MILWAUKEE: Nová prodejna ve Velkém Meziříčí!
Dnes je 23. září 2023, svátek má Berta, zítra Jaromír.
  • Prostranství u městské synagogy je stále vylepšováno.
  • Studenti a žáci místních škol v pátek dopoledne ve velkém sále Jupiter clubu viděli úspěšné představení místních ochotníků ŠNB Zkrocení zlé ženy. Repríza pro veřejnost bude zítra v sobotu 23.9. ve 20 hodin taktéž v Jupiter clubu.
  • Čekárna vlakové zastávky na Družstevní ulici byla "vyzdobena".
  • Díry na Družstevní ulici úspěšně zalepeny. Celá rozpraskaná silnice i chodníky by si zasloužily větší rekonstrukci.
  • V neděli odpoledne se uskuteční dračí létání s Dózou na Fajtově kopci.
  • Na ulici Čechova začala gen. rekonstrukce chodníků.

Jsme opravdu lhostejní?

- - 7. 5. 2009 - komentářů  0
Památník ozdoben pietními věnci.
Památník ozdoben pietními věnci.
foto: -kas-

7.května jsme vzpomněli šedesáté výročí Velkomeziříčské tragédie, kdy byli fašisty povražděni již na sklonku války naši spoluobčané.


Nevím, zda je to jenom můj dojem, ale zdálo se mi, že účast lidí na této pietní akci je rok po roce menší. Starších občanů nezadržitelně ubývá a mládí se vzpomínání na dobu, kdy mnohdy nežili ani jejich rodiče, urputně brání. Pokud se paměť národa ztrácí tak, jako mizí mládež ze vzpomínkových akcí na hrdinný odpor našich lidí proti okupantům za druhé světové války, je to jistě problém nás všech.

Při projevu poslance Karla Černého jsem zaslechl slova obav z falšování historie, ze zapomínání na oběti odporu proti nacismu a také z nástupu neonacismu. Obavy jsou to jistě oprávněné. Žel, ač tyto obavy zaznívají z mnoha úst, nikdo nemluví o tom, jak tyto důsledky řešit.

Může mládež za to, jaká je? Nejsme tím vinni mi všichni? Nejen mladí, ale i většina nás starších vnímáme oběti válek dnešních i minulých jen jako pouhou statistiku. Dokud tomu tak bude, dokud se lidé nedokáží vcítit do role obětí a jejich pozůstalých, dokud nepochopí hrůznost masakrů nevinných a nepocítí bolest při pohledu na matku oplakávající dítě, zavražděné ve jménu jakéhosi „boje za mír“, do té doby nedokážeme říct válkám dost razantní ne! Jak totiž můžeme dětem vysvětlit zbytečnost a nemorálnost válek, když je sami nedokážeme nahlas odsoudit?!

Lhostejnost mnohých z nás, (ať již ke stále častějšímu propouštění dělníků ze zaměstnání, k pochodování neonacistů našimi městy, k masakru civilních obyvatel v Gaze, Iráku či v Afghánistánu) je hlavním důvodem toho, že hrubne nejen naše politika, ale i celá společnost. Jak chcete své děti učit etice, když jí mohou spatřit už jen ve filmech pro pamětníky?

Důvody k šíření neonacismu u nás je třeba hledat v nedávné minulosti. Prvním impulzem byla již „omluva“ pana dramatika Havla sudetským němcům za „vyhnání z jejich domovů“. S tímto pošlapáním všech poválečných smluv i Benešových dekretů může soupeřit již jen pojmenování agrese proti bývalé Jugoslávii jako humanitární bombardování. Nemalou zásluhu o vzestup neonacismu má i naše pravicová vláda. Podle jejího premiéra žádný pravicový extremismus ani neexistuje! Díky těmto názorům na sílící hrozbu krajní pravice teď tento problém vláda nezvládá. Totálně zpackaný pokus o rozpuštění Dělnické strany je tomu zářným příkladem.

Neschopnost uznání vlastních pochybení dokazují vládní politici neustále. I pan poslanec Kasal ve Velkém Meziříčí upozorňoval na skutečnost, že jinde ve světě se památníky obětem válek staví neustále. Zapomněl však sdělit to nejdůležitější, že oběti v Gaze má na svědomí Izraelská agrese a ty v Jugoslávii, Afghánistánu a v Iráku že padají na hlavu vojenského paktu NATO. Paktu, který měl být rozpuštěn zároveň s Varšavskou smlouvou a v kterém se (navzdory nesouhlasu občanů ČR) dnes nacházejí i naši vojáci. Co na tom, že tyto agrese odsuzuje RADA BEZPEČNOSTI OSN a že k nim ani nedala souhlas. Spojené státy, které mají na těchto válkách hlavní podíl, to zcela ignorují. Tak jako Izrael ignoruje rezoluce OSN, dle kterých by se měl stáhnout z okupovaných území Palestiny a dalších států blízkého východu.

Svět by měl přestat poklonkovat světové velmoci, která napadá kde koho za nedodržování lidských práv a sama je neustále porušuje a to nejen na svém území. Měl by se zasadit o to, aby se rezoluce RADY BEZPEČNOSTI OSN dodržovaly, ať již míří na kohokoli.

Rozpínavost a války jsou pro kapitalistický svět charakteristické a ten dnes dostává ránu za ránou. Prokazuje svou neschopnost dodržet základní práva všech občanů. (Ta jsou zde jen pro někoho.) Mnozí lidé chápou, že jen levice má správný lék na řešení světové krize, vědí, že krize je krizí kapitalismu. Využijme svého práva, práva volit a dejme ve volbách šanci levici, aby prokázala, že naděje lidí v ní vkládané nezklame!

Jak vzpomínka vypadala minulý rok.

Autor: Martin Klement, Mostiště, fotogalerie: -kas-

Čtěte také

17. 4. 2023 - Sousedské hlídání je další vítanou alternativou předškolního vzdělávání

Sousedské hlídání je další vítanou alternativou předškolního vzdělávání
Před deseti, patnácti lety jsme neznali dětské skupiny nebo tak zvané firemní školky. Dnes jsou to neodmyslitelné součásti naší společnosti a každodenních nutností týkajících se mnoha rodin a především dětí. Převážná část...

2. 3. 2023 - Vrchol trapnosti na jednání zastupitelstva

Vrchol trapnosti na jednání zastupitelstva
Každý, kdo se díval v přímém přenosu na jednání zastupitelstva 28. února, či se na něj podívá zpětně, se může přesvědčit o neuvěřitelné neochotě radních města odpovědět na jednoduchou otázku - jaký...

30. 1. 2023 - Zemědělská půda versus elektrárny

Zemědělská půda versus elektrárny
Aniž bychom si to uvědomovali, zvykli jsme si na komfort, který není zcela běžný pro nemalé množství obyvatel naší planety.

5. 5. 2023 - Nový seriál: Sondy do historie

Nový seriál: Sondy do historie
Historická pravda by měla být založena na faktech. Tedy na tom, co lze jednoznačně doložit. Vše ostatní jsou do určité míry spekulace. Jinou otázkou pak je, hledat pravdu PROČ k těmto událostem...


Komentáře ke článku

Počet komentářů 83.

[1] Vložil: Bob, 9.5.2009, 00:00:40
Ty to už jsme zažili.40 let nesvobody s levici.
S komunistama.Nikam jsme nemohli a nemohli jsme svobodně vyjádřit svůj názor.
[2] Vložil: Hartl, 9.5.2009, 06:47:57
Po celou dobu čtení tohoto článku jsem měl nějaký divný pocit. Po posledním odstavci mi to došlo. Prvoplánovité, agitační jako v Rudým právu. To si snad děláte prdel. Co takhle trochu objektivity a fakt třeba ohledně těch "agresí"? A co levicový extrémismus?
[3] Vložil: barvíř, 9.5.2009, 08:39:04
Takových politických š piček tu ve městě máme a článek do Velmezovek píše stále jen jeden Červenáček. Ostuda pro ostatní modré, orange a černozadečkové strany!
[4] Vložil: Tomáš Říha, 9.5.2009, 09:29:09
Nelíbí se mi, že těchto akcí se účastní málo lidí, ale vydávat tento článek jinde než v rubrice diskuse, je opravdu zvrhlost. Jak si vůbec, pane Klemente, můžete dovolit, vydávat vaše názory (které Vám v žádném případě neberu) jako všeobecný světonázor? Běžte říct do Kosova, že genocida by byla lepší než 3 měsíce leteckých útoků! Agrese v Afghánistánu? Myslíte snad zničení režimu, kde nesměly dívky chodit do škol, nesmělo se chodit do kina a moc držící elita schovávala po horách teroristy? Válka v Afghánistánu je odplata za 11. září. Běžtě říct pozůstalým do N.Y.C., že si je zavinili sami! A jak by Vám bylo, kdyby na nás Slovensko denně posílalo desítky raket a my byli pranýřováni za spravedlivou válku proti němu?

