MILWAUKEE: Nová prodejna ve Velkém Meziříčí!
Dnes je 25. září 2023, svátek má Zlata, zítra Andrea.
  • Po měsíci od premiéry na zámku uvedl ochotnický divadelní soubor Špatně namíchaný bublifuk reprízu hry Zkrocení zlé ženy ve velkém sále Jupiter clubu. A opět s velkým úspěchem.
  • Na náměstí se stala dopravní nehoda 2 osobních vozidel.
  • Prostranství u městské synagogy je stále vylepšováno.
  • Studenti a žáci místních škol v pátek dopoledne ve velkém sále Jupiter clubu viděli úspěšné představení místních ochotníků ŠNB Zkrocení zlé ženy. Repríza pro veřejnost bude zítra v sobotu 23.9. ve 20 hodin taktéž v Jupiter clubu.
  • Čekárna vlakové zastávky na Družstevní ulici byla "vyzdobena".
  • Díry na Družstevní ulici úspěšně zalepeny. Celá rozpraskaná silnice i chodníky by si zasloužily větší rekonstrukci.

Zamyšlení nad referendem

- - 6. 10. 2017 - komentářů  0

Budeme mít referendum o jednom návrhu, který byl vybrán komisí jako nejvhodnější. Podle konstatování soudu mají občané právo říci svůj názor, ale ani v případě kladného výsledku referenda nemusí být tento návrh skutečně realizován. Navíc tam bylo konstatováno, že zastupitelé postupují správně.


Hodnotící komise architektonické soutěže u každého ze tří oceněných návrhů dala doporučení, co je třeba upravit v případě, když město bude o tomto návrhu jednat. Pro mě jako člověka, který preferuje logické myšlení, z toho plyne jediný závěr, že ani komise nebyla přesvědčena, že musí být nutně vybrán první oceněný návrh. Nicméně se musíme v referendu vyjadřovat pouze k jednomu návrhu, přitom ale zastupitelsvo shledalo první oceněný návrh jako nedostatečný a zahájilo jednání s autory druhého oceněného návrhu, čímž neporušilo podmínky soutěže ani zákon o veřejných zakázkách.

 

Nebudu zde porovnávat návrhy, ale doma se nám líbí nejvíc oceněný návrh číslo tři. Samozřejmě jako každý návrh, i tento potřebuje nějaké změny, ale dle našeho názoru je nejkomplexnější a nejlepší. Protože řeší nejen náměstí, ale také nábřeží řek a přilehlé ulice. Tento architektonický návrh se snaží vytáhnout život z domů na ulici, přesně podle filozofie knihy Města pro lidi autora Jana Gehla. A pro případné kritiky jen podotknu, že jsme u našeho hodnocení měli dva budoucí architekty, kteří sice ještě studují, ale zároveň už pracují v architektonické kanceláři. A navíc jeden z nich zde od malička bydlí a zná místní prostředí. A co máme dělat? Vyvolávat referendum o třetím návrhu nebo přesvědčovat zastupitele, že trojka je ta nejlepší?

 

A tady je zakopaný pes, protože architektonický návrh se může „líbit“ a musí splňovat zadané podmínky. A to slovo líbit není měřitelné žádným nástrojem, tak jako skok do dálky, výše nabízené ceny nebo počet uzavřených obchodních případů. Komise stanovila pořadí návrhů, které se jí nejvíc líbily. Nepochybujeme o odbornosti poroty, stejně jako nepochybujeme o odbornosti rozhodčích při závodech v krasobruslení. Přitom většina diváků byla přesvědčena o tom, že nejlepší je krasobruslařka s číslem 8 a rozhodčí vyhodnotili jako nejlepší závodnici číslo 5. Je mnoho jiných faktorů, které hodnocení ovlivňuje a nebudu je vyjmenovávat. Jakmile je hodnocení závislé na slově líbit, tak hodnocení nebude nikdy objektivní. Jinými slovy: kdyby byla hodnotící komise architektonické soutěže zcela jiná, tak je velká pravděpodobnost, že soutěž vyhraje někdo jiný. Protože každému se líbí něco jiného.

 

Souhlasím s referendem o třech návrzích. Referendum o jednom návrhu je pro mě diskriminační, protože mohu první návrh jen odmítnout a nemohu říci, který návrh se mi líbí.

 

A závěrem takový bonmot – ve VM vznikla „apolitická iniciativa“. Její členové na městském zastupitelstvu tleskají, vykřikují, případně si berou slovo, aniž by je k tomu někdo vyzval - vše po odstoupení starosty. A to se, prosím, nejednalo o Náměstí. Takže moje prognóza je, že do příštích komunálních voleb bude mít tato „apolitická iniciativa“ svou kandidátku. Jednak se její kandidáti budou vymezovat vůči současnému vedení města, a třeba se tam objeví i někteří současní zastupitelé, uvidíme v brzké budoucnosti...


