soutěže... Už taky starosta řekl, jestli vůbec budou na nějakou rekonstrukci peníze? Aby tady kvůli tomu nebyla kovbojka a nakonec se za rok slavnostně oznámí, sorry jako, nejsou peníze, všechno dáváme do šuplíku.
[24] Vložil: Raky, 27.6.2017, 12:27:49
No tak trojka je podle nich nerealizovatelná protože má napojení na kruháč, takže s tím se jednat ani nemusí, a dvojka s tím parkováním taky nic moc, když si představím že bych projel kolem prvních park míst s tím že zaparkuju až na těch dalších a tam pak bude plno a budu muset vyjet z náměstí a po židárně se vrátit na náměstí tak to néní taky šťastné, současná možnost kroužit dokola a hledat místo je fajn :-)
[25] Vložil: Honza, 27.6.2017, 12:35:36
Několikrát se poukazovalo na to, že začínat rekonstrukci náměstí předtím, než bude alternativa parkování(Svit) je blbost. Tím by mělo být vyřešeno parkování na náměstí.
[26] Vložil: JÁJÁJÁ, 27.6.2017, 12:40:45
A procházet přes soukromý pozemek SVITU je taky blbost. SVIT změní majitele a jsme v pr.... no však víte kde.
[27] Vložil: ObObyč, 27.6.2017, 13:01:19
V případě VM jsou jednoznačně zpochybňovány výsledky soutěže a rozhodování poroty odborníků. Proto byly přizváni, aby z odborného hlediska posoudili naplnění zadání soutěže a stanovili, jak vyplývá z podstaty soutěže, pořadí předložených návrhů. Jejich rozhodnutí je proto třeba z pozice laiků respektovat. Mohu si nechat vysvětlit body, kterým nerozumím, mohu navrhnout zda některé detaily by bylo možno udělat jinak, ale nemohu zpochybňovat odbornou způsobilost zpracovatelů ani hodnotitelů. Pokud tomu tak není, pak, promiňte, do toho může kecat každý kdo má do p...e díru. To už není nezaujaté hodnocení soutěže, ale léčení pošramoceného ega. Vzpomeňte kdy se začala tato kauza rozviřovat ...
A tom, že jimi vybraný návrh jako vítězný nejlépe vystihuje historickou posloupnost vývoje náměstí, nejkonkrétněji a nejdetailněji řeší zásadní věci zadání soutěže není, po i laickém přečtení katalogu soutěže, pochyb.
[28] Vložil: Honza, 27.6.2017, 13:30:36
V případě VM se jedná o to, že se starosta naprosto vyprdl na jendání se zastupiteli a začal si to pytlíkovat sám. Vždy rozhodne zastupitelstvo, to je potřeba mít na paměti. Legitimitu soutěže už napadl jeden z účastníku v jejím průběhu, ale o tom se nějak taktně mlčí. Nikdo ze zastupitelů nezpochybňuje AS jako takovou nebo kompetentnost poroty, když se starostou není rozumná řeč, tak se nedá nic dělat. Nicméně teď je potřeba přizvat druhého v pořadí.
[29] Vložil: Tom, 27.6.2017, 16:30:57
21: Zásadní je důvod, pro který zastupitelstvo první návrh nevybralo. Jestli je problémem nerealizovatelnost, měli napadnout výsledek soutěže. Podle pravidel měli jednat s prvním a pak s dalšími v pořadí. S vítězem nejednali, jen ho vyzkoušeli před tabulí a odmítli. Podle těch argumentů, kterými obhajovali svoje stanovisko, se pasují do role stavebních odborníků a dopravních inženýrů a to myslím ani jeden ze zmíněných zastupitelů není. Tedy rozhodli od stolu během jednání zastupitelstva. Proč tedy rok běžela nějaká soutěž? Stačilo zadat veřejnou nabídku a mohli si vybrat přímo, udělat si s každým vlastní pohovor a ušetřit čas i peníze. A reputaci městu.
[30] Vložil: Raky, 27.6.2017, 18:43:47
29: přesněěě, souhlas
[31] Vložil: rejpal, 28.6.2017, 06:26:05
A těch 700 000,vyletělo komínem?Může někdo zveřejnit aktuální stav financí města?Podle toho rozdávání se dá vytušit,asi veliká díra.Pro příští zastupitelstvo začátek,když ne od nuly,tak od mínusu.Vůbec nezávidím,tedy těm novým.
[32] Vložil: AS, 28.6.2017, 07:18:07
Co tady melete. V navazujícím řízení na architektonickou soutěž se dál pokračuje.
[33] Vložil: Honza, 28.6.2017, 07:29:15
29: Pokud chtěl starosta podepsat smlouvu, tak musel s někým jednat. Pokud s nikým nejednal, tak z jakého titulu chtěl podepsat smlouvu?
Jaký je důvod toho, že starosta najednou otočil a je NUTNÉ podepsat smlouvu s vítězem, když při představení soutěže mluvil jinak? Soutěž se dělala, "protože dostaneme třeba 30 skvělých návrhů, ze kterých si budeme moci vybrat a nakonec rozhodne zastupitelstvo." Obrat o 180 stupňů u starosty nikoho nezajímá, ale to, že se většina(!) zastupitelů rozhodne nepokračovat s vítezným návrhem je strašná tragédie a jsou to de*enti, kteří tomu nerozumí a mají držet h*bu a zvedat ruku - to už si doopravdy děláte srandu ne? Takhle by to mohli dělat u všech zakázek, protože na vše existují odborníci(spousta z nich chce většinou jen prodat), pak tam ani nemusí být.
Děláme věc na "100-200 let", ale všechno se musí stihnout do konce tohoto volebního období, začínám z toho všeho mít pocit, že se má jednat jen o další pomník starostování Necida a jeho hnutí.
Rejpale, proč by to byly vyhozené peníze?
