Stavební práce byly zahájeny v dubnu tohoto roku. Silnice vykazovala řadu bodových závad a znaky ztráty únosnosti, proto bylo nutné přistoupit ke kompletní výměně vozovkového souvrství. „Zároveň došlo k šířkové úpravě silnice na normovou kategorii S 9,5 metru, která odpovídá významu a zatížení této komunikace. Rekonstruovány byly i související objekty na trase - propustky, došlo k výměně bezpečnostního zařízení komunikace - svodidel, sloupků, dopravního značení, kompletně obnoveno bylo odvodnění. Modernizace tak odstranila zcela nevyhovující stav vozovky, což přispěje k výraznému zvýšení bezpečnosti a plynulosti dopravy,“ uvedl náměstek hejtmana Kraje Vysočina pro oblast dopravy Miroslav Houška.
Na dokončenou 1. etapu stavby okamžitě naváže 2. etapa, která zahrnuje úsek od křižovatky II/360 s II/390 na Nárameč po začátek obchvatu Trnavy (u rybníků Velký a Malý Bor) v délce 1,1 km. Součástí této etapy je také vybudování vážní zóny nedaleko rybníka Březina, která v budoucnu poslouží ke kontrole nákladní dopravy. S přesunutím stavebních prací na další úsek souvisí úplná uzavírka této části silnice, která potrvá od 1. srpna do 31. října tohoto roku, kdy bude i tato část zprovozněna.
Na modernizaci silnice II/360 v celkové délce téměř 2,4 km Kraj Vysočina ze svého rozpočtu vyčlení 171 milionů korun, na větší část nákladů bude čerpána dotace z Integrovaného regionálního operačního programu v rámci projektu II/360 Trnava - Rudíkov, 1. stavba.
Autor: Radek Žižka, odbor dopravy a silničního hospodářství Krajský úřad Kraje Vysočina
Publikoval: -kas-