Manažeři a aktivní majitelé firem musí nutně hledat východiska, jakými cestami zavedou do řídících procesů inovace. A jakými způsoby budou své kolegy motivovat k tomu, aby inovovali. Nabízím následující východiska k tomu, jak reagovat na nové trendy.
Můžete je ignorovat, … a pravděpodobně vám „ujede vlak“
Můžete je kopírovat, … a jít ve stopách konkurence, ale pozor: „Když jdete ve stopách konkurence, jste vždy za ní“
Můžete se jim přizpůsobovat, … a udržíte svou pozici a pravděpodobně budete považováni za progresivní firmu, držící tempo s dobou
Nebo se můžete pokusit trendy vytvářet, … a vystavit se riziku, že stavíte slepé koleje, nebo vytvoříte zcela nový trh
Uvědomění, že tyto volby existují a jaké mají důsledky, vám dá šanci si vybrat. Jaká je tedy vaše volba a co to bude znamenat pro firemní procesy a personální politiku?
A otázky k zamyšlení na závěr:
Kde byl trh chytrých telefonů před 5 lety?
Kde byl automobilový trh před 150 lety?
Co by se stalo, kdybyste před 600 lety řekli, že Země není středem vesmíru?
Autor: Josef Horák, ředitel art21 s.r.o.
Publikoval: -mk-