[34] Vložil: Raky, 28.6.2017, 09:28:54
33: měli se účastnit soutěže a kecat do rozhodování během soutěže
vyhozeny prachy to jsou to je jasný, žádný projekt ze soutěže se realizovat nebude a tím pádem každý další projekt začne od nuly za další prachy...
[35] Vložil: Honza, 28.6.2017, 09:51:13
Proč? Doteď měli za to, že se bude jednat tak, jak starosta řekl před soutěží, najednou si to starosta změní, a proto je kolem toho takový haló. Všichni vědí, co měli dělat zastupitelé, co měl dělat starosta podle jeho vlastních slov? Základem celého sporu je, že starosta se snažil obejít zastupitele.
[36] Vložil: rejpal, 28.6.2017, 10:06:24
Honzo.Odpověděl Raky.Je zajímavé,že když místní rodačka chtěla natočit film,který mohl být zajímavý,konečně by některým televizním moderátorům ukázal rozdíl mezi Velkým a Valašským,na to peníze nenašli.A mohl si pan samolibý střihnout hlavní roli.Ukázat,že se tu opravdu dobře žije.Kolikátá už je to soutěž,kdy byly vyplaceny peníze,a nic?Zastupitelstvo pouze cítí příležitost,se před volbami zviditelnit.Folklor,na který už asi nikdo neskočí.
[37] Vložil: Honza, 28.6.2017, 10:21:11
Aha takže měli sedět a zvedat ruce, hlavně ať se něco udělá, to je pro Tebe lepší?
[38] Vložil: Raky, 28.6.2017, 11:27:13
ne! ale měli připomínkovat už během soutěže, takhle podle jejich argumentů, k vítězné studii, jsou špatné a nerealizovatelné i ostatní studie!!! měli všechny připomínky co jim vadí propagovat ještě v tu chvíli kdy běžela soutěž! a ne že drží hubu a když je konec tak se začnou hádat o počtu stání a co je realizovatelné a není. Všechno je to politikaření akorát a odskáčeme to akorát my všichni..
[39] Vložil: Honza, 28.6.2017, 11:44:04
co by se změnilo, při pripomínkování během soutěže? Návrhy byly odeslány v daných podobách, takže žádné změny nehrozily.. Za další jak víš, že to nikdo nepřipomínkoval už v průběhu soutěže a nebyl odpálkováný s tím, že se to vyřeší později, potom?
[40] Vložil: Raky, 28.6.2017, 12:00:21
ale aspoň by se tam objasnili možnosti, co vím podle videa ze zastupitelstva tak pan Rosa byl jako nějaký náhradník či co a měl právo se tam účastnit a nebyl tam a teď ma nejvíc připomínek.
[41] Vložil: Honza, 28.6.2017, 12:30:39
Jaká byla domluva ohledně přítomnosti náhradníků víš? Navíc zastupitelé vykonávají funkci při běžném zaměstnání, tzn. není v jejich silách účastnit se všech jednání.
[42] Vložil: Raky, 28.6.2017, 13:45:44
hele sorry ale je zastupitelem dobrovolně, tak to že mají ještě zaměstnání neberu jako výmluvu, jednou tam byl a řekl že mezi takovýma kapacitama nemá co dělat a už se tam neukázal, to je dost blbá výmluva... už mě to nebaví ;-) to je donekonečna a jediný závěr z toho bude takový že ze soutěže vzniklo pár hezkých "drahých" obrázků který se můžou někde vystavit toť vše, a pokud z toho ještě vzejde něco kloudného tak budu mile překvapen ale nevěřím tomu :-(
[43] Vložil: Pavel K., 28.6.2017, 13:50:49
Nerozumím tomu, proč vysvětluje pan Komínek co se mu nelíbí na 2.a 3.návrhu arch. soutěže? Zase nevhodný příměr. Město Telč má centrum zapsané v seznamu světového kulturního dědictví UNESCO. To znamená, že už tuplem mají ořezané možnosti-jak říká pan místostarosta, že se mu nelíbí hlavně povrch. Dle poslechu to vypadá jako by byl on minimálně součástí toho,proč uspěl návrh č.1 Nezpochybňuji AUS, ale prostě to tak nějak cítím.
Mimochodem pozornému posluchači neujde nápověda(jedna?) p.starosty v čase asi 01:00:...
[44] Vložil: Honza, 28.6.2017, 14:25:30
Pokud prohlásil tohle, tak na to není opravdu co říct..
Pavel K.: místostarosta byl myslím součástí komise.
[45] Vložil: Tom, 28.6.2017, 20:36:45
Honzo, všechny tvoje otázky už byly zodpovězeny, ale ještě jednou.
Rok běžela architektonická soutěž. Návrhy posuzovali odborníci. Vyhlásili výsledek a až poté se probralo pár zastupitelů a začalo šťourat do odborných otázek. Které navíc mohli připomínkovat během soutěže, což neudělali. To vyvozuji z toho, že se nikdo z nich neohradil, že by jejich připomínky porota v průběhu ignorovala.
Nenapadli ani výsledek soutěže jako takový (a tím pádem soutěž neanulovali), jen se jim prostě subjektivně nelíbil vítězný návrh. To by se dalo chápat jako legitimní důvod, ale nechápu, proč se zaklínají "objektivními" důvody, že je návrh nerealizovatelný.
Pokud nepotřebovali odborný pohled na návrhy, měli si vybírat sami a nezařizovat soutěž. Výsledek je trapas pro město, vyhozené peníze a další sada obrázků do šuplíku.
Mimochodem úprava náměstí myslím nebude na 100 až 200 let. Viděl bych to tak na 50 let maximálně. A ani si nemyslím, že by délka rozhodování byla zárukou výběru kvalitního návrhu. Během toho roku se dalo naprosto v pohodě vybrat výborný návrh.