Autor: Tomáš Rapušák

Publikoval: -red-

Čtěte také

11. 8. 2023 - Podjezd pod mostem u Penny se stal místem nebezpečného střetu cyklisty a dítěte

Podjezd pod mostem u Penny se stal místem nebezpečného střetu cyklisty a dítěte
Máme tu další varování před neohleduplnými řidiči, tentokrát cyklisty.

23. 4. 2023 - Do jarního úklidu se pustili také na Hliništích

Do jarního úklidu se pustili také na Hliništích
Občanům z lokality Hliniště ve Velkém Meziříčí není lhostejná příroda v jejich okolí, a tak se zapojili do akce Čistá Vysočina.

3. 5. 2023 - Filipojakubská noc na Hliništích měla bohatý program

Filipojakubská noc na Hliništích měla bohatý program
Lidé z oblasti Hliniště ve Velkém Meziříčí se nespokojili s obyčejným pálením ohňů a rozhodli se přidat k pálení čarodějnic také doplňkový program v podobě skákacího hradu a drobného občerstvení.

26. 6. 2023 - Moje vzpomínka na pí. učitelku, házenkářku Miladu Blechovou - Klapalovou

Moje vzpomínka na pí. učitelku, házenkářku Miladu Blechovou - Klapalovou
Zemřela dne 21. června 2023 ve věku 102 let.


Komentáře ke článku

Počet komentářů 57.

[1] Vložil: jana, 6.10.2017, 11:32:37
za mě opravdu pěkně popsáno
[2] Vložil: Martin, 6.10.2017, 13:01:25
Nechápu referendisty co blbnou. Prvně měli autoři prvních tří návrhů vysvětlil obyvatelům a zastupitelům co jak a proč udělali. Následně měla být diskuse s veřejností a posléze měli zastupitelé zvolit, který návrh je pro Velké Meziříčí nejvhodnější. To že se Vávrovi líbí první návrh je hezké, ale on tu žít nebude. Po představení oceněných návrhů měla být veřejná diskuse s obyvateli a případně i anketa, který návrh by si přál občan, co tu žije a následně by mělo přijít rozhodnutí zastupitelstva. Jak mohou lidé hlasovat pro první návrh, když se ještě neseznámili s třetím, tak to fakt nechápu a proto taky k tomuto referendu nepůjdu, protože mi nikdo ještě nepředstavil třetí návrh a tudíž nevím, jestli třetí není lepší než ten první. Celá soutěž tak jak byla odsouhlasena, je postavená na hlavu.
[3] Vložil: jonáš, 6.10.2017, 13:17:57
Martine, dobře to píšete, zhruba tak nějak to bylo představeno zastupitelstvu, aby schválili Arch. soutěž. Jenže potom jim bylo řečeno, že to bude všechno jinak a vznikl z toho takovýto hrozný paskvil arch. soutěže. Nedivte se pak, že se to většině zastupitelů přestalo líbit a chtěli s tím něco udělat, bohužel pan bývalý starosta uplatňoval svoji moc a Petros (na popud Necida)se postaral o zpolitizování celé situace a sami teď vidíme, jak to dopadlo.
[4] Vložil: Martin, 6.10.2017, 13:37:11
Proč by byla bývala porota vůbec kdy svolávána a bývala by měla v nákladném výběrovém řízení rozhodovat? Rozhodnutí poroty není tak docela nezávazné. Na radnici se odehrál puč ODS vůči starostovi a náměstí je politickým rukojmím ostudné koalice KDU s KSČM.
[5] Vložil: Jiří, 6.10.2017, 14:16:39
Tome, souhlas. Ale co už s tím teď? Půjdeme hlasovat a výsledek současné zastupitelstvo stejně smete ze stolu. No a potom třeba přijde další referendum o všech třech návrzích.. nebo o všech patnácti?
[6] Vložil: pepa, 6.10.2017, 14:23:14
Pro (2) to není moudré rozhodnutí nejít k referendu lepší je jít a volit NE. Protože pak se může stát že se ti výsledek referenda nebude líbit a už s tím nic neuděláš protože VÝSLEDEK MÍSTNÍHO REFERENDA JE PRO OBEC ZÁVAZNÝ!
[7] Vložil: občanka, 6.10.2017, 14:55:47
Pepo, je výsledek závazný i při malé účasti? Není tam dána hranice? Mně se totiž taky k referendu nechce. Souhlasím s příspěvkem 2 i s panem Rapušákem.
[8] Vložil: Benda, 6.10.2017, 15:13:24
Hlasovat v referendu NE znamená dát volnou ruku zastupitelům,kteří (alespoň těch 13) se už rozhodli pro návrh č.2. Proč, to netřeba popisovat...
A k platnosti referenda?
K platnosti rozhodnutí referendem je třeba účasti alespoň 35% oprávněných občanů.
Avšak platný výsledek referenda není automaticky závazný.
Rozhodnutí v místním referendu je závazné, hlasovala-li pro ně nadpoloviční většina oprávněných občanů, kteří se referenda zúčastnili, a zároveň alespoň 25% všech oprávněných občanů.
Může tak nastat situace (platné, ale nezávazné rozhodnutí), kdy se zúčastní přes 35% oprávněných občanů, ale pro navržené rozhodnutí hlasuje méně než polovina či takto hlasuje více jak polovina, ale tato polovina je menší než 25% všech oprávněných voličů dané obce.

