Webové stránky, e-marketing, corporate identity, letáky, dopisy, to všechno musí jako vnější projev korespondovat s vnitřní komunikací značky. Nejde jen o dodržování obchodních příslibů, ale také vystupování jednotlivých zaměstnanců, kteří jsou v kontaktu se zákazníky.
Často se setkáváme s firmami, které mají vynikající propagaci v oblasti neosobní komunikace, ale jakmile dojde ke komunikaci osobní, kdy se setkávají lidé, duch firmy se najednou ztrácí.
Znáte věty typu:
- „Můžete mi prosím poradit, jak mám…“
„To nevím, to řeší kolega.“
- „Můžete mi na něj dát číslo?“
„Najdete ho na webových stránkách.“
- „Můžu předat vzkaz?“
„Nemám tužku.“
Druhou stránkou vnitřní komunikace je schopnost přijímat informace z okolí a zapracovávat je do výrobních postupů nebo služeb. Obchodníci, nebo zaměstnanci „první linie“ by měli interním oddělením nosit informace o trendech ze skutečného světa, nejen toho abstraktního (složeného z čísel, elektronických článků, odborných studií, apod.).
Dokud prodávají lidé lidem, je osobní komunikace tím nejdůležitějším pilířem obchodní úspěšnosti. A kvalitní komunikace vám zajistí i dobré výsledky.
Autor: Josef Horák, ředitel art21 s.r.o.
Publikoval: -mk-