Demokracie je, pane Klemente, to nejlepší, co lidé dokázali vymyslet. Že je tady mnohdy bordel, to k ní bohužel patří. Každý máme své názory a svobodně je můžeme vyjadřovat. Tak vzniká společenský koncenzus, který sice většině nevyhovuje, ale každý do něj může vnést to své. Naštěstí. Ještě před 20 lety tomu tak nebylo. Ačkoli uznávám, že základem nacismu bylo pouze zlo a základem komunismu touha po lepším světě, nic to, pane Klemente, nemění na tom, že obě ideologie jsou zločinné a zanechaly za sebou desítky milionů mrtvých. A zlu se nesmí ustupovat! Kdyby náhodou Vaši partaj napadlo zase nás zatáhnout na pár desítek let někam do pekel, doufám, že lidé už se nedají zviklat a budou za svobodu bojovat třeba i se zbraní v ruce. Ano, pane Klemente, i tady se mýlíte. Proti názorům nic nemám, ve chvíli, kdy se začnou na úkor ostatních (nesouhlasících) lidí naplňovat, je i válka spravedlivá. Proti komunismu stejně tak, jako byla ta proti nacismu.
Pěkný den!
[5] Vložil: M.Klement, 9.5.2009, 14:49:42
Tak, tak. Zase si každý v mém článečku nalezl pouze tu hůl, aby mne s ní přetáhl po zádech . Je krásné, když mi zde někdo podsouvá nedostatek objektivity. Ať si tedy počte v pravicovém tisku, ty objektivitou přímo přetákají . Pan Tomáš Říha asi čte velmi dobře mezi řádky. Netuším totiž kde přišel na to, že své myšlenky vydávám jako nějaký světonázor . Běžte říct Srbům,že "tři měsíce" leteckých útoků nebyla pro ně genocida!! A odplata za 11tého září? Neunikla Vám náhodou informace ve světové tisku, že v troskách dvojčat byly nalezeny zbytky náloží? Setsekra dobří ti teroristé - Trefí se bez navigace do budov,které z víšky vypadají stejné jako ty malé a ještě před tím je stačí podminovat! Také Vám ta objektivita pokulhává a nebo nečtete a nevíte?! Jste-li tak skvělým demokratem, že proti komunistické myšlence hodláte bojovat se zbraní v ruce, pak se hodláte dopustit trestného činu. A demokracie pane Řího, to není to.co nás obklopuje. To je jen ubohá parodie na demokracii...
[6] Vložil: Občan VM, 9.5.2009, 17:22:40
ach ten češtin!
[7] Vložil: Frk, 9.5.2009, 18:06:59
Češtin docela dobrey ,ale něco k obsahu by něbolo?
[8] Vložil: cha, 9.5.2009, 18:32:15
Ty individue, do teď jsem si myslel, že tu svou pitomost jenom předstíráš, ale každým dnem přesvědčuješ víc a víc, že je pravá a nefalšovaná. Takové ukázky pitomosti by nedokázal nikdo předstírat, ani kdyby jej mlátili od rána do večera po hlavě. To je prostě nemožné ani při současných možnostech vědy a techniky. Nějakým záhadným způsobem vykazuje těch tvých pár mozkových buněk jakousi aktivitu. Pak jsou z toho ovšem takové shluky pitomostí. Srdeční pozdrav a tvůj oblíbený obrázek
[9] Vložil: M.Klement, 9.5.2009, 18:45:20
Děkuji, opět ukázka jak dokáže diskutovat "pravicový demokrat" Srdečný pozdrav a můj oblíbený obrázek .
[10] Vložil: Tomáš Říha, 9.5.2009, 19:27:00
Pane Klemente, mám pocit, že bohužel vidíte vše moc červeně, všude je jakési Vás ohrožující spiknutí. Psal jsem, že povídat si můžete, co chcete, ve chvíli, kdy vaše partaj začne omezovat svobodu ostatních občanů, mají tito právo se bránit, v případě opětovného vyhlášení třídního boje, kdy budete soudit a věšet, se lze bránit i se zbraní v ruce. Toto je podle mne velmi demokratické, až toto nastane, buďte si jist, že Vás bez soudu nikdo nepověsí stejně, jak to dělala Komunistická strana před několika málo desítkami let. Zajímalo by mne, co na té myšlence vidíte, ekonomika byla v troskách (jinak by lidé neutíkali na Západ), okleštěná svoboda kde čeho, statisíce politických vězňů či jinak perzekuovaných lidí, akorát guláš a pivko bylo za pár korun. Nevím, mě kus žvance a klid, že mám práci, kde strávím 40 let bez přestupu, k životu opravdu nestačí. Ale když mě přesvědčíte o své pravdě, rád budu vaši partaj volit ale nemyslím si, že byste mě přesvědčil... zkuste to!
[11] Vložil: občan, 9.5.2009, 19:29:46
Protože čtu všchno,četl jsem i tento příspěvek.Když jsem došel na konec,a zjistil,kdo je podepsán,bylo mi jasné,že se opět zvedne histerie.Ve Velkomeziříčsku i starosta mluvil o událostech ve městě celkem rozumně.Kdo pamatuje,ví,že i místní poliklinika nesla jméno Jindry Nováčka.Ač byly události ve městě jakkoliv rozporuplné,historii nikdo nezmění.Pamětníků ubývá,a těm rádoby historikům se nedá věřit.Při sledování televize a jiných zdělovacích prostředků,kdy svoje výplody produkují historici od 20 až 30 let svého věku se mi chce i brečet.Zrovna minulý týden jsem měl rozhovor s člověkem,kterému je 84 roků.Je mi o trochu méně,tak jsme probírali kolektivizaci.Něco pamatuji,něco přidal tento člověk,a nastal vzácná shoda.Bylo vše jinak,než prezentují zde někteří,a už úplně jinak,než zmínění rádoby historici.Podotýkám,že nejsme ani jeden zatížení minulostí.Jak dlouho chtějí demokraté na těchto stránkách ještě oblbovat lidi?Podívejte se na složení nové úřednické vlády.Kolik je tam bývalých komunistů,dokonce i jiné národnosti.My nemáme lidi na složení vedení státu?Kam jsme došli?Probudí se už národ?Příliš mnoho otazníků,nezdá se vám?
[12] Vložil: cha, 10.5.2009, 11:09:18
Kolektivizace zemědělství byl proces, který lze rozdělit na několik etap, v průběhu kterých se neustále stupňoval tlak na její úspěšné dokončení. Od dubna 1949 započala masivní kampaň vyzývající zemědělce k zakládání JZD, jež se však nesetkala s takovým ohlasem, jak by si její tvůrci představovali, a tak zemědělci začali být ke vstupu do družstev nuceni různými nevybíravými metodami, včetně násilí. Zhoršení již tak vyhrocené situace nastalo po 3. červnu 1952, kdy bylo vydáno usnesení strany a vlády o dalším rozvoji JZD a vesnice se stala cílem masové kampaně, která měla přivézt lidi do družstev. Významnou překážkou v ovládnutí venkova a jeho „socializace“ byla ekonomicky soběstačná vrstva středních a bohatých sedláků, kteří měli nadmíru pevný vztah k půdě, již v mnoha případech jejich rodiny obdělávaly po několik staletí. Tito lidé si většinou vůči komunistické propagandě uchovávali určitý odstup a v očích komunistů byl každý z nich považován za potenciálního nepřítele socialismu. Dobovou propagandou byli označováni jako vesničtí boháči či kulaci a byli veřejně prohlášeni za nepřátele a škůdce nového společenského a ekonomického zřízení. „Vesničtí boháči“ byli vyháněni ze svých statků, vystěhováváni z vesnic, okresů a krajů a přesidlováni na druhý konec republiky, hlavně do pohraničí. Součástí represe bylo také posílání „kulaků“ do pracovních táborů a na mimořádná, časově neomezená vojenská cvičení do tzv. vojenských technických jednotek. Násilná kolektivizace nenávratným a barbarským způsobem rozvrátila dosavadní společenské a hospodářské vazby na venkově a těžce poškodila zemědělství jako odvětví národního hospodářství. Ještě počátkem druhé poloviny padesátých let minulého století byla úroveň zemědělské produkce hluboko pod úrovní, na jaké se nacházela před druhou světovou válkou.