A velmi doporučuji přečíst si článek Ing.Pejchala v posledním čísle měsíčníku Velkomeziříčsko.
A jinak souhlas s názorem Martina /4/.
[9] Vložil: rozum, 6.10.2017, 15:57:00
Referendum se stane neplatným , pokud nepřijde k volbám o referendu 35% oprávněných voličů. Takže kdo má rozum nepřijde, nepomůže ani když dáte ne..
[10] Vložil: Patrik Sysel, 6.10.2017, 16:23:29
Pane Rapušáku, měl byste si ujasnit fakta, než skrze noviny začnete ovlivňovat město. Velice mě uráží, že je pro podobné šíření dezinformací v médiích prostor.

Soud rozhodoval, zda bude vyhlášeno referendum. Předmětem usnesení tedy není hodnocení dosavadního postupu zastupitelstva. Stejně tak se soud nezabýval sporem, zda je výsledek referenda pro zastupitelstvo závazný. Proto je přinejmenším úsměvné, že jste naprosto ignoroval celkové vyznění usnesení a vybral si z něj pouze několik odstavců, které jste (po náležitém překroucení) mohl použít jako oporu Vaší argumentace.

Tím se dostáváme k první dezinformaci. Tvrdíte, že soud konstatoval, že zastupitelé postupují správně. To ale není pravda. Soud pouze uvedl, že autor vítězného návrhu nemá právní nárok na to, aby byl jeho návrh realizován a že zastupitelstvo se může rozhodnout, ZDA vítězný návrh začne uskutečňovat, tedy může se rozhodnout vítězný návrh nerealizovat. To znamená, že dle soudu zastupitelé nepostupovali v nesouladu se zákonem, nikoli že soud označil jejich postup za "správný". Kromě toho nemůžeme vědět, jak by soud rozhodl, pokud by zastupitelstvo stihlo zahájit potřebné kroky k realizaci druhého oceněného návrhu. Soud totiž neřekl, že zastupitelstvo si může vybrat, který návrh začne uskutečňovat, nýbrž že pouze nemusí začít uskutečňovat vítězný návrh. Navíc soud primárně rozhodoval o vyhlášení referenda a právě NESPRÁVNÝ (poškozující ústavně zaručené politické právo občanů) postup zastupitelstva v této věci napravil.

Druhou Vaší dezinformací je tvrzení, že soud konstatoval, že se zastupitelstvo výsledkem referenda nemusí řídit (a troufám si říct, že pokud jste usnesení soudu četl, tak vědomě lžete). Citace z usnesení soudu:"Občané města tím, že se vyjádří k této otázce, mohou vyjádřit svoji vůli, zda – jednoduše řečeno – úpravu centra města podle vítězného návrhu chtějí či nikoli. Takovým projevem vůle občanů města je zastupitelstvo a další orgány obce (starosta) vázány v rámci výkonu samostatné působnosti." Pro upřesnění doplním několik informací ze zákona o místním referendu:
1) Při účasti 35 % je rozhodnutí v místním referendu platné.
2) Rozhodnutí v místním referendu je závazné, pokud pro ně hlasovala nadpoloviční většina oprávněných osob, které se referenda zúčastnily, a alespoň 25 % všech oprávněných osob.

Nesmyslné je také Vaše tvrzení, že ani komise nebyla přesvědčena, že musí být realizován vítězný návrh. David Vávra, předseda odborné poroty, v reakci na zahájení jednání s autorem druhého oceněného návrhu:"Politici by neměli přebírat roli komise, která se jednohlasně shodla na vítězi." (Zdroj: https://jihlava.idnes.cz/referendum-soud-namesti-velke-mezirici-vysocina-f64-/jihlava-zpravy.aspx?c=A170919_352900_jihlava-zpravy_mv) Kdyby o vítězi soutěže rozhodl jeden hlas, patrně by bylo možné hovořit o tom, že ani porota nebyla přesvědčená, že musí být realizován vítězný návrh. To ale není případ našeho náměstí. Patrně byste za logické rád považoval i to, co logické není. Z faktu, že porota všem třem oceněným návrhům doporučila, co je třeba upravit, vyplývá pouze to, že každý z návrhů měl svoje "mouchy". To nic nemění na tom, že se porota jednomyslně shodla na vítězi a že i po skončení soutěže se opakovaně postavila za to, aby náměstí bylo realizováno podle vítězného návrhu.

