MILWAUKEE: Nová prodejna ve Velkém Meziříčí!
Dnes je 23. září 2023, svátek má Berta, zítra Jaromír.
  • Prostranství u městské synagogy je stále vylepšováno.
  • Studenti a žáci místních škol v pátek dopoledne ve velkém sále Jupiter clubu viděli úspěšné představení místních ochotníků ŠNB Zkrocení zlé ženy. Repríza pro veřejnost bude zítra v sobotu 23.9. ve 20 hodin taktéž v Jupiter clubu.
  • Čekárna vlakové zastávky na Družstevní ulici byla "vyzdobena".
  • Díry na Družstevní ulici úspěšně zalepeny. Celá rozpraskaná silnice i chodníky by si zasloužily větší rekonstrukci.
  • V neděli odpoledne se uskuteční dračí létání s Dózou na Fajtově kopci.
  • Na ulici Čechova začala gen. rekonstrukce chodníků.

Tušení souvislostí

- - 5. 1. 2014 - komentářů  0
Martin Klement.
Martin Klement.
foto: Jiří Michlíček

Když napsal Ludvík Souček své knihy Tušení stínu a Tušení souvislostí, všímal si v nich souvislosti mezi nálezy různých podivností po celém světě a možností přítomnosti návštěv mimozemských civilizací.


Hledání souvislostí a jejich praktické využití je pro mnohé profese velmi důležité. Například burzovní makléři. Hledají souvislosti, které mají vliv na pokles, či vzestup nakupovaných, nebo prodávaných komodit a ti, kteří se dokáží v souvislostech nejlépe orientovat, patří mezi nejúspěšnější. Mezi ty, kteří musí nutně znát různé souvislosti, patří i filozofové, ekonomové, politologové, sociologové atd. Patří k nim však i politici? Mnozí politici v souvislostech vůbec uvažovat neumí, což má pro stát často devastující následky. Přitom uvažovat v souvislostech není nic složitého, stačí, aby se člověk orientoval v historii, v dění ve světě a měl alespoň nějakou vizi do budoucna.

 

V poslední době se přímo nabízí souvislost mezi snahou KDU ČSL získat ministerstvo zemědělství a církevními restitucemi. Proti této snaze vystupuje i prezident agrární komory (také senátor a zastupitel ve Velkém Meziříčí) pan Jan Veleba, který tvrdí, že KDU ČSL nemá ve svém středu člověka, který je toto ministerstvo schopen kvalitně vést a vzhledem k tomu, jak bylo naše zemědělství díky diletantství ministrů v posledních dvaceti letech vedeno ke krachu, přál by si na post ministra zemědělství kompetentního člověka, který zemědělství rozumí. Budeme-li uvažovat v souvislostech, pak dojdeme k tomu, že pokud bude chtít ČSSD vládnout spolu s ANO a stranou s nejmenším volebním výsledkem, musí nutně tento resort hodit přes palubu stejně, jako mnohé své předvolební sliby. Až jsou to již zmíněné restituce, platby ve zdravotnictví, daně nebo majetková přiznání.

 

Jako zastupitel Velkého Meziříčí jsem byl trochu zaskočen materiálem, nazvaným koncepce kultury. Tento projekt zpracovala Univerzita Karlova v Praze a jeho součástí jsou i teze o tom, že město opouštějí převážně mladší a vzdělanější lidé, kteří mají také nejvíce výhrad ke kulturnímu programu města. O tom nelze příliš polemizovat, ale tento problém se týká většiny měst. Jedná se totiž o problém celorepublikový. V koncepci o tom však není ani zmínka, muselo by se tam totiž objevit něco i o příčinách tohoto jevu. Opravdu, spíše ti mladší odchází. Odchází za prací a nemusí v tom hrát až tak velkou roli vzdělání, jako spíš to, zda již založili vlastní rodinu. Pokud neseženete práci s bytem a nebudete mít jistotu, že bude mít vaše dítě kam chodit do školky, můžete odejít za prací sami. Můžete si zkusit vydělat tolik, abyste měli na pronájem bytu (Městský byt totiž stejně jako u nás i jinde jen tak neseženete.) a pak si svou rodinu nastěhovat. Je však otázkou, jak dlouho to bude trvat a zda pak bude ještě koho stěhovat.

 

Bývala však doba, kdy se nabízela práce i s bytem, kdy se budovaly nejen školy, školky a jesle, ale i hřiště, koupaliště a kulturní domy pro pracující, aby mohli po práci strávit kvalitně svůj volný čas. Podívejte se jen na Velké Meziříčí, kolik čtvrtí zde vzniklo jako byty našich podniků, ať to bylo Kablo, Svit či Alpa. Tehdy se nikdo nemusel stresovat z toho, zda bude mít práci, nebo jestli bude mít kde bydlet. To jsou však souvislosti, o kterých se dnes nesmí mluvit a proto již chápu, proč se také neobjevily v materiálu o kulturní koncepci města do příštích let.


Autor: Martin Klement, Mostiště

Publikoval: -mk-

Čtěte také

14. 4. 2023 - Pomoc Martinovi

Pomoc Martinovi
Je mi velkou ctí i radostí osobně znát pana Martina Klementa a těšit se z jeho kamarádství i osobitého humoru. Jako nesympatizující nestraník jsem se nikdy nezajímal o jeho stranickou příslušnost, ale...

19. 2. 2023 - FOTOGALERIE: Ostatkový průvod v Kúskách

FOTOGALERIE: Ostatkový průvod v Kúskách
Naše čtenářka nám zaslala své fotografie, aby se s vámi podělila, jak probíhal ostatkový průvod v Kúskách.

12. 7. 2023 - Na Velkomeziříčsko se vracím rád

Na Velkomeziříčsko se vracím rád
Stěžejní náplní pracovního dne každého politika je komunikace a kontakt s občany.

11. 8. 2023 - Podjezd pod mostem u Penny se stal místem nebezpečného střetu cyklisty a dítěte

Podjezd pod mostem u Penny se stal místem nebezpečného střetu cyklisty a dítěte
Máme tu další varování před neohleduplnými řidiči, tentokrát cyklisty.


Komentáře ke článku

Počet komentářů 89.