[13] Vložil: M.Klement, 10.5.2009, 12:43:51
Vy na všechno opravdu hledíte pouze z jednoho pohledu. Nebudu vyvracet, že se při kolektivizaci stávaly i excesy, ale například v okolí Žarošic se nikomu křivda stát nemohla, jelikož by to lidé nikdy nedovolili. Všechno je vždy v lidech. Když se dokázali postavit kariéristům a všelijakým komisařům, nemohlo se stát, že by byl někdo násilím vystěhován ze své půdy. Tato problematika mne vždy zajímala a tak jsem se hodně ptal. Většina těch, kdo tehdy vstupovali do JZD mi říkala, jak rádi se zbavovali dřiny a jak byla práce v kolektivu snažší. V zemědělství (dle Vás nenávratně barbarsky rozvráceném) jsme byli do devadesátých let naprosto soběstační. Zeptejte se zemědělců kde jsou dnes? Vaše objektivita hodně kulhá na pravou nohu!
[14] Vložil: M.Klement, 10.5.2009, 13:02:43
Pane Řího.
Nemám v úmyslu Vás o něčem přesvědčovat. Každý si přeci svůj názor dělá sám a jde jen o to, z jakých informací vychází. Nechápu jak můžete tvrdit, že by komunisté někoho věšeli? Komunistům záleží na tom, aby se proces ke spravedlivější společnosti udál v demokratickém duchu a bez násilí. "Rozvoj kvality života všech žijících generací ve spořádané, prosperující a kulturní zemi - to je náš cíl." Nechceme se nikam vracet a rozhodně nechceme opakovat chyby minulosti. My jsme se z ní poučili, ale co jiní? Víte v troskách je ta dnešní ekonomika a přece z toho nechcete po dvaceti letech vinit komunisty? To, že se tady rozbyl všechen průmysl a začali jsme jen montovat auta, to je důsledek neschopnosti polistopadových ekonomů. A nezapomeňte, že tisíce lidí by dnes bralo práci "bez přestupu",hlavně kdyby nějakou měli.
[15] Vložil: občan, 10.5.2009, 15:49:15
Pro cha.Pro neznalého věci,dalo by se tomu i věřit.Moje maminka měla tu zkušenost,nebudu psát čest,sloužit u sedláků,jako děvečka.Slyšel jsem toho od ní dost,jací byli dobráci.Neříkám,že všichni,vše je o lidech.Bohužel už nežije,ale moje tchýně,která také sloužila u sedláků,je jí 83 roků,by mohla vyprávět.Sice si ze služby nepřinesla dítě,jako ostatní,o to víc poznala co kulaci dovedli.Sám jsem jich znal několik.Byli to dobří hospodáři lpící na rodné hroudě,koně měli,to byla jejich vizitka,všechna čest.Ale byli i takoví,že kdyby nebylo družstvo,tak pošli hlady.Jejich koně a dobytek šel většinou na nutnou porážku,protože by ani nepřežil svod do kravína.Paradoxem je,že když se začaly vracet restituce,dostávali nejvíc.Kdo čte staré romány,může se dočíst,jak to u sedláků bývalo,to bylo ze života.Pantáta udělal děvečce dítě.Když měl něco,jako svědomí,tak ji vyplatil a propustil.Byly případy,že ji taky vyhnal bez náhrady,ale v neděli seděl v kostele v první lavici.K těm,co sloužili u PTP,ruku na srdce.Je pravda,že jste museli dělat,ale když jste šli z vojny,měli jste peníze na knížce,sice ne všechny,ale měli,zatím co my sloužili vlasti za 75Kčs a domů nepřinesli nic.I toto byla pravda,která se vám nehodí.
[16] Vložil: cha, 10.5.2009, 17:30:41
Ale podobné manévry se dějí i dnes, když si vypomohu Čapkem:
Kdo byl slušný, byl slušný vždycky. Kdo byl věrný, je věrný i teď. Kdo se točí s větrem, točil se s větrem i dřív. Kdo myslí, že teď přišla jeho chvíle, myslel vždy jen na sebe. Nikdo se nestává přeběhlíkem, kdo jím nebyl dříve a vždycky. Kdo mění víru, neměl žádnou. Člověka nepředěláš, jenom se ti vybarví.

.
Čtěte Tigrida, přátelé a probůh, rozum do hrsti

[17] Vložil: Goim, 10.5.2009, 18:37:58
Pokud vím,Tigrid byl žid.Propagovat dneska židovinu,není zrovna košer.
[18] Vložil: Tomáš Říha, 11.5.2009, 09:47:42
Pane Klemente, opravdu je krize, zaviněná rozežraností a touhou po stále rychlejším a rychlejším růstu HDP, ale stejně jako všechny krize přejdou, je to jen otázka času. Uměle narovnávaný hospodářský cyklus prostě zkolabuje jednou za několik desítek let, a ne jednou za 8-10 let, jak by to bylo bez zásahů do ekonomiky. Dnes je doba opravdu složitější, ale práce se dá najít, stačí nesedět na zadku. Pokud přece někdo práci nenachází, jsou tady rekvalifikace a další způsoby, jak si zvýšit kvalifikaci a udělat sebe sama zajímavějším na trhu práce, to je konkurence... Během tohoto procesu má být nezaměstnanému pomoženo. Jestli ale někdo nechce pracovat, odmítám ho jakkoli dotovat, cestu si vybral sám a pokud se mu líbí bydlet pod mostem, odnikud ho přece tahat nemohu? Nebo ano? Jak k tomu přijdou lidé pracující, snažící se celý život zvelebovat svůj domeček apod. To máme pomáhat nemakačenkům, aby se nakonec měli stejně jako ti, kteří celý život dřeli? Pane Klemente, ve společnosti není rovnost a nikdy nebude. Ani nemůže být, protože si nejsme rovni ani v dispozicích, v povaze, v přístupu k práci. Vaše myšlenka je proto nesmyslná! Rovnost může být pouze v příležitostech, pokud ji nevyužijete, je to vaše chyba. Btw, na rovnost příležitostí byste se měl zaměřit, ta opravdu někdy pokulhává, ale rovnost jako takovou odmítám.
Pěkný den!
[19] Vložil: jíra, 12.5.2009, 11:58:50
Martine, jak to, že jsi už týden nic nenapsal? Třeba o třech zmrzlých, že se na stranickém sjezdu zasadíte aby napřesrok po ránu mrzlo? Hoď ňákou tu agitku ať se nenudíme.....
[20] Vložil: M.Klement, 12.5.2009, 16:42:21
Pane Řího,
krize je zaviněna rozežraností bankovního sektoru a majitelů nadnárodních společností. Snad se nedomníváte, že ji zavinila rozežranost dělníků, rolníků a malých živnostníků? To, že ekonomika v kapitalismu pravidelně kolabuje a proč nám ozřejmil už Karel Marx. Nemohu pochopit, jak může inteligentní člověk napsat, že kdo chce tak práci snadno najde? Některé vesnice kolem Pardubic mají nezaměstnanost 44,4 %. Domníváte se snad, že všichni sedí doma na zadku a nesnaží se? Nebo mi zdělte jak a na co se má rekvalifikovat sklář, který svou práci dělal s láskou do svých pětapadesáti a dnes je na dlažbě (notabene bez platu za posledních pár měsíců). A co je to probůh za jalovinu s tou Vámi vysvětlovanou rovností? Je zřejmé, že nejsme a ani nemůžeme být stejní. Stejné dva lidi nepotkáte stejně, jako dva stejné otisky prstů. Však ona nesmyslná myšlenka je právě o tom, že ti silnější, chytřejší a schopnější musí pomáhat těm, kteří tak obdarováni přírodou (či bohem) nebyli. Raději jezdím na kole než autem. Neprahnu po obrovském baráku s bazénem a saunou. Nepotřebuji ani plat v řádu statisíců abych se mohl koupat v šampaňském. Toužím však po tom, aby se dokázali uskromnit všichni a z toho co ušetříme se mohou nakrmit tisíce těch, kteří dnes umírají hlady. Sakra, mám já to ale opravdu nesmyslné myšlenky!
[21] Vložil: bob, 12.5.2009, 20:04:47
No to teda máš nesmyslný názory.Ty jsi fakt Jelito.
Chceš nám namluvit,že za 40. leté vlády komoušů se měli všichni stejně??
[22] Vložil: cha, 12.5.2009, 20:14:05
Právě na závist sází dnešní socialisté. Sází na závist vůči úspěšnějším a bohatším. Jako by těm druhým říkali "podívejte se, to oni mohou za to, že vy jste neúspěšní a máte málo peněz". Co na tom, že František s vypitým mozkem, základním vzděláním a podprůměrnou inteligencí nemá co nabídnout? Vždyť přeci i on si zasluhuje průměrný plat, dobré bydlo a každý rok dovolenou u moře. A jediný, kdo mu tento stav upírá je ten schopnější, bohatší a inteligentnější. Františka nezajímá, že ten schopnější dlouhá léta studoval a zdokonaloval se. Chce mít to samé a když to nejde, tak ať ten druhý se má stejně špatně jako on a věří pupkatým zastáncům chudých, kteří si sami užívají přepychu, o jakém se těm schopnějším mnohdy ani nezdá