Dále uvádíte, že jste nespokojen s formou referenda a že byste chtěl mít možnost hlasovat o všech třech návrzích. Ze zákona musí být otázka v referendu formulována tak, aby na ni bylo možné jednoznačně odpovědět ano/ne. To fakticky brání tomu, abyste si mezi návrhy v referendu mohl vybírat. Tvrzením, že se tím cítíte být diskriminován ze sebe ale jenom děláte hlupáka. Můžete klidně zůstat doma, nehlasovat a rozhodnutí nechat na ostatních. Zůstal byste tak ve stejné pozici jako před vyhlášením referenda, kdy o náměstí (za Vás) rozhodovalo zastupitelstvo. To jste asi neměl pocit, že jste diskriminován. Nebo můžete hlasovat proti vítěznému návrhu a moc opět vrátit do rukou zastupitelů. Nebo můžete jít ven a sbírat podpisy pro referendum o třetím návrhu.

Kromě toho jste nepochopil princip tohoto druhu soutěží. Cílem bylo nechat o náměstí rozhodnout odborníky a zabránit tomu, že náměstí zprzní lidé jako vrchní architekti Rosa nebo Blažek. Cílem naopak nebylo získat co nejvíce návrhů, ze kterých si poté vybereme sami. Proto není důvod ignorovat hodnocení odborníků. Pří vší úctě k Vám a našim spoluobčanům pořád více věřím porotě.
[11] Vložil: FS, 6.10.2017, 16:30:08
Pri vsi ucte,ja uz neverim nikomu. Vazeni architekti,vazeni zastupitele,vylizte si Brusel!
[12] Vložil: Recky troll, 6.10.2017, 17:07:41
Patriku=Petrosi tvoje demagogicka urputnost je "obdivuhodna"
[13] Vložil: Tomáš Rapušák, 6.10.2017, 17:43:44
10: Protože nejsem přesvědčen o tom, že váš nick odpovídá uvedenému jménu, píši jen číslo. V našem ekonomickém a právním systému určují realizovaný projekt právě politici, ti mají poslední slovo. Na vaši odpověď, bohužel, nemá cenu reagovat, inteligentní člověk si udělá názor sám. Pokud jste si tak pevný v kramflecích, tak napište článek a zveřejněte své skutečné jméno. Čtenář si udělá názor sám. A pro jistotu tady něco nakopíruji, je to podstatné z rozhodnutí soudu.

Smyslem konání referenda nemůže být nahrazení rozhodnutí příslušných orgánů státní správy ve správním řízení; tímto smyslem je zjištění politického (či obecněji společenského) názoru občanů. Nejvyšší správní soud ve vztahu k § 6 a § 7 zákona o místním referendu uvedl, že „…z citovaných ustanovení plyne přípustnost konání místního referenda ve všech věcech spadajících do samostatné působnosti obce s výjimkou taxativně uvedených případů. ….
Občané města jsou toliko dotazováni, zda se jim (zjednodušeně řečeno) „vítězný návrh“ úpravy centra města „líbí“ natolik, aby odpůrce podle tohoto návrhu (aniž by bylo zpochybňováno, že jde o „vítězný návrh“) centrum města upravil. Občané města se tedy mají vyjádřit k dalšímu postupu odpůrce navazujícímu na již uskutečněné (a optikou ZVZ již ukončené) procesy vedoucí ke stanovení vítězného návrhu. Navržená otázka tudíž existenci „vítězného návrhu“ nikterak zpětně nezpochybňuje. Autoři „vítězného návrhu“, resp. nejvhodnějšího návrhu (§ 107 ZVZ), nemají přitom právní nárok na to, aby se jejich návrh realizoval. Rozhodnutí o tom, zda se úprava centra města podle „vítězného návrhu“ uskuteční či nikoli, je po ukončení soutěže o návrh na odpůrci (zadavateli soutěže o návrh). Povinnost uzavřít navazující smlouvu o dílo s autory „vítězného návrhu“ odpůrci neukládá ani ZVZ (ani § 23 odst. 6 ZVZ, jehož porušení se někteří zastupitelé dle vyjádření odpůrce obávají; toto ustanovení totiž dává zadavateli pouze oprávnění jednacím řízením bez uveřejnění navázat na soutěž o návrh), ani soutěžní podmínky ze dne 7.4.2016. Závazek autorů „vítězného návrhu“ (závazek spočívající v povinnosti návrh dopracovat do podoby projektové dokumentace), k němuž se zavázali v čestném prohlášení tvořícím přílohu č. 4 soutěžních podmínek, totiž neznamená povinnost odpůrce (zadavatele) projektovou dokumentaci nechat vyhotovit, nýbrž toliko povinnou připravenost autorů ji vyhotovit, pokud je k tomu odpůrce vyzve. Odpůrce se tedy může rozhodnout, zda vítězný (nejvhodnější) návrh „začne uskutečňovat“ (nechá jej přepracovat do formy projektové dokumentace a poté jej začne skutečně realizovat). Rozhodne-li se návrh nerealizovat, neporuší tím ZVZ ani soutěžní podmínky. Neporuší tedy žádnou veřejnoprávní normu a rozhodnutí o vyhlášení referenda jej nevede ani k porušení žádného soukromoprávního ujednání.
[14] Vložil: Patrik Sysel, 6.10.2017, 19:19:30
13: Protože si nejsem jistý, že Tomáš Rapušák není vymyšlené jméno nebo že se za Tomáše Rapušáka pouze vydáváte, píši jen číslo... Ano, Patrik Sysel je moje pravé jméno, nevím, co je na tom tolik nepravděpodobného.