Nicméně teď už s tím nejde nic dělat, zastupitelstvo rozhodlo, dalším krokem by případně bylo referendum, což si myslím by konečně mělo šanci zužitkovat výsledky soutěže.
[46] Vložil: ObObyč, 29.6.2017, 06:38:50
[45] přesně tak. Tady ani nejde o to, který návrh bude realizován. Prostě skupina uražených zastupitelů, v čele se zastupiteli strany, jež historicky patří k největším intrikánům a zákulisním tahatelům nitek, se rozhodla potrestat starostu a radu za to, že zcela v souladu s pravidly soutěže, zahájil jednání s vítězem. Žádná smlouva nebyla na stole a už se ji rozhodli neschválit. Aby to vypadalo průhledně, pozvali si vítěze na "Velkomeziříčský koncil" (podobnost s Kostnickým pouze náhodná), kde ho vyslechli a bez dalších průtahů odsoudili protože jejich pravda je jediná ta pravá. Ještě štěstí, že ho za úsvitu nevyvedli na břeh Balinky a ...
[47] Vložil: Honza, 29.6.2017, 07:45:54
Ne, Tome, nebyly. Proč starosta jedná nyní jinak, než jak říkal v roce 2015? Starosta zcela podle pravidel zahájil jednání, to ano, ale taky řekl, že se s vítězem dohodl a chce s ním podepsat smlouvu. Proč se starosta pořád drží návrhu číslo 1? Proč se snažíme dělat referendum o návrhu číslo 1? Pokud chceme být tak moc demokratičtí, proč nedáme lidem na výběr ze všech 3 návrhů? Pokud se to dělá pro obyvatele VelMezu, neměli by mít na výběr? Ještě jednou, v Poděbradech to jde, u nás ne. Přitom podmínky soutěže jsou stejné.
[48] Vložil: Tom, 29.6.2017, 09:58:00
Ja si nemyslim, ze jedna jinak. Mozna ze mluvi jinak, nez v roce 2015, ale pokud nemel mandat s vitezem smlouvu podepsat, pak to stejne nemohl udelat. A pokud ten mandat mel, v cem je problem?
Stejne tak neni problem usporadat podpisovou akci za referendum se vsemi navrhy. Muze si ho zacit organizovat zase jina skupina. Starosta ma ale v ruce aspon arhument vitezstvi v soutezi, coz neni nizka karta. Demokracii do toho netahejme, lide budou mit moznost to odmitnout.
[49] Vložil: Honza, 29.6.2017, 10:19:07
Vždyť máš na videu, že mluvil jinak než mluví teď. Mandát neměl, podpis smlouvy nebyl projednán na zastupitelstvu. Čili pokud by smlouvu podepsal, vystavil by se trestnímu stíhání, proto to neudělal. Lidé budou mít možnost to odmítnout, ale budou jim poskytnuty objektivní informace o celé problematice nebo to budou pouze argumenty příznivců starosty a prvního návrhu? Referendum je skvělá věc, ale dá se velmi snadno ovlivnit výberem otázky i tím, jak je problematika prezentována veřejnosti. Po událostech z posledních týdnů si nemyslím, že veřejnost dostane objektivní informace. Za mně je jediná schůdná varianta nechat veřejně představit všechny varianty a následně udělat hlasování občanů VM. Cokoliv jiného je dle mého manipulace ve prospěch jedné(jakékoliv) skupiny.
[50] Vložil: o, 29.6.2017, 10:57:24
www.obcasnik.eu/neci…
Četli jste? To by mě zajímalo kdo ty blafy u Mareše objednává.
[51] Vložil: ObObyč, 29.6.2017, 11:44:41
Honzo, melete stále dokola to samé jako kafemlejnek. To je samé kdyby a coby.
Všechny návrhy byly veřejnosti transparentně představeny již v roce 2016 viz. www.velkomeziricsko.… a občané se k nim mohli vyjadřovat. Dokonce byli vyzváni, aby sdělili co se jim líbí či nelíbí.
Otázky:
Viděl někdo zmiňovanou smlouvu, jejímuž podepsání je třeba tak vehementně zabránit?
V čem jsou návrhy č.2 a č.3 lepší než č.1?
Porč je tedy komise odborníků zařadila až na 2. a 3. místo?
A neříkejte, že komise byla zmanipulovaná, to by bylo jak velkomeziříčská akta X.
[52] Vložil: Honza, 29.6.2017, 13:06:00