[23] Vložil: `F, 13.5.2009, 17:07:23
Ten Klement mě dostává
[24] Vložil: Tomáš Říha, 14.5.2009, 10:33:07
Pane Klemente!
Nevím, jestli jste opravdu odpovídal na můj příspěvek Naprosto s Vámi souhlasím v názoru na původ krize. Ale pane Klemente, kapitalismus není cesta k něčemu lepšímu, je to cíl. Vzpomeňte si, co nám dávala centrálně plánovaná ekonomika, co vše nebylo možné dostat! Právě vidina zisku nám dává blahobyt, ZISK není sprosté slovo, spěje k němu veškeré lidské snažení. Je přirozeným nástrojem rozvoje společnosti.

Karl Marx se mýlí. Velice se mýlí! Považuje totiž práci za základní nástroj k ohodnocování věcí, zjednodušeně: čím na práci náročnější výroba, tím vyšší cena produktu. To je bláhovost. Takhle se lidé nechovají. Cena produktu se vytváří subjektivně, podle toho, co lidé chtějí. Tohle už věděli katoličtí ekonomové ve 13. století, Karl Marx si však popletl příčiny a následky. Plat člověka nezávisí na odvedené práci, ale na subjektivní hodnotě produktu, kterou vnímají ostatní lidé na trhu. Proto člověk pracující u pásu nikdy nebude mít vysoký plat. Kdyby měl, produkt nikdo nekoupí kvůli vysoké ceně, továrna se zavře a dotyčný je bez práce. To snad není ani ekonomika, to je selský rozum. Pochopí to někdy komunisté?

Btw, Vy jste četl Kapitál?

Jestli je někde nezaměstnanost 44 %, je potřeba se odstěhovat. Do místa, kde akorát houkají sovy, žádná práce nepřijde. Jsme u typicky českého přemýšlení: práce přijde za mnou. Jestliže práci nemám a v regionu ji neseženu, musím se stěhovat. Pokud sedíte na zadku, nikdy nic mít nebudete! Ale Vy nic neprotřebujete, jak vyplynulo z Vašeho příspěvku, takže věci, kterými se zabýváte, nemusíte vůbec řešit. Stačí Vám málo. Gratuluji.
[25] Vložil: M.Klement, 14.5.2009, 15:44:28
21 - Jistě, všichni se stejně rozhodně neměli, avšak tak propastný rozdíl mezi "horními deseti tisíci" a několika milionovou "spodinou" rozhodně nebyl. Každý inteligentní člověk se přeci z historie poučí, to dobré použije a to špatné odsoudí. To psal již MARKUS TULIUS CICERO - HISTORIA MAGISTRA VITAE (historie je učitelkou života.
22 - Proč bych někomu záviděl jeho prachy? Do hrobu si je stejně nevezme . Jsem však pro to, aby zdokladoval jak k nim přišel. "Za každým velkým majetkem je zločin." To sem nevymyslel já, to řekl Honoré de Balzak.
24 - Četl jsem různé knihy, nejen Kapitál. Je přeci dobré dělat si úsudek z více zdrojů. Dovolím si tvrdit, že Karl Heinrich Marx se nemílil. V jeho dílech se neinspirují jen jeho levicoví následovatelé, ale často ho citují i neoliberálové. Ve Vašem opravdu VELMI selsky podaném vysvětlení cen produktu zcela opomíjíte zisk z obchodního kapitálu, čili onu nadhodnotu, kterou lze regulovat tak, aby dělník nestrádal. Více se můžete dočíst třeba v Základech marxistické ekonomie od Jana Ulrycha. Váš poslední odstavec mne docela rozesmál. Tadz jste opravdu zaměnil příčiny a následky . To je tak, když si postavíte dům v místě továrny (sklárny,JZD atd.), pracujete tam a v klidu si šlechtíte domeček a zahrádku. Pak příjde klíči vycinkaná změna režimu, továrna se vytuneluje, prodá, zbankrotuje (nehodící se škrtněte) a vy se s dalšími stovkami lidí ocitnete na pracáku. A jsme u toho typicky českého přemýšlení: kampak mám jít teď hledat práci, když je to v celém širém okolí nemlich to samé? Nejlépe do Prahy, ta má nezaměstnanost na nejnižší úrovni, že?
[26] Vložil: Škrabka, 14.5.2009, 22:29:32
Pane Klement takže chcete říct, že Bill Gates vlastní Microsoftu, který přispívá na charu, tak je zloděj. Nebo Tomáš Baťa byl snad on zloděl, když po 2.světové válce všechen jeho poctivě vydřěný majetek v hodnotě několika milionů KČS vyvlastnili komunisté. Podle mě by se za to měli komunisté stydět, když podnikatelům co něco dokázaly brali a na chudé srali.
[27] Vložil: čovek, 15.5.2009, 08:23:17
Lidi neblbnite, s e r t e na politiku, ta většinu nenakrmí. Na světě je krásně, tak proč si politikou kazit život? Platí přímá úměra: Čím víc peněz-tím víc závisti a falše! Otevřete oči a ž i j t e !
[28] Vložil: Tomáš Říha, 15.5.2009, 17:59:51
Pane Klemente, shodneme se na tom, že se neshodneme.

cituji:
To je tak, když si postavíte dům v místě továrny (sklárny,JZD atd.), pracujete tam a v klidu si šlechtíte domeček a zahrádku. Pak příjde klíči vycinkaná změna režimu, továrna se vytuneluje, prodá, zbankrotuje (nehodící se škrtněte) a vy se s dalšími stovkami lidí ocitnete na pracáku.

Jsme zase u kořene všeho zla: domeček u podniku, který chrlil nepotřebné věci a zaměstnával 3x tolik lidí, než na Západě, považujete za nějaké dobro? Nedivte se, že nekonkurenceschopné podniky zkrachovaly! Ale ne vinou zlého kapitalismu, nýbrž vinou komunistického režimu, který nedokázal držet s vyspělými zeměmi krok...