[1] Vložil: cha, 6.1.2014, 15:51:00
No, nevím, mladý příteli. Zase jste si pšouknul na veřejnosti.
[2] Vložil: občan vm, 6.1.2014, 18:06:54
Nooo jasný O5 blbost kdyby jste to sem raději nepsal udělal by jste líp... jen na...te lidi
[3] Vložil: M.Klement, 7.1.2014, 09:12:28
Úžasné myšlenkové pochody, hodné těch, kdož ještě dopíjejí poslední zbytky ze silvestra. Je zvláštní, že stále marně čekám na odpověď od pravicového oponenta, který nebude jen kálet na text, ale bude schopen podložit svou oponenturu alespoň jedním argumentem. Zatím jen přihlouplé komentáře, plné osobních urážek ale myšlenka pražádná...
[4] Vložil: Tom, 7.1.2014, 09:13:21
Jojo, dřív bylo líp. V náruči státu a plánu. Dneska ale zase tu možnost jít pryč máte, můžete se o sebe postarat sám jako velký kluk. Nemusíte se zahrabat v Káblovce nebo JZD. I s učňákem můžete třeba za hranice, něco si vydělat, naučit se jazyk a za čas se třeba vrátit do rodného Meziříčí jako nákupčí některého podniku. Tak co, opravdu je ta vaše idylka nejidylkovatější?
[5] Vložil: M.Klement, 7.1.2014, 20:23:39
Úžasné! Můžete argumentovat příklady? Znám mnoho lidí, kteří se "zahrabali" v Kablovce, či jinde ve Velkém Meziříčí a dodnes na to zahrabání s láskou vzpomínají. Za to těch, kteří odešli s výučním listem do zahraničí a vrátili se jsko nákupčí zahraničního podniku, těch opravdu moc neznám
[6] Vložil: Tom, 8.1.2014, 11:37:14
Znám konkrétně jednoho, který nedávno odešel do ciziny s výučním listem a zatím se vrátit neplánuje. Pak znám mnoho dalších, kteří jeli do ciziny v rámci studijního programu si zlepšit jazyk a zvýšit tak svoji kvalifikaci.
Zamozřejmě i ty zahrabané v Káblovce a dalších podnicích mám mezi známými. Podstatné je, že dneska do té ciziny mohou i oni a nějaké kádrování ze strany našich státních orgánů nebo uličních výborů už je v tom neomezí.
[7] Vložil: kája, 8.1.2014, 14:41:20
To já neznám také konkrétní jména. Když skupiny našich spoluobčanů vycestovali si zlepšit nějaký jiný světový jazyk, nebo uplatnit své dovednosti, neuspěly. V Kanadě, Velké Británii, Francii a dalších zemích je nechtějí, dokonce zavedli víza. Přeji úspěch v cizině, jsou popsány i případy jak holky ke svému věnu přišly.
[8] Vložil: Tom, 8.1.2014, 15:44:45
Podle Evropského práva už dnes dokonce nekladou členské státy občanům zemí EU překážky ani ve formě pracovních víz - viz např. nespokojenost s touto situací v Británii. Jediné, co zatím proti tomu udělali, bylo, že první asi 3 měsíce nově příchozí nedostane dávku v nezaměstnanosti. Jinak ale pobyt v zahraničí bez problémů.
[9] Vložil: občanka, 9.1.2014, 12:47:38
Tome, ano - naši lidé mohou jezdit do ciziny a také jezdí. A to hlavně proto, aby si vydělali peníze. Jelikož i když v zahraničí mnohdy vykonávají manuální práci, vydělají si daleko víc než u nás. Zde je zakopasný pes - u nás není práce a když, tak často velice špatně placená. Jako příklad mohu uvést platy ve zdravotnictví a soc. sféře u nás a např. v Německu nabo Rakousku. Je to smutné, jak špatně jsou zde lidé za svou práci placeni.
[10] Vložil: Tom, 9.1.2014, 14:11:44
Bohužel,něco na tom je. Na druhou stranu ta možnost odejít a vydělat si jinde víc existuje.
[11] Vložil: občanka, 9.1.2014, 14:37:16
Ano, existuje. Ale svoboda to není.
[12] Vložil: Tom, 9.1.2014, 16:43:56
Když to není zakázané ani povinné, tak mi z toho vychází jediná možnost - je to povolené a tudíž závislé na chuti a libovůli - svobodném rozhodnutí toho kterého člověka.
[13] Vložil: V.N.n, 11.1.2014, 10:01:23
Vzkaz Martinovi Klementovi jo kdyby to všechno bylo tak jak Martine píšeš to by byla věc no odbočím Komunistická strana československa zakázala že moje sestra se nesměla vyučit prodavačkou,otec byl Dubčekovec a to stačilo"!
[14] Vložil: V.N.n, 11.1.2014, 10:03:33
Vy komunisté jste vlastenci ano to je v pořádku do dnes jsem nepochopil proč jste zabíjeli a věznili lidi kteří celý život bojovali proti fašizmu?Nikdo mě to nikdy nevysvětlil.V.N.
[15] Vložil: V.N.n, 11.1.2014, 10:21:08
Chápu názory dnešní strany KSČM je v rámci demokratického systému u voličů tedy zapomeňte na váš "Se Sovětským svazem navždy"nejsme sovětští ale ani američtí!Jsme svobodní a já si opravdu nemyslel že se toho dožiji!
[16] Vložil: V.N.n, 11.1.2014, 10:42:31
Jan Kubiš,Jozef Gabčík zlikvidovali bestii je nutné o těchto lidech mluvit v Čechách ale taky v Bratislavě!
[17] Vložil: V.N., 11.1.2014, 10:42:32
My jsme ve střetu zájmů různých zemí no a když Bismark řekl kdo má Prahu má Evropu!
[18] Vložil: V.N.n, 11.1.2014, 15:18:35
Ještě žije ve Stugartu člověk který jako šesnáctiletý zabíjel ve Velkém Meziříčí jméno Rudolfr Malik občan Spolkové iRepubliky Německo není vydán!
[19] Vložil: V.N.n, 11.1.2014, 15:14:39
Kdo má Velké Meziříčí má Evropu .řekl Ludvík Svoboda v roce 1973.
[20] Vložil: V.N., 11.1.2014, 15:14:18
Pokud by Německo vyhrálo válku tak ve Velkém Meziříčí nebyl žádný Čech!Město by bylo germanizováno a např.já bych se nenarodil!
[21] Vložil: V.N., 11.1.2014, 15:14:34
Představ si že by byl fažizmom v Anglii?Tam byla situace složitá a podle mého názoru jediná možnost!Německo na všem vypadalo to že vyhraje a Britové jsou poslední.Stará dobrá Anglie se nikdy nesklonila!
[22] Vložil: kozénka, 11.1.2014, 20:10:00
13-21.Co tím chtěl básník říci?Nějak mimo.Že by případ pro CHocholouška?Zkuste se zaměřit na dané téma,jestli můžete.Děkuji.