Nemám ambici psát článek. Nejsem ani proti tomu, abyste články psal Vy, ale musel jsem upozornit na Vámi (vědomě či nevědomě) překroucené informace.

Nevím, proč útočíte na inteligenci, já jsem Vám pouze opravil faktické chyby.

Co se týká citace usnesení, nevím, kam tím míříte. Pokud se má jednat o oporu Vašeho tvrzení, že se zastupitelstvo nemusí řídit výsledkem referenda, musíte mi to vysvětlit trochu obšírněji. Já si stojím za tím, že výsledek referenda je závazný (vysvětloval jsem výše). Pokud se jedná o něco jiného, tak mi to také budete muset vysvětlit obšírněji, protože já v té citaci prostě nevidím nic, co by odporovalo mým tvrzením v předchozím komentáři.
[15] Vložil: jarda, 6.10.2017, 21:15:48
Tak začínám mít dojem, že pokud nemám stejný názor jako ex starosta a petenti, jsem debil a asi bych se měl z tohoto města odstěhovat ... Trochu se začíná z těch diskusí ztrácet tolerance jiného názoru. Oboustranně. Žije nás tu cca 10 tisíc, tak si snad mohou někteří myslet i něco jiného, ne?
[16] Vložil: pepa, 6.10.2017, 22:20:51
Pane Rapušák v tomhle městě žít je katastrofa nemá cenu na něco reagovat stejně se to otočí proti Vám. Aspon, že se podařilo odstranit radu a starosta to konečně pochopil co má udělat.Já osobně bych náměstí nechal tak jak je nebo to dopadne jak jéčko místo 90 mil. tak vylezlo na 130.Proto se nedivím, že starostu neživil jeho plat, ale jiné aktivity.
[17] Vložil: Paprik Vysel, 6.10.2017, 22:56:56
Patriku udělal jste ze sebe zbytečně vola, od začátku bylo špatně nechat rozhodovat pouze zastupitelstvo, či architekty.... nežije tu pouze 15 lidí nebo kolik jich má rada města, ale s přilehlými obcemi skoro 11tis. jak tu psal někdo výše. Zkušení odborníci mohli vybrat ze všech uchazečů nezávisle a anonymně 3 nejlepší návrhy, ze kterých pak mohli sami občané vybrat vítězný návrh, takhle by to bylo podle mého názoru fér a myslím, že nejsem sám, kdo tento názor zastává....Ono architekt je sice hezké slovo a kde kdo se tímto titulem také chvástá, potkal jsem spoustu architektů, kteří vyzvraceli svoje představy na papír, ale realizace jejich projektů byla absolutně nemožná a nesmyslná. V každém oboru se liší teorie od praxe. Liší se to, co mě či Vás učí(li) ve škole a to s čím se pak v životě potkáte.
[18] Vložil: Info, 6.10.2017, 23:56:18
Patrik Sysel - maturant 2017, právník, architekt a kdovícoještě
[19] Vložil: Jana, 7.10.2017, 01:16:20
Patrik Sysel-Pokud neumíš dobře číst s porozuměním a nechápeš rozhodnutí soudu, tak se nepleť do diskuze!
[20] Vložil: Hana, 7.10.2017, 09:52:03
Patriku - děkuji za Váš příspěvek! Kdo nechce, nepochopí, ale to už je jiný problém. Přeji Vám hezký den!
Jano - do diskuze může psát, kdo chce, ale základem by měla být slušnost, ta Vám ovšem chybí, viz arogantní tykání i styl!
[21] Vložil: Hano, 7.10.2017, 12:49:57
Třeba se Jana s Patrikem zná, piše tady bez obav pod celým svým jménem, ne? Tak proč by to tykání mělo být hned arogantní?!
[22] Vložil: Petra, 7.10.2017, 14:19:15
I když by první oceněný návrh vyhrál v referendu, tak pokud nebudou dořešeny jeho nedostatky (doprava, parkování apod.) a pokud nebudou autoři schopni připravit kvalitní a cenově přijatelnou nabýdku, nemusí s nimi zastupitelstvo uzavřít smlouvu o dílo. Pouze se o to dle otázky v refendu mají pokusit. A taky by mohlo být klidně vyhlášeno další refendum např. o návrhu č. 2 nebo 3. Podle mě je teda ten první návrh úplná tragédie
[23] Vložil: Petro, 7.10.2017, 14:48:13
co je to nabýdka ?
[24] Vložil: diskutujícím, 7.10.2017, 15:16:49
Jak to že zamyšlení nad referendem od jednoho obyvatele má takovou vážnost, že je aktualizováno jako nová zpráva, zároveň s grafikou článku, která nepokrytě podporuje druhé dražší řešení, že bychom měli možnost sledovat lídra v pozadí odpůrců referenda
[25] Vložil: Pavel , 7.10.2017, 15:43:52
Dobře napsáno. Když už budeme rozhodovat, tak bych si rád vybral mezi více oceněnými návrhy.
PS: Otázka je v referendu položena velmi nejednoznačně a není podle mě jasné, k čemu mají být zastupitelé zavázáni v případě úspěchu referenda.
[26] Vložil: obecně, 7.10.2017, 16:34:00
pro další co to nepochopili jestli chceme rekonstrukci náměstí podle nejlepšího návrhu ze 16, které došli do A-U hlasujte v referendu ano
[27] Vložil: všeobecně, 7.10.2017, 23:11:17
pro 26. Z diskuze je snad jasný, že mnoho z nás by rádo v referendu hlasovalo ANO, ale v případě že si budou moci svobodně vybrat a ne že jim vychytrálci předloží jedinou možnost.
[28] Vložil: Obecnik, 8.10.2017, 07:45:22
27. Presne tak,to uz je lepsi nikam nejit.
[29] Vložil: Vlasta, 8.10.2017, 08:41:38
Pro Petru č.22: Pro mne je tragédie č.2 a vy, neboť se píše nabídka ne nabídka.
[30] Vložil: San, 8.10.2017, 09:09:19
Dobrý den, může mi někdo poradit? Jsem proti referendu. Logika tedy velí neúčast. Těžko se ale predikuje, kolik lidí se referenda zúčastní. Nechci se svojí neúčastí podílet na vítězství ano. Také se nechci svojí účastí podílet (pokud by ano zvítězilo)na závazností referenda. Z komentáře 8 a 9 nejsem moc moudrý. Pokud by se našel někdo kdo by mi mé dylema dokázal trochu osvětlit předem děkuji.