Příčiny a následky zaměňujete Vy. Na prvním místě není starost, kdo se o mě postará, ale aktivní přístup k životu. Jestliže Vám stačí sedět doma, prosím, seďte. Vyhlašujte do světa překonanou ideologii, která zavraždila desítky milionů lidí a přivedla státy podle ní se řídící na pokraj ekonomické katastrofy a naprostého kulturního a morálního úpadku. Dokud zůstane Vaše strana u slov, říkejte si, co chcete. Pokud byste však znovu chtěli uzurpovat moc a omezovat lidi v tuto ideologii nevěřící, budete muset počítat s odporem
Pěkný den v kapitalistickém pekle!
[29] Vložil: kozénka, 15.5.2009, 21:11:29
Když to tak pročítám,začnu počítat,něco mi nehraje.Odečtu ve federálu milion komančů,staré a děti,vyjde mi minimálně 10 milionů partyzánů a odpůrců,či přímo sabotážníků socialismu.Ptám se,jak je možné,že to trvalo tak dlouho,než zacinkali klíčemi.Parazitovali a těžili z nich všichni,tak nač ta hysterie.Kdo stavěl,určitě nečerpal nenávratnou půjčku,novomanželské půjčky na pár procent a další.Co dostanete dnes?Hypotéku na přímo lichvářský úrok,kdo si to může dovolit,když neví,co bude zítra.Bavme se raděj o děvčatech,tam se snad shodnem.Politika je pro blbce.
[30] Vložil: M.Klement, 16.5.2009, 14:50:21
Česká děvčata jsou určitě jedny z nejpohlednějších na světě. Škoda jen, že se dnes množí případy o kterých lze mluvit jen takto: Ta mladá krasavice si toho pracháče vzala z čisté lásky, lásky k penízkám.
Pane Řího, opravdu se neshodneme. Pro Vás je každý nezaměstnaný pouhým lenochem, který jen natahuje ruku pro sociální dávky, z čímž nemohu nikdy souhlasit. Jinak Vás mohu ubezpečit, že naše strana rozhodně nezůstane jen u slov a nebojte se, přijde doba, kdy si většina lidí uvědomí nelidskost ideologie, která má na svědomí miliardy mrtvých (jejími nejsmutnějšími obětmi jsou malé děti umírající hladem a nedostatkem léčiv) a která je pro blaho jednotlivců ochotna obětovat nespočetné množství jiných. NAPROSTÝ KULTURNÍ A MORÁLNÍ ÚPADEK JE DOMÉNOU DNEŠNÍCH DNÍ!! Nepapouškujte teze z novin a jděte mezi lidi. Děti si ničeho neváží, zadarmo dnes nikdo nic neudělá, vládnoucí elita si z lidí jen utahuje, za komunistů nám bylo mnohem líp... To jsou slova lidí z ulice, kteří ty slavné výhody kapitalismu nemohou nikdy využít. Ty jsou tu totiž jen pro pár vyvolených. Tomu co píšete dnes již téměř nikdo nevěří a to jsou lidé masírováni ideologickou nenávistí ke všemu z minulosti. Většina čechů dnes té antikomunistické hysterii nevěří a spíš jim už leze na nervy. Ti starší totiž mají s čím srovnávat...
[31] Vložil: cha, 16.5.2009, 16:55:44
Pádem komunistického režimu dostala spousta občanů možnost svobodně se rozhodnout jak využít změnu režimu. Ti co něco uměli i za komoušů se mají dobře,ti co jen mlátili hubou se mají hůře. Ti co si ještě pamatují tu dobu, kdy o dětech nebo žádosti o devizový příslib do blbé jugošky rozhodoval Uliční výbor KSČ mohou dle mého vyjádřit svůj názor na komunisty minulé,současné i budoucí. V každém režimu se najde vždy skupina občanů,kteří pro svou kariéru zapřou i svého bratra. Také je mezi námi skupina občanů,kterým komunisté někoho popravili,zavřeli nebo mu něco ukradli. Ale podstatné je to, že nás na 41 let zavřeli za ostnatý drát Lagru socialismu a to postihlo všechny. Proč se dneska tvářit že jsme jim to již zapomněli nebo jim věřit že jsou již jiní? Jak Jakeš,tak i Štěpán pěkně na 1. máje zpívali internacionálu a tleskali Filipovi. Zase máme čekat až nám zakroutí krkem?


[32] Vložil: marta, 17.5.2009, 21:01:38
Zajedte se v patek podivat do marketu, jak se maj lidi dnes spatne.....
[33] Vložil: Tomáš Říha, 18.5.2009, 15:09:49
Navzájem se nepřesvědčíme, pane Klemente, tak alespoň poslední postřeh:

Víte, proč si děti ničeho neváží? Vychovávají je lidé deformovaní čtyřiceti lety totality, kdy bylo všechno všech (a nikoho nic). A děti se učí od rodičů (což ale není v žádném případě jejich chyba, za to, že se narodili ve špatné době, nemohou).

To platí i pro kulturní a morální úpadek. Ten není doménou dnešních dní, má kořeny právě v době socialismu žijící pod heslem: kdo nekrade, okrádá rodinu. Dnes je pouze více vidět...

A ještě oprava: neřekl jsem, že každý nezaměstnaný je pro mě jen někdo s nataženou rukou - řekl jsem, že každému má být pomoženo, na druhou stranu, pokud se nesnaží (rekvalifikace, vzdělávání, příp. odstěhování se za prací, či jen delší dojíždění), nevidím důvod k pomoci! Život se žije, ne sedí na zadku
[34] Vložil: cha, 18.5.2009, 16:31:33
Dnes na noční jsem se zeptal mladíka, jestli ví koho má na svém zapalovači. Měl na něm Che Guevaru. Věděl o něm prakticky všechno, ve smyslu komunistické propagandy. Tenhle mladík má jinak potíže si spočítat výplatu a dluhy už si nadělal do výše stotisícové. Na pracáku je celkem pravidelně a vzdělání má jen devítiletku s čtyřkovým ukončením. Jeho přesvědčení je, že stát je povinen mu zajistit minimální příjem, aby netrpěl nouzí a jeho zaměstnavatelé by měli začít tvrdě pracovat jako on, protože si ty miliony nezaslouží.
Pro lidi tohoto typu je současná forma státu obrovskou nespravedlností a jak mi dotyčný řekl, mělo by se s kapitalistama zatočit. Odkud bere onen buran rozumy mi neřekl.
Pěstujeme si i my tady své budoucí teroristy? Proč jsme tak laxní k propagandě ultralevice? Je to s ní stejné, jako s fanatickou vírou. Jednou nám budou ochotni zakroutit krkem, zapálit dům, auto, ukrást nám majetek po předcích a my budeme dodržovat demokratické principy.
Ksicht Hitlera, Stalina, Bin Ládina, Che guevary a symboly teroristů všech barev i vyznání by se neměly tolerovat ani na zapalovačích! Přihlížet nečinně propagandě ultra stran je sebevražedná zhovadilost