[23] Vložil: zn.Idiot, 14.1.2014, 09:49:24
Nikoliv pane zn Kozénka toto jest pravdou!Ikdyž to nerad píši možná že by vy jste byl případ pro Chocholouška?No ale vy jste takový klasický malý bývalý československý občaník si myslím já.
[24] Vložil: zn.Idiot, 14.1.2014, 09:49:44
Ještě se chci vyjádřit k názoru a s tím souhlasím jak se redakce těchto novin omlouvá panu Josefu Komínkovi ale nemohla by napsat znova co ta značka "Zlata" tak spáchala asi jsem to nepochopil?Jinak by to bylo jako s Chartou 77 protestujem ale nevíme a nečteme za co?Děkuji.
[25] Vložil: zn.Idiot, 14.1.2014, 09:49:58
Martin Klement je velký znalec Ludvíka Součka jenom se tě Martine chci zeptat zda znáš Cestu slepých ptáků,Runu Rider a hlavně Pevnost bílých mravenců?Pokud ano tak máš moje sympatie!
[26] Vložil: zn.Idiot, 14.1.2014, 09:50:14
Komunisty dnes nikdo kromě jich nechce ale jedno nelze Martinovi upřít říká a píše co si myslí samozřejmně teď za demokracie ale je mladý třeba prokoukne a když ne projde peklem jak jsem musel projít já!
[27] Vložil: kozénka, 14.1.2014, 11:29:36
23.Tak nevím,ale čtení mnou označených vašich příspěvků,mi nedávalo žádný smysl.Že jsem malý československý občaník,to asi máte pravdu.Staral jsem se,abych měl práci,politika mě nezajímala,když nestačila výplata,šel jsem na fušku,nějaké peníze byly.Rodinu jsem zajistil,a nějací chartisté,nebo jim podobná verbež,mě byli ukradeni.Dnes vidím,že mám pravdu.A byla pravda i ta,že právě disidenti,a chartisté byli zaprodanci,tedy nic,čeho by bylo litovat.Zářný příklad chartista nenahraditelný dramatik,manželka podepsala antichartu.Není to k smíchu?Jestli jste měl problémy,vše je potřeba nejdřív hledat u sebe,a nevymlouvat se na společnost.Neděje se toto právě stejně nyní?
[28] Vložil: kája, 14.1.2014, 11:30:01
Pan Kozénka se nemýlí. Idiotovi doporučuji se několikrát zaposlouchat do písně od Xindl X - Ředitel autobusu, možná se tam pozná. S panem Komínkem to bylo podle mne na hraně, asi osobní, bez důkazu, již předvolební agitka. Slovo "možná", se vyplnilo, radní Krčál zůstává na svém místě. Chartu bych nechal na věčném odpočinku, víme kdo v ní byl a jak pošla. Zase omyl o komunistech, mají víc voličů jako členů. Tušení souvislosti se pomalu, ale jistě naplňuje, nebo ne?
[29] Vložil: občanka, 14.1.2014, 18:57:46
Tome,ti, kteří vycestují za prací do zahraničí kvůli tomu, že zde nemůžou sehnat dobře placenou práci, nevycestují svobodně, jsou k tomu přinuceni špatnou ekonomickou situací. A jsou to i otcové od rodin, kteří by - pokud by měli na výběr - rozhodně ty samé peníze raděj vydělali zde.
Dříve byla politická nesvoboda, nyní je ekonomická.A skoro věřím tomu, že když má někdo hypotéku na bydlení, tak by raděj měl jistou práci než možnost říct si svůj názor. Což ostatně dnes v mnoha zaměstnáních stejně nemůžete.
[30] Vložil: Tom, 15.1.2014, 10:03:06
Vycestují svobodně, protože si můžou zvolit i jiné možnosti - třeba se přestěhovat jen v rámci ČR nebo hlavní živitel rodiny může přes týden pracovat jinde a na víkendy jezdit domů. Možnosti tu pořád existují, i když ne vždy jsou stoprocentně komfortní. Ale takový je bohužel svět, nikde není psáno, že musíte mít v něčem jistotu a pohodlí.
Hypotéka je opět jen jedna z možností. Ten, kdo na ni nemá nebo ji z nějakého důvodu nechce, může do nájmu. I ty městské byty s nějakým rozumným nájemným existují, i když ne vždy jsou dostupné - zkrátka všichni se do městských bytů s regulovaným nájemným nevejdeme.
Rozumím tomu, že by někteří chtěli mít jistotu na úkor jiných, ale to je bezohledné. Na světě prostě není přirozeností, že budete mít jistou práci. To může být jenom jako nějaká nadstavba, která ale jak vidno nefunguje. Naopak je přirozené, že vás státní moc, které platíte nehorázné peníze, nebude omezovat v tom, co říkáte (když pominu urážení a propagování hnutí směřující k potlačování práv a svobod).
[31] Vložil: elstrem, 15.1.2014, 12:31:04
Tenhle režim je špatný,nutí starší lidi chodit čím dál dýl do důchodu a mladí pak nemaj práci,válí se doma a rodiče je živí,nová rodící se vláda bude slabá,nestabilný,nejednotná.Sobotka je slaboch,být premiérem,na to ani nemá.Tedy nic moc,
[32] Vložil: Tom, 15.1.2014, 15:42:00
Tenhle režim právě člověka už k tolika věcem nenutí. Nemusíte pracovat, pokud nechcete a můžete si to dovolit. Pozdější odchody do důchodu jsou sice pro nás negativem, ale zase se dožijeme průměrně vyššího věku, než tomu bylo dřív.
Volby rozhodly, kdo bude sestavovat vládu. A volby taky rozhodly, že mu to sestavování vlády bude Zeman kazit. Není už na koho házet odpovědnost, volby jsou naše odpovědnost.
[33] Vložil: občanka, 15.1.2014, 15:42:55
Tome, jsi inteligentní člověk, tak určitě víš, že lidé si pořizují hypotéku v době,kdy ji mohou splácet. Ovšem za nějaký rok se může stát, že živitel přijde o práci a na splácení není. Víš, každý zodpovědný člověk musí trošku plánovat, to ovšem v nynější době moc nejde.A jistě souhlasíš, že založení rodiny a pořízení bydlení by se naplánovat mělo. Každý člověk potřebuje určitou jistotu, to je normální a není na tom nic špatného.Žít ze dne na den - to mohou mladí, svobodní lidé. Ale ti, co mají rodinu,už ne. Nebo ano, ale potom je to špatné. Ale jistota na úkor druhých - tomu nerozumím.