Jinak referendum je jen volba zastánců návrhu č.1. Ti jediní volí co chtějí. Já osobně nevolím to co bych chtěl, ale jen menší zlo (ikdyž s touto volbou nejsem zcela ztotožněn). Nechápu pak nevraživost, která tu mezi oběma tábory panuje.
[31] Vložil: Petra, 8.10.2017, 09:54:39
Pro Vlastu č. 29: Nezapomeňte přidat můj příspěvek na:
www.facebook.com/gra…
Každý se tu hned zabývá překlepem a ne smyslem příspěvku.

Každopádně se mi také nelíbí návrh č. 2, líbí se mi návrh č. 3, ale na to se nás v referendu bohužel nikdo neptá.
[32] Vložil: SHolmes, 8.10.2017, 19:33:28
Podle mne se tu (asi záměrně) zapomíná na jisté věci:
- Náměstí se od r. 1989 už předělávalo 2x. Je tedy jasné, že takováto "rekonstrukce" tu bude tak 10 let a pak přijde někdo nový, kdo ho nechá zase z gruntu předělat. To samo mluví o tom, že o náměstí vůbec nejde, ale jde hlavně o ty peníze, co za to budou.
- Město daleko víc potřebuje vyřešení parkování na náměstí. Pokud by z náměstí zmizela auta, tak se může ukázat, že jakákoli jeho předělávka (s výjimkou nutných oprav) je TOTÁLNÍ KRAVINA. A to zase ukazuje, že tu jde o peníze až na prvním místě.
- S kýmkoli jsem mluvil, tak nějaké úpravy náměstí považuje za totální nesmysl.
- A také nechápu, o čem to referendum bude. Podle mne by mělo být hlavně o tom, zda a) náměstí rekonstruovat, nebo b) nechat tak. Ale obávám se, že možnosti budou úplně jiné a možnost (b) vůbec nebude k dispozici, protože pro ni by asi hlasovala většina občanů.
[33] Vložil: True, 8.10.2017, 21:57:28
Patriku fakta tady naštěstí neurčujete vy, ale soud. Ten konstatoval, že zastupitelstvo postupovalo správně a rozhodnutí s kým podepíše smlouvu je pouze a jenom na zastupitelstvu. Pouze musí dodržovat pravidla arch. soutěže. Podle soudu tyto pravidla dodrželo. Dezinformace tady šíříte vy.
[34] Vložil: Tom, 9.10.2017, 00:13:58
Dobrý večer,
já myslím, že teď jsou tyhle teorie zbytečné. Referendum bude, máte možnost se ho zúčastnit a to je tak asi všechno, co se s tím dá dělat.
Poté, co zastupitelé provedli tyhle nepochopitelné veletoče, bude alespoň trochu jasnější představa o tom, co by chtěli občané.
Pěkný večer!
[35] Vložil: 35, 9.10.2017, 08:48:46
Veletoče jsou krásně pochopitelné, je až příliš evidentní, že něco se soutěží není v pořádku.
Kdy bude skupina požadující referendum informovat o tom, že soutěž a postup poroty napadl už další architekt, který soutěžil?
Krásné ráno, Tome!
[36] Vložil: 36, 9.10.2017, 09:45:55
Zase dezinformace. O kterém panu architektovi hovoříte? Soutěž byla řádně a v pořádku ukončena loni na podzim. A co se týče dodržování pravidel A-U tak to je teď skutečně jen výmluva.
Krásné ráno 35
[37] Vložil: 37, 9.10.2017, 11:06:06
www.archiweb.cz/news…
Diskuze k článku, pan arch. Kotačka - kruháč ve tvaru osmičky na vjezdu na náměstí.
Pěkný den!
[38] Vložil: True, 9.10.2017, 13:49:30
Nepochopitelné veletoče tady převádí pan Necid. Před soutěží ujišťoval na zastupitelstvu, že rozhodnutí co se bude realizovat je na zastupitelstvu a že smlouva se může podepsat klidně s druhým a třetím. A najednou neexistuje nic jiného než první. A rozhodně nesdílím tvůj názor Tome, že je zbytečné uvádět dezinformace a lži na pravou míru.