[35] Vložil: M.Klement, 18.5.2009, 18:42:16
Je opravdu velká škoda, že se tady nedá s nikým rozumně diskutovat. Tady si jen pár jedinců snaží vyřvat svůj komplex a rozumní lidé se ani neobtěžují jim odpovídat. (Ono je to také naprosto zbytečné. Mějte si SVOU svatou pravdu a až se změní režim, stejně poběžíte převléknout kabát mezi prvními.)
Když čtu vaše příspěvky vzpomínám s úsměvem na výrok anglického satirika Jonathana Swifta - " Až se objeví skutečný génius, můžete ho poznat podle toho, že se všichni tupci postaví proti němu." Nepovažuji se rozhodně za génia, ale o příčetnosti některých komentátorů velmi pochybuji .
[36] Vložil: já, 19.5.2009, 13:29:48
To je dost, že jsi na to i Ty, světlonoši spásných myšlenek, přišel. Skládej agitku pro svoje ovečky a neobtěžuj normální lidi.!!! pa
[37] Vložil: M.Klement, 19.5.2009, 15:41:52
Děkuji za hezké oslovení. Být světlonošem spásných myšlenek není jistě k zahození. Je docela zajímavé, že normální lidé se mnou klidně diskutují a dokonce mne považují nejen za normálního, ale i inteligentního jedince. Věnuji jim také mnohem více času, než je tomu u pisatelů jako je cha. Těm už s jejich nenávistí nepomůže ani svěcená voda .
[38] Vložil: bob, 19.5.2009, 16:05:36
A kde jsi vzal tu drzost soudit lidi???
To že si přečteš pár knih,nebo citátů,tě neopravňuje soudit lidi a dělit je na rozumné a řvoucí jedince.
Jedna věc je číst a druhá porozumět.
[39] Vložil: M.Klement, 19.5.2009, 16:15:29
Ano, jedna věc je něčemu porozumět a druhé myslet si že jsem porozuměl. Ty jsi bobe vůbec nic nepochopil a ani se o to nesnažíš. Kde vůbec bereš tolik drzosti tvrdit, že někoho soudím? Děláš si z mojich příspěvků své závěry a ty mi pak podsouváš. To není jen drzost, to je i hloupost!
[40] Vložil: Bob, 19.5.2009, 20:27:43
Já vůl,že se s někým takovým jako je Klement,pouštěl do debaty.Ztráta času.
S komunisty se nemluví!!!!
[41] Vložil: Tomáš Říha, 19.5.2009, 21:18:04
Kdo nebyl v sedmnácti komunistou, nemá srdce,
kdo je ve třiceti komunistou, nemá rozum.
Winston Churchill
[42] Vložil: Vladimír, 19.5.2009, 23:03:58
V roce 1945 v květnu byla situace z dnešního vidění prizmy úplně jiná a velmi těžce se to dá postihnout když ti lidé jsou mrtví.Od posledních pamětníků se tajně dovídáme jak se to stalo,dnes je velmi složité někoho vinit a druhého ne?Ptejme se vždycky PROČ?Zajímejme se o tyto věci neboť by jinak musely být opakovány?A kdo to chce?Téměř to vypadá ve věci DS že se kopíruje situace Německa v roce 1936,takže pozor?L.N.
[43] Vložil: V.M., 19.5.2009, 23:11:56
Ikdyž nesouhlasím s některým názorem pana Klementa beru ho jako inteligentního člověka a do jednadvcátého století patří!Narorzdíl od hybridů kteří mu nadávají a bojí napsat svoje pravé jméno!!!Nejraděj bych vám zbabělci napsal ,,děte do prdele"ale nechci být vulgární,tak jenom tak dál!V.M.
[44] Vložil: V.M., 20.5.2009, 01:35:40
M§žeme o věcích mluvit ale nikdy nikdo mě nevezme výpověď pana J.H. je mrtev co musel vydržet v mezipatře Radnice kdy použiju jeho slova ,,chcal do kalhot a další věci!Náhodou ho nenašli,nechtěl mě říct podrobnosti,bylo to z a totality,V.M.
[45] Vložil: V.M., 20.5.2009, 01:44:15
Jindra Nováček je z dnešního hlediska nikoliv komunista ale evropan ano myslím si to!Podrobnosti raději neslyšet ale je tomu tak!Tento člověk nabádal ke zdrženlivosti a kam čert nemůže nastrčil pseudokomunistickou babu!Jaroslav Krejčí: a ty Jindro nepůjdeš?Tak on řekl lo!Chyba!V.M.
[46] Vložil: Pravda za demokraci?, 20.5.2009, 01:52:52
Postava Jindřicha Nováčka je zatajena mlhou a pravdu o tom co se stalo zná pouze jeho rodina,pouze pokud by chtěli mohou něco říct,jinak můj osobní názor je že sympatizuji a kdybych byl soudce což nechci byl bych podjatý!V.M.
[47] Vložil: já, 20.5.2009, 08:03:56
Pozor!! Pod M.Klement se skrývá nejmíň 10 píšících komančů!! Není možné, aby tolik bludů vymyslel jen jeden apač. Nečtěte to a koukněte do poštovních schránek, už se rojí další rádoby lidumilové-naši zastupitelé, tlučhubové a nefachčenkové.
[48] Vložil: cha, 22.5.2009, 17:35:52
Může mi někdo říct,co to je ta starost obyčejných lidí? Já například jako obyčejný občan mám jen jednu starost a to aby se do vlády pomocí Paroubka nedostali komančové od Filipa neboť jejich léčení pro obyčejné lidi jsme si mohli vyzkoušet 41 let a ještě zavření za ostnaté dráty Lagru socialismu. Pak mám starost o své zdraví a bezpečnost svou i dětí proti kriminálníkům a největší starost aby mi nezvedali již tak vysoké daně neboť čím více pracuji tím více platím. Také se obávám aby pod heslem všechno bude zadarmo nakonec nebylo všechno ještě dražší

[49] Vložil: M.Klement, 23.5.2009, 14:02:21
No vida a já se domníval (a lidé mi to potvrzují), že největší starosti si dnes češi dělají z toho že přijdou o práci a že nebudou schopni platit čím dál větší nájemné a inkaso. Cha tady straší sněhulákem v létě. Ti KOMUNISTÉ před kterými tady varuje jsou již dávno rozlezlí v jiných stranách a v soukromé sféře, zatím co komunisté z naší třetí nejsilnější strany plní ze všech sil svá předvolební prohlášení a snaží se lidem pomáhat.
A ty já-jo, ty si udělej v těch indiánech trochu jasno. Jinak budu zítra Mohawk, Šošon nebo Utah.
[50] Vložil: M.Klement, 23.5.2009, 14:08:03
Pane Řího, ten citát je vskutku skvělý, vezmeme-li v úvahu, že je od člověka, který ve Fultonu jako první použil název STUDENÁ VÁLKA a který inicioval vznik tajné služby s jediným úkolem - Co nejvíc poškodit socialistycké státy. O mém rozumu nepochybujte. Věřte tomu, že čas dá za pravdu mě.
[51] Vložil: cha, 24.5.2009, 17:01:12
Je obrovská spousta lidí u nás, co práci dělají teprve až jako poslední možnost v nouzi. Ne že by plánovitě čerpali bezpracný zisk. Jen jim příjde zbytečně škoda nevyužít výhody bezpracného zisku. Jsou lidé prosté mysli, kteří nevidí důvod námahy. Nemají ambice vyniknout co do vědomostí a berou, co se jim bezpracně nabízí samo. Když mají šanci volby půjčit si peníze anebo jít si je pracně vydělat, klidně si peníze půjčí, když je věřitel takový dobrák, a námahu práce odmítnou. Mysl nezatěžují budoucím deficitem ve splátkách. Myšlení je taky námaha a tak je odmítnuté. Prostě berou, co se momentálně bezpracně nabízí
[52] Vložil: TAzaTEl, 24.5.2009, 17:05:38
Pane Klement- jste spokojen s cenami mléka a mléčných výrobků. Byl bych rád kdybyste, odpovědel, potom pochopíte proč, je to taková testovací otázka.
[53] Vložil: Taky tazatel, 25.5.2009, 11:17:27
Ja a taky víte jakej je rozdíl mezi způsobem válčení Rusů a Američanů v afganistánu??... Američané popírají civilní ztráty.
[54] Vložil: Tomáš Říha, 24.5.2009, 18:10:32
Pane Klemente, čas už za pravdu bohužel dal, jen Vy jste si toho neráčil všimnout...
[55] Vložil: Tomáš Říha, 24.5.2009, 18:11:05
Myslím bohužel pro Vás
[56] Vložil: socialistyk, 25.5.2009, 10:46:40
Copak náš sociali styk. Zde je vidět na co myslí. To není obyčejný překlep. Jen aby se nám Martin nekontrolovaně nemnožil......
[57] Vložil: VELKÝ SOUDRUH, 25.5.2009, 18:15:43
Muze mi nekdo vysvetlit kde se po skončení komunizmu v ČR vzali všichni ti továrníci a podnikatelé????? myslím si ze asi tak 5 procent se vrátilo z exilu 30 procentům byl vrácen majetek, 10 procent byly majtelé ze zahraničí a zbytek - o ten mi pŕávě de, kde se tu pro pánaboha vzali - kdo měl za komunistů peníze, aby po jejich pádu mohl začít podnikat ve větším, kde sss kde .. .............. myslím si ze tech zbývajících 55 procent jsou bejvalí komunisté kteří rozkradli české finace za dob socializmu, kolik ste si nakradli vy ???? To znamená jít dnes s komunisty proti kapitalistům -- ne to je blbost- Pojdme s dnešními komunisty proti komunistům dehdejším- dnešním kapitalistům. HOJ SOUDRUZI - RUDE DO NICH
[58] Vložil: M.Klement, 25.5.2009, 18:43:22
Pro Tazatele - Nejsem spokojen s výkupními cenami mléka. A nejsem spokojen s tím, jak se chovají nadnárodní koncerny k našim zamědělcům. Ono je ale pochopitelné, že kupují od jinud, kde mají dotace a tudíž mohou snižovat ceny nejen mléka, ale i mléčných výrobků. Nemůžeme se jen dívat na to, že naše mléčné výrobky jsou dražší. Musíme se podívat proč.