Jinak Elstrem má pravdu s tou "ztracenou generací". Ale to je problém celoevropský a bude čím dál větší. A nejenže lidi musí chodit později do důchodu, ale jsou důchodci, kteří se snaží udržet v práci co nejdýl. Taky se jim člověk nemůže divit, když jsou ještě zdraví a plni síly, ale co ti mladí? Jsou i důchodce - hlavně ve větších městech, kteří prostě nemohou utáhnou vysoký nájem v nájemních bytech.Je to celé nějak blbě nastaveno.
[34] Vložil: Tom, 15.1.2014, 19:51:14
Podívejte, hypotéka je úvěr. Uznávám, ze všech těch úvěrů je to asi ten nejrozumnější. Ale pořád je to úvěr, který navíc bude dlužník dlouho splácet. Sám si musí spočítat, jestli na něj má, co se může stát, když ztratí práci a jestli naopak nemá jiné jistější možnosti. Je to sice smutné, když člověk nemá na splácení úvěru, potažmo hypotéky, ale rozhodl se pro to sám, dobrovolně a s tím, že si přinejmenším promyslel všechna pro a proti. Nikdo na světě nikomu nemůže zajistit žádnou jistotu - kromě smrti. Pokud ale bude stát nabízet lidem nějaké jistoty, musí to zákonitě být na úkor někoho jiného - kde by na to jinak vzal?
"Ztracená generace" je problém, to je fakt. Bohužel netuším, co s tím.
[35] Vložil: rejpal, 16.1.2014, 09:26:41
Při sledování včerejších zpráv,jsem si myslel,že vysílají nějaké retro na banány,a oni stáli frontu na zápis do školy.Musel jsem si vzpomenout,když jsem byl v 80tých létech ve školské a kulturní komisi,že jsme pět roků dopředu věděli,kolik,který rok bude nastupovat dětí,do školy,plus rezerva,pro ty,kteří se přistěhují.Stavěly se byty,takže to bylo aktuální.I nová škola se postavila,aby se zabránilo směnování.Vychází mi,že mají demokraté nějaké trhliny.Dnes se stojí fronty na životně důležité věci.Bez banánů a mandarinek,se dá přežít,ale bez práce,dnes i léků,kde bývají také fronty,asi těžko.Když už se musí stát,i na zápis do školy,je asi něco shnilého,v tomto království.O mafiánských praktikách,nemá ani cenu pokračovat.To by bylo na delší pokračování.Jsem dost starý,ale že by každý večer začínaly zprávy vraždou,nebo jiným zločinem,to si opravdu nevzpomínám.33 fandím Vám,máte to v hlavě srovnané.Tom jen zapoměl dodat,že hypotéku si nemůže dovolit každý.Jsou dána pravidla,kde podmínkou je plat.Tuším,že 25000 Kč.Kdo je tady má?Když zaměstnavatelé dodržují kartelové dohody,nikoho nerozmazlovat vysokým platem.Jediné,s čím s ním souhlasím,je jistota smrti.Jinak žádná.Stát by mohl nabízet jistoty,ale to by si jeho představitelé museli hodně ubrat,což nehrozí.
[36] Vložil: Tomáš, 16.1.2014, 10:52:31
Pane rejpale, nepište tady zavádějící informace. Ty rodiče stáli frontu na zápis, protože chtěli umístit své děti do jiné (podl nich prestižnější) školy, než do které spadali svým bydlištěm. Kdyby školu měnit nechtěli, tak stát frontu nemusí..
[37] Vložil: Tom, 16.1.2014, 15:07:39
35: Trošku se točíme v kruhu, takže jen heslovitě:
Fronty - viz to, co napsal Tomáš.
Byty - staví se a každý má možnost si postavit vlastní dům, klidně třeba na klíč.
Fronty na léky - které léky máte na mysli? Stojí se fronty proto, že ty léky nejsou? Asi těžko, když se pořád řeší, jak se s nimi plýtvá.
Hypotéka - nezapomněl jsem to dodat, nebyl důvod, abych to dodával. Když nedosáhnu na hypotéku, mám i jiné možnosti.
Další k hypotékám viz výše.
Pokud jde o jistoty, ty rozhodně nezaplatíte tím, že uberete 200 poslancům, 61 senátorům a jednomu dědovi na hradě. Uvědomte si, že byste ty jistoty musel garantovat 10 milionům lidí.
[38] Vložil: kája, 16.1.2014, 15:07:58
V mém případě u dětí do školky se odpracovaly nějaké brigádnické hodiny a nebyl problém s umístěním. Prestižnější školu v současné době vnímám u Klause jr., popravdě, které děti rodičů tam mohou ? V minulém režimu jsem neslyšel o hypotékách, ale byli také výhodné novomanželské půjčky.To se dnešním mladým moc neservíruje.
[39] Vložil: Tom, 16.1.2014, 22:21:35
Reklama na "výhodné" půjčky visí na každé lampě, nějaké šikovné půjčky občas nabízí někteří zaměstnavatelé. Bohužel půjčku musí vždycky někdo zaplatit - buď ten, kdo si půjčuje, nebo ten, kdo půjčuje tím, že půjčí za úrok nižší, než by mohl požadovat jinde.
[40] Vložil: rejpal, 16.1.2014, 22:21:52
37.Stoupněte si někdy dopoledne před Horácko,a sledujte lékárnu.Asi jste tam nikdy nestál.Je dobře,že jste zdráv,a léky nepotřebujete.Věřte mi,že i na vás dojde.O těch hypotékách.Když řeknete A,musíte i B.Každý není tak vzdělaný,aby věděl,jak ji získat.Výdělek,je pro udělení základ,že jste neměl důvod,toto zdělit,je váš problém.
[41] Vložil: občanka, 17.1.2014, 20:58:04
Výpadky léků bohužel nejsou v Česku ničím ojedinělým - viz www.ceskatelevize.cz…
[42] Vložil: Skori, 18.1.2014, 09:36:48
Nevím, jak se může někdo zastat komunistů, když ani nezvládli zařídit, abychom měli dost toaletního papíru a ženský vložek !
[43] Vložil: Vlasta, 18.1.2014, 09:37:25
Tom, Tomáš: Hele je jasný, že stát nemůže garantovat všem jistoty, ale může např.stanovit jisté mantinely a hájit zájmy svých občanů. Tenhle stát hájí zájmy jen úzké skupiny lidí, kteří našim představitelům sem tam šoupnou "krabici s vínem" nebo je zvou pravidelně na svůj výroční ples. Ovšem chyba je to naše, mohli jsme dávno všechny ty rádoby pravičáky, co převlékli kabáty a teď maj plný huby keců o demokracii, svobodě, šanci pro každého, všechny ty finančníky, co melou furt o volném trhu a jeho neviditelné ruce, aniž by ale vynechali jedinou příležitost zaplatit své chyby z kapes daňových poplatníků a ženou nás k té neustále omílané a k strašení použiváné východoevropské mafiózní oligarchii, hnát klackem. Žádnou solidní pravici tady totiž bohužel nemáme.
