S hlavními cíli projektu, mezi které patří vytvoření podmínek pro systematickou práci sociálně-právní ochrany s rodinami a dětmi, zkvalitnění výkonu sociálně-právní ochrany dětí Městským úřadem Velké Meziříčí a naplnění standardů kvality sociálně-právní ochrany daných Ministerstvem práce a sociálních věcí ČR, jsme Vás seznámili již v předchozích tiskových zprávách.
Od zahájení projektu došlo k navýšení počtu pracovníků a pořízení nového materiálního vybavení, především pak záznamové techniky pro umožnění efektivní práce v terénu. U nových i stávajících pracovníků probíhalo vzdělávání přispívající k prohlubování znalostí v dané problematice. Od počátku projektu bylo uskutečněno 8 vzdělávacích kurzů se zaměřením např. na specifika práce s dětskými i rizikovými klienty, na oblast efektivní komunikace, problematiku životního a existenčního minima aj.
Pracovníci se pravidelně aktivně účastnili supervizních setkání, která přispívala ke zvyšování kvality a profesionality práce v oblasti pomáhající profese. Těchto supervizních setkání proběhlo během projektu celkem 17 – ve formě skupinové i individuální.
V rámci projektu byla v regionu mapována síť služeb určených pro cílovou skupinu OSPOD MěÚ VM za účelem lepší multidisciplinární spolupráce a poskytování kvalitní podpory a poradenství klientům. Od měsíce května 2014, kdy byl uskutečněn první kulatý stůl, u kterého se sešli pracovníci sociálně-právní ochrany z celého území okresu Žďár nad Sázavou, aby diskutovali a sdíleli své postřehy k dané problematice, proběhlo dalších 6 kulatých stolů, a to se zástupci škol, obecních úřadů, Policie ČR i Městské policie Velké Meziříčí a s praktickými lékaři pro děti a dorost.
Dále byla dokončena Metodika naplňování standardů kvality sociálně-právní ochrany dětí, která obsahuje pracovní postupy sociálních pracovníků OSPOD MěÚ VM v souladu se Standardy kvality sociálně-právní ochrany při poskytování sociálně-právní ochrany dětí podle kritérií, která jsou stanovena vyhláškou MPSV. Jedná se např. o kritérium místní a časové dostupnosti, prostředí a podmínek, personálního zabezpečení, profesního rozvoje zaměstnanců, podávání a vyřizování stížností atd.
Autor: Iva Jelínková, manažer a administrátor projektu
Publikoval: -kas-