[39] Vložil: Tom, 10.10.2017, 00:16:23
Pan Necid už na radnici nesedí.
Jestli chtěli zastupitelé paletu návrhů, nemuseli vyhazovat peníze za arch. soutěž. Jakou přidanou hodnotu by jinak přinesla, pokud zastupitelé rozporují odbornou stránku jejího rozhodování a vítězný návrh se jim nelíbí? Za této situace jsou to vyhozené peníze a navrch ostuda. Rozhodnutí referendem je podle mě proto adekvátní situaci.
[40] Vložil: Debil, 10.10.2017, 00:26:35
Tome, kdybys soutěž ne vyhlásil, kde bys návrhy vzal?
[41] Vložil: klasika, 10.10.2017, 07:06:39
AU soutěž byla malá domů pro Veličku. Nic extra za návrhy nepřinesla. Náměstí ve Velkém Meziříčí je tak specifické, že stačilo opravit sítě a předláždit a hlavně se zamyslet jak bude náměstí fungovat a domyslet napojení na bývalý SVIT a to tyto návrhy stejně neřeší. Zbytečně vyhozený milion a dalších 300 tisíc na referendum.
[42] Vložil: maladom, 10.10.2017, 09:05:02
41 Souhlasím. Pokud se podíváte na arch. soutěž ve VM zjistíte, že pan Velička měl v celé soutěži dvojroli. Byl jednak sekretář soutěže, ale byl také přezkušovatel. Podle definice ČKA: Přezkušovatel sleduje formální dodržení soutěžních podmínek a předává návrhy porotě.
Takže vlastně připravuje podklady, které ovlivňují rozhodnutí poroty. Je alarmující, že ČKA by vůbec nevadilo, kdyby takový člověk spolupracovat s tím, kdo soutěž vyhrál na dopracování návrhu v dalších stupních projektové dokumentace. Je něco prohnilého v tomto státě...
[43] Vložil: brouk Pytlík, 10.10.2017, 13:53:26
To je zajímavé sledovat, jak každý ví, jak by to tu vlastně mělo vypadat. Máme jasno. Nepotřebujeme odborníky, natož architekty, nechceme cizáky, my si poradíme. Všichni přece víme, co chceme - jen předláždit - a co - ona ta dlažba pod auty stejně nebude vidět! A z toho našeho krásnýho náměstí přece chceme parkoviště. Nám broukům pytlíkům, co se umějí práci všeho druhu, je to jasné. A co Vám?
[44] Vložil: občanům, 10.10.2017, 21:22:41
pro osvěžení paměti
www.novinyvm.cz/1069…
veškeré lhůty proběhly a soutěž byla naprosto v pořádku ukončena a vítěz i po roce a půl je stejný proč ho nad článkem má někdo kdo teď tvrdí že nemanipuluje přeškrtnutý ????? stejně jako superdebata, kde náhodou je vítězný návrh druhý a druhý skrytě první v duchu lží uveřejněných v medřičských listech. Přestože jste starostu "odstřelili" pravda zůstává pravdou a lež lží
[45] Vložil: mudrc, 11.10.2017, 07:10:27
pro [44] a ty víš podle čeho bylo stanoveno pořadí pro superdebatu ?!?!?
Co já vím, tak se architekti mezi s sebou sami domluvili o tom pořadí i podle svých časových možností
[46] Vložil: vtipek, 11.10.2017, 07:30:26
A mohu se zeptat "mudrc" jak Vy to víte? Že Vám to někdo sdělil, neznamená, že je to pravda. Tolik informací bylo zkresleno, že bych se nedivila, kdyby i toto bylo jinak, ale fakt je, že to se běžný občan nedoví. Bohužel.
[47] Vložil: mudrc, 11.10.2017, 12:19:57
Vím to, protože jsem u toho byl :-)
[48] Vložil: Tom, 11.10.2017, 17:40:45
40: Stačilo by vyhlásit veřejnou výzvu pro podání návrhů s tím, že odbornou stránku si ověří pracovníci příslušných odborů radnice, popřípadě externí odborníci. A že návrhy bude celkově hodnotit přímo zastupitelstvo.