[44] Vložil: M.Klement, 18.1.2014, 09:37:54
Opravdu se nějak motáme v kruhu. 1-Co je to vlastně prestižní škola? Podle odborníků to jsou školy, které neprodukují kvalitnější žáky, jde jen a jen o tu preztiž. A školství se u nás neustále propadá se svojí kvalitou, stát totálně rezignoval na své povinnosti, každá škola si dělá vlastní osnovy... 2-Zatímco měli kdysi novomanželé radost z novomanželských půjček (dokonce i nevratných), mohou dnes reagovat na "výhodné" půjčky, které někdy způsobí, že na té lampě pak visí ten nebožák, který si ji vzal... 3-Nu a ty jistoty, ty získáme jen v případě, že stát povedou myslící lidi, stát bude opět vyrábět a vyvážet, nikoli jen montovat.
[45] Vložil: Tom, 18.1.2014, 15:00:33
40. Tvrdíte, že fronty před lékárnouu Horácka jsou vždycky kvůli tomu, že jim došli léky? To doufám ne.
Hypotéky - viz výše. Existují i jiné možnosti - třeba nájem. Uvědomte si, že hypotéka je úvěr někomu, aby si zafinancoval vlastní majetek. Jedině on sám se musí rozhodnout, jestli na ni má nebo jestli se musí spokojit s nájmem. Když na ni nedosáhne, nejde automaticky na ulici, může do nájmu, do ubytovny...Dle vlastního uvážení. Jestli chcete, můžete lidem nabízet výhodné novomanželské půjčky nebo levné hypotéky. Utrháme vám ruce vděkem. Ale já do toho nejdu.
[46] Vložil: rejpal, 18.1.2014, 15:00:39
42.Co si tam ty ženský dávaly?Po vzoru Husáka,vrazily tam Rusáka.Ale práci,tu měli všichni.Což dneska demokraté neumí.43.Smekám a klaním se,po přečtení Vašeho příspěvku.To není ironie,jak bývá u mě zvykem,to doopravdy.Lépe to vyjádřit nelze.
[47] Vložil: rejpal, 18.1.2014, 15:35:47
Tome,kde jsem psal,že jim došly léky?To už opravdu přeháníte.Nepodsouvejte mi věci,které jsem nenapsal.Vaše tolik propagované hypotéky,co to je?Státem podporovaná lichva,na kterou doplatí ten,kdo si ji vezme.Tady peníze,dělají peníze,pokud rozumíte tomu,co píšu.Kolik je úrok?Ty vámi posmívané novomanželské půjčky,měly 2%,i když byly platy malé,mohl si ji dovolit každý.Navíc,po každém narozeném dítěti,se nějaké peníze odečetly.Jenže to vy,nemůžete pochopit.Hypotéka,neodečte nic,naopak připočítá.Jako důchodce,půjčky neposkytuji.Taky jsem se musel postarat sám.Navíc,nejsem žid,abych půjčoval,to taky bylo za tatíčka Masaryka.
[48] Vložil: Tomáš, 18.1.2014, 16:04:03
pane Rejpale, myslím, že do cca 3% se dá sehnat při nějakých typických podmínkách..
[49] Vložil: Tom, 18.1.2014, 19:18:41
41. Bohužel informace v tom článku jsou zavádějící. Je sice pravdou, že ty léky došly, ale nebylo pravdou, že neexistuje dostupná náhrada. Jednak za léky s penicilinem náhrada existuje - jsem na něj alergický a podle sdělení lékaře to neznamená, že při příští angíně zemřu. A jednak viz tady www.ozp.cz/index.php… .
Ano, občas tu nějaký lék nemáme, ale dá se to legálně vyřešit jinak. Třeba i nákupem ze zahraničí.
[50] Vložil: Tom, 18.1.2014, 19:18:46
43. Souhlasím, že v parlamentu žádná pravicová liberální strana nesedí. Co se ale týká těch mantinelů, máme jich tolik, že se v tom ani běžný člověk. Například ua ten nedostatek léků viz výše můžou - byť třeba i s dobrým úmyslem.- regulace ve formě schvalovacích řízení.
[51] Vložil: Tom, 18.1.2014, 19:18:53
44. Jak jsem psal výše, když ty výhodné novomanželské půjčky nebo nevratné dotace nabídnete, hlásím se o jednu v první řadě. Já ji ale poskytovat nebudu a nechci, aby ji zdravým pracujícím lidem z mnou zaplacených peněz na daních dával. Není k tomu důvod jenom proto, že se dva lidi vezmou. Je to sice hezké, ale svatební dary dávají svatebčani.
Jistoty nezískáte nikdy. Ani tím, že bude stát podnikat. Stát má spravovat jen statky společné, nemá dělat konkurenci soukromníkům.
[52] Vložil: Tom, 18.1.2014, 19:18:57
46. Práci všichni neměli, všichni měli mít jen razítko v občance. Nepohodlný vystudovaný pak musel né kvůli schopnostem, ale třeba jen kvůli domovní důvěrnici házet lopatou. Dneska máte holt přirozenou možnost se postarat jako dospělý člověk o sebe sám.
[53] Vložil: Tom, 18.1.2014, 19:18:59
47. Tak proč mi v příspěvku 40 předhazujete nějakou frontu před lékárnou? Jen proto, že jsou lidi líní si dojít do lékárny u ČSAD? Tak to je sice smutné, ale ani komunisti s tím nic nenadělají.
A hypotéky jsem vůbec propagovat nezačal, spíš naopak celou dobu oponuji, že se každý může zařídit jinak - nájem, ubytovna... V každém případě vás nikdo nenutí si ji brát, máte jen tu možnost si zafinancovat svůj soukromý majetek jinými soukromými penězi, za které zaplatíte odměnu, která se odvíjí od aktuálního úroku, který se zase odvíjí od inflace, protože věřitel se těch peněz dočasně vzdal, i když by je mohl investovat jinde. A samozřejmě ten, kdo půjčuje, není hloupý, aby na tom tratil. Bez urážky - tohle je učivo základní školy.
Nikdo tady nikomu nezakazuje tak výhodné novomanželské půjčky nabízet. Tak vidíte, sám se o sebe dokážete postarat. A výhodnou půjčku mi nedáte, protože byste na tom tratil. Proč na tom má tratit stát, který by měl vydávat peníze daleko smysluplněji?
[54] Vložil: aneta, 18.1.2014, 19:19:06
44 Nez neco napisete, zjistete si stav veci, prosim. Statni fond podpory bydleni dava mladym parum pujcky 150000 se solidnim urokem 2 %. Viz jejich web. Takze neni pravda, ze stat nepodporuje mlade lidi. Staci hledat, vecni skuhralove a lenosi maji ovsem zase houby, prltoze nejsou s to si najit zakladni informace, to platilo vzdy a platit bude.