V tom Afghánistánu si Američani pěkně naběhli. Jsou holt nepoučitelní. Před nimi tu neuspěli nejen Rusi, ale i Angláni a ti dokonce ne jen jednou.

VELKÝ SOUDRUHU (málem se mi chce napsat velký vezíre). Finance pro podnikání přeci nikdo mít nemusel. Stačilo mít DOBRÝ PODNIKATELSKÝ ZÁMĚR a banky ty peníze přímo nutili. Kdo neměl svědomí a chtěl si nahrabat, ten si nahrabal. Jinak o Tvém IQ soudruhu svědčí už věta "po skončení komunismu v ČR..."
[59] Vložil: M.Klement, 25.5.2009, 18:52:35
T.Řího. Čas je pouze relativní pojem. Není to pouze přítomnost, a já zde píši o budoucnosti. Stačí se podívat tam, kde mají už léta zkušeností s tím, co se k nám v devadesátých letech nakvartýrovalo. Jižní Amerika otáčí zvesela kormidlo doleva a žádný Říha s tím nic nenadělá. Mnoho lidí u nás již také pochopilo, že ta SVOBODA pro podnikatele není pro ně to nejlepší .
[60] Vložil: cha, 26.5.2009, 11:16:57
Toto jsou argumenty BYťáků, které jsme slyšívali za dob, kdy nám vládli komunisté. KdyBY byl tady kapitalismus, tak BY tu byla bída, tak BY tu byl hlad, bylo BY tu vykořisťování vrahy z volstrítu, pojišťovna BY hradila čím dál menší podíl z operace či zákroku pacient BY dostal složenku na 100 000Kč k zaplacení, a t.d.  A když tady ten kapitalismus socialismus vystřídal, tak je tu hromada nových, moderních aut, regály jsou plné zboží a lidé nadávají, tlačíce plné nákupní vozíky, jak je draho
[61] Vložil: TAzaTEl, 26.5.2009, 15:22:21
Správná odpověd, je videt ze rozumímíte tomu, že jste levičák. Je strašně když vidím jak špatné výkupní ceny mléka jsou dnes na českém trhu. Radši bych si pár korun připlatil, udelala bych to pro naše zemědělce,. Další otazka: je hezký že vláda vždycký rozdělí státní rozpočet ale co se s temi penezi dělá dál to už nikdo neví - co se se všemi penězi deje u nás ve velkém meziříčí já to teda nevím.- jestli je to nekde zverejneno tak bych si nato našel čas a pročetl bych si kazdou položku.. Pane Klement jste pro zveřejnování rozpočtů státu, měst, obcí a dalších instittucí - jako např že by byly dostupné tyto infomace na internetu všetně platů ??????
[62] Vložil: M.Klement, 26.5.2009, 16:10:08
Jestli jsem dost v obraze, tak rozpočet města si může každý nalézt na stránkách města a také vychází ve Velkomeziříčsku. Jsou tam i dotace a dary. Ubezpečuji Vás, že kontrolní výbor ve Velkém Meziříčí se snaží kontrolovat a hlídat vše, co je v jeho pravomoci.

Jinak nemám problém s tím, aby se na internetu dalo najít kolik nás jednotlivý úředníci stojí a to i ve vládě a v podnicích ve státním vlastnictví. Nechápu příliš obavy s toho, že by toho mohli využít nějací únosci, či vyděrači. Únosci nejsou hloupí a zaměřují se na úplně jinou sortu lidí. Pokud jde o vyděrače, tak pokud mají úředníka čím vydírat, tak asi něco není v pořádku.
[63] Vložil: m.kLEMENT, 26.5.2009, 16:19:48
Pro cha - Ano, slýchávali jsme také různá BUDE. Bude svoboda cestování (Jo, když na to někdo má), bude tu stále socialismus, vždyť kapitalismus nikdo nechce. Nebudou žádní bezdomovci a nezaměstnaní (Tím vás straší komunisté!), půda se vrátí jen těm, kteří na ní budou dělat a v žádném případě nechci nic v restituci, i toho prezidenta budu dělat jen jedno volební období a pak se budu věnovat svému psaní (naivních her). Tolik OBČAN HAVEL.
[64] Vložil: cha, 26.5.2009, 16:53:28
U nás je Kocourkov. Tady se stávkuje proti vládě, která už není a 30.000 odborářů vyrazilo na Prahu. Pravda, většina to pojala jako výlet zdarma a demonstrace byla jen taková nutnost, jako když jdeme na propagační večeři s dárkem pro každého. Tam jdeme kvůli žrádlu a dárku zdarma a za to musíme vyslechnout hodinovou přednášku o kvalitě nabízeného zboří. Kdyby radši odboráři věnovali náklady na dopravu spojené s touto akcí, na příspěvky těm, kterým bývalý zaměstnavatel dluží mzdu za několik měsíců. Těm by každá stovka byla dobrá.
[65] Vložil: M.Klement, 26.5.2009, 17:11:33
Tak tohle je už demagogie a papouškování pravicových "expertů!. Kdo není úplnej analfabet a o tyto skutečnosti se zajímá tak ví, že odboráři nestávkovali proti vládě, ale proti novému zákoníku práce. Ty matlaniny o vejletu může opravdu vypotit jen tajtrdlík, který věří všemu co mu pravicová média nakukají. Přesně jako v té debatě dvou dělníků - "Že je to pravda, protože to říkali v televizi? A ty svůj rozum nemáš, nebo ho nepoužíváš?" Takže Kocourkov v tom máte hlavně vy pane CHA.
[66] Vložil: cha, 26.5.2009, 18:15:36
Jenže je před volbami a přesvědčit lidi, že se mají mizerně, protože na ně zbývají jen zbytky padající ze stolu boháčů, je tak snadné. Třídní nenávist funguje v dobách zlých stejně spolehlivě jako rasová. O tom, že když nejsou boháči, nejsou ani stoly, z nichž by něco padalo, jsme se na vlastní kůži přesvědčovali čtyřicet let, ale to bylo už v minulém století
[67] Vložil: Tomáš Říha, 27.5.2009, 13:40:24
Že by se ve všech TV a tiskových agenturách spletli? Opravdu se protestovalo pouze proti zákoníku? Pane Klemente, máte asi patent na rozum a na pravdu, co? Jak je něco doprava, je to zlo btw, taky se podívejte, jak to v Jižní Americe vypadá. A jestli hořekujete nad nedostatkem peněz na cestování, klidně Vám přidám, abyste mohl v klidu emigrovat do KLDR nebo na Kubu, to jsou teprve ty "pravé" ráje...
[68] Vložil: TAzaTEl, 27.5.2009, 19:30:37
Děkuji za opověd
[69] Vložil: Škrabka, 28.5.2009, 11:56:09
Pane Klement já se bojím toho, že komunisté mě za můj názor a přesvědčení zavřou na Pankrác. A že když odvedu víc práce něž jiní tak nebudu mít víc než jíní.
[70] Vložil: M.Klement, 29.5.2009, 16:57:56
Pro Tazatele - Není zač.

Pane "Škrabko". Zdá se, že se bojíte také bouřky, mlhy a hejkala. Znám heslo - když se něčeho bojím, musím to jít zkusit... Já tedy používám spíše - když se něčeho bojím, musím si o tom zjistit co nejvíce informací. Takhle se prostě jen bojíte stínů.

Pane Řího, opět jste dokázal, že v mojich příspěvcích nacházíte i to, co jsem do nich nevložil. Kde jsem prosím zase tvrdil, že se protestovalo "pouze" proti zákoníku práce? A když máte tolik informací o tom, jak to dnes vypadá v Jižní Americe, můžete povyprávět i o tom, jak to tam "vypadalo" než ve volbách začala vítězit levice?!
[71] Vložil: Tomáš Říha, 30.5.2009, 10:33:39
Třeba zde: Kdo není úplnej analfabet a o tyto skutečnosti se zajímá tak ví, že odboráři nestávkovali proti vládě, ale proti novému zákoníku práce.

Pokud stávkovali i proti něčemu jinému, měl byste to, pane Klemente, uvést

V Jižní Americe to vypadalo jako ve všech rozvojových zemích. Zato teď je to opravdový ráj na Zemi. Znárodňování, podpora Íránu Venezuelou, potřásání si rukou s diktátorem Castrem (s jedním nebo druhým, to je jedno), no jak říkám, ráj na Zemi
[72] Vložil: Škrabka, 30.5.2009, 12:02:19
Ne hejkala, bouřky ani mlhy se nebojím. Zato z komunistů mám strach pořádný. Strávil jsem pod jejich vedením 16 let svého života a to mi fakt stačilo. Ještě dnes se cítím hodně ponížený, když si vzpomenu, že mě maminka poslala stát frontu na toaletní papír a na vložky, což jak jistě uznáte, jsou základní hygienické potřeby, ale za vlády komunistů to bylo nedostatkové zboží. Dalším velmi nedostatkovým zbožím byly třeba banány, na které jsem šel stát forntu o Vánocích a návdavkem jsem dostal pytlík buráků na rodinu. To jsme se měli. A když se nám náhodou rozbyla lednice nebo sporák to byla úplná tragédie, protože tohoto zboží nebyly plné obchody. Takže jste si musel počkat až někde dostanou zboží a v dostatečném předstihu si jít stoupnout do fronty. Třeba jste tam stál celý den. A když se na Vás konečně dostala řada, už nebyl sporák elektrický, ale jenom plynový, no co, muselo se brát, co bylo. Můj bratr, ač měl výborné studijní výsledky na střední škole, tak se na vysokou školu nedostal, protože jeho kádrový profil nebyl vhodný k tomu, aby mohl studovat. To je jen pár výdobytků, které v těch dobách fungovaly. Takže jistě uznáte, že já opravdu nemám zapotřebí komunismus zkoušet, abych se ho nebál. Ale jestli si Vy nepamatujete na tuhle skvělou dobu, tak proč u nás zavádět něco, co tu už bylo a neosvědčilo se a většina národa s tím už nechce mít nic společného. Víte co, jeďte se podívat na Kubu, do Číny, Severní Koree, když je to tak svělé. A můžeme i uzavřít takovou smlouvu. Když mi slíbíte, že se už nikdy nevrátíte z těchto krásných a rozvinutých zemí, já Vám zaplatím i letenku. Tak o tom přemýšlejte.
[73] Vložil: M.Klement, 30.5.2009, 15:40:49
Pane Řího, ani jsem netušil, že čtete jen moje články a nic jiného. Jestli tomu tak není, tak proč po mně požadujete, abych vás o všem informoval pouze já? .

Pane ŠKRABKO. Zase se tady pouze opakujete, jako ostatně většina pravičáků. Jestli si neumíte vymyslet něco jiného, tak je to jen škoda času psát....
Je skvělé číst o tom,jak jste stál frontu na všechno zboží, které jsem já a mnozí jiní nakupovali beze front. A ještě něco. Na rozdíl od jiných jsem vlastenec,patriot a proto vás upozorňuji, že se k nějaké imigraci nechystám. Jestli na tu letenku máte, užijte si tam sám. .
[74] Vložil: Škrabka, 30.5.2009, 18:46:28
To jste šťastný člověk, že jste nemusel v žádných frontách stát. Buď jste měl spoustu známých v domácích potřebách, a ostatních obchodech a ti Vám zboží schovávali pod pult, a nebo Vám stačilo nakrmit se chlebem a zapít to mlékem. Toho bylo v regálech dost. A o frontách si nic nevymýšlím. Já na rozdíl od komunistů nelžu!! Já to nemám zapotřebí. Letenku si určitě koupím, ale rozhodně ne do Vašich oblíbených destinací, ale pojedu se podívat na rozvinutý kapitalismus třeba do Anglie.
[75] Vložil: VELKÝ SOUDRUH, 30.5.2009, 20:22:37
Kapitalismus se sesypal před druhou světovou válkou. Tedy poprvé, a nic. Sesypal se i dnes, dedy napodzim minulého roku. Tedy podruhé, a nic. Nám komunistům se ekonomika nikdy nezhroutila a přesto se dnes o rusku a celém bývalém sovětském svazu mluví záporně!!! A kapitalizmus se dvakrát sesypal a nic nikdo ho nezrušil. JE NA ČASE TO UDĚLAT. Sem pro názor potporovat drobné podnikatele a kapitaliským předákům (ODS) sebrat majetek i Vám soudruhu škrabko.
[76] Vložil: Tomáš Říha, 31.5.2009, 11:20:57
2Velký soudruh: opět se projevila demokracie v podání komunistů, že?

2M. Klement: nečtu jen Vaše články, moje diskuzní příspěvky na jiných místech to dokazují. Z Vašeho příspěvku opravdu vyplynulo, že cílem protestu byl jenom zákoník práce. Jelikož reaguji na Váš příspěvek, očekávám, že se obsahu tohoto příspěvku budete držet a ne k němu později přidávat kde co, zrovna jak se Vám překrucování hodí...
[77] Vložil: Pošli HDD pkud mě os, 7.6.2009, 03:24:21
Příznivci jak bych to řekl po 65 letech si myslí že to byla správná věc okupovat Evropu a prý jak jsem slyšel že by vše bylo v pořádku?Tady bych chtěl upozornit na podpultový film ,,Sám voják v poli"Prostě se skláním-Štefan Kvietik-mistr mezi mistry!L.N.
[78] Vložil: L.N., 16.6.2009, 20:49:41
Nyní film ,,Sám vojak v poli" je povolen z historického slovenského a českého a co když já si myslím že spíš evropského,hlediska,natočen na černobílý film v roce 1967 ve Slovenské televizi Bratislava.Je to mistrovské dílo jak ve věcí kamery,v režii,v obsazení herců,v politické věci a dle mého názoru absolutně pravdivě ukazuje tu dobu!!Nikdo nechtěl zabíjet ale někdo byl připraven tak konat!Podívejte se!
[79] Vložil: L.N., 5.7.2009, 06:46:22
Pane Řího velký zvěrokruh.nic na věci není kdy šesnáctiletý essák Rudolf Malik pistolí Prabelum zastřelil profesora¨Neumana.Miloše Matouška!Je mě na zvracení.
[80] Vložil: l.n., 5.7.2009, 06:48:36
To sii myslete co chcete.
[81] Vložil: L.N., 5.7.2009, 06:57:16
Myslíte,dělnická strana-okamžitě zrušit.bylo by to Německo roku 1936.Nastupil by nacionální socializmus a ton je nutná potlačt ve vývoji.L.N.
[82] Vložil: Jiří Sedláček, 15.7.2014, 15:08:18
Já jsem byl komunista , jsem komunista a budu komunista.
[83] Vložil: IvoVáňaPsota, 21.1.2015, 19:28:13
Vážení - však Vy všichni změníte své názory , až se to bude přímo týkat Vás.
Dobře už bylo, teď už bude jen hůř a hůř - ať žije USA - CIA a podobně - to jsou oni co rozvrací Evropu, Asii ,Střední východ, no prostě celý svět.
Možná si myslíte , že jsem magor a blb, ale ono to opravdu přijde, a nebude to tak dlouho trvat.
Zdar a sílu - ať žije železná opona - NA NĚCO TO BYLO DOBRÝ.
Diskuse uzavřena.

NovinyVM.cz - nezávislé internetové noviny pro Velké Meziříčí, mikroregion Velkomeziříčsko a kraj Vysočina.
Publikování nebo další šíření obsahu serveru NovinyVM.cz je bez písemného souhlasu ZAKÁZÁNO.
Pokud chcete informace o inzerci nebo napsat redakci - pište na email redakce@novinyvm.cz.
Příspěvky v sekci "Od Vás" nevyjadřují názor redakce, jejich obsah není redigován.
Redakce upřednostňuje rychlost zveřejnění a aktuálnost před gramaticky a slohově bezchybnými články.

Vše pro ONLINE: webhosting - e-mail hosting - e-shopy - fakturační systém - SEO.
Nastavení cookies

×

Váš prohlížeč blokuje reklamu

Vážený uživateli, jelikož jste naším pravidelným návštěvníkem, zvažte prosím vypnutí AdBlocku na této doméně.
Příjmy z reklamy nám umožňují nabízet čtenářům obsah zdarma.

V horním panelu prohlížeče klikněte na ikonku ruky na červeném pozadí a zvolte
“Nespouštět na stránkách na této doméně”. Děkujeme!

Lisovna plastů, spol. s r.o. hledá zaměstnance
TOPlist