Jenže ono to zní hezky, když si k architektonické soutěži pozvete odborníky, navíc s Davidem Vávrou v čele. Bohužel ale měli posloužit jen pro zatraktivnění soutěže. Výsledek evidentně stejně chtěli rozhodnout sami zastupitelé.
Takže souhrnem - za soutěž se vyhodily peníze, odbornou stránku stejně podle zastupitelů komise hodnotila špatně (protože zastupitelstvo je plné odborníků) a navrch se podařilo odstřelit starostu.
[49] Vložil: Tomovi, 11.10.2017, 21:08:29
Pane Tome, vy všemu rozumíte, vy mě pochopíte, vy se poradíte, vy mě zachráníte. Nevíte, kde seženu nejlevnější máslo?
[50] Vložil: Jana, 11.10.2017, 23:22:27
Tomovi,
48: starosta se odstřelil sám
[51] Vložil: tomtom, 12.10.2017, 07:16:52
Tome, vysvětlete mi PROČ, PROČ, PROČ?!? teda Necid sliboval zastupitelům, že si můžou z návrhů vzešlých ze soutěže sami vybrat!!!!
[52] Vložil: tamtam, 12.10.2017, 15:47:01
Proč zastupitelé neřeknou občanům, že měli minimálně dva semináře zastupitelstva, kde jim bylo jasně vysvětleno co mohou a co nemohou v rámci pravidel soutěže i následného zadání veřejné zakázky, proč neřeknou důvody, které některé vedli k snaze od začátku soutěž bojkotovat. Proč chtěli tvrdošíjně pokračovat i přes výsledky soutěže na projektu, který si postupně tvořili k obrazu svému od roku 2008. Proč nejprve ani návrhy neznali a k ničemu se nevyjadřovali i když soutěž skončila v létě 2016. Proč se teď tváří a píší, že chtěli referendum, jenom tak trochu o jiné otázce Proto?že......
[53] Vložil: Tamtamovi, 12.10.2017, 16:14:44
Tamtame, tamtame, liško podšitá, naštěstí existují záznamy, že to zas tak jasně vysvětleno nebylo, a to záměrně již od začátku přípravy soutěže.
[54] Vložil: tamtam, 12.10.2017, 17:18:14
Ok sem s nimi jak je mi známo naštěstí existují i jiné záznamy, že to třeba jen někdo nepochopil, nebo nechtěl pochopit....
[55] Vložil: Tomovi, 15.10.2017, 23:40:50
Jak nepochopil. Na začátku soutěže bývalý starosta a místostarosta pŕi projednávání soutěže na zastupitelstvu mluvil jasně tom, že rozhodovat bude zastupitelstvo a je možno podepsat smlouvu s druhým nebo třetím. Na základě těchto informací dalo zastupitelstvo soutěži zelenou.
[56] Vložil: občanům, 20.10.2017, 20:06:40
[57] Vložil: ref, 20.10.2017, 22:21:42
Diskuse uzavřena.

NovinyVM.cz - nezávislé internetové noviny pro Velké Meziříčí, mikroregion Velkomeziříčsko a kraj Vysočina.
Publikování nebo další šíření obsahu serveru NovinyVM.cz je bez písemného souhlasu ZAKÁZÁNO.
Pokud chcete informace o inzerci nebo napsat redakci - pište na email redakce@novinyvm.cz.
Příspěvky v sekci "Od Vás" nevyjadřují názor redakce, jejich obsah není redigován.
Redakce upřednostňuje rychlost zveřejnění a aktuálnost před gramaticky a slohově bezchybnými články.

Vše pro ONLINE: webhosting - e-mail hosting - e-shopy - fakturační systém - SEO.
Nastavení cookies

×

Váš prohlížeč blokuje reklamu

Vážený uživateli, jelikož jste naším pravidelným návštěvníkem, zvažte prosím vypnutí AdBlocku na této doméně.
Příjmy z reklamy nám umožňují nabízet čtenářům obsah zdarma.

V horním panelu prohlížeče klikněte na ikonku ruky na červeném pozadí a zvolte
“Nespouštět na stránkách na této doméně”. Děkujeme!

Lisovna plastů, spol. s r.o. hledá zaměstnance
TOPlist