Pro Toma: Divim se Vam, ze vubec jeste mate silu reagovat.
[55] Vložil: Vlasta, 18.1.2014, 22:54:01
Tom - no těmi mantinely jsem myslel něco jiného, třeba lepší ochranu před různým podnikáním na úkor slabších, méně schopných a někdy bohužel i hloupějších lidí, jako třeba kauza současných exekucí, kdy kvůli 100 kč nedoplatku za plyn můžete přijít o celý dům apod. Jsme pořád deformováni jakousi ideologií, že regulace a omezování ze strany státu není ta pravá demokracie a svoboda. Ale světe div se, na západ od nás regulují kde co např. velikost úroků, vnitrostátní ceny energií atd, prostě pro prospěch celé společnosti, ne pro šéfy několika koncernů.A ani s těmi soc.výdaji, jak nás straší, to není tak horké, stačí se podívat na přehled podílů těchto výdajů vzhledem k HDP a zjistíte, že řada států západní Evropy jsou asi "sociálnější" než my. Nebo že by se tam taky blížil návrat rudých komisařů??
[56] Vložil: občanka, 18.1.2014, 22:54:03
Tome, je pravda, že vysokoškoláci, kteří si za dřívějšího režimu pustili pusu na špacír, mohli o práci přijít. Ale ne úplně, museli makat rukama. A to taky ne ve všech případech - vždy totiž záleží na lidech. Dnes je to jinak. Vysokošlolák o práci nepříjde, on ji v mnoha případech ani nesežene. Viz slova jedné mé známé, která mi líčila, jak se o místo uklízečky v jejich podniku ucházelo i několik žen a dívek s VŠ.
Co se týče toho bydlení - když příjde živitel o práci, většinou si nemůže dovolit ani ten nájem. Nehledě na to, že je zde i jiný aspekt - je přece lepší dávat peníze do svého (hypotéka) než mnohdy téměř podobnou částku do cizího - nájem.Je totiž potřeba myslet do budoucnosti a zajistit si na stáří vlastní bydlení, jelikož důchodce nájem neutáhne rozhodně.
[57] Vložil: Tom, 19.1.2014, 12:42:18
54. Beru to jako takovy trenink. Jine diskuse jsou hrozne, tady si clovek zadiskutuje a dokonce s funkcionarem Kscm a clenem zastupitelstva. No neni to fajn? Svet tady nespasim, ale je dobre vyvracet aspon takove ty male zazite lzi a dojmy.
[58] Vložil: Tom, 19.1.2014, 12:42:51
55. Rozhodne netvrdim, ze by sem vraceli komanci k moci. Jen je tady v nekterych ohledech dost preregulovano. A nejostudnejsi je, ze se to vzdycky tvari jako ochrana obcanu, ale ne vzdy to tak ve zkutecnosti je. Z nedavne doby jsem treba zaznamenal narizeni, ktere pozaduje po ridicich taxisluzeb znalost mistopisu, kterazto podminka muze byt nebo nemusi jednotlivymi mesty pozadovana nebo ne. V dobe, kdy mate v kazdem aute gps prijimac, je tohle vyslovena blbost, ktera zase zadelava na problemy - at uz v podobe korupce na magistratech nebo v podobe ruznych mestskych taxikarskych kartelu.
Jak pisete, je to i na zapade. Bohuzel. Reguluje se kde co, na vsechno je dvacet uradu a pak se vyznejte v tom, co a jak smite a musite.
Zrovna oblast pujcek je ale jednoducha matematika. Uroky jsme se ucili kdysi na druhem stupni zakladky, takze to je zrovna oblast, kterou si svepravny clovek ma umet promyslet i presto, ze se u nas financni gramotnost moc nevyucuje.
[59] Vložil: Tom, 19.1.2014, 12:43:05
56. Ale zase - dnes ma vysokosklak tu moznost odejit za praci jinam. A muze si to usporadat i jinak - odjet si do ciziny na nejaky studijni/brigadnicky pobyt, ktery rozhodne neni nedostupny ani pro stredoskolaky. Porad se dohadujeme o tom, ze tehdy byla prace jista, byt k nicemu, zatimco ted ma kazdy moznost se zaridit podle vlastniho planu. Ano, je to narocnejsi se o sebe postarat, ale o tom bohuzel zivot je.
Bydleni - jsem rad, ze to tady pisete sama. Presne tak, hypotekou si clovek investuje do sveho majetku. No ale kdyz na to nemam, tak holt nemuzu investovat, musim se zaridit jinak, treba tim najmem.
A pak porad je tu system socialnich podpor, nad jehoz stedrosti se vuci Romum rozplyvame, ale zapominame, ze to same je dostupne i neRomum. To je ale jine tema na dalsich par tydnu hadek a mytu.
[60] Vložil: rejpal, 19.1.2014, 14:50:28
53.Ti lidé nejsou líní jít k ČSAD,ale mají zákaznickou kartu Maxe.Vy také jdete s kartou Billy do Penny?Než něco napíšete,popřemýšlejte.Na vaší klávesnici nemáte háčky a čárky?Omračujete tady názory vysokoškoláka,a píšete jak negramot.Nebo je to jiný Tom,když na začátku to šlo?
[61] Vložil: jerry, 19.1.2014, 18:50:29
Příspěvky podepsané Tom,jsou stejné,jak Aneta.Asi jedna osoba,co diskutuje sama ze sebou.
[62] Vložil: kája, 19.1.2014, 20:10:00
K 61: Aplikace příspěvku č.22.
[63] Vložil: V.N., 19.1.2014, 22:06:13