A vy neustále ignorujete hlavní příčinu celého sporu a očerňujete zastupitelé. Starosta chtěl obejít zastupitelstvo a vy mu ještě tleskáte a fandíte. Právě proto,že nikdo tu smlouvu neviděl je celý tenhle spor! Videa ho jasně usvědčují ze lží a vy jste schopní tvrdit, že ne. V odkazu od Vás je i pasáž o napadení soutěže druhým v pořadí. A zase opět to umně pan Velička dokázal obhájit, jak je to transparentní. Přísně apolitická setkání vedená představiteli Toho pravého Meziříčí také vypovídají o ledasčem. Neřeknu, v čem jsou návrhy 2 a 3 lepší, ale když už chci dělat něco v zájmu obyvatel, tak jim dám na výběr mezi všemi oceněnými nebo ne? Není náhodou součástí rozhodování i to tolik proklamované subjektivní hodnocení tedy líbí/nelíbí? Proč nenechat zvolit občany co se jim líbí? Proč se jim snažíte podsunout to, co se líbí komisi?
[53] Vložil: Ex velmezak, 29.6.2017, 13:20:27
Napojeni na kruhac nemozne? Nesmysl. Az nekdo pojedete do NMNM, tak si tam jejich kruhac hned na prijezdu poradne prohlednete. Vsechno jde, kdyz se chce. Vyjezd nemusi ustit rovnou na.kruhac, ale tesne za nim, s kratkym pripojovacim pruhem. Vsechno jde, kdyz se chce. Ale tady to fakt zavání nejakou špínou.
[54] Vložil: Honza, 29.6.2017, 13:29:54
To, že to nejde, je vyjásření dopraváků.
[55] Vložil: ObObyč, 29.6.2017, 15:07:04
Honzo, když už tak víte všechno přesně, tak byste měl také vědět, že jde o jednosměrné napojení do Radnické. A jak padlo na jednom z posledních zasedání zastupitelstva toto napojení z kruhového objezdu opravdu není možné, ale dopravními inženýry DI Žďár byla navržena možnost vjezdu do Radnické ihned za kruhovým objezdem přes stávající parkoviště.
[56] Vložil: Honza, 29.6.2017, 15:52:06
A to už není součástí vítězného návrhu čili se z toho stane návrh jiný.
[57] Vložil: Tom, 29.6.2017, 18:06:40
To by znamenalo, ze kazda zmena dlazebni kostky oproti navrhu je problem. Vazne je potreba to takhle hrotit? Co je jeste unosna zmena projektu a co uz ne?
[58] Vložil: Honza, 30.6.2017, 07:23:10
Ne to by neznamenalo. Změna tvaru nebo druhu kostky mi přijde daleko méně závažná, než změna celého konceptu dopravy. Co když se dalekosáhlými úpravami návrhu č.1 dosáhne podoby, které by se dosáhlo jednou nebo dvěma úpravami návrhu 2 nebo 3? Proč se upínat k jednomu návrhu, když si můžeme vybrat až ze 3 variant. Neustále nám tu někdo podsouvá, co se nám má líbit a co je dle jeho názoru to pravé - to už jsme tu měli 40 let.
[59] Vložil: Ivanka, 30.6.2017, 13:58:42
Tlak Necida na prosazení 1. návrhu už začíná být dost nepříjemný a podezřelý. Jestli za tím nebude něco jiného než zájem o podobu náměstí. Že by potřeboval stihnout nějakou malou domů? Každý normální starosta by prvně vyřešil odstavné parkoviště a dopravu. Kde budou stromy a kde lavička není vůbec důležité. Hlavní je jen a jen DOPRAVA!!! A to nikdo neřeší.
[60] Vložil: rejpal, 30.6.2017, 17:42:26
Kolik století už toto náměstí existuje.Jeho tvůrci určitě nepotřebovali nějaká výběrová řízení,a náměstí vybudovali.Asi nebyli tak nenasytní.Viděli veřejný prospěch,ne ten svůj.To,že je potřeba náměstí upravit,je zřejmé,ale ku prospěchu občanů a návštěvníků města,ne pro nějaké lobby,jak je dnes moderní.
[61] Vložil: Tom, 1.7.2017, 15:12:59
Že Vám přijde změna kostky daleko méně závažná neznamená, že to tak je. Buď není možné projekt upravovat nijak nebo některé změny přípustné jsou. Napojení na kruhák nebo na silnici kousek za kruhákem není zásadní změna celého konceptu dopravy. Takže nerealizovatelnost návrhu je nesmysl.
Jestli jste chtěl výběr, nemusela být žádná soutěž s odbornou porotou, mohl jste si zařídit referendum a podle něj pak výběr ze všech došlých návrhů.

59: Co je špatného na tom, když organizátoři soutěže chtějí postupovat podle jejích pravidel a využít vítězný návrh?
Doprava není to jediné, kvůli čemu se je potřeba měnit náměstí. Dá se tam dojít i pěšky, v létě je pomalu každou druhou sobotu uzavřené a taky to lidé přežijou.
Diskuse uzavřena.

NovinyVM.cz - nezávislé internetové noviny pro Velké Meziříčí, mikroregion Velkomeziříčsko a kraj Vysočina.
Publikování nebo další šíření obsahu serveru NovinyVM.cz je bez písemného souhlasu ZAKÁZÁNO.
Pokud chcete informace o inzerci nebo napsat redakci - pište na email redakce@novinyvm.cz.
Příspěvky v sekci "Od Vás" nevyjadřují názor redakce, jejich obsah není redigován.
Redakce upřednostňuje rychlost zveřejnění a aktuálnost před gramaticky a slohově bezchybnými články.

Vše pro ONLINE: webhosting - e-mail hosting - e-shopy - fakturační systém - SEO.
Nastavení cookies

×

Váš prohlížeč blokuje reklamu

Vážený uživateli, jelikož jste naším pravidelným návštěvníkem, zvažte prosím vypnutí AdBlocku na této doméně.
Příjmy z reklamy nám umožňují nabízet čtenářům obsah zdarma.

V horním panelu prohlížeče klikněte na ikonku ruky na červeném pozadí a zvolte
“Nespouštět na stránkách na této doméně”. Děkujeme!

Lisovna plastů, spol. s r.o. hledá zaměstnance
TOPlist