Ano jsem již 60tiletý a zažil jsem jak přišel r.1980 v úterý po Velikonočním pondělí estébé sebrali připitomnělé razítko Karla Kryla a odvezli mě do Budišova tam mě psychicky trápili a po dvou hodinách výslechu kdy jsem měl pracovat pro britskou rozvědku bez peněz a dokladů ven!Na to nejde zapomenout a potáhne se se to se mnou do konce života navíc civilista estébák byl jistý Krátký z Mohelna!Že on potvora má dnes důchod 20000Kč?Tipnul bych si to.
[64] Vložil: V.N., 20.1.2014, 07:47:30
Myslím si že Martin Klement je příštím mluvčím strany komunistické v rámci ČR,některé jeho názory akceptuji a ztotožňuji se s nimi ale s některými ne a to je vojenská věc.Jinak je v Evropské unii v zemědělství uznáván Pavel Kováčik no škoda že není ministrem!
[65] Vložil: V.N., 20.1.2014, 07:47:35
Kam jsme se to dostali tedy hledat a šmírovat lidi nebo jim důvěřovat to je věc 21 století?
[66] Vložil: zvídavý, 20.1.2014, 18:32:13
65,to myslíte toho z radnice?
[67] Vložil: Tom, 20.1.2014, 20:50:36
60. Občas používám tablet a nehodlám tyhle příspěvky psát půl dne. Pokud byste ale snad narazil na nějaké slůvko, kterému jste neporozuměl, milerád ve volné chvilce vysvětlím.
Takže fronty před lékárnou jsou kvůli nějaké slevové kartě a ne kvůli nedostatku léků? Výborně, jsem rád, že jste to sám přiznal, pak není dál o čem diskutovat. Krásně to ilustruje, jak si dnes může každý vybrat mezi lékárnami třeba podle ceny a ne podle toho, jestli zrovna něco přivezli.
61. Ne, nejsem s Anetou jedna osoba, bohatě mi stačí debatovat s oponenty. Další osobnost bych už v sobě neunesl a nestíhal bych se o ni pořádně starat. :-)
[68] Vložil: milam, 20.1.2014, 20:50:40
Milý Tome jste jak se mi zdá dost momentálně zaostalý,a vaše názory mají rozum pětiletého děcka je mě vás líto
[69] Vložil: milam, 20.1.2014, 20:50:47
vážený rejpale víte o čem mluvíte?
[70] Vložil: milam, 20.1.2014, 20:50:48
s jerrym plně souhlasím.
[71] Vložil: rejpal, 21.1.2014, 19:16:39
63,tak mi to připadá,že jste buď lidový vypravěč,nebo krmič.Jestli jste pracoval pro britskou rozvědku,muselo vám být jasné,že jste nepohodlný,se všemi důsledky.Že jste se nechal chytit,nebo odhalit,svědčí o amatérismu.Ještě prosím napište,ve kterém roce,a jak vaše sestra emigrovala.Děkuji.
[72] Vložil: Tom, 21.1.2014, 21:02:51
68. a 70. Hodnotné příspěvky
[73] Vložil: V.N., 22.1.2014, 20:39:55
Pro zn "Rejpal" za prvé pro britskou rozvědku jsem opravdu nepracoval a za druhé moje sestra se provdala do Vídně v r.1994 zcela legálně.Možná napíši že se narodila v r.1957 v srpnu na Zámku ve Velkém Meziříčí a nyní pracuje ve Vídni jako asistentka rektora UNI ale je hrdá že se narodila na Zámku ve Velkém Meziříčí a divili byste se jak lí to ve Vídni pomohlo!
[74] Vložil: V.N., 22.1.2014, 20:53:07
Ještě poznámka no nikdy bych nevěřil kdybych u toho nebyl prostě je to tak že oni naši sousedi rádi slyší jména jako Ferdinand,Chotek,a sere je zničení Mariánského sloupu v Praze je zajímavé že v Rakousku se to táhne v rodinách a protože nesouhlasím tak již tři roky tam nejedu!
[75] Vložil: V.N., 22.1.2014, 22:30:50
Zn"Kozénka" Chartu 77 jsem nepodepsal z důvodu že mě estébák otevřeně řekl tuto větu"pane N.L. pokud to poodepíšete nemůžeme zaručit co bude z vaší sestrou?
[76] Vložil: rejpal, 24.1.2014, 21:09:40
73.Pane V.N.,pozorně si přečtěte váš příspěvek 63,mám na mysli,právě tu rozvědku.Každý jsme měli nějaké problémy,ale je potřeba začít právě u sebe,do jakého rizika jdu,jaké budou následky.Dneska plakat,to je dobrá voda na mlýn,paní Němcové,a některým zde vykřikujícím,co v té době nežili,a omračují nás svými bláboly,někde vyslechnutými.Když mají být konkrétní,jsou bezradní.
[77] Vložil: rejpal, 27.1.2014, 19:04:03
Včera v Partii na Primě perlil nový předseda modrých strak.Takhle jsem se nezasmál,ani na Silvestra.Jeho skomírající strana prý má 21000 členů.To je pro něj poklad.První výbuch smíchu.Slovo kmotr,nerad slyší, a nechce slyšet.Tak jak otec zakladatel,neznal špinavé peníze,obroditel nechce znát kmotry.Po tom smíchu jsem po obědě vyrazil na procházku.Uhřínovskou až ke kaplím.Nebylo nemožné,přehlédnout stavbu Paramontu,a jiné.Z poza stromů se vznášel kouř.Hned mě napadlo,že to bude asi z toho výzkumného pracoviště,díla místních pokladů.Jak to pěkně zapadalo do mozaiky.Takže,od včerejška žádná zlodějská,zločinecká strana,ale poklad.Ještě že letos pokladi dostanou poslední ránu.Jestli se tento týden dočkáme nové vlády,což už je na můj vkus,taky divadlo,servilní novináři převléknou kabáty,a začnou nazývat věci pravými jmény,to bude třesk.Ještě k 69,co máte na mysli?
[78] Vložil: cha, 28.1.2014, 14:02:10
k 77. běžte mrknout do trenek- zda nepotřebují přeprat

[79] Vložil: rejpal, 28.1.2014, 20:50:18
78.Děkuji za radu.Co stranická legitimace?Stále čeká na příležitost?Já čekám už dva roky na odpověď,jak to máš se svojí stranickou minulostí.Ještě musím dodat,jak pokladům odcházejí vlivní členové.I když paní Řápkové jsem fandil,že jako jediná měla snahu řešit cikány.Bohužel vlatní jí nepomohli.Na druhou stranu,první opouštějí potápějící se loď jen krysy.
[80] Vložil: rejpal, 30.1.2014, 17:36:39
Další poklad odešel.Už je řada na té paní,co pevně stála za svým premiérem.Copak asi vymyslí za stranu?Z těch současných je asi nikdo nevezme,leda tak lidovci.Ti se spojí i z čertem,jen když z toho něco kápne.
[81] Vložil: Tony, 1.2.2014, 08:37:16
Nějak zde postrádám komentáře od autora článku. Není zde snad dostatek podnětů k reakci?
[82] Vložil: V.N., 2.2.2014, 09:57:03
Pane "Rejpale" ano je to tak já s vámi souhlasím a ještě oceňuji váš kultivovaný názor myslím že jste vysokoškolák!V.N.
[83] Vložil: V.N., 2.2.2014, 13:53:29
Myslím si že Martin Klement není prý "mřenka" jak mu to vmetl do tváře Pavel Janšta ale je štikou ať si myslí kdo chce,komunisté bojovali proti fašizmu a musíme to přiznat a já to akceptuji,něco jiného je zabíjení a ničení našich pilotů z Anglie tak to jim nikdy neodpustím!
[84] Vložil: rejpal, 3.2.2014, 20:29:06
82.Pane V.N.Pokud toho vysokoškoláka berete jako ironii,tak to beru.Jinak dodávám,že jsem pouze vyučen,bez maturity,protože jak jistě víte,v roce 68,vyučení s maturitou nebylo.Pokud nebyl průměr ve škole,nebyla ani tzv.průmyslovka s maturitou.To až později vymysleli pro lidi práce se štítící,tzv.fofrškolu.Ta byla dvouletá,při zaměstnání,a tu musel udělat i blb.To byla podmínka pro kádry.Dneska jsou učiliště většinou s maturitou,tak zase vymysleli práva v Plzni,protože dnes šlechtí titul.Jinak k tomu kultivovanému názoru.Můžete mi věřit,že to dá někdy hodně úsilí,najít vhodná a výstižná slova,aby to bylo publikovatelné.K poslední větě v 83.Každý režim si své nepohodlné,a odpůrce likviduje.Vemte celou historii,nemusíte,ani tu,co uvádíte.Ani dnes,tomu není jinak.Ti piloti,to byl extrém.Když posloucháte ty rádoby historiky,ani ti nejsou v této kapitole jednotni.Nemusíme chodit daleko.Příklad Ludvíka Svobody.Jen za mého života,už je minimálně po třetí zatracován.Něco jsem o něm přečetl,něco slyšel od jeho dcery osobně,a také prezentuji jiný názor,než ti dvacetiletí historikové.A to je prostě špatně.
[85] Vložil: V.N., 6.2.2014, 15:58:40
Ano nejraději bych se zn "Rejpal" nesouhlasil ale pokud chci v životě mluvit pravdu jako že chci tak to tak je.U Ludvíka Svobody je jednoduché dnes ho soudit ale nechtěl bych být v jeho kůži za jeho života,je nutné mluvit v základní škole o takovém člověku ale i o Janu Palachovi i třeba o Janu Husovi.
[86] Vložil: Tony, 7.2.2014, 21:27:24
Je Vasil Biľak v pekle?
www.reflex.cz/clanek…
[87] Vložil: kája, 8.2.2014, 19:41:47
K 86: Když mu byl dopřán tak vysoký věk, určitě je s ním počítáno do vyšší funkce.
[88] Vložil: kozénka, 8.2.2014, 19:41:51
Reflex čtou jen nemocní lidé.Tento člověk,žil v době,kdy měli navrch.Dovolím si srovnání s úmrtím Václava Kima.Taky hysterie.Glorifikace není na místě.
[89] Vložil: rejpal, 9.2.2014, 10:12:40
86.Dejte pozor,aby jej nepohřbíval nejvyšší církevní hodnostář.Za svého života,jsem byl na několika pohřbech,kdy řečník oplakával nenahraditelného soudruha,a až skončil,tak se modlilo.Takže o něm bude rozhodovat někdo jiný,než Tony a Reflex.
Diskuse uzavřena.

NovinyVM.cz - nezávislé internetové noviny pro Velké Meziříčí, mikroregion Velkomeziříčsko a kraj Vysočina.
Publikování nebo další šíření obsahu serveru NovinyVM.cz je bez písemného souhlasu ZAKÁZÁNO.
Pokud chcete informace o inzerci nebo napsat redakci - pište na email redakce@novinyvm.cz.
Příspěvky v sekci "Od Vás" nevyjadřují názor redakce, jejich obsah není redigován.
Redakce upřednostňuje rychlost zveřejnění a aktuálnost před gramaticky a slohově bezchybnými články.

Vše pro ONLINE: webhosting - e-mail hosting - e-shopy - fakturační systém - SEO.
Nastavení cookies

×

Váš prohlížeč blokuje reklamu

Vážený uživateli, jelikož jste naším pravidelným návštěvníkem, zvažte prosím vypnutí AdBlocku na této doméně.
Příjmy z reklamy nám umožňují nabízet čtenářům obsah zdarma.

V horním panelu prohlížeče klikněte na ikonku ruky na červeném pozadí a zvolte
“Nespouštět na stránkách na této doméně”. Děkujeme!

Lisovna plastů, spol. s r.o. hledá zaměstnance